سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان


به مناسبت گرامیداشت جهان پهلوان تختی صورت گرفت
درخشش فرنگی‌کاران ایذه‌ای در مسابقات کشتی انتخابی باشگاه‌های خوزستان

کشتی‌گیران جوان فرنگی کار ایذه‌ای در مسابقات انتخابی باشگاه‌های خوزستان خوش درخشیدند.

خبرگزاری فارس: درخشش فرنگی‌کاران ایذه‌ای در مسابقات کشتی انتخابی باشگاه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، مسابقات کشتی فرنگی جوانان، انتخابی باشگاه‌های خوزستان با‌ عنوان گرامیداشت جهان پهلوان تختی در سالن خانه کشتی اهواز به پایان رسید.در این دوره از مسابقات که بیش از 11 شهرستان استان خوزستان حضور داشتند، کشتی‌گیران ایذه‌ای با درخشش خود در چندین وزن، توانستند در بین بهترین‌های این مسابقات قرار بگیرند.سعید سید احمدیان کشتی‌گیر ایذه‌ای وزن 50 کیلوگرم توانست در بین بیش از 14 نفر شرکت کننده، در بین نفرات برتر قرار گیرد.

درخشش احسان محمدی در بین بیش از 15 ورزشکار شرکت‌کننده در وزن 55 کیلوگرم و قرار گرفتن نام حسین اسدی کشتی‌گیر با آتیه ایذه‌ای در وزن 66 کیلوگرم در بین افراد برتر، نشان از تکنیک و قدرت این ورزشکار صاحب مقام آسیایی را دارد.بهرام جمشیدی و علیرضا رضایی دو ورزشکار دیگر ایذه‌ای در وزن 74 کیلوگرم، در بین بیش از 20 نفر شرکت‌کننده این وزن توانستند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند و نام خود را در بین سه نفر برتر این وزن قرار دهند.کسب این نتایج درخشان توسط جوانان کشتی ایذه، در کنار افتخار آفرینی کشتی‌گیران دیگر ایذه‌ای چون، پیام بویری و رامین طاهری در تیم ملی بزرگسالان، نشان از استعدادهای بالای ورزشکاران این رشته محبوب در این شهرستان را دارد و یاری تمام مسئولان استانی در زمینه ورزش را می‌طلبد.بدون شک سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ورزش این شهرستان، از جمله کشتی و فوتبال باعث شکوفایی بیشتر استعدادهای ورزشی آن خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931028000011#sthash.zVBgX0iQ.dpuf





ارسال به دوستان
دعوت 3 کشتی‌گیر نفتی به مسابقات انتخابی تیم ملی

سه کشتی‌گیر فرنگی‌کار عضو تیم نفت مسجدسلیمان موفق به راهیابی به مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم ملی شدند.

خبرگزاری فارس: دعوت 3 کشتی‌گیر نفتی به مسابقات انتخابی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، امیر آدیم، شاهین اسدی و فرزام چراغی نفراتی هستند که با کسب مقام‌های قهرمانی در مسابقات انتخابی باشگاه‌های خوزستان موفق به کسب این افتخار شدند.این کشتی‌گیران در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی که ماه آینده به میزبانی همدان برگزار می‌شود باید با نفرات برتر سایر استان‌ها رقابت کنند.نفرات برتر این رقابت‌ها به همراه نفرات برتر مسابقات کشوری به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی صعود می‌کنند تا در آنجا مشخص شود دوبنده تیم ملی بر تن کدامیک خواهد رفت.شاهین اسدی کشتی‌گیر وزن 120 کیلوگرم و امیر آدیم کشتی‌گیر وزن 84 کیلوگرم از جمله کشتی‌گیران موفق تیم نفت مسجدسلیمان هستند که در ادوار مختلف قهرمانی در مسابقات منطقه‌ای و ملی خوش درخشیده و عناوین قهرمانی ارزنده‌ای کسب کرده‌اند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931028000828#sthash.WwAkoLMu.dpuf




تیم خوزستان در رقابت​های قهرمانی جودو کم​بینایان و نابینایان کشور با کسب دو مدال طلا و دو نشان نقره، سکوی نخست را به خود اختصاص داد.

 

حکیم حمادی، دبیر هیات ورزش​های کم​بینایان و نابینایان استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این پیکارها روز جمعه (26 دی​ماه) در تهران برگزار شد و خوزستان به عنوان قهرمانی رسید. وی بیان کرد: امید نوری‌جعفری و فرید عساکره به ترتیب در اوزان 81 و 90 کیلوگرم به نشان طلا دست پیدا کردند و جمال محسنی و محمد جعفری به ترتیب در اوزان 60 و 66 کیلوگرم نشان نقره را کسب کردند. 

دبیر هیات ورزش​های کم​بینایان و نابینایان خوزستان گفت: عملکرد ورزشکاران استان بسیار خوب بود و نسبت به سال گذشته بهتر بودیم. شنانی دیگر جودوکار استان بود که به دلیل آسیب​دیدگی در این مسابقات شرکت نکرد که اگر او را داشتیم، به راحتی می​توانستیم یک مدال طلای دیگر هم کسب کنیم.



چهار ورزشکار و یک مربی از خوزستان به دومین مرحله اردوی تیم‌ملی دو و میدانی نوجوانان فراخوانده شدند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- مجتبی غرباویان، محمد اسیوندنژاد، علیرضا خالدی و عباس کلانتری به ترتیب در دو 400 متر، دو 60 متر، پرش طول و پرتاب نیزه به این اردو دعوت شدند. 

علی​اکبر برزگر نیز از خوزستان به عنوان مربی در این اردو شرکت می​کند. 

اردوی تیم‌ملی دو و میدانی نوجوانان از 25 بهمن​ماه به مدت 10 روز به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. 

تیم‌ملی ایران خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا آماده می​کند.




سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید تیم‌ملی برای این‌که بتواند مقابل امارات به موفقیت برسد، ​نباید ترسو باشد و باید شجاعانه و برای بردن بازی کند.

 

عبدالله ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)​ـ​منطقه خوزستان ـ در ابتدا درباره عملکرد تیم‌ملی در دیدار برابر بحرین و قطر، اظهار کرد: تیم ملی بازی اولش مقابل بحرین را خیلی محتاط شروع کرد و هدفش این بود که سه امتیاز را کسب کند و به پیروزی برسد و کیفیت بازی آن، کیفیت همیشگی تیم ملی نبود و البته از آن فازی که در جام جهانی داشتیم، کمی فاصله گرفتیم و کمی جلوتر آمدیم و نسبت به جام جهانی بهتر بازی کردیم ولی تیم ملی آن چه انتظار می رفت، نبود.

 

وی در ادامه به ارزیابی‌اش از دیدار ایران – قطر پرداخت و گفت: شکل تیم ما مقابل قطر بهتر شد و هجومی‌تر بازی کردیم و بازیکنان متوجه این موضوع شدند و خود کی‌روش هم خیلی باهوش عمل کرد و درنهایت هم توانستیم سه امتیاز این بازی را هم کسب کنیم. با این وجود بازهم انتظار از تیم‌ملی ما بالا است و به این صورت نیست که با توجه به این که بحرین و قطر را برده ایم، همه چیز تمام شده است. روزی که تیم وارد این مسابقات شد من خودم گفتم اگر تیم‌ملی از مرحله گروهی بالا برود، همه انتظار دارند تیم مان قهرمان شود و یا حداقل تا فینال برود و اگر انتظاری جز این داشته باشند، انتظار کمی است و ما باید تیم‌ملی​مان را خیلی کوچک بدانیم اگر نخواهیم به فینال برسد؛ چرا که تیم مان بازیکنان بسیار بزرگ و مربی خیلی خوبی دارد و مردم حق دارند که انتظارشان کسب مقام از تیم‌ملی است، خود من سومی و چهارمی هم قانع​ام نمی‌کند.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با بیان این که نوع بازی و نگرش ما در این مسابقات فرق کرده است، ادامه داد: این که از حالت تدافعی خارج شده ایم و بهتر عمل می کنیم، خوب است. ما در بازی اول مقابل بحرین از سمت چپ هیچ نفوذی نداشتیم ولی در دیدار مقابل قطر بهتر شدیم و هر دو دفاع سمت چپ و راست‌مان نفوذ می‌کردند و در کل این که نگرش تیم‌ملی، بازیکنان و کی‌روش تغییر کرده، خوب است و مردم هم این را بیشتر دوست دارند و این قابل احترام است. به هر حال این که دفاع کنیم تا ببینیم چه می شود، در شان فوتبال نیست.

 

وی در ادامه درخصوص بازی حساس ایران برابر امارات، ​عنوان کرد: ​بازی بسیار سختی داریم، هر چند امارات از نظر فوتبالی شاید در رنکینگ آسیا از ما پایین‌تر باشد ولی در این دو دیداری که انجام داده، شکل بسیار خوبی داشته است و تیم خوبی نشان داده است و مطمئنا این دیدار، روز سختی برای هر دو تیم است. در کل تیم ما نسبت به امارات بهتر است و باید روان‌تر و بهتر بازی کند.

 

ویسی خاطرنشان‌کرد: تیم‌ملی برای این‌که بتواند مقابل امارات به موفقیت برسد، ​نباید ترسو باشد و باید شجاعانه و برای بردن بازی کند. به هر حال ما صعود کرده ایم و فرقی نمی‌کند در مرحله بعد به چه تیمی بخوریم و مهم این است که هر رقیبی در راه قهرمانی داریم، از پیش‌رو برداریم. اگر بخواهیم ترسو بازی کنیم که به تیم ژاپن نخوریم، مطمئنا بد بازی می‌کنیم و این موضوع برای ما مشکل‌ساز و خطرناک می‌شود.

 

وی گفت:​ اگر ایران بتواند سرگروه شود، نه تنها برای تیم‌ملی خوب است بلکه برای شخصیت کشورمان هم در فیفا خوب است و از نظر جو عمومی در آسیا خیلی به سود ما است. به هر حال این که به عنوان سرگروه به مرحله بعد برسیم با این که به عنوان تیم دوم برویم، خیلی متفاوت است.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره شرایط تیمش، عنوان کرد: شرایط تیم ما نسبت به اوایل و اواسط فصل خیلی خوب شده است. امیدواریم که با شروع مسابقات، یک تیم بسیار خوب روانه رقابت ها کنیم. اولین دیدار ما پس از اتمام تعطیلات لیگ مقابل نفت تهران است و بازیکنانم حساسیت این بازی را درک می‌کنند. نفت تهران هم تیمی خوب و در صدر جدول است و نوع و شکل بازی ما هم نسبت به نیم‌فصل اول تقریبا متفاوت شده است و امیدوارم که مقابل نفت تهران امتیاز بگیریم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت در تورنمنت چهارجانبه فوتبال خوزستان تا چه اندازه در جهت آمادگی تیم‌تان تاثیرگذار بود؟ گفت: با توجه به این که این تورنمنت برای اولین بار بود که برگزار می شد، خوب بود و اگر کمی و کاستی‌ها را برطرف کنند و سال های آینده از تیم های خارج از استان هم برای شرکت در آن دعوت شود، خیلی خوب است. ما در این تورنمنت یک بازی خیلی خوب مقابل فولاد نوین خوزستان داشتیم که حریف تیم بسیار خوبی نشان داد و انگیزه آن‌ها نسبت به ما بسیار بالاتر بود.

 

ویسی افزود: این تورنمنت بیشتر به درد استقلال اهواز و فولاد نوین خوزستان خورد؛ چرا که با تیم های لیگ برتری بازی کردند و جوانان‌شان، عیارشان را مقابل تیم‌های لیگ‌برتری نشان دادند. در کل کار، کار قشنگ و پسندیده ای بود.

 

وی در پایان بیان کرد:​ تیم ما در ادامه تعطیلات لیگ دو بازی تدارکاتی مقابل تیم‌های نفت آبادان و مس رفسنجان دارد که به ترتیب یکم و سوم بهمن ماه در اهواز به مصاف این تیم‌ها می رویم.




رقابت‌های قهرمانی و انتخابی تیم‌ملی پیاده‌روی به میزبانی اهواز برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)​ـ​منطقه خوزستان​ـ این رقابت‌ها با حضور 35 ورزشکار که از برترین​های پیاده‌روی کشور هستند، دوم بهمن ماه در اهواز برگزار خواهد شد. 

مسافت این پیاده‌روی یک کیلومتر و در مسیر جاده ساحلی غرب اهواز است.

نفرات اول تا سوم این مسابقات به عنوان اعضای تیم‌ملی پیاده‌روی ایران انتخاب خواهند شد.



تیم‌های گروه دوم لیگ فوتسال بانوان خوزستان در ادامه رقابت‌های مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

مینا بارانی، نایب‌رییس بانوان هیات فوتبال استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان اظهار کرد: ​این مسابقات از یکم تا سوم بهمن ماه به میزبانی ایذه برگزار می​شود.

 

وی بیان کرد: ​در این گروه تیم‌های جنوب ایذه، هیات فوتبال ایذه، رامهرمز، بهبهان، باغملک، آویسای اهواز و هیات فوتبال سوسنگرد حضور دارند و به صورت دوره​ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

نایب‌رییس بانوان هیات فوتبال خوزستان گفت: ​در نهایت از این گروه مانند گروه اول که مسابقات آن یک ماه پیش برگزار شد، دو تیم به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند. از گروه اول نیز تیم های آساره اندیمشک و هیات فوتبال اندیمشک به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند. رقابت های فینال هم یک هفته تا 10 روز پس از مسابقات گروه دوم برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد:​ هدف از برگزاری این مسابقات این است تا تیم‌هایی که فرصت شرکت در رقابت​های کشوری برای‌شان پیش نیامده است در این مسابقات شرکت کنند. ضمن این‌که تیم های اول و دوم به مسابقات زیرگروه کشور اعزام می‌شوند و دیگر هدف​مان هم استعدادیابی است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد