سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان




دو و میدانی​کاران خوزستانی در رقابت​های قهرمانی داخل سالن نونهالان کشور شرکت می​کنند.

 

سعید پویا، سرپرست تیم دو و میدانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات روز جمعه، 26 دی​ماه به میزبانی زنجان برگزار می​شود.

وی بیان کرد: مجتبی غرباویان در دو 400 متر، مهدی حاتمی در دو 1500 متر، محمد اسیوندنژاد در پرش ارتفاع، علی​رضا خالدی در پرش طول و محمد ماطوری و معین نیک​فر هر دو در پرتاب وزنه به مربیگری علی​اکبر برزگر در این مسابقات شرکت می​کنند.



رییس جدید هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه​ای خوزستان از ساخت یک زورخانه در مرکز شهر اهواز خبر داد.

 

احسان​الله افخمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: ما می​خواهیم بیشترین جذب را به ویژه در رده سنی جوانان در این رشته داشته باشیم. ورزش پهلوانی و زورخانه​ای، ورزشی نشات گرفته از تاریخ و فرهنگ آب و اجدادی ما و رشته‌ای کاملا ایرانی است. 

وی بیان کرد: مسوولان و به ویژه مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر توسعه این ورزش دارند و ما هم می‌خواهیم در این رشته نوآوری داشته باشیم. کمی آسیب​شناسی روی این رشته انجام داده​ایم تا بتوانیم بیشترین جذب را داشته باشیم و روح پهلوانی و اخلاق​مداری را در تمام رشته‌ها توسعه دهیم. 

رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه​ای خوزستان خاطرنشان‌کرد: قبل از این‌که این سمت را بر عهده بگیرم به عنوان یک ورزشکار در زمینه جذب کودکان به این رشته کارهایی انجام داده​ایم، چرا که خودمان را مسوول می‌دانستیم و حتی در مهدهای کودک نیز برنامه​هایی داشتیم و سعی کردیم کودکان را به سمت این رشته جذب کنیم. جذب دانش‌آموزان مدارس نیز در برنامه​های ما است و یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در زمینه آموزش و پرورش است. قصدمان این است که با جدیت در این زمینه کار کنیم تا بتوانیم این رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف جا بیندازیم، چرا که این کار به جذب دانش​آموزان به سمت این رشته کمک می​کند. 

وی درباره برنامه​های هیات برای افزایش تعداد زورخانه​های استان، گفت: در حال حاضر یک زورخانه فعال به نام حیدرکرار در اهواز داریم و البته در گذشته زورخانه پوریای ولی را هم در اهواز داشتیم که فعال بود ولی با توجه به این‌که در آن‌جا سوله ورزشی​ای ساخته شد، قرار شد این زورخانه تخریب و به مجموعه ورزشی تختی اهواز انتقال داده شود ولی به دلیل این‌که می​توانستیم در آن جذب داشته باشیم و روزهای فرد از آن استفاده کنیم، صحبت​هایی شده است که آن را حفظ کنیم.

 افخمی عنوان‌کرد: با توجه به برنامه​ریزی​ای که کرده​ایم، قصد داریم با همت استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و مسوولان استان، زمینی را در مرکز شهر اهواز که در منطقه پر رفت و آمدِ به ویژه جوانان است، در اختیار بگیریم و زورخانه‌ای تاسیس کنیم و قدم​هایی نیز در این خصوص برداشته شده است.

 

وی گفت: شهرستان​های دزفول و شوشتر هم به اندازه کافی زورخانه دارند و از شهرستان​های فعال ما هستند. شهرستان​هایی مانند اندیمشک را هم داریم که زورخانه دارند ولی زورخانه آن غیرفعال شده است که من تیمی را پیش​بینی کرده​ام تا این موضوع کمی آسیب​شناسی شود و سعی می​کنیم زورخانه​های چنین شهرستان​هایی را هم فعال کنیم.

 رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه​ای خوزستان درباره میزبانی استان در مسابقات جهانی، عنوان‌کرد: جای خوشحالی دارد که خرمشهر که یکی از شهرستان‌های دور و مرزی است و در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد حمله بوده، میزبان این مسابقات شده است. زورخانه خرمشهر کمی قدیمی است و مسوولان قول​هایی داده‌اند تا بازسازی شود، البته زورخانه این شهرستان فعال بوده است.



اسکواش​بازان خوزستانی در مسابقات استعدادیابی پسران و دختران کشور با حریفان خود رقابت می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- این مسابقات در هر دو بخش پسران و دختران 25 و 26 دی​ماه به ترتیب در تهران و قم برگزار می​شود. 

در بخش پسران نیما حسن​نژاد، امیرمحمد اسحاق​زاده و محمدسام اکبری در رده سنی زیر 11 سال در این مسابقات به مصاف حریفان خود می​روند.در بخش دختران نیز پگاه عزیزی​مقدم در رده سنی زیر 9 سال و لیلا نصیری، مرضیه قاسم​پور و ملیکا پورنریمان همگی در رده سنی زیر 11 سال در این رقابت​ها شرکت می​کنند. 

نفرات برتر این مسابقات به مدت یک هفته در اردوی تیم‌ملی زیر نظر مربی آن، کار خواهند کرد.



هشت خوزستانی به اردوی تیم​های ملی فوتبال نونهالان زیر 13 و 14 سال فراخوانده شدند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اردوی تیم‌ملی زیر 13 سال از 21 تا 30 دی​ماه در تهران برگزار می​شود که علیرضا باویه، حسین شاوردی، هیثم ناصری و محمدامین حزباوی از خوزستان به این اردو دعوت شده​اند.همچنین احمدرضا جلالی، محمد شیرازی، علیم برهی و مرتضی فراهانی از استان خوزستان در اردوی تیم‌ملی زیر 14 سال که از 26 تا 29 دی​ماه در تهران برگزار می​شود، شرکت خواهند کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد