سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز


چگونه اتباع افغان در بازار اهواز کاسبی می‌کنند؟
اجتماعی  12:0:25 1393/10/21
9310-12214-5 کد خبر
    

فرماندار اهواز اعلام کرد: کارفرمایانی که اقدام به استفاده از اتباع بیگانه​ای که بدون مجوز وارد کشور شده​اند، مشمول جریمه​های سنگین خواهند شد.

 

اسماعیل ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: اتباع بیگانه​ای که به صورت قانونی وارد کشورمان شده​اند، برای اشتغال باید از اداره کار و امور اجتماعی مجوز لازم را در این زمینه اخذ کنند در غیر این صورت فعالیت آن​ها غیرقانونی محسوب می​شود.

 

وی با اشاره به حضور کاسبان افغان در بازار مرکز شهر و بازار پاکستانی‌های اهواز، ادامه داد: وقتی اتباع بیگانه به طور علنی در حال اشتغال هستند یا در مرکز شهر و در بازار مغازه دارند؛ حتما پروانه کار دریافت کرده‌اند. این اتباع، در هر صنفی که مشغول به کار باشند، قطعا باید پروانه کار دریافت کرده باشند و شهرداری نیز مجوز لازم را برای کار داده باشد. برای ارزیابی و بررسی این وضعیت باید نظارت صورت بگیرد و این نظارت از سوی صنعت و معدن و تجارت باید انجام شود.

 

ارزانی گفت: با توجه به این‌که داشتن پروانه کار چه برای یک فرد ایرانی و چه غیرایرانی الزامی است، بنابراین در این پالایش​ها و گشت​ها از فعالیت بدون مجوز و پروانه کار افراد جلوگیری می​شود. ​در صورتی که این افراد از اتباع خارجی بوده و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند، بی​شک اقدامات لازم جهت باز گرداندن آن​ها به کشورشان توسط اداره اتباع خارجی انجام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد