سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران


حیدرپور، عضو هیئت نظارت بر نمایندگان در گفتگو با «انتخاب»:
عوض حیدرپور عضو هیئت نظارت بر نمایندگان گفت که شکایت از علی مطهری راه به جایی نمی برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
نمی توانند با شکایت از مطهری، او را اخراج یا دادگاهی کنند / مطهری آزاد بود که آن حرف ها را بزند، قانون اساسی این اختیار را به او داده است / شکایت کار عاقلانه ای نبودعوض حیدرپور عضو هیئت نظارت بر نمایندگان گفت که شکایت از علی مطهری راه به جایی نمی برد.

حیدر پور در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» بیان داشت: با شکایت کسی نمی تواند آقای مطهری را از مجلس اخراج کند.

وی افزود: نمایندگان براساس قانون اساسی در انجام هرگونه اظهار نظر و دخالت در همه امور کشور آزاد هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: نطق آقای مطهری نیز از نظر قانون اساسی و ائین نامه داخلی مشکلی نداشته و بلامانع بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین مجلس نمی تواند اقدامی علیه آقای مطهری بکند و ایشان را تحت تعقیب قرار دهد.
حیدرپور با بیان اینکه اکنون هیچ التهابی در مجلس نیست گفت: در حال حاضر، مجلس روال عادی خود را طی می کند و اتفاقی که در روز نطق آقای مطهری افتاد، طبیعی است و در دیگر دوره ها نیز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تجمع در اطراف علی مطهری در هنگام ایراد نطق گفت: دوستان نباید این کار را میکردند، باید سخنان آقای مطهری را گوش می کردند و در پاسخ به ایشان نطق دیگری ایراد می کردند.
عضو هیئت نظارت بر نمایندگان تاکید کرد: آقای مطهری ازاد بود که این حرف ها را بزند، چراکه بر طبق قانون اساسی چنین اختیاری به او داده شده است.
وی اضافه کرد: نماینده هر چیزی به ذهنش رسید می تواند بگوید و این کاملا قانونی است.
حیدرپور در واکنش به شکایت انجام گرفته از علی مطهری گفت: اگر این عده عاقلانه فکر می کردند، شکایت نمی کردند،چونکه قانون به اقای مطهری اجازه چنین کاری را داده است.
وی تاکید کرد: مجلس هیچ تصمیمی علیه آقای مطهری نمی تواند بگیرد. در واقع ایشان کار مجرمانه ای نکرده که ایشان را دادگاه بفرستند.



مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: سفر به کاظمین بار دیگر به برنامه‌ کاروان‌های زیارتی عراق اضافه شد.
کد خبر: ۴۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹-14 January 2015
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: سفر به کاظمین بار دیگر به برنامه‌ کاروان‌های زیارتی عراق اضافه شد.
به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت حدود هشت ماه پیش سفر به شهر کاظمین را به دلیل اوضاع ناامن عراق و تشدید حملات داعش در بخش شمالی این کشور، از برنامه کاراوان‌های زیارتی حذف کرد، اگرچه افرادی که شخصا به عراق سفر می‌کردند در این مدت به کاظمین می‌رفتند. در ورودی شهر کاظمین به خاطر تهدیدات تروریست‌ها تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است.
حال پس از گذشت این مدت، «محسن نظافتی»، مدیرکل عتبات عالیت سازمان حج و زیارت اعلام کرده است تا 10 روز دیگر، زائران ایرانی عتبات عالیات می‌توانند از طریق کاروان‌های خود به کاظمین مشرف شوند.او درباره تامین شرایط لازم برای برقراری دوباره این سفر اظهار کرد: ما منتظر مجوزی از مبادی ذیربط برای اعزام کاروان‌های زیارتی به کاظمین بودیم که این امر میسر شد.
وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی منسجم برای زائران هستیم که در طول سفر خود به شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین مشرف شوند.به گفته‌ نظافتی، با اضافه شدن کاظمین به برنامه سفر زائران،‌ تعداد روزهای سفر به عتبات عالیات عراق تغییری نخواهد کرد و سفرها به شکل هفت و 10 روزه است که یک تا دو روز هم به کاظمین اختصاص می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در رابطه با سهمیه بنزین نوروزی نیز به این شکل پاسخ داد: « من بعید می دانم سهمیه ای برای بنزین نوروزی وجود داشته باشد مگر اینکه مصوباتی ابلاغ شود. در دو سال گذشته هم نبوده و امسال هم بعید می دانم که بنزین نوروزی داشته باشیم.»
 خبرآنلاین: ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در برنامه تلویزیونی روزآمد در رابطه با جزییات تبدیل بنزین 400 تومانی به 700 تومان و سهمیه بنزین نوروزی توضیح داد.
بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی کلیه دارندگان کارت هوشمند سوخت که سهمیه بنزین 400 تومانی دارند حتما در بهمن یک بار باید سوخت گیری کنند.
ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در برنامه مجله اقتصادی صبحگاهی «روزآمد» که هر صبح از شبکه پنج سیما پخش می شود در رابطه با تبدیل بنزین 400 تومانی به 700 تومانی از ابتدای بهمن گفت: « ما یک تجربه هم در مرحله اول اجرایی هدفمند یارانه ها در همین رابطه داشتیم که بنزین 100 تومانی را به بنزین 400 تومانی تبدیل کردیم. این دفعه هم همین اتفاق می افتد. »
او ادامه داد: «  از اول بهمن ماه عرضه بنزین 400 تومانی متوقف می شود و کلیه عزیزانی که در کارت های هوشمند سوخت شان بنزین 400 تومانی دارند که یک تعداد محدودی از دارندگان خودرو سواری های شخصی و موتور سیکلت هاست باید توجه داشته باشند که بنزین 400 تومانی آنان تبدیل به بنزین 700 تومانی خواهد شد. »
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در ادامه توضیحات خود گفت: « به این ترتیب به ازای هر لیتر بنزین 400 تومانی که در کارت ها ذخیره است، دو لیتر بنزین 700 تومانی در کارت های سوخت این افراد اعمال می شود. »  
سجادی در پاسخ به این سوال که چند میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت وجود دارد، گفت: « ما در ابتدای سال بیش از دو میلیارد و 500 تا 600 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی شاهد بودیم وجود دارد که در ابتدا دارندگان کارت ها زیاد مصرف کردند اما ظرف یکی دو ماه اخیر به مصرف کمی رسیده است. این نشان می دهد که این میزان به تدریج کم شده است. بر این اساس روند مصرف بسیار کم بوده و در حال حاضر به روزی حدود یک میلیون لیتر رسید. »  
سجادی به دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی توصیه کرد بهمن حتما برای یک بار هم که شده جهت انجام محاسبات به پمپ بنزین مراجعه کنند: « آن عزیزانی که بنزین 400 تومانی در کارت هایشان است برای اینکه این تبدیل صورت بگیرد در طول ماه بهمن حتما باید یک بار سوخت گیری انجام دهند که این محاسبات صورت گیرد و بر اساس آن بنزین 400 تومانی شان تبدیل به بنزین 700 تومانی شود. بنابراین این را مد نظر داشته باشند که حتما در ماه بهمن یک بار به پمپ بنزین مراجعه کنند.»مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در رابطه با سهمیه بنزین نوروزی نیز به این شکل پاسخ داد: « من بعید می دانم سهمیه ای برای بنزین نوروزی وجود داشته باشد مگر اینکه مصوباتی ابلاغ شود. در دو سال گذشته هم نبوده و امسال هم بعید می دانم که بنزین نوروزی داشته باشیم.»
سال جاری رو به پایان است و به زودی هیات وزیران درباره عیدی کارکنان تصمیم گیری می‌کند، اما بعید به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود مبلغ آن تفاوت قابل توجهی نسبت به 503 هزار تومان سال گذشته داشته باشد.
 ایسنا: هر ساله برای پرداخت عیدی کارکنان دستگاهها منابعی با توجه به عیدی سال قبل در بودجه مربوطه گنجانده و معمولا در بهمن ماه هیات دولت در مورد رقم نهایی عیدی توافق کرده و اغلب همراه با حقوق همین ماه و یا گاهی با کمی تاخیر به حساب کارکنان واریز می شود.
اما با اینکه هنوز رقمی برای عیدی امسال منتشر و مصوب نشده پیگیری این موضوع بیانگر آن بود که این مبلغ بعید است که نسبت به عیدی سال قبل رشد زیادی داشته باشد و شاید کمی بیشتر از آن پیش بینی و مصوب شود.
در عین حال با توجه به شرایطی که برای درآمدهای نفتی پیش آمد و نفت با کاهش حداقل 50 درصدی قیمت در بازار جهانی نسبت به رقم 100 دلاری بودجه 1393همراه شد و طبق آخرین آمار 25 درصد درآمدهای دولت با عدم تحقق همراه بوده است، جای چندانی برای بالا بردن هزینه های جاری نمی ماند.
هر چند که بیش از 70 درصد هزینه های جاری را حقوق و دستمزد کارکنان تشکیل می‌دهد و دولت نمی تواند به میزان زیادی نسبت به کاهش آن ورود کند، اما صرفه جویی در هزینه‌های جانبی به طور قابل توجهی لحاظ می شود به طوری که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بارها تاکید کرده که با عدم تحقق درآمدها حتما در خرج منابع بالاخص اعتبارات جاری صرفه جویی خواهند کرد.
بر این اساس با توجه به اینکه از سویی هر ساله به طور طبیعی هزینه های دولت در پایان سال از حجم بیشتری برخوردار است و از سویی دیگر در شرایط فعلی کاهش منابع پیش روی آن قرار دارد، دست و دلبازی در هزینه های جاری از جمله پرداخت عیدی نمی تواند گزینه انتخابی دولت باشد.
اما در طول چند سال اخیر پرداخت عیدی به کارکنان به گونه‌ای بود که در سال 1390حدود 350 هزار تومان و در سال 1391 حدود 402 هزار و 500 تومان و در سال گذشته 503 هزار تومان تعیین و همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد.
این در حالی است که در سال 1390 به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی حتی کنترل آن بحث‌هایی مبنی بر اعطای سکه به کارکنان به جای پرداخت نقدی عیدی مطرح شد که با وجود اعلام آمادگی بانک مرکزی بی نتیجه ماند و عیدی 350 هزار تومانی به روال سابق نقدی پرداخت شد.
همچنین باید یادآور شد که درآستانه نوروز 1392دولت دهم مبلغی حدود 85 هزار تومان را در کنار عیدی برای هر یارانه بگیر به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد . مجموع این رقم که برای بیش از 75 میلیون نفر تامین شد حدود 2700 میلیارد دلار بود که از منابع صندوق توسعه ملی برداشت و به ریال تبدیل شد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگردانی برای یافتن منزلی که شهید مطهری سه سال در آنجا زندگی کرده است به برخورد گرم و دوستانه همسر شهید می‌ارزد. بواسطه علی مطهری با همسر شهید مطهری خانم عالیه روحانی تماس گرفته و از ایشان درخواست مصاحبه می‌کنم.

همسر شهید مطهری هدف از مصاحبه را جویا می‌شود؛ به ایشان می‌گویم هدف، بیان خاطرات شهید مطهری است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.ابتدا از پذیرفتن مصاحبه سر باز می‌زند اما توصیه علی مطهری،‌ مادر را راضی به مصاحبه می‌کند و البته دو شرط برای مصاحبه می‌گذارد؛ اول اینکه عکاس حضور نداشته باشد و دیگر اینکه درباره مسائل روز کشور سوال نپرسم.

شروط همسر شهید مطهری را می‌پذیرم و به دیدار ایشان می‌روم. مصاحبه در اتاق کار شهید مطهری برگزار می‌شود؛ اتاقی که به گفته عالیه روحانی روزگاری از اساتید دانشگاه، روحانیون، کمونیست‌ها و دوره‌ای هم از اعضای شورای انقلاب پر می‌شد.

مصاحبه که شروع شد به فضای اتاق عادت کرده بودم چون قبل از اینکه همسر شهید مطهری به اتاق بیاید، گشتی در آن زده بودم. کتاب‌ها، تابلوها و میز کار شهید مطهری به خوبی گویای این است که چه جلساتی در آن برگزار شده است. تنوع موضوع کتاب‌ها به روشنی می‌گوید که شهید مطهری فقط عالم دینی نبود. به گفته عالیه روحانی، کتابخانه دست‌نخورده باقی مانده است. کفش‌ها و عبای شهید مطهری هم هنوز حفظ شده است.

عالیه روحانی با وجود کسالتی که دارد با حوصله و به گرمی به سوالات پاسخ می‌دهد؛ هرچند زمان اجازه نداد که همه سوالات خود را بپرسم.

علی مطهری چقدر به پدرش شبیه است؟ آیا شما به او توصیه می‌کنید که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود؟

علی به لحاظ شکلی و رفتاری به شهید مطهری بسیار شبیه است. علی حرف حق را می‌گوید، حتی اگر کسی بدش بیاید. او خیلی مهربان و خوش اخلاق است. 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد