سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به طرح انتقال آب کارون، گفت: در این طرح بحث تونل بهشت آباد کاملا منتفی است. در حال حاضر انتقال 580 میلیون مترمکعب آب در سال و برای مصارف شرب و صنعتی مطرح شده است که معتقدیم باید میزان مصرف صنعتی کم و فقط بحث شرب مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان ـ احمد سیاحی در شورای اداری استان که امروز 24 دی ماه در مجموعه فرهنگی شهرک نفت اهواز برگزار شد، با بیان این که همیشه اعتقاد بر این است که در استان پول های زیادی هزینه می شود اما اثرگذاری این اعتبارات در رونق اقتصادی و اشتغال بسیار کم و از همین رو به دستور استاندار، اکثر پروژه ها توسط پیمانکاران و مشاوران بومی در حال انجام است، اظهارکرد: در استان خوزستان 3 مقوله شامل آب، راه و عمران شهری، باید به عنوان نکات اصلی پیگیری شود.

وی با بیان این که باید از رودخانه کارون بهتر و مناسب تر استفاده شود، افزود: کارهای جدی و اساسی در زمینه استفاده از ظرفیت های آبی استان از جمله رودخانه کارون در حال انجام است.

سیاحی تصریح کرد: واقعیت این است که در برخی از مناطق عبور کارون در مقطع اهواز، علاوه بر کمبود آب، به دلیل وجود نیزارها مردم امکان مشاهده آب را ندارند. به همین دلیل طرحی آغاز شده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و در این مناطق با لایروبی و جمع آوری نیزارها، جلوه و فضای بسیار مناسبی ایجاد شده است.

وی با بیان این که عملیات اجرایی خط دوم راه آهن اهواز ـ بندر امام(ره) سوم خردادماه آغاز شد و در صدد هستیم آن را ظرف 4 و 5 ماه آینده به اتمام برسانیم، گفت: محور سوسنگرد ـ چزابه یکی دیگر از موضوعات است که جز راههای شریانی محسوب می شود. یعنی می توانستیم بگویم که این راه شریانی در حوزه اعتبارات استان نیست و باید از اعتبارات ملی استفاده شود اما با توجه به مشکلات میسر، راحتی زوار امام حسین(ع) و کاروان های راهیان نور، 16 میلیارد تومان اعتبار تامین شده است که هم اکنون 5 پیمانکار در حال انجام عملیاتی اجرایی آن هستند و تا خردادماه سال آینده به اتمام می رسد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: خیابان انوشه با توجه به اشتغال ایجاد شده و بازدید مرتب گردشگران از آن، وضعیت نامناسبی دارد که به دستور استاندار، مطالعات ساماندهی آن انجام و طرح آن نهایی شده است و تا 2 هفته آینده شروع عملیات اجرایی طرح را شاهد خواهیم بود.

سیاحی با اشاره به طرح جامع ارتقای ایمنی راه ها، اظهارکرد: این مسئله باید به صورت جدی و اساسی پیگیری شود؛ ظرف یکسال گذشته ده ها جلسه برای این موضوع برگزار و مشاورینی برای این کار انتخاب شده است تا طرح جامع ارتقای ایمنی در راه های درون و برون شهری انجام شود؛ زیرا ما 14 هزار کیلومتر راه داریم و رتبه ما در زمینه حوادث رانندگی رتبه مناسبی نیست.

وی افزود: در جلسه ای تعهداتی برای دستگاه هایی که بیشترین استفاده را از راهها دارند مشخص شد؛ در حال حاضر عملیات اجرایی در دست اقدام است و تاکنون با همین کارهای صورت گرفته تعداد تلفات رانندگی ما کاهش یافته است.

سیاحی گفت: ثبت قلعه تاریخی شوش از دیگر اقدامات است که جا دارد از همه افرادی که در این زمینه تلاش کردند قدردانی کرد. 40 اثر در نوبت ثبت جهانی است و یونسکو سالی یک اثر را از ایران می پذیرد. به اذعان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کاری که 70 سال انجام نگرفته بود، ظرف 2 ماه انجام شد.

وی بیان کرد: با اصلاح و بازسازی مسیرها، دکل مخابرات و کم کردن یک طبقه از مدرسه در نهایت وضعیتی ایجاد کردیم که کارشناسان یونسکو اعلام کرده اند کار بسیار خوبی صورت گرفته و گزارش بسیار خوبی را تهیه کردند.

وی اظهارکرد: ما هر 3 ماه یکبار شهرداری های استان را ارزیابی می کنیم که براساس این ارزیابی اعتبارات و امکانات را در اختیار آن ها قرار می دهیم و درجایی اگر نقص وجود داشته باشد، بلافاصله اعلام می کنیم که باید اصلاح شود.

سیاحی با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر، بیان کرد: با برگزاری جلسات اقدامات بسیار خوبی هم در زمینه تعطیلات نوروز و هم اربعین حسینی انجام شد تا شاخص خود را در این زمینه بالا و بالاتر برویم.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به طرح انتقال آب کارون، با تاکید بر این که در این طرح بحث تونل بهشت آباد کاملا منتفی است و در حال حاضر انتقال 580 میلیون مترمکعب آب در سال و برای مصارف شرب و صنعتی مطرح شده است که معتقدیم باید میزان مصرف صنعتی کم و فقط بحث شرب مطرح شود، گفت: رودخانه کارون بسیار مهم است و 85 درصد آب مورد نیاز شهرهای استان از آن تامین می شود. همچنین تالاب ها اکوسیستم هایی بسیار قوی دارند و در بحث اقتصادی بسیار می توانند موثر باشند.

وی درباره فرودگاه مسجدسلیمان گفت: بحث بازسازی مطرح نیست، بلکه این فرودگاه به صورت جدید ساخته و تمامی امکانات یک فرودگاه در آن ایجاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد