سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

علم و زندگی



محققان معتقدند زمانی که افراد در محیطی قرار می‌گیرند، که دیگران در آن‌ها احساس سرما می‌کنند آن‌ها نیز سردشان می‌شود و تمایل دارند به محیط‌های گرم پناه ببرند.

 

به گزارش خبرنگار علمی​و​آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)​ - منطقه​خوزستان - محققان دریافتند که تغییرات دمایی در انسان​ها مسری است و احساس تغییرات دما از فردی به فرد دیگر سرایت می​کند.

 

در این تحقیق پژوهشگران احساسات 36 شرکت​کننده را در هنگام مشاهده 8 فیلم به‌طور جداگانه بررسی کردند که در برخی این فیلم​ها بازیگران دست​های خود را در آب سرد و در برخی فیلم​های دیگر دست​های خود را در آبگرم فرومی‌بردند.

 

با بررسی تغییر وضعیت افراد داوطلب در این تحقیق، محققان دریافتند دمای بدن این افراد هنگام مشاهده فیلم​های افرادی که دست​های خود را در آب سرد فرومی‌برند، کاهش معنی​​داری نشان می‌دهد.

 

به عقیده محققان مغز و اعصاب​ دانشگاه ساسکس، تغییرات فیزیولوژیکی ناخودآگاه در افراد سبب می​شود تا حس هم دردی​ افراد با یکدیگر در اجتماع صورت پذیرد و در این میان گسترش یک حس از یک فرد به ‌فرد دیگر به ایجاد حس درونی مشترک در افراد جامعه کمک می​کند. این امر سبب می‌شود احساس سایر افراد را درک کنیم و موقعیت احساسی مشابهی در ما ایجاد شود.

 

محققان معتقدند انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و احساس موفقیت زمانی در آن ظهور پیدا می‌کند که با دیگران در محیطی مختلط حضور پیدا کند. برای انسان مشکل خواهد بود که از احساس سایر افرادی که با آ​ن​ها در محیط مشترکی زندگی می‌کند، بی‌خبر باشد.

 

به گفته محققان دلیل عدم تفاوت دمای بدن افراد در هنگام مشاهده فیلم​های مربوط به احساس گرما، به نظر می​رسد ناشی از نحوه فیلم​برداری این فیلم​ها باشد، اما برخی تحقیقات دیگر هم نشان داده است که در فضای سرما انسان​ها بیشتر از هنگام قرارگیری موقعیت​های دمایی گرم با سایر افراد احساس همدردی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد