سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان


موج امید بر فراز مسجدسلیمان همزمان با کلنگ زنی کارخانه آلومینیوم
مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان: پروژه آلومینیوم سازی محرومیت از چهره مسجدسلیمان می زداید
شوشان: بیکاری یعنی آغاز مشکلات… یعنی محرومیت و آسیب های اجتماعی ، و اگر کسی دست بیکاری را بگیرد و در مسیر اشتغالزایی جوانان گام بردارد قطعا کار نیک او در ذهن ها باقی خواهد ماند. یکی از مناطق محروم خوزستان که بیکاری در آن موج می زند ، مسجدسلیمان  است که سیاست های استان و دولت بر این بوده تا چهره محرومیت از این شهرستان و منطقه بزداید. در همین راستا ، چندی پیش و برای اولین بار ، کلنگ کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان با حضور دکتر مقتدایی استاندار خوزستان ، حاجتی، خبیر ، سیاحی معاونین استاندار ، جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، حسینی مدیرعامل شرکت آلومینیوم و جمعی دیگر از مسئولین استانی ، بر زمین زده شد تا برنامه های دولت برای محرومیت زدایی ، چهره عملی و واقعی به خود بگیرد. در همین زمینه ، گفت و گویی کوتاه با سید عباس حسینی مدیرعامل شرکت آلومینیوم سازی کاوه خوزستان صورت گرفته که در ذیل می آید:



مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان گفت: اهمیت و کاربرد روزافزون آلومینیوم در صنایع و زندگی امروزی باعث شده توجه اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به تولید و استفاده از این صنعت معطوف شود به گونه ای که کارشناسان معتقدند در دهه اینده این الومینیوم است که به عنوان فلزی استراتژیک حایگزین فولاد خواهد شد   نرخ رشد تولید و  مصرف این صنعت در دنیا بسیار بالاست و دولت ها توجه ویژه ای به این محصول استراتژیک دارند و سرمایه گذاری های فراوانی در این زمینه صورت می گیرد.

سید عباس حسینی ادامه داد: یکی از برنامه های جدی که در دستور کار دولت قرار دارد تولید الومینیوم بعنوان یک محصول  پر مصرف می باشد. وی افزود: امروزه آلومینیوم در صنایع مختلفی همچون خودروسازی ،ساختمان سازی ، هواپیماسازی ، نفت و ... کاربرد فراوانی دارد و تمام کشورها در این زمینه سعی می کنند از یکدیگر پیشی بگیرند. به عنوان مثال ، کشورهای همسایه ایران همچون امارات به تولید دو میلیون تنی در این صنعت رسیده است و قطعا در ایران اسلامی نیز با تکیه بر همت و توان داخلی و با برنامه ریزی باید به اهداف خود در تولید آلومینیوم برسیم که از این منظر بر اساس سند چشم انداز و برنامه چهارم و پنجم  توسعه ، دستیابی به ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار تن آلومینیوم برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان گفت: در سال 85 ، هیات دولت با حضور در خوزستان مصوبه ساخت کارخانه آلومینیوم سازی را صادر کرد و قرار شد بنیاد مستضعفان و ایمیدرو در این زمینه سرمایه گذاری کنند که به دلیل برخی موانع ، این پروژه به نتیجه نرسید اما در دولت جدید و با حمایت های ویژه دکتر مقتدایی استاندار ، معاونین استاندار ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، و همچنین مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ، مشکل اصلی این پروژه که زمین بود مرتفع گشت و بالاخره کلنگ این پروژه برای اولین بار به زمین زده شد.

حسینی ادامه داد: پروژه احداث آلومینیوم کاوه خوزستان در راستای استراتژی های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رهنمون مقام معظم رهبری با هدف ایجاد اشتغال و رفع مشکلات محرومیت های منطقه تعریف شده است. اشتغالی که از تولید این کارخانه حاصل می شود دست آورد اصلی این شرکت است که امید است موجب رونق و پیشرفت شهرستان پرافتخار مسجدسلیمان باشد.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان گفت: در ابتدای امر ، برای اینکه پروژه زودتر به سرانجام برسد 15 نقطه در مسجدسلیمان را مد نظر قرار دادیم که هر کدام مشکلات خاص خود را داشت ؛ یا زیرساخت ها از قبیل گاز رسانی آماده نبود و یا زمین کیفیت پایینی داشت. از این رو با کارشناسی های صورت گرفته ، بهترین منطقه ای که می توانست در خود شاهد به زمین خوردن کلنگ کارخانه آلومینیوم سازی باشد منطقه زیلایی بود که با حمایت و پیگیری استاندار این مشکل مرتفع شد و امروز این پروژه با قدرت در حال اجراست و انشاء الله در نوروز سال 1396 فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید. وی در ادامه گفت: آلومینیوم سازی یک صنعت مادر به شمار می رود  و با بهره برداری از آن شاهد اشتغالزایی خوبی در منطقه خواهیم بود که طبیعتا تحول شگرفی در مسجدسلیمان ایجاد می کند.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان بیان داشت: فاز اول این پروزه 60 هزار تنی می باشد و 200 شغل مستقیم و 600 شغل غیر مستقیم ایجاد می کند و بر اساس نظر کارشناسان در صنعت  الومینیوم به ازای هر یک تن دو شغل ایجاد می شود  که اگر این نظر را مورد توجه قرار دهیم اشتغال بالایی این کارخانه می تواند ایجاد کند و قطعا با درآمدزایی بالایی که دارد منطقه را تحت شعاع قرار می دهد. وی ادامه داد: امیدواریم به یاری ایزد منان و همت و همدلی مردم و مسئولین محترم حدود دو سال دیگر در نوروز ۹۶ در این مکان شاهد همهمه و تلاش نیروهای شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان و بهره برداری از این طرح باشیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهره برداری از این مرکز و عرضه این محصول استراتژیک خود دست آوردی دیگری ست، پروژه آلومینیوم کاوه خوزستان به دلایل وجود موانع بسیار پس از چند سال وقفه با تدبیر و جدیت ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جناب مهندس سعیدی کیا و راهبری و حمایت های صادقانه و مجدانه همراه با تدبیر دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان امروز اجرایی شده است. قطعاً این دستاورد بزرگ که محصول دولت تدبیر و امید است نام این دو بزرگوار را برای همیشه جاودانه خواهد داشت.

حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تکنولوژی که در این کارخانه به کار گرفته خواهد شد، تکنولوژی روز دنیا و اروپا است و سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی برای این پروژه در فاز اول صورت گرفته است و می تواند تا سالیان سال سودآوری بسیار خوبی داشته باشد، از این رو دانش فنی اروپایی ها باید به نیروهای ما منتقل شود و آموزش برای ما امر بسیار مهمی است و جز تعهدات طرف قرارداد ما می باشد.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان در پایان با اشاره به اینکه پروژه فوق با استقبال بسیار خوب مردم روبرو بوده است گفت: همزمان با کلنگ زنی پروژه آلومینیوم کاوه خوزستان می توانستیم رضایت را در چشمان مردم این منطق ببینیم. وی گفت: مطمئن باشید استراتژی ما برای اشتغالزایی نیروهای بومی منطقه می باشد و این امر به رفع محرومیت مسجدسلیمان کمک شایانی می نماید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد