سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



عوض حیدرپور عضو هیئت نظارت بر نمایندگان گفت که شکایت از علی مطهری راه به جایی نمی برد. حیدر پور بیان داشت: با شکایت کسی نمی تواند آقای مطهری را از مجلس اخراج کند.
پایگاه خبری انتخاب: عوض حیدرپور عضو هیئت نظارت بر نمایندگان گفت که شکایت از علی مطهری راه به جایی نمی برد.
حیدر پور بیان داشت: با شکایت کسی نمی تواند آقای مطهری را از مجلس اخراج کند. وی افزود: نمایندگان براساس قانون اساسی در انجام هرگونه اظهار نظر و دخالت در همه امور کشور آزاد هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: نطق آقای مطهری نیز از نظر قانون اساسی و ائین نامه داخلی مشکلی نداشته و بلامانع بوده است.
وی اضافه کرد: بنابراین مجلس نمی تواند اقدامی علیه آقای مطهری بکند و ایشان را تحت تعقیب قرار دهد.
حیدرپور با بیان اینکه اکنون هیچ التهابی در مجلس نیست گفت: در حال حاضر، مجلس روال عادی خود را طی می کند و اتفاقی که در روز نطق آقای مطهری افتاد، طبیعی است و در دیگر دوره ها نیز اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به تجمع در اطراف علی مطهری در هنگام ایراد نطق گفت: دوستان نباید این کار را میکردند، باید سخنان آقای مطهری را گوش می کردند و در پاسخ به ایشان نطق دیگری ایراد می کردند.
عضو هیئت نظارت بر نمایندگان تاکید کرد: آقای مطهری ازاد بود که این حرف ها را بزند، چراکه بر طبق قانون اساسی چنین اختیاری به او داده شده است.
وی اضافه کرد: نماینده هر چیزی به ذهنش رسید می تواند بگوید و این کاملا قانونی است.
حیدرپور در واکنش به شکایت انجام گرفته از علی مطهری گفت: اگر این عده عاقلانه فکر می کردند، شکایت نمی کردند،چونکه قانون به اقای مطهری اجازه چنین کاری را داده است.
وی تاکید کرد: مجلس هیچ تصمیمی علیه آقای مطهری نمی تواند بگیرد. در واقع ایشان کار مجرمانه ای نکرده که ایشان را دادگاه بفرستند.



باراک اوباما خطاب به کنگره:
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه با هشدار به قانونگذاران آمریکا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران برسر برنامه هسته ای این کشور گفتند چنین اقدامی باعث برهم خوردن مذاکرات خواهد شد و به طور بالقوه می تواند منجر به آغاز جنگ شود و کنگره نیز در این مسئله نقش خواهد داشت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
صبور باشید و آتش خود را نگه دارید / بگذارید ببنیم می توانیم مسئله هسته ای ایران را بدون آغاز جنگ حل کنیم یا نه / شانس دستیابی به توافق کمتر از 50 درصد است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه با هشدار به قانونگذاران آمریکا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران برسر برنامه هسته ای این کشور گفتند چنین اقدامی باعث برهم خوردن مذاکرات خواهد شد و به طور بالقوه می تواند منجر به آغاز جنگ شود و کنگره نیز در این مسئله نقش خواهد داشت.
به گزارش «انتخاب»، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، اگر طرحی از سوی کنگره مبنی بر تحریم جدید ایران به دست وی برسد، آن را وتو خواهد کرد.
اوباما از اعضای کنگره از جمله دموکراتها خواست مادامی که گفتگوها با ایران در جریان است، به دنبال تحریمهای جدید علیه ایران نباشند.
وی افزود: این اقدام به دلیل تضعیف مذاکرات اصلا مناسب نیست و کنگره باید صبور باشد.

اوباما اضافه کرد: پیام اصلی من به کنگره این است که آتش خود را نگه دارید تا ببنیم می توانیم این مشکل بزرگ را بدون متوسل شدن به جنگ حل کنیم. هیچ کس در سراسر جهان از جمله ایرانی ها به توانایی من به تصویب تحریم ها در صورت شکست مذاکرات باور ندارد.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر این گفتگوها شکست بخورد، ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت که برنامه هسته ای خود را پیش نبرد.
وی افزود: ایران می‌تواند آمریکا را به دلیل بر هم زدن توافق مقصر بداند و دیگر کشورها نیز همین نظر را خواهند داشت.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس گفت: در بسیاری از موارد؛ اختلافات زیادی با ایران داریم.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت شانس دستیابی به یک موافقتنامه دیپلماتیک با ایران احتمال دارد کمتر از 50 / 50 باشد. 




ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل:
ایهود باراک نخست وزیر اسبق اسرائیل گفت: کره شمالی و پاکستان به سلاح هسته ای دست پیدا کردند، چراکه صبور بودند. از نگاه تاریخی، ایرانی ها 4 هزار سال است که به دنبال بمب هستند و 40 سال است که در عصر جدید به دنبال این موضوع هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایهود باراک نخست وزیر اسبق اسرائیل گفت: کره شمالی و پاکستان به سلاح هسته ای دست پیدا کردند، چراکه صبور بودند. از نگاه تاریخی، ایرانی ها 4 هزار سال است که به دنبال بمب هستند و 40 سال است که در عصر جدید به دنبال این موضوع هستند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، باراک ادعا کرد: وقتی ایران هسته ای شود، دیگر جهان، آن جهان سابق نخواهد بود. از آن پس، مسابقه تسلیحات هسته ای منطقه را فرا می گیرد و در اخر تسلیحات هسته ای به دست گروه های تروریستی می افتد.

وزیر جنگ سابق اسرائیل مدعی شد: تحت لوای توافق موقت، ایرانی ها در حال پیش بردن برنامه تسلیحاتی خود هستند.

وی ادعا کرد: ایرانی ها هیچ علاقه ای به توافق دائم ندارند. انها انعقاد توافق موقت دیگری را ترجیح می دهند. ایرانی ها از این واقعیت که آمریکایی ها ترجیح می دهند به یک توافق برسند تا اینکه دستانشان را بالا ببرند و به شکست اعتراف کنند سو استفاده می کنند.

باراک گفت: ایرانی ها در ارزیابی و تحلیل اواضع فوق العاده اند. انها معقتند که دولت اوباما  هدف خود را تغییر داده است. آنها به دنبال خرید زمان هستند.
وی مدعی شد: ایرانی ها منتظر زمانی هستند که دنبال فلج شده است. آن زمان، می تواند در نتیجه وخامت اوضاع در اوکراین، تشدید بحران بین پاکستان و هند و یا انتخابات های آتی در آمریکا پیش بیاید.
وزیر جنگ اسبق اسرائیل مدعی شد: کره شمالی و پاسکتان ها به سلاح هسته ای دست پیدا کردند، چراکه صبور بودند. از نگاه تاریخی، ایرانی ها 4 هزار سال است است که به دنبال بمب است و 40 سال است که در عصر جدید به دنبال این مسئله هستند.





ماجرای معاونت سیاسی وزارت کشور، کم کم به حساس ترین موضوع دولت تبدیل شده است. 7 ماه تمام ، از گزینه های این معاونت حساس سخن به میان آمده و دو سه هفته ایست ، بیش از پیش بر سر معرفی معاون سیاسی وزارت کشور سخنانی از سوی مقامات دولت منتشر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرنگار «انتخاب» گزارش داد: ماجرای معاونت سیاسی وزارت کشور، کم کم به حساس ترین موضوع دولت تبدیل شده است. 7 ماه تمام ، از گزینه های این معاونت حساس سخن به میان آمده و دو سه هفته ایست ، بیش از پیش بر سر معرفی معاون سیاسی وزارت کشور سخنانی از سوی مقامات دولت منتشر می شود.

هفته ی گذشته «انتخاب» از معرفی گزینه رییس جمهور (صالحی امیری) به وزیر کشور و مقامت وی، اخباری منتشر کرد که بلافاصله با واکنش وزیر کشور ، سخنگوی و زیر و شخص صالحی امیری که خبر مذکور را رد نکردند . این اتفاق، البته نشان از آن داشت که خبر مذکور کاملاً صحیح است و برخی مسائل ، مانع تایید رسمی و همچنین معرفی امیری در این سمت شده است.

در پی مقاومت وزیر کشور ؛ صالحی امیری به وزارت کشور نرسید/ دو گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور چه کسانی هستند؟

پس از آن ، «انتخاب» بار دیگر گزارش داد که با توجه به رسانه ای شدن خبر مقاومت وزیر کشور در برابر دستور رییس جمهور، احتمال معرفی وی کاهش پیدا کرده است ، چرا که وزیر کشور رندانه در حضور رییس جمهور انتشار چنین خبری را بهانه کرده تا بار دیگر 2 گزینه اصلی خود را بر این کرسی حساس بنشاند.

این استدلال ، ظاهراً باعث شده صالحی امیری رسماً از میان گزینه های اصلی معاونت سیاسی وزارت کشور حذف شود.

دو گزینه اصلی معاونت سیاسی

در پی مقاومت وزیر کشور ؛ صالحی امیری به وزارت کشور نرسید/ دو گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور چه کسانی هستند؟اخبار واصله به خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که در حال حاضر دو گزینه ، بیشترین شانس را جهت در اختیار گرفتن معاونت سیاسی وزرات کشور در اختیار دارند.

گزینه نخست که کمی قطعی تر به نظر می رسد، محمدحسین مقیمی است که در حال حاضر، استاندار استان مرکزی  است.وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری می‌باشد. او در سال ۱۳۵۸ شهردار خمین و در سال ۱۳۶۸ قائم‌مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هاشمی رفسنجانی بود. او یکی از بزرگترین خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی است.

در پی مقاومت وزیر کشور ؛ صالحی امیری به وزارت کشور نرسید/ دو گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور چه کسانی هستند؟گزینه دوم ، جمشید انصاری سیاستمداری اصلاح طلب است که در حال حاضر استاندار استان زنجان است . پیش از این ، نام وی جهت معرفی اش در این سمت در برخی رسانه ها منتشر شده بود.

او نماینده استان زنجان از حوزه انتخابیه زنجان و طارم در دور هشتم مجلس شورای اسلامی بود . 







ابوبکر البغدادی سرکرده تشکیلات داعش ، تغییرات گسترده ای در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد به طوری که مسئولانی از مغرب، آفریقا و همچنین از قفقاز و چچن را جایگزین فرماندهان از کشورهای خلیج فارس کرد و خود به الرقه سوریه منتقل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تغییرات گسترده ابوبکر البغدادی در تشکیلات داعش؛ اروپایی ها جای اعراب را گرفتند / رهبر داعش به رقه نقل مکان کرد

روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت: ابوبکر البغدادی سرکرده تشکیلات داعش ، تغییرات گسترده ای در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد به طوری که مسئولانی از مغرب، آفریقا و همچنین از قفقاز و چچن را جایگزین فرماندهان از کشورهای خلیج فارس کرد و خود به الرقه سوریه منتقل شد.

به گزارش «انتخاب»، تشکیلات گروه تروریستی داعش، نقشه ای اضطراری و فوری برای مقابله با تشدید حملات علیه مقرهای خود در دو استان الانبار و نینوای عراق با برقراری مقررات منع آمد وشد و صدور احکام واختیارات جدید برای مسئولان جدید که از کشورهای مختلف اروپا هستند، به اجرا در آورد. این مساله پس از آن صورت گرفت که این تشکیلات از محل های استقرار خود عقب نشینی و مکان های استقرار جدید دیگری را در نزدیکی مرز عراق و سوریه جایگزین آن کرد. همچنین ابوبکر البغدادی سرکرده داعش ، تغییرات گسترده ای را در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد.

بر پایه این گزارش، منابع آگاه عراقی در مصاحبه با روزنامه الوطن تصریح کردند: اغلب مقرهای میدانی تشکیلات داعش وپایگاههای آن، به مقرهای جدید دیگری تغییر یافت که اغلب آنها در بخش غربی مرز عراق و سوریه است. همچنین تحرک گسترده ای در زمینه تغییر سرکردگان این تشکیلات که برخی ها عراقی و برخی دیگر از کشورهای خلیج فارس بودند، صورت گرفت به طوری که مسئولان و فرماندهانی از کشورهای مغرب عربی و برخی کشورهای آفریقایی و همچنین از قفقاز و چچن جایگزین آنها شدند.

به نوشته این روزنامه، این منابع معتقدند: بیش از صد جنگجوی مغربی و آفریقایی در کنار جنگجویانی از چچن و قفقاز، از کشورهای مختلف اروپا جذب و جایگزین مسئولان و فرماندهانی از کشورهای خلیج فارس و جنگجویان ارتش سابق عراق شدند.

بر پایه این گزارش، داعش از روز چهارشنبه منع آمد و شد را در منطقه القیاره در جنوب موصل به اجرا درآورد تا رفت وآمد گروههای وابسته به خود را از طریق راههای نزدیک به این منطقه تسهیل کند. داعش همچنین نیروهایش را در روستای الحاج در جنوب موصل بسیج خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، تشکیلات داعش، در بحبوحه ناپدید شدن شماری از مسئولان میدانی خود با نزدیک شدن آغاز عملیات نظامی و ورود تجهیزات جنگی برای آزاد سازی روستاهای منطقه «حوض سنسل» در شمال المقدادیه از چنگ این تشکیلات، سه مقر اصلی خود را در شمال شرقی بعقوبه تخلیه کرد.

الوطن در پایان نوشت: بنا بر اطلاعات واصله از موصل، ابوبکر البغدادی از ترس فروپاشی این تشکیلات در صورت کشته شدنش، به الرقه سوریه منتقل شد. این اقدام پس تشکیل اتاق عملیات مشترکی برای اداره موصل با مدیریت شماری از عربها ،چچنی ها و قفقازی ها صورت گرفت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد