سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



اتاق بازرگانی آبادان و بصره عراق تفاهم نامه امضا کردند

آبادان-ایرنا- تفاهم نامه همکاری اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان و اتاق صنایع بصره عراق روز پنجشنبه با حضور مسئولان محلی امضاء شد.

به گزارش ایرنا، همکاری برای تبادل اطلاعات، تجارب و مهارت های کاری برای پیشبرد فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی برای طرفین، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در هر دو استان، برگزاری دوهمایش اقتصادی در هر سال یکی در خوزستان و دیگری در بصره عراق، حمایت از تبادل اطلاعات برای تحکیم همکاری بین بخشی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در نشست مشترک هیات بازرگانی استان بصره عراق و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان آبادان، به سفر عبدالحسین مقتدایی استاندارخوزستان به بصره در سال جاری اشاره کرد و گفت:این تفاهم نامه ها در راستای توسعه تجارت و بازرگانی این دو منطقه و برای تحقق اهداف آن سفر امضا می شود.

ˈعزیزالله شهبازیˈبا تجلیل از میزبانی طرف عراقی در سفر استاندار خوزستان به کشور عراق، افزود:در آن سفر مقرر شد که تفاهم نامه ای در 15 بند به امضای استانداران خوزستان و بصره برسد.

وی اظهار داشت:این تفاهم نامه امروز در آبادان به نمایندگی استاندار خوزستان در شهر آبادان امضا شده و امیدواریم با توسعه روابط بین بخشی، برای هر دو منطقه رونق اقتصادی همراه باشد.

شهبازی با بیان مشترکات مردم استان خوزستان و مردم استان بصره از جهات دینی، فرهنگی، اجتماعی و مرزی، اضافه کرد:این وجوه مشترک، نزدیکی مردم این دو استان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر با مردم بصره، فاو و سایر شهرهای استان بصره را به همراه داشته است.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد:امیدواریم با اجرایی شدن بندهای این تفاهم نامه، افزایش تعامل و همکاری مردم آبادان و خرمشهر با مردم استان بصره را شاهد باشیم.

ˈسیدحسین دهدشتیˈ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت:دشمنان در جنگ هشت ساله بین مردم ایران و عراق اختلاف افکنی کردند، ولی نتوانستند پیوستگی و نزدیکی و قومیتی را بین دو ملت از بین ببرند.

وی اظهار داشت:با گذشت بیش از 25 سال از پایان جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم مسلمان و بویژه شیعیان عراق بوده و هست.

وی اضافه کرد:بین مردمان دو کشور به ویژه مردم شهرهای آبادان و خرمشهر و استان بصره ارتباطات عمیقی وجود دارد و بسیاری از بستگان مردم آبادان و خرمشهر در بصره عراق هستند.

دهدشتی بر اجرایی کردن بند های تفاهم نامه تاکید کرد و گفت:امیدواریم کارهایی که روی برگ نوشته شده ، اجرایی بشود و شاهد رونق اقتصادی و آبادانی باشیم.

در ادامه این نشست رییس اتاق بازرگانی استان بصره نیز با تشکر از میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت:امیدواریم طبق تفاهم نامه کارها به شکل علمی و اجرایی انجام شود.

ˈماجد رشگ عبداللهˈ افزود: پیگیری بندهای تفاهم نامه و اجرایی کردن آنها برای طرف عراقی از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است برای اجرایی شدن بندهای آن برنامه زمانبندی تعیین شود.

نایب رییس اتحادیه پیمانکاران شاخه استان بصره نیز در این نشست، گفت:این تفاهم نامه ادامه ارتباطات بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است. 

ˈمحسن چلوب حسانیˈ افزود:ما از دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت ها و همکاری ها در تمامی زمینه ها به خصوص مبارزه با تروریسم تشکر و قدردانی می کنیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه بین ˈغلامرضا اکبری زادگان ˈرییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی و ˈماجد رشگ عبدالله ˈ رییس اتاق بازرگانی استان بصره به نمایندگی از دولت عراق به امضاء رسید.

همچنین هیات بازرگانی استان بصره تصویری از همکاری ایران و عراق در تولید خودرو در استان بصره در دهه 50 میلادی به فرماندار ویژه آبادان اهدا کردند و فرماندار ویژه آبادان نیز هدایایی به رسم یادبود به هیات عراقی اهدا کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد