سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان



ایوب والی 2 سال محروم شد
ورزشی  11:56:2 1393/10/29
9310-23481-5 کد خبر
    

رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال از محرومیت دوساله برای دو بازیکن لیگ برتری و رفع اتهام از بازیکن فوتسال خبر داد.

 

دکتر توحید سیف برقی، رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در مورد اعلام رای بازیکنان متهم به دوپینگ در فوتبال اظهارکرد: «ایوب والی» بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان فولاد خوزستان و همچنین «پیمان بابایی» بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان تراکتورسازی تبریز به علت استفاده از ماده ممنوعه از گروه استروییدهای آنابولیک به مدت 2 سال از فعالیت‌های رسمی مرتبط با فوتبال محروم شدند.

 

وی افزود: علاوه بر این روند رسیدگی به تخلف دوپینگ دو بازیکن لیگ برتر آقایان و بانوان در حال انجام است و این دو نفر در جلسه استماع و بدوی به دفاع از خود پرداختند که بعد از ابلاغ رای کمیسیون بدوی، این افراد به مدت سه روز کاری اداری فرصت استیناف از رای را خواهند داشت. بنابراین در این مرحله براساس آیین نامه نمی توان نام آن‌ها را اعلام رسمی کرد.

 

سیف برقی افزود: هم‌چنین «محسن نظام‌دوست» بازیکن فوتسال بزرگسالان براساس بند دوم ماده 77 آیین نامه ملی کنترل دوپینگ فوتبال از این اتهام تبرئه شد و او می‌تواند تیم خود را در مسابقات آتی همراهی کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال این توانایی و قدرت را دارد که بازیکن متهم به دوپینگ را تبرئه و حکم تعلیق بازیکن متخلف را باطل کند، افزود: قطعا این توانایی و شایستگی در این کمیته وجود دارد که با تمام توان از بازیکنانی که تقصیر یا غفلتی در مثبت شدن تست دوپینگ‌شان نداشته‌اند دفاع کند و اتفاقا آن را از مسوولیت‌های خود قلمداد می‌کند؛ زیرا استنادات گروه کارشناسی این کمیته برای تبرئه بازیکنان از دوپینگ از نوع پنهانی و غیر علمی در سطح جامعه نیست، بلکه نه تنها استنادات به مراجع و مقالات جدید علمی است بلکه کمیته کنترل دوپینگ با قدرت این مستندات را در مجلات علمی بین المللی به چاپ می‌رساند.

 

سیف برقی اظهار کرد: موفقیت‌های کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در دوپینگ فقط محدود به رتبه پنجم نظارت و مبارزه با دوپینگ در جهان نیست، بلکه این موفقیت‌ها سیستماتیک و نه فقط در مدیریت اجرایی دوپینگ بلکه در آموزش، مدیریت نتایج، پژوهش و از همه مهمتر ارتباط با دانشگاه‌هاست، چیزی که باید الگوی همه فدراسیون‌ها باشد.

 

وی هم چنین در پاسخ به این سوال که چرا این زیر کمیته با این همه موفقیت در سطح جهانی، به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ منتقل شد، گفت: این تصمیم در سطح وزارت ورزش و جوانان اتخاذ شده است و افرادی که در آن وزارتخانه تصمیم‌گیری می‌کنند در فکر آبروی کشور هستند و اقدام غیر علمی انجام نمی‌دهند. امیدوارم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با قدرت تمام با برنامه منسجم، موفقیت‌های مبارزه با دوپینگ در فوتبال را با قدرت و توان بیشتر ادامه دهد و لازم می دانم از مسوولان رده اول وزارت ورزش به خاطر این انتقال تشکر کنم زیرا بار بسیار سنگینی را از دوش کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال برداشتند و مدیریت این امر را برعهده گرفتند.

 وی گفت: به هر حال مبارزه با دوپینگ در فوتبال (لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو و حتی سه، فوتسال، ساحلی، رده های سنی، بانوان و آقایان و هفده رده ملی) با توجه به گستردگی و حساسیت فوتبال و نیز مسوولیت‌های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در سایر رشته‌های ورزشی غیر از فوتبال، نیازمند توجه ویژه و تامین بودجه لازم از سوی وزارت ورزش می باشد تا آن ستاد در این امر خطیر موفق باشد.

 رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در پایان پیرامون این پرسش که در حال حاضر بیشتر از 70 افسر و کمک افسر کنترل دوپینگ فوتبال چه سرنوشتی بعد از این انتقال خواهند داشت؟ خاطرنشان‌کرد: یکی از اتفاقات خوب این انتقال این است که اغلب همکاران به مرور در بخش‌های دیگر کمیته پزشکی مانند آموزش، پژوهش، خدمت رسانی در تیم‌های ملی، تغذیه ورزشی و ... به کار گرفته می‌شوند و اگر تا به امروز از این همکاران در میدان مسابقات جهت نمونه گیری بهره برداری می شد، حالا از فکر، خلاقیت‌ها و توانایی آن‌ها در رشد و گسترش کمیته پزشکی در حوزه خدمات، آموزش و به ویژه پژوهش استفاده خواهد شد.



هفته اول رقابت​های لیگ برتر وزنه​برداری جوانان کشور به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد.

 

غلامعلی لاله​زار، دبیر هیات وزنه​برداری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات دوم و سوم بهمن​ماه به میزبانی مناطق‌نفت​خیزجنوب در سالن نامجو اهواز برگزار می​شود.وی بیان کرد: در این مسابقات وزنه​برداران تیم​های مناطق‌نفت‌خیزجنوب، ملی‌حفاری، نفت و گاز مسجدسلیمان، نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش با یکدیگر رقابت می​کنند. 

دبیر هیات وزنه​برداری خوزستان گفت: قرار است سه تیم خوزستانی با وزنه​برداران بومی در این مسابقات شرکت کنند که این کار برای آینده این رشته در استان خوزستان خوب است. 

وی در پایان درباره شرایط برای میزبانی این مسابقات، عنوان کرد: شرایط لازم فراهم است و مشکلی برای میزبانی در سالن نامجو اهواز نداریم.



مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام می​گوید لیگ ملی بسکتبال، هیچ سودی برای این رشته و تیم​ها نداشته است.

 شاپور یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در ابتدا درباره عملکرد این تیم در مرحله مقدماتی لیگ ملی بسکتبال کشور، اظهارکرد: ابتدای مسابقات بیشتر بازیکنان تیم ما جدید بودند و تیم​مان پوست انداخته بود و تا این نفرات خواستند با یکدیگر هماهنگ شوند، نیم‌فصل به پایان رسید و در نیم‌فصل دوم کمی شرایط​مان بهتر شد.

 وی خاطرنشان‌کرد: ما فکر نمی‌کردیم در آخرین دیدارمان در مرحله مقدماتی مقابل مهرام شکست بخوریم ولی به هر حال این اتفاق افتاد. ان‌شاالله در مرحله بعد بازیکنان​مان جبران کنند. بازیکنان ما در حال تلاش هستند تا خودشان را برای بازی​های پیش‌رو آماده کنند و از نظر روحی نیز شرایط خوبی دارند.

 مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: سطح تیم​های دانشگاه آزاد، مهرام و پتروشیمی بندرامام، معادل هم است و البته با توجه به شرایطی، کفه ترازو به سود برخی از تیم​ها شده است و شرایط​شان نسبت به تیم ما بهتر است. به هر حال امسال شرایط دست به دست هم داد تا سه باخت داشته باشیم، البته این اتفاقات پیش می​آید و خود ما هم اشتباهاتی در عملکردمان داشتیم.

 وی بیان‌کرد: به هر حال تیمی که مدعی قهرمانی است باید کمی بهتر از این عمل کند، البته در گذشته شرایطی وجود داشت که تیم​ها می​توانستند از بازیکنان خارجی کمک بگیرند ولی یک‌دفعه اتفاق جدیدی افتاد و دارای لیگ ملی و حرفه​ای شدیم که این کار در هیچ جای دنیا تجربه نشده است و در دنیای بسکتبال این کار را انجام نمی​دهند. یکی از راه​های ارتقا بسکتبال، آوردن بازیکنان خارجی است تا بسکتبال جوانان​مان کنار این نفرات ارتقا پیدا کند.

 

یاوری گفت: با توجه به این شرایط، آن افرادی که علاقه دارند و می​خواهند در این رشته سرمایه​گذاری کنند وقتی این شرایط را می​بینند، عقب می​کشند و در رشته​های دیگر سرمایه​گذاری می‌کنند که در این شرایط بسکتبال تحلیل می​رود و آسیب می​بیند و به نظرم این کارها در جهت کمک به این رشته نیست.

 

وی با بیان این‌که موافق تقسیم لیگ​ها به لیگ‌های ملی و حرفه​ای نبودم، عنوان‌کرد: من به هیچ وجه موافق این کار نبودم. من در جلسه​ای که در این خصوص برگزار شد، حضور نداشتم و سرمربی و سرپرست ما حضور داشتند که تنها آقای حاتمی هم مخالف این موضوع بود. به نظر من لیگ ملی مزایایی در بر نداشت و فقط برای بسکتبال ایران ضرر داشت و تمام آن‌هایی هم که موافق این لیگ بودند، می​گویند این چه کاری بود که انجام شد و خود این​ها هم معترض هستند. به نظر من این لیگ هیچ سودی برای بسکتبال و تیم​ها نداشت.

 مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: هر تیم باید طی هشت روز، سه بازی انجام دهد که این واقعا خسته‌کننده است و کارایی بازیکن را پایین می​آورد و آن باشگاه​هایی هم که توان مالی کمتری دارند، برای هر بازی باید هزینه​هایی را متحمل شوند و این مشکل ما نیست، بلکه مشکل آن​هایی است که متاسفانه بدون بررسی به برگزاری لیگ ملی رای دادند. وی بیان‌کرد: لیگ ملی بیستم بهمن‌ماه به پایان می​رسد و قرار است لیگ حرفه​ای بیست‌وهفتم بهمن آغاز شود و تیم​ها فرصتی هم ندارند. برنامه ما قهرمانی در لیگ ملی بود ولی با شرایطی که به وجود آمد، شرایط‌مان سخت شد.




سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز معتقد است کیفیت کار تیمش در نیم‌فصل دوم می‌تواند بهتر از نیم‌فصل اول شود.

 حبیب خدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: خدا را شکر شرایط​مان خوب است. در حال حاضر به اردوی بندرعباس آمده‌ایم و کلیه بازیکنان در اختیارمان هستند و روزی دو جلسه تمرین می​کنیم. قرار است که دو بازی تدارکاتی هم برگزار کنیم. یک بازی که پنج​شنبه (دوم بهمن​ماه) با شهرداری بندرعباس خواهیم داشت و بازی دوم هم یک بازی سبک​تر با تیم میناب طیور در هفته آینده است.

 وی ادامه داد: ما شنبه وارد بندرعباس شدیم و از دیروز تمرینات​مان را آغاز کردیم. تمرینات​مان را ادامه می​دهیم، پنج‌شنبه یک دیدار دوستانه انجام می‌دهیم، جمعه استراحت می​کنیم و دوباره به تمرینات می​پردازیم تا 9 بهمن​ماه که از بندرعباس مستقیم به ساری برویم و اولین دیدارمان را در آغاز دور برگشت لیگ دسته اول انجام ​دهیم. شرایط بازیکنان بسیار خوب است، آب و هوا مناسب می​باشد و امکانات خوبی در اختیارمان است و با زحمات مدیرعامل باشگاه همه چیز برای‌مان مهیا شده است.

 سرمربی تیم استقلال اهواز درباره تورنمنت چهارجانبه خوزستان و سومی تیمش در آن، گفت: این رقابت​ها بسیار به ما کمک کرد تا بیشتر آماده شویم. فاصله تعطیلات بین نیم​فصل زیاد شده بود و حضور در این مسابقات تاثیر زیادی روی آمادگی​مان داشت اما این را هم باید بگویم که به خاطر تعطیلات، ما فقط سه روز قبل از مسابقات بازیکنان را جمع کردیم تا در این رقابت​ها حضور پیدا کنیم. شرایط ما امسال شرایط مناسبی نبود اما توانستیم به یکسری بازیکنان جوان بازی بدهیم تا آمادگی لازم را پیدا کنند. در کل سطح این مسابقات نسبتا خوب بود.

 وی درخصوص جداشده​های استقلال در نیم​فصل، بیان کرد: عباس بوعذار و مسعود قنواتی از تیم ما جدا شدند و دو بازیکن دیگر هم در شرف جدا شدن هستند. بازیکنان برای جدا شدن از تیم آزاد هستند اما این کار را برای کادر مربیگری سخت​تر می​کند ولی به هر حال طبیعی است و چنین اتفاقاتی همیشه می​افتد. تیم متکی به شخص نیست و وظیفه مربی است که تیم را در سطحی نگه دارد که با رفتن بازیکنان، به اسکلت تیم لطمه وارد نشود. ما اسکلت تیم را حفظ کردیم و باتوجه به بازیکنانی که جذب کردیم و می​خواهیم جذب کنیم به عقیده من کیفیت​مان می​تواند از دور رفت هم بهتر شود. خدریان افزود: ما شاهرخ شمس، محمد ابوالحسنی، مهدی اسلامی، مهدی چاهجویی و محمد احمدی را جذب کردیم و دو یا سه گزینه دیگر هم در خط حمله در نظر داریم که امیدواریم تا آخر هفته آن​ها را هم جذب کنیم. امیدواریم که بتوانیم با جذب این بازیکنان و تمرینات خوب، روند رو به رشد خود را در نیم‌فصل ​دوم ادامه دهیم.

 به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال اهواز در نیم‌فصل نخست رقابت های لیگ دسته یک کشور با 18 امتیاز پس از فولاد نوین خوزستان در مکان دوم گوه الف قرار گرفت.



رقابت​های تکواندو خوزستان در دو رده سنی برگزار می​شود.

 

حسن محمدزاده، دبیر هیات تکواندو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان سوم بهمن​ماه در خانه تکواندو شهرستان کارون برگزار می​شود.

 وی ادامه داد: در رده سنی نوجوانان تیم​های راشین طلای اهواز، هیات آبادان، هیات دزفول و شادمهر اهواز و در رده سنی بزرگسالان تیم​های قهرمانان شوش، مبارز اهواز و مقاومت خوزستان در این رقابت ها حضور پیدا می​کنند.

 دبیر هیات تکواندو خوزستان گفت: این رقابت​ها نسبت به سال‌های گذشته در سطح بالاتری برگزار می‌شود؛ چرا که تکواندوکاران کمربندهای قرمز به بالا در آن حضور می​یابند. ما تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده را نسبت به سال​های گذشته کمتر کردیم و بیشتر کیفیت را در اولویت قرار دادیم. ما اینگونه مسابقات را طوری برنامه​ریزی کرده‌ایم که تکواندوکاران بتوانند شرایط خوبی را پیدا کنند و آمادگی لازم را برای مسابقات کشوری به دست بیاورند.




باشگاه پتروشیمی بندرامام با یک مربی مقدونیه‌ای قرارداد بست.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ​منطقه خوزستان ـ این باشگاه با بوبان میتف که اهل مقدونیه است، به توافق رسید و قرارداد همکاری امضا کرد. این مربی قرار است در ادامه مسابقات لیگ ملی و تا پایان لیگ حرفه‌ای به مهران حاتمی کمک خواهد کرد.

 میتف، سال گذشته سرمربی تیم لیگ برتری استقلال زرین قشم بود و سابقه حضور در کادرفنی تیم‌ملی ایران را هم دارد.این مربی فردا شب (سه‌شنبه) وارد تهران می‌‌شود و از روز چهارشنبه کار خود را در تیم پتروشیمی بندرامام آغاز می‌کند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد