سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



خبر «انتخاب» تایید شد
در حالی که روز گذشته «انتخاب» در گزارشی اعلام کرد که محمد حسین مقیمی بیشترین شانس را برای کسب کرسی معاونت سیاسی وزارت کشور دارد لحظاتی پیش این خبر از سوی وزارت کشور تایید شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

معاون سیاسی وزارت کشور بالاخره منصوب شد + سوابق

در حالی که روز گذشته «انتخاب» در گزارشی اعلام کرد که محمد حسین مقیمی بیشترین شانس را برای کسب کرسی معاونت سیاسی وزارت کشور دارد لحظاتی پیش این خبر از سوی وزارت کشور تایید شد.

به گزارش «انتخاب» ، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با تسنیم از انتصاب محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور خبر داد.

مقیمی در آخرین مسئولیت خود در دولت روحانی استاندار مرکزی بوده است.

معاونت سیاسی وزارت کشور از خرداد امسال بعد از استعفای میرولد متصدی نداشت.


محمد حسین مقیمی کیست ؟

وی در روزهای پایانی بهمن ماه 1329 در محله گوشه عظیم خمین به دنیا آمد.

رشد و تربیت در خانواده مذهبی حاج فرزیانی پدر که از کسبه خیر و به‌نام آن روز خمین بود، شور و اشتیاق زیادی برای یادگیری و پرسشگری در وجود او ایجاد نمود همین موضوع سبب شد تا از‌‌ همان ابتدای تحصیل در دبستان بوعلی خمین تا دانشگاه شیراز همواره دانش آموز و دانشجویی بر‌تر در محل تحصیل خود باشد با پایان یافتن دوره دبیرستان در دانشگاه شیراز پذیرفته شد.

سال‌های دانشجویی مقیمی همزمان با رشد آرمان‌خواهی مردم ایران و تحول‌خواهی آنان برای پایان دادن به دوران استبداد پهلوی بود. او که از‌‌ همان کودکی و نوجوانی پرسش‌گری و جسارت را از پدر و همچنین در مجالس سخنرانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم قریشی در مسجد جامع خمین و سایر علما آموخته بود.

همراهی و مشارکت در این جوشش مردمی را انتخاب کرد اگرچه فعالیت‌های او منجر به زندانی شدنش و اعزامش به سربازی اجباری شد و یکی از جرم‌های وی که در دستگیر‌شدنش تاثیر داشت، تقلید از حضرت امام (ره) بود، اما همه این موارد هرگز از اهتمام او به تحصیل و شوق آموختنش نکاهید و درسال 1357با درجه کار‌شناسی ارشد از دانشگاه شیراز در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد.

مقیمی که در سال‌های قبل از انقلاب به مانند بسیاری از هموطنان خود تمام همت وتلاشش را صرف توفیق انقلاب کرده بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت در عرصه دیگر یعنی سازندگی و تلاش برای توسعه کشور را انتخاب کرد.

شهرداری خمین

عشق و علاقه او به خمین سبب شد از‌‌ همان نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب به خمین باز گردد. اعتقاد تخصص و پشتکار او کافی بود تا با شور واشتیاق فراوان و با همراهی دیگران در ایجاد وشکل دهی بسیاری از نهاد‌ها و راه‌اندازی سازمان‌ها در خمین فعالیت کند.

مشارکت در راه‌اندازی هنرستان شهید چمران جهاد کشاورزی خمین و بنیاد مسکن خمین او را به عنوان فردی آگاه ومصصم معرفی کرد؛ اقدامات او سبب شد شورای شهر خمین در آبان‌ماه 1358 او را به عنوان شهردار خمین برگزینند.

خمین در آن زمان حداقل در ظاهر تفاوت‌های بسیاری با شهر‌های امروزی داشت و توسعه و مرمت آن نیاز تفکر علمی و جهد و تلاش بسیاری بود. پیاده‌سازی طرح جامع شهری احداث خیابان‌ها، بلوار‌ها و میادین و طرح‌های شاخصی مانند میدان مدرس و پارک بوجه از جمله برنامه‌های وی در طول دوران خدمتش در شهرداری بود و با تلاش در آن سال‌ها احساس می‌کرد که نتوانسته آن‌طورکه باید ادای دین کند.

نکته برجسته آن زمان اینکه تجربه بدیع و متفاوت او و همکارانش در بنیاد مسکن خمین و ساخت شهرک بنیاد مسکن که شامل 700 واحد مسکن بود که بعد‌ها مبنایی برای الگوگیری وساخت و توسعه شهرک‌های اقماری در خمین و بسیاری از شهرک‌های اقماری در سراسر کشور شد.

معاونت وزارت صنایع در تهران

تجارب موفق مقیمی در اداره مجموعه‌های فوق سبب شد تا در سال 1365 وی علاوه بر معاونت وزیر معادن و فلزات، مدیریت عاملی و ریاست هیئت مدیره شرکت فولاد را که مجموعه‌ای عظیم از صنایع فولاد ایران شامل اکتشاف و استخراج سنگ آهن، زغال سنگ و همچنین ذوب آهن و فولادساز‌ی است را به عهده گیرد.

وی در طول مدت مدیریت خود بر این صنعت مادر توانست با رویکرد علمی و حرفه‌ای علاوه بر حل مسائل و چالش‌های فراروی این صنعت در آن زمان منشاء اقدامات موثری در جهت افزایش کارایی و بهره بری بالا باشد.

قائم مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مسئولیت ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی

تجارب مختلف هم در عرصه مدیریت شهری و هم در عرصه صنعت به‌ویژه در سال‌های سخت جنگ تحمیلی، او را به مدیری توانمند، متخصص و جامع نگر در سطح ملی تبدیل کرد و حال با پایان یافتن جنگ در سال 1368 او آماده بود همپای دیگران در بازسازی میهن همیشه سرافراز تلاش کند.

از این رو در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، قائم مقامی معاون اجرایی رئیس‌جمهور را برعهده گرفت و مسئولیت ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی به او واگذار شد.

تا سال 1372 در این سمت توانست 55 شهر و 3000 روستا را که در طول جنگ، خسارت عمده‌ای دیده بودند را بازسازی و نوسازی کند و این سرآغازی بود برای بازگشت 3 میلیون ایرانی به وطن اصلی و شهر و دیارشان. لازم به ذکر است این طرح به ارزش یکصد و بیست میلیارد ریال تا کنون بزرگ‌ترین پروژه اجرایی کشور شناخته شده است.

مدیریت حوادث غیر مترقبه

هنوز بسیاری خاطره تلخ زلزله‌های بزرگ رودبار، زنجان - قزوین و بم را که سبب مرگ چندین هزار نفر و ویرانی شهرهای کشور شد در ذهن دارند.

مقیمی به عنوان رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشور از نخستین ساعات وقوع این دو زلزله، مدیریت بحران را به عهده گرفت. به گمان اهل فن سرعت عمل و پیگیری مدام او در ارائه خدمات به زلزله‌زدگان و همچنین بازسازی پس از آن از جمله اقدامات شاخص و قابل تقدیر وی بود.

استانداری خوزستان

استان خوزستان به واسطه دارا بودن منابع طبیعی غنی به‌ویژه نفت و جایگاه خاص جغرافیایی آن از جمله استان‌های استراتژیک کشور است.

مقیمی که این استان را به خوبی می‌شناخت و قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برای توسعه و مرمت آن داشت، مسولیت استانداری این استان را در سال 1372 برعهده گرفت.

وی با ماموریت توسعه و بازسازی استان خوزستان 4 سال فرصت یافت پایه‌گذار برنامه‌ها و اقدامات بسیاری در این استان باشد که در میان سفر مقام معظم رهبری به خوزستان و رهنمودهای ایشان سرمایه‌ای شد برای ادامه مسیر. مجموعه اقدامات وی منجر به سرمایه گذاری‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف تولیدی شد به گونه‌ای که خوزستان جایگاه بر‌تر در بین استان‌های کشور را در زمینه حجم سرمایه‌گذاری کسب کرد.

استانداری کرمانشاه

در سال 1376 از محمدحسین مقیمی خواسته شد تا با حضور در استان کرمانشاه به مسائل و مشکلات این استان سر و سامان بدهد، جایی که با وجود قابلیت‌های طبیعی بسیارش هنوز آثار جنگ تحمیلی بر چهره آن مشاهده می‌شد.

استان کرمانشاه با دارا بودن رقمی معادل 24 درصد نرخ بیکاری، بالا‌ترین میزان بیکاری را در بین استان‌های کشور داشت و بی‌تردید فرصت‌های بسیاری برای خدمت‌گذاری و رفع چهره فقر و محرومیت از این استان برای استاندار مهیا بود.

مقیمی این بار نیز مبتنی بر روش معمولش تلاش کرد تا با مطالعه وسیع و ایجاد همگرایی و نزدیکی بین تمام علما، متخصصان و مردم سخت کوش این استان با تکیه بر خردجمعی طرح جامعی برای توسعه استان تهیه کند. اجرای این برنامه که شامل طرح‌های مختلف در حوزه‌های پتروشیمی، تولید قطعات خودرو، صنایع فلزی، کشاورزی و خدمات بود سبب ایجاد بیش از 75000 فرصت شغلی شد.

تحصیل دوباره در رشته مدیریت

‌محمدحسین مقیمی اگر چه کار‌شناسی ارشد مهندسی مکانیک خود را سال‌ها قبل از دانشگاه شیراز اخذ کرده بود و تجارب متعدد مدیریتی در توشه داشت، اما اعتقاد او به کارهای علمی و حرفه‌ای و به مقتضای فعالیت‌های مدیریتی‌اش سبب شد یکبار دیگر در سال 1373 با قبولی در کنکور سراسری در دانشگاه امیر کبیر حضور یافته و در رشته مدیریت سیستم و بهره وری در مقطع کار‌شناسی ارشد تحصیل کند.

معاونت عمرانی وزارت کشور

فعالیت‌های او به‌عنوان معاون وزیر معادن و فلزات، استانداری استان‌های خوزستان و کرمانشاه، مدیریت کارخانه‌جات عظیم فولاد و مدیریت طرح‌های کلان اجرایی و عمرانی کشور و قابلیت‌های علمی و عملی‌اش سبب شد عهده‌دار معاونت عمرانی وزارت کشور در سال 1380 شود.

رشد کمی و کیفی قابل توجه طرح‌ها و برنامه‌های وزارت کشور و همچنین افزایش تعداد شهرداری‌های کشور از 750 به 1050 شهرداری از جمله نتایج فعالیت‌های او بود.

سرپرست شهرداری تهران

در‌‌ همان زمان فعالیت در وزارت کشور، وی ماموریت یافت تا سرپرستی شهرداری تهران را به مدت 4 ماه عهده دار شود که با اجرای برخی طرح‌ها در همین مدت کوتاه نیز شایستگی خویش را در این عرصه به نمایش گذاشت.

در سال 1384 او دوباره راهی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شد، جایی که از آن‌جا مامور به خدمت در وزارت کشور شده بود و حال دوباره فرصت یافته بود در عرصه صنعت و در سازمان عظیم گسترش و نوسازی صنایع ایران ریاست هیات مدیرهٔ فولاد اسفراین را به عهده گیرد.

خدمت رسانی به مردم ‌شهرستان خمین

محمدحسین مقیمی در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم ‌خمین به خانه ملت رفت. اجرای پروژه‌های مهم زیر بنایی و تصویب طرح‌های کلیدی برای توسعه و آبادانی خمین و رفع محرومیت‌ها از جمله اقدامات قابل توجه در این دوره بود.

سمت‌ها و مسئولیت‌ها در مجلس شورای اسلامی

1-رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی سال 1387

2-نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از سال 1387 تا سال 1388

3-رئیس کمیسیون عمران مجلس از سال 1388 تا سال 1389

4-رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس از سال 1387 تا کنون

5-عضو فراکسیون ورزش، تعاون، آموزش و پرورش، محیط زیست، دانشگاهیان و غدیر

6- ناظر بر سفرهای خارجی

7- ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای آمایش سرزمین

8- نماینده کمیسیون عمران و نماینده دولت در کمیسیون ماده 215 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور





فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مقامات نظامی آمریکا در سخنانشان اذعان کردند که 13 میلیارد دلار صرف ساختن ناو هواپیما بر می‌کنند اما سپاه با قابلیت‌های تندرو می تواند آن را غرق کند.
سپاه نیوز: هیات عالیرتبه علمی آموزشی دانشکده دفاع ملی عمان به سرپرستی «سرلشکر سالم بن مسلم بن علی قطن» با دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردند.

سردار فدوی در این دیدار با بیان اینکه در بین کشورهای همسایه از گذشته تا به امروز با عمان روال کاری برقرار و مطلوبی داشته ایم گفت: به گواه تمامی استراتژیست‌های دنیا، منطقه‌ای که ما در آن به سر می بریم مهمترین جغرافیایی است که می توان از آن یاد کرد و خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز که مابین ایران و عمان قرار گرفته از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به شاخصه های برخورداری از توان نظامی اظهار داشت: انسان مسلمانی که به وعده الهی باور دارد باید محور توان نظامی باشد، در ارتش آمریکا و ارتش‌های مشابه این عامل وجود ندارد و این موضوع وجه تمایز یک نیروی انسانی معتقد و از جان گذشته با نیرویی است که با هدف زنده ماندن پای در میدان جنگ می گذارد.

دریادار فدوی با یادآوری سابقه تقابل نیروی دریایی سپاه با آمریکایی ها در خلیج فارس تصریح کرد: سپاه به برکت خون شهدا و عنایت خداوند متعال نظریه ای متفاوت برای مقابله با آمریکا در خلیج فارس ارائه کرد که به «روال شناورهای تندور» معروف شد که بر مبنای نیروی انسانی با ایمان و عمل اسلامی و انقلابی شکل می گرفت.

وی افزود: آمریکایی ها نیز بعد از مدتی درصدد به کارگیری این رویکرد بر آمدند اما به دلیل آنکه نیروی انسانی آنها شاخصه های لازم را دارا نبود با اذعان به شکست خود اعلام کردند که در سال 2015 به دنبال جایگزین کردن شناورهای تندرو بدون سرنشین به سازمان نیروی دریایی آمریکا هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه انطباق با تهدیدات کشورها را دومین شاخصه توان نظامی عنوان و با بیان اینکه تهدید ما غیر از آمریکا کسی نیست تصریح کرد: آمریکا از لحاظ علمی در شرایطی نیست که ما را تهدید کند اما در کلام این را اعلام می کند.

وی خاطر نشان کرد: توان نظامی و دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس مبانی شکل گرفته که بتواند به مقابله با تهدیدات آمریکایی رفته، ایستادگی کند و پیروز عرصه نبرد باشد.

دریادار فدوی با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها بر ضرورت تغییر استراتژی در برابر راهبرد دریایی سپاه 
در خلیج فارس گفت: مقامات نظامی آمریکا در سخنانشان اذعان کردند که 13 میلیارد دلار صرف ساختن ناو هواپیما بر می کنند اما سپاه با قابلیت های تندرو می تواند آن را غرق کند.
وی با اشاره به سابقه دشمنی آمریکایی‌ها با انقلاب اسلامی، توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بازدارنده و خنثی کننده توطئه های دشمنان توصیف کرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه کشورهای مسلمان دشمنی جز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی ندارند گفت: کشورهای منطقه مانند خانواده ای هستند که میان آنها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و در این دیدار تلاش کردیم در موضوعات مرتبط به ویژه تنگه هرمز روالی را برقرار کنیم که نتیجه آن عزت کشورهای منطقه باشد.
همچنین در این دیدار سرلشکر سالم بن مسلم بن علی قطن فرمانده دانشکده دفاع ملی عمان با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: دانشکده های دفاع ملی در تمامی کشورها مسائل راهبردی را در اولویت قرار می دهند و ما برای شناخت مولفه های قدرت ملی در مباحث مطالعاتی اولین سفر خارجی خود را از کشور دوست و همسایه خود جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردیم.
وی خاطر نشان کرد: در این سفر سردار فدوی ما را از راهبرد سپاه مطلع کرد که این پیشرفت ها و دستاوردهای سپاه برای ما خوشحال کننده است.
گفتنی است در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود به هیات عمانی اهدا شد و فرمانده دانشکده دفاع ملی عمان نیز نشان این دانشکده را به فرمانده نیروی دریایی سپاه تقدیم کرد.



کسی نمی‌تواند بدون کنترل شهرهای مقدسی همچون مکه و مدینه و ثروتی که از آنجا به دست می‌آید، "دولت اسلامی" راه بیندازد. طی ماه‌های اخیر، بغدادی خواستار حملات به داخل عربستان شده و خشونت علیه ساکنان در شهر العوامیه در شرق عربستان تایید می‌کند که افراط گرایان مستقر در این منطقه پیام وی را شنیده‌اند.
ایسنا: نشریه آمریکایی نیوزویک، در ادامه درگیری‌ها میان مرزبانان عربستان و افراط‌گرایان داعش، از تلاش شبه نظامیان تروریست برای تسلط بر شهرهای مقدس مکه و مدینه خبر داد.

نشریه نیوزویک در مطلبی نوشت: درگیری‌های اخیر میان نیروهای گشت‌ مرزی عربستان با افراط گرایانی که تلاش می‌کردند از عراق وارد عربستان شود، تازه‌ترین علامت‌هایی است که از تمایل داعش برای گسترش نفوذ و کنترل بر عربستان، کویت و سایر کشورهای خلیج فارس حکایت دارد؛ جایی که غنی از نفت است و ابوبکر البغدادی، رهبر داعش و حامیانش می‌توانند به جایزه نهایی برسند: شهرهای مکه و مدینه.
درگیری مسلحانه از زمانی که بغدادی خواستار افزایش حملات در پادشاهی عربستان شده است، شدت گرفته است.
احتمالا وی به درک این مساله رسیده است که کسی نمی‌تواند بدون کنترل شهرهای مقدسی همچون مکه و مدینه و ثروتی که از آنجا به دست می‌آید، "دولت اسلامی" راه بیندازد. طی ماه‌های اخیر، بغدادی خواستار حملات به داخل عربستان شده و خشونت علیه ساکنان در شهر العوامیه در شرق عربستان تایید می‌کند که افراط گرایان مستقر در این منطقه پیام وی را شنیده‌اند.
این استان شرقی عربستان مأمن اکثر جمعیت شیعیان و اغلب دخایر نفتی عربستان است. کویت و سایر کشورهای خلیج فارس خصوصا بحرین، جمعیت شیعیان زیادی دارند که می‌تواند هدف اولیه برای حملات داعش باشد. درگیری‌های گاه و بیگاه میان شیعیان و اهل تسنن در این مناطق احتمالا موجب می‌شود تا افراط گرایان سنی بیشتری جذب گروه بغدادی شوند. دولت‌های حوزه خلیج فارس چنانچه نتوانند کنترل را به دست بگیرند و تنش‌های فرقه‌ای و همبستگی در مرزهایشان را حفظ کنند، احتمالا با چالش مهمی رو به رو خواهند شد. جغرافیای این منطقه هم اکنون دستخوش تغییراتی شده است و احتمالا با ادامه درگیری‌ها به همین صورت باقی بماند. اما اعتماد میان جوامع که از دست رفته است می‌تواند بار دیگر احیا شده و با رهبری موثر و صرف وقت درست شود. با این حال مقام‌های سعودی و سایر دولت‌های این منطقه باید کارهای بیشتری را برای تقویت حس وفاداری و اجماع میان شهروندانشان انجام دهند.
همچنین نمایش حضور نظامی قدرتمند و همبستگی در منطقه احتمالا برای پیشگیری از تجاوزات خارجی کافی خواهد بود. 


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران با بیان اینکه پرونده معاون اول دولت دهم از دیوان عالی کشور به این دادگاه ارجاع شده است، گفت: بخش عمده ای از حکم بدوی در دیوان عالی تایید شد.

«محسن افتخاری» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، درمورد پرونده محمدرضا رحیمی افزود: این پرونده به منظور رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی در دیوان عالی وتایید بخش عمده ای از حکم دادگاه بدوی، این پرونده به دادگاههای کیفری استان تهران ارجاع شد.

افتخاری درخصوص جزییات حکم دیوان عالی کشور، اظهار داشت: از بیان جزییات حکم معذور هستم و سخنگوی دستگاه قضا در اولین نشست خبری اش در صورت صلاحدید اطلاع رسانی می کند.
به گزارش ایرنا، پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم اواخر اسفند سال گذشته (1392) با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
این پرونده در مرحله بدوی به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «سیامک مدیر خراسانی» ارجاع و به صورت غیرعلنی به اتهامات این متهم رسیدگی شد.
حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» در شصت و هشتمین نشست خبری که در تاریخ دهم شریور سال 93 برگزار شد در ارتباط با حکم صادر شده برای این پرونده گفت: حکم ایشان صادر شده و چون قطعی نیست قابل اعلام نیست.
وی ادامه داد: فی الجمله محکومیت حبس و جزای نقدی است اما نمی توانم جزئیات را تا زمان قطعی شدن بگویم.12 مهر سال جاری، رحیمی با ارائه لایحه اعتراضی به حکم دادگاه ارسال کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد. 




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
به دعوت رسمی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ، ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در صدر یک هیات عالی رتبه دفاعی- نظامی فردا (دوشنبه) به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، وزیر دفاع روسیه در این سفر با وزیر دفاع کشورمان دیدار و پیرامون مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو خواهد کرد.
 
در این سفر همچنین سند همکاری‌های دفاعی-نظامی میان ایران و روسیه به امضاء وزرای دفاع دو کشور خواهد رسید.
 
گفتنی است پیش از این نیز در سال1380 وزیر دفاع وقت روسیه (ایگور سرگیف) به ایران سفر کرده بود




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بدهی خارجی ایران در پایان شهریور ماه امسال با 544 میلیون دلار کاهش به 6 میلیارد و 111 میلیون رسید که بیانگر ادامه روند کاهشی بدهی خارجی ایران است.

در پایان 6 ماهه اول امسال مجموعه بدهی خارجی کشور با 544 میلیون دلار کاهش به 6 میلیارد و 111 میلیون دلار رسیده است.

طبق جداول بانک مرکزی مجموع بدهی کوتاه مدت ایران 761 میلیون دلار و بدهی میان مدت و بلندمدت 5 میلیارد و 350 میلیون دلار اعلام شده است.

بدهی‌های خارجی ایران در سال هشتادونه، 22 میلیارد و 814 میلیون دلار، سال نود، 19 میلیارد و 185 میلیون دلار، سال نود و یک، 7 میلیارد و 682 میلیون دلار و سال نود و دو، 6 میلیارد و 655 میلیون دلار بوده است.

سررسید بدهی‌های خارجی در پایان شهریورماه امسال 914 میلیون دلار است و این رقم در سال‌های 94 تا 97 به ترتیب یک میلیارد و  307 میلیون دلار، یک میلیارد و 50 میلیون دلار، 772 میلیون دلار و 2 میلیارد و 69 میلیون دلار است.

جدول بدهی‌های خارجی ارقام به میلیون دلار

ادامه سیر نزولی بدهی‌های خارجی ایران
منبع: فارس




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران با بیان اینکه پرونده معاون اول دولت دهم از دیوان عالی کشور به این دادگاه ارجاع شده است، گفت: بخش عمده ای از حکم بدوی در دیوان عالی تایید شد.

«محسن افتخاری» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، درمورد پرونده محمدرضا رحیمی افزود: این پرونده به منظور رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی در دیوان عالی وتایید بخش عمده ای از حکم دادگاه بدوی، این پرونده به دادگاههای کیفری استان تهران ارجاع شد.

افتخاری درخصوص جزییات حکم دیوان عالی کشور، اظهار داشت: از بیان جزییات حکم معذور هستم و سخنگوی دستگاه قضا در اولین نشست خبری اش در صورت صلاحدید اطلاع رسانی می کند.

به گزارش ایرنا، پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم اواخر اسفند سال گذشته (1392) با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

این پرونده در مرحله بدوی به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «سیامک مدیر خراسانی» ارجاع و به صورت غیرعلنی به اتهامات این متهم رسیدگی شد.
حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» در شصت و هشتمین نشست خبری که در تاریخ دهم شریور سال 93 برگزار شد در ارتباط با حکم صادر شده برای این پرونده گفت: حکم ایشان صادر شده و چون قطعی نیست قابل اعلام نیست.
وی ادامه داد: فی الجمله محکومیت حبس و جزای نقدی است اما نمی توانم جزئیات را تا زمان قطعی شدن بگویم.
12 مهر سال جاری، رحیمی با ارائه لایحه اعتراضی به حکم دادگاه ارسال کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد. 



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رئیس جمهور ایران به منظور رایزنی با مقامات عراق به زودی راهی بغداد می‌شود.
خبرگزاری فارس: جهانگیری به زودی به عراق می‌رود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کشورمان به منظور دیدار با مقامات عراقی و گفت‌وگو در خصوص توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با این کشور به زودی به بغداد سفر می‌کند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق اواخر مهر ماه سال جاری در اولین سفر رسمی دوجانبه به ایران سفر و با مقامات کشورمان از جمله جهانگیری دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با عبادی با تأکید بر اینکه اطمینان داریم توانمندی نیروهای نظامی و مردمی عراق در حدی است که تروریست‌ها را سرکوب خواهند کرد، گفت: اطمینان می‌دهم جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار ملت بزرگ عراق است پیروزی از آن ملت عراق خواهد بود.

جهانگیری همچنین اظهار داشت: کشورهایی که حامی گروه‌های تروریستی در عراق هستند بی‌تردید در آینده گرفتار این گروه‌ها خواهند شد و مشکلات و تهدیدات تروریستی محدود به مناطقی که مورد نظر آنهاست نخواهد بود بلکه دامن خودشان را نیز خواهد گرفت.

جهانگیری همچنین با تبریک تشکیل کامل کابینه عراق و انتخاب رؤسای قوای دیگر مطابق با قانون اساسی تصریح کرد: اطمینان دارم با تدبیری که در مقامات عراقی وجود دارد، ملت عراق بر مشکلات غلبه می‌کند و پیروز خواهد شد.
منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد