سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور

قراردادهای موقت و سفیدامضا، امنیت شغلی کارگران را کاهش داده است
اقتصادی  12:6:48 1393/10/24
9310-14174-5 کد خبر
    

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت:​ دولت در یک سال اخیر وعده‌های زیادی به کارگران داده که متاسفانه تاکنون هیچ کدام عملی نشده است.

 

آقایار حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)​ - ​منطقه خوزستان - عنوان کرد:​ دولت قول داده بود تا برای حل مشکلات معیشتی کارگران دستمزد آن‌ها را افزایش دهد تا دیگر دغدغه تامین هزینه‌های زندگی را نداشته باشند اما این وعده‌ها تاکنون عملی نشده و کارگران کماکان با حداقل دستمزد کار می‌کنند.

 

وی افزود: سال گذشته قرار بود دستمزد کارگران براساس خط فقر که یک میلیون و 700 هزار تومان برآورد شده بود، تعیین شود اما دستمزد ماهیانه کارگران همچنان 600 هزار تومان است و واقعا این حداقل دستمزد، زندگی خانواده کارگری را تامین نمی‌کند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان تصریح کرد: دولت می‌تواند از طریق بسته‌های حمایتی، بن کارگری غیرنقدی به کارگران بدهد، یعنی همان کاری که سال‌های گذشته انجام می‌داد تا آن‌ها از این طریق بتوانند مقداری از نیازهای اساسی خود را تامین کنند. اختصاص این بن‌ها تاحدودی می‌تواند از فشارهای اقتصادی زندگی کارگران بکاهد.

 

حسینی با اشاره به عدم وجود امنیت شغلی برای کارگران، اظهار کرد:​ متاسفانه یکی از دغدغه ها و چالش های اساسی کارگران عدم امنیت شغلی است. قراردادهای موقت و سفید امضا، امروز امنیت شغلی کارگران را کاهش داده است و کارگران از آینده شغلی خود اطلاعی ندارند و کارفرما هر موقع تمایل داشت آن کارگر را از کار برکنار می‌کند.

 

وی یادآور شد: پیشنهاد اخیر دولت درخصوص تغییر قانون کار نیز مشکلات جدیدی برای کارگران به وجود می‌آورد؛ براساس قانون جدید، حتی قراردادهای زیر یک ماه نیز رواج پیدا می‌کند که این امر به ثبات و امنیت شغلی کارگر آسیب جدی وارد خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد