سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه


رئیس شورای شهر ایذه:
دخالت مردم باعث منتفی شدن پروژه دفع سیلاب شهر ایذه شد

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه گفت: فشارهای مردم خیابان‌های اطراف کانال اصلی دفع آب منطقه هلال‌احمر شهر، عامل اصلی انجام نشدن پروژه بود.

خبرگزاری فارس: دخالت مردم باعث منتفی شدن پروژه دفع سیلاب شهر ایذه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، بارها از مشکلات و عوامل عدم توسعه ‌یافتگی ایذه از زبان مردم و مسئولان این شهرستان سخن و مطالب زیادی بیان شد.

در بسیاری از مواقع، ضعف و عدم مهارت مسئولان اجرایی و نظارتی در شهرستان و گاهاً عدم توجه به زیرساخت‌های شهری در گذشته، زمینه‌ساز به‌وجود آمدن مشکلات فراوان در تمام بخش‌های شهرستان بوده است.

در این بین، تنها موردی که شاید هضم آن سخت باشد، عدم توجه مردم شهر و گاها جلوگیری برخی از مردم برای انجام شدن برخی از پروژه‌ها باشد که رئیس شورای شهر ایذه به آن اشاره کرده است.

با توجه به اینکه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایذه بارها در جلسات شورای اداری، ستاد بحران و مصاحبه‌های خبری خود از وجود وضعیت بحرانی و سیل آسا بودن چهارراه ورودی به این اداره در مواقع بارندگی سخن گفته بود.

از این‌رو، شهرداری این شهر به‌فکر راهکاری برای فرار از این بحران شده بود و با اقدام به حفر کانال از جلوی درب وردی به سمت سیستم بزرگ دفع آب خیابان شهید نادری، در صدد برطرف کردن آن بر‌آمد.

به‌هنگام آغاز این فعالیت، شهرداری به‌دلایل گوناگون، شهرداری به یک‌باره اقدام به جمع‌آوری مصالح و پر کردن کانال پروژه و توقف انجام طرح کرد.

بنا بر گزارش‌های مکرر هلال‌احمر این شهرستان در جلسات مختلف، این اداره به‌عنوان دبیر کارگروه بحران شهرستان که در هنگام بروز مشکلاتی نظیر سیل، باید یار و امدادرسان مردم باشد، در این زمان خود با بحران مواجه بوده و جلوی درب ورودی آن ارتفاع آب گاها تا به یک‌متر هم بالا می‌آید و این مشکل، عملیات امدادرسانی را به کل متوقف می‌کند.


وضعیت روزهای بارانی جلوی هلال‌احمر ایذه

هدایت‌الله سلحشور در‌باره این مشکل به‌وجود آمده و راهکار حل آن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه عنوان کرد: مکان هلال‌احمر به‌عنوان یکی از 16 نقطه بحرانی شهر ایذه مشخص شده و تمام تلاش‌های مجموعه شهرداری و شورای شهر برای رفع این مشکل بوده است.وی با اشاره به اینکه چهارراه بسیج، محل گذر یکی از سیستم‌های دفع آب سطحی شهر ایذه است افزود: این مکان با ارتفاع زیادتری نسبت به خیابان اصلی ساخته شده و مانع حرکت آب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه در این راستا بیان داشت: با نقشه‌برداری و هم‌تراز کردن خیابان با چهارراه این مشکل برطرف خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه برای انتقال آب سطحی اطراف هلال‌احمر باید تمام سیستم آب راه فرعی و جداول خیابان حافظ‌جنوبی بازسازی می‌شد خاطرنشان کرد: انجام این عملیات در خیابان حافظ‌جنوبی علاوه بر دوباره‌کاری و مشکل بودن، هزینه‌های زیادی را در برداشت.

سلحشور با اشاره به اینکه تنها راه بازگشایی سیستم دفع آب‌های بحران‌زا برای هلال‌احمر و اطراف آن، وصل کردن به سیستم اصلی دفع آب بود تصریح کرد: برای متوقف شدن این طرح و جمع کردن مصالح هیچ‌گونه هماهنگی با شورای اسلامی شهر نشده بود.

این عضو شورای اسلامی شهر ایذه، فشارها و اعتراض مردم خیابان‌های اطراف کانال اصلی دفع آب را عامل اصلی انجام نشدن این پروژه دانست و اذعان داشت: باید با توجیه کردن اهالی این منطقه، این افراد را راضی و مشکل حل شود.

وی در پایان با بیان اینکه حتی اگر آب این کانال به سیستم اصلی وصل نشود، باز هم اهالی این منطقه با آب‌گرفتگی مواجه خواهند بود خاطرنشان کرد: این آب‌های سطحی در شهر باید در نهایت دفع شوند و مردم باید نهایت همکاری برای رفع مشکلات را داشته باشند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931027001664#sthash.NIAYVIvv.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد