سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



اما بر خلاف وعده‌های دولت، سناریو سال گذشته با شمایلی دیگر امسال نیز در حال اجراست. هم‌اکنون تورم در کشور حدود ۲۵ درصد است؛ اما چندی پیش، رئیس جمهور با حضور در مجلس ادعا کرده ‌که تورم تا آخر سال به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید و جمع‌بندی‌های دولت در این باره حکایت از تورم ۱۷ درصدی در پایان سال دارد.
کد خبر: ۴۵۶۸۲۹
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳-09 December 2014
افزایش حقوق در سال آینده ۱۷ درصد یا ۱۴ درصد؟هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال، یکی از موضوعاتی که بیش از هر چیز دیگری ذهن مردم و بخصوص قشر کارمند و حقوق‌بگیر جامعه را به خود درگیر می‌کند، افزایش حقوق کارگران و کارمند ‌آن است. هم‌اکنون در این بازده زمانی، چشم اکثر حقوق‌بگیران به دست دولت است تا ببیند با این گرانی و تورم موجود در جامعه، چه میزان بر دریافتی آن‌ها افزوده خواهد شد. 

به گزارش «تابناک»، میزان افزایش حقوق ‌باید بنا بر ‌قانون مدنی،‌ متناسب با تورم موجود در جامعه باشد؛ اما این کار در ‌دولت‌های گذشته و حتی در دولت یازدهم و سال گذشته نیز‌ لحاظ نشد. بهانه دولت در سال گذشته این بود که افزایش حقوق متناسب با میزان تورم به دلیل آنکه نقدینگی را در جامعه زیاد می‌کند به نفع کشور نیست. 
‌بنا بر این گزارش، سال گذشته، میزان تورم موجود در کشور بیش از ۳۵ درصد بود اما به دلیل کنترل تورم در جامعه دولت، توانست مجلس را متقاعد کند که میزان افزایش حقوق تنها ۲۵ درصد افزایش یابد، این کار دولت منجر به کاهش درآمد قشر حقوق‌بگیر جامعه نسبت به تورم موجود و در ‌‌نهایت باعث کاهش قدرت خرید کارمندان شد. 
اما بر خلاف وعده‌های دولت، سناریوی سال گذشته با شمایلی دیگر امسال نیز در حال اجراست. هم‌اکنون تورم در کشور حدود ۲۵ درصد است؛ اما چندی پیش، رئیس جمهور با حضور در مجلس ادعا کرده ‌که تورم تا آخر سال به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید و جمع‌بندی‌های دولت در این باره حکایت از تورم ۱۷ درصدی در پایان سال دارد. 
درباره رشد حقوق کارمندان با اینکه دولت به مجلس اطلاع داده بود، ‌رشد حقوق‌ها ۱۷ درصد است و این موضوع را غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده بود، اما هنگام اعلام از سوی رئیس جمهور مشخص شد که این رقم ۳ درصد کاهش یافته و به ۱۴درصد رسیده است؛ رقمی که با توجه به تورم سال ۹۴ قطعا قشر حقوق بگیر را راضی نمی‌کند و آنان بیش از گذشته، فشار هزینه‌ها را بر دوش خود تحمل خواهند کرد. 
افزایش حقوق ۱۴ درصدی با توجه به اوضاع موجود و تورمی که در پایان هر سال در کشور ایجاد می‌کند و بخش بزرگی از آن نیز متوجه خود دولت است، ‌با گران کردن نان و برخی خدمات دولتی از جمله بهای آب و برق و گاز و... و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به آن دامن می‌زند، قدرت خرید این قشر را به شدت پایین می‌آورد و این افزایش دردی از مردم ‌دوا نخواهد کرد. 
اما با ‌وجود این، این پیشنهاد در مجلس با واکنش برخی ‌نمایندگان مجلس مواجه شد‌ ‌و برخی از آن‌ها گفته‌اند که پیشنهاد دولت در خصوص افزایش حقوق را در کمیسیون تلفیق بررسی خواهند کرد و آن را به ۱۷ درصد می‌رسانند. 
غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل‌کشور‌ اظهار داشت: در بخش افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، انتظار از دولت این بود که این افزایش متناسب با نرخ تورم باشد. 
وی افزود: اگر بناست حقوق کارکنان دولت به میزان تورم افزایش یابد، باید حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۷ درصد در نظر گرفته شود. 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون که لایحه بودجه ۹۴، خارج از انتظار نمایندگان به مجلس تقدیم شده است، در شرایط فعلی نمایندگان عزیز این بخش از لایحه را تصحیح و میزان رشد حقوق کارکنان دولت را به حداقل ۱۷ درصد افزایش خواهند داد. 
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس بر همین اساس یادآور شد: کارمندان به جز حقوقی که از دولت دریافت می‌کنند، درآمد دیگری ندارند و باید حقوق آنان به شکلی تنظیم شود که بتوانند متناسب با نرخ تورم در کشور امرار معاش کنند. 
کاتب در پایان خاطرنشان کرد: انقباضی دیده ‌شدن بودجه سال ۱۳۹۴ نباید بهانه‌ای برای جلوگیری از افزایش حقوق کارکنان دولت باشد. 
حال باید دید ‌امسال نیز دولت همانند سال قبل می‌تواند مجلس نشینان را متقاعد کند و یا نمایندگان برای حمایت از کارگران و کارمندان اصرار خواهند داشت و اجازه کاهش درآمد را به کمتر از ۱۷ درصد نخواهند داد؟

در پی ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام آزمایش‌های مربوط به سلاح هسته‌ای در مریوان، ایران اخیراً به آژانس پیشنهاد بازدید از این منطقه را داد؛ پیشنهادی که بر خلاف انتظار، مورد استقبال آژانس قرار نگرفت. یک کار‌شناس غربی در مطلبی به بررسی دلایلی پرداخته که سبب شده آژانس از ادعاهای سابق خود عقب کشیده و تمایلی به بازدید از مریوان نداشته باشد.
کد خبر: ۴۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸-09 December 2014
چرا آژانس پیشنهاد ایران برای بازدید از مریوان را نمی‌پذیرد؟در پی ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام آزمایش‌های مربوط به سلاح هسته‌ای در مریوان، ایران اخیراً به آژانس پیشنهاد بازدید از این منطقه را داد؛ پیشنهادی که بر خلاف انتظار، مورد استقبال آژانس قرار نگرفت. یک کار‌شناس غربی در مطلبی به بررسی دلایلی پرداخته که سبب شده آژانس از ادعاهای سابق خود عقب کشیده و تمایلی به بازدید از مریوان نداشته باشد.

به گزارش «تابناک»، گرت پور‌تر، تحلیلگر و روزنامه‌نگار آمریکایی که به دلیل افشاگری‌های خود درباره رویکردهای غرب در قبال برنامه هسته‌ای ایران مشهور است، در جدید‌ترین مطلب خود به بررسی این موضوع پرداخته که چرا بر خلاف ادعاهای پیشین آژانس درباره وجود مرکزی برای آزمایش‌های هسته‌ای در مریوان، این نهاد اکنون تمایلی به اعزام بازرسان خود به منطقه مذکور ندارد. 

پو‌تر اشاره می‌کند که آژانس از ماه‌ها پیش از این موضوع شکایت می‌کرد که ایران اطلاعات و دسترسی‌های لازم را برای روشن کردن اتهامات موجود درباره آزمایش‌های هسته‌ای در اختیارش نگذاشته است. با این حال، واکنش آژانس به پیشنهاد ایران برای بازدید از مریوان و همچنین تاریخچه این موضوع به طور کلی، بیانگر آن است که این نهاد تمایلی برای وارد شدن به موضوع ندارد. 
آژانس در گزارش نوامبر ۲۰۱۱ خود مدعی شده بود، بنا بر اطلاعاتی که «یک دولت عضو» در اختیارش گذاشته، ایران آزمایش‌های گسترده انفجاری را در منطقه مریوان انجام داده که در آن از تکنیکی که به طور معمول در برخی ابزارهای انفجاری استفاده می‌شود، بهره برده شده است. 
در تحولی مهم در موضوع بررسی «جنبه‌های نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس در ۲۱ نوامبر سال جاری گفت کشورش آمادگی صدور اجاره دسترسی مدیریت شده آژانس به منطقه مریوان را دارد تا ناصحیح و بی‌پایه بودن ادعاهای موجود را اثبات کند. وی گفت در صورت بازدید از سایتی که مدنظر آژانس است و در صورتی که چنین آزمایش‌هایی انجام شده باشد، آثار آن به راحتی قابل کشف است. 

نجفی اشاره کرد آن «دولت عضو آژانس» که یا آمریکا و یا رژیم اسرائیل است، باید مکان دقیق انجام آزمایش‌های مورد ادعا را مشخص کند. در غیر این صورت، باید اعتراف کند که با ارائه اطلاعات غلط، آژانس را گمراه کرده است. وی تأکید کرد ‌در حقیقت، چنین مکانی اصولاً وجود خارجی ندارد. 

اما واکنش گیل تودور، سخنگوی مدیر کل آژانس در نوع خود جالب توجه بود. وی گفت: «شرایط مربوط به بازدید از منطقه مریوان، آن گونه که ایران می‌گوید ساده نیست. آژانس درباره این پیشنهاد با ایران گفت‌و‌گو خواهد کرد». 

اما دو هفته پس از پیشنهاد ایران، آژانس همچنان درباره این موضوع سکوت ‌کرده است. سرژ گس، مدیر روابط عمومی آژانس در پاسخ به سؤالی در این زمینه، صرفاً گفت: «موضوع همچنان در دست بررسی است». با این حال، یک منبع نزدیک به آژانس می‌گوید، موضوع بازدید از مریوان عملاً کنار گذاشته شده است. 
نکته جالب توجه در خودداری آژانس از پذیرش پیشنهاد ایران، زمانی آشکار می‌شود که به یاد بیاوریم یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس مستمراً ایران را به فراهم نکردن اطلاعات لازم درباره سایت‌های مشکوک متهم کرده است؛ اما اکنون به جای پذیرش پیشنهاد ایران برای بازدید از مریوان، آمانو صرفاً بر موضوع اجازه بازدید از مرکز نظامی «پارچین» متمرکز شده است. 
در یکی از گزارش‌های سال ۲۰۱۱ آژانس ادعا شده بود که ایران در پارچین آزمایش‌های انفجاری انجام داده است. البته در این گزارش، اشاره‌ای به اینکه این آزمایش‌ها‌ مرتبط با سلاح هسته‌ای بوده باشد، نشده بود؛ اما آنچه ادعا شده، این است که آزمایش‌های مذکور، مربوط به یک سیستم چند وجهی بوده که اکنون آژانس مدعی آزمایش آن در مریوان نیز هست. 

رابرت کلی، کار‌شناس سابق سلاح‌های هستهٔ آژانس ـ که دو بار نیز به ایران سفر کرده ـ استدلال می‌کند که بر این اساس، قاعدتاً بازدید از مریوان باید برای آژانس اولویت داشته باشد. وی این موضوع را در فوریه ۲۰۱۲ مطرح کرد. یک روز پس از آن، علی اصغر سلطانیه، نماینده وقت ایران در آژانس به هیأت این نهاد که به ایران سفر کرده بودند، گفت ‌به جای پارچین، می‌توانند از مریوان بازدید کنند؛ اما نمایندگان آژانس این پیشنهاد را رد ‌و اعلام کردند ‌به دلیل کمبود وقت، انجام این کار امکان پذیر نیست. 

به هر حال، تا زمان ارائه پیشنهاد اخیر از سوی نجفی، آژانس دیگر موضوع مریوان را مطرح نکرده بود. اما دلیل اصلی عدم تمایل آژانس به پذیرش این پیشنهاد، در حقیقت این است که «دولت عضو» مورد اشاره این نهاد، هیچ مکان و مرکز مشخصی را که آزمایش‌های ادعایی در آن انجام شده باشد، معرفی نکرده است. 
باید گفت که آژانس یقیناً از کل منطقه مریوان تصاویر ماهواره‌ای‌ دارد و می‌توانست با بررسی این تصاویر، هر مکانی را که احتمال انجام آزمایش‌های انفجاری در آن می‌رود، ‌شناسایی ککند. با ‌وجود این، آژانس تاکنون نتوانسته هیچ گونه مکان مشخصی را بدین منظور بیابد. 
اما باید گفت ‌موضوع مریوان، تنها موضوعی نیست که در آن، ادعاهای آژانس بدون ارائه اطلاعاتی مشخص مطرح می‌شود. در حقیقت، درباره آزمایش مشابهی که آژانس ادعا می‌کند در مرکز پارچین انجام گرفته نیز هیچ گونه مکان مشخصی در این مرکز ذکر نشده است. 
به هر حال، این حقیقت که دولت عضو مورد اشاره آژانس نتوانسته اطلاعاتی را در اثبات ادعاهای خود درباره انجام آزمایش‌های انفجاری در مریوان و پارچین ارائه کند، دلیل دیگری است که می‌توان بر اساس آن، در صحت اطلاعات مورد استفاده آمانو در پرونده‌ای که برای انجام تحقیقات نظامی هسته‌ای برای ایران ساخته، تردید کرد. 

در ‌‌نهایت، باید اشاره کرد رسانه‌های غربی در حالی علیه ایران فضاسازی کرده و مدعی خودداری ایران از صدرو مجوزهای لازم برای دسترسی‌های مورد نظر آژانس می‌شوند که ایران، دلایل محکمی برای این کار دارد. از یک سو، ایران نمی‌خواهد با صدور چنین مجوزی برای پارچین، رویه‌ای پایه‌گذاری شود که بر اساس آن آژانس بتواند هر بار بدون ‌داشتن اطلاعات متقن، درخواست بازدید از مرکزی را در ایران کند. از سوی دیگر، نباید انتظار داشت ‌ایران برگ برنده‌ای چنین مهم در مذاکرات را بدون کسب امتیازات متقابل، در اختیار آژانس قرار دهد.

روزنامه لبنانی الاخبار از تشکیل ائتلاف جدید منطقه‌ای برای مبارزه با داعش با حضور ۳ کشور ایران و عراق و سوریه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۸۸۳
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷-09 December 2014
روزنامه لبنانی الاخبار از تشکیل ائتلاف جدید منطقه‌ای برای مبارزه با داعش با حضور ۳ کشور ایران و عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش تسنیم، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: سوریه و ایران و عراق به دنبال اقدام جدیدی در روند تقویت مناسبات فی ما بین برای مقابله با نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای کمین کرده قرار گرفتند و می‌خواهند مناسبات خود را از طریق دیدار امروز وزرای خارجه این 3 کشور در تهران شامل ولید معلم و ابراهیم جعفری و محمد جواد ظریف بنا گذارند.
منابع مطلع اعلام کردند که این 3 طرف با انجام این دیدار به دنبال بنیانگذاری مناسباتی ویژه بین پایتخت 3 کشور در سایه پیچیدگی‌های سیاسی و نظامی منطقه هستند. منابع مذکور تأکید دارند که مناسبات نظامی بین این کشورها بر اساس اوضاع میدانی منطقه و تحولات اوضاع امنیتی پیشتر بنیان‌گذاری شده و هدف از دیدار امروز ایجاد چارچوب مؤسساتی و ابزارهایی برای همکاری‌های سیاسی در مرحله آینده است.
این منابع تأکید کردند که دیپلماسی ایرانی فرصت حضور 2 وزیر خارجه در تهران برای شرکت در کنفرانس جهانی برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی را غنیمت شمرده و نشستی سه‌جانبه با حضور وزیر خارجه ایران ترتیب داده است.
براساس این گزارش، وزیر خارجه سوریه دیروز بلافاصله بعد از رسیدن به تهران با همتای ایرانی خود دیدار و در کنفرانس خبری مشترک نیز شرکت کرد، وی در این کنفرانس درباره دیدار خود با ابراهیم جعفری که سه‌شنبه برگزار شد، تأکید کرد که مسائل مشترک به ویژه در زمینه هماهنگی‌های امنیتی در دیدار مورد توجه قرار خواهد گرفت.
معلم گفت: ایران از ملت سوریه و عراق حمایت می‌کند و ما می‌دانیم که هماهنگی کامل با عراق نیز به دست آید، چرا که در مقابله با تروریسم ما در یک سنگر قرار داریم.

رئیس سابق سازمان سیا تاکید کرد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران نباید دربردارنده کاهش قابل توجه تحریم‌های این کشور باشد.
کد خبر: ۴۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸-10 December 2014
رئیس سابق سازمان سیا تاکید کرد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران نباید دربردارنده کاهش قابل توجه تحریم‌های این کشور باشد.

به گزارش فارس، دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا تاکید کرد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران نباید دربردارنده کاهش قابل توجه تحریم‌های این کشور باشد.
پترائوس در سخنانی در جمع یهودیان در نیویورک ابراز داشت که عدم توافق از توافق بد بهتر است.
وی با اشاره به اینکه افزایش فشارها بر ایران بهترین راه حل است، گفت: محکم کردن پیچ تحریم‌های ایران بهتر از متوقف کردن تحریم‌هاست.
پترائوس که علاوه بر ریاست سیا، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان هم بود به دلیل افشای رسوایی اخلاقی‌اش و ارتباط نامشروع با یک نویسنده وادار به کناره‌گیری از سمتش شد.
بحرین هم به احتمال زیاد میزبان مقر فرماندهی نیروی دریایی مشترک کشورهای جنوب خلیج فارس می شود.
 6 کشور جنوب خلیج فارس، پلیس مشترک ایجاد می کنند 
6 کشور جنوب خلیج فارس، پلیس مشترک تشکیل می دهند. این پلیس مشترک از سوی رسانه ها به عنوان اینترپل خلیج فارس نام گرفته است.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، سران 6 کشور جنوب خلیج فارس در نشستی در دوحه درباره تشکیل نیروی دریایی مشترک و پلیس یکپارچه به توافق رسیدند.
 کشورهای کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. سران این  6 کشور جنوب خلیج فارس روز سه شنبه در نشستی یک روزه در دوحه قطر تشکیل نیروی دریایی مشترک و پلیس یکپارچه را نهایی کردند.
این نیروی پلیس به مانند اینترپل فعالیت خواهد کرد و مقر اصلی آن در ابوظبی خواهد بود.
اینترپل، پلیس بین الملل است که وظیفه هماهنگی میان کشورهای عضو برای مقابله با مجرمان بین المللی را دارد.

نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوحه

6 کشور جنوب خلیج فارس، پلیس مشترک ایجاد می کنند

در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری در دوحه، درباره تشکیل نیروی دریایی مشترک هم به توافق نهایی رسیدند اما درباره مقر فرماندهی آن سخنی به میان نیامد.
خبرگزاری فرانسه نوشته است به احتمال بسیار زیاد، بحرین میزبان این نیروی دریایی مشترک خواهد بود.سران کشورهای عضو شورای همکاری در این نشست به صورت نهایی، درباره ایجاد "فرماندهی یکپارچه نظامی" به توافق نرسیدند و در بیانیه پایانی تنها به این موضوع اشاره شد که سران کشورهای شرکت کننده از پیشرفت ها و گام های طی شده برای ایجاد فرماندهی یکپارچه نظامی اظهار خرسندی کرد و خواستار افزایش فعالیت ها و سرعت بخشیدن به تلاش ها برای تحقق تکامل دفاعی مورد نظر کشورهای عضو شورای همکاری شد. 
رسانه ها قبلا به نقل از منابع آگاه گفته بودند"فرماندهی یکپارچه نظامی" از میان نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوایی کشورهای عضو شورای همکاری ایجاد خواهد شد و مقر فرماندهی آن نیز در ریاض خواهد بود.منابع آگاه گفته بودند این نیروی نظامی یکپارچه به مانند ناتو فعالیت خواهد کرد.


امنیت عراق خصوصا در شهرهای امامان شیعه با وجود تسلط داعش بربرخی شهرهای این کشور، تامین است و موضوع داعش چندان نگرانی مردم نیست.

به گزارش خبرآنلاین،برای بسیاری از زائران ایرانی و خانواده های آنها در زمان سفر به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین سوال این است که در شرایطی که داعش در بخشی از کشور عراق حضور دارد، آیا امنیت زائران اربعین تامین است؟

حتی برای بسیاری در ایران هنوز مشخص نیست که داعش دقیقا در چه جغرافیایی در حال جنگ با مردم عراق است. جستجوی میدانی و صحبت با مردم عراق نشان می دهد که در شهرهای نجف و کربلا اصولا موضوع هجوم داعش برای مردم از اهمیت بالایی برخودار نیست. از طرفی  وجود لایه های امنیتی فراوان در ورودی شهر نجف و خصوصا کربلا موجب شده است، موضوع حمله احتمالی داعش به عتبات مقدسه عراق منتفی باشد.

 عوامل محلی به خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به عراق گفته اند که حضور داعش درشهر موصل در استان نینوا، استان الانبار و شهرهای تکریت و صلاح الدین رودرو است.

منطقه

وضعیت

 استان الانبار

نصف این استان در اختیار گروه داعش است

شهر موصل

کل این شهر در اختیار  داعش است

استان صلاح الدین به مرکزیت شهر تکریت

در این شهرها جنگ تن به تن بین نیروهای عراقی و داعش وجود دارد

فاصله الانبار با ورودی های کربلا بیش از 40 کیلومتر است که این فاصله با وجود لایه های امنیتی بالای موجود برای محافظت از این شهر، جای چندانی برای نگرانی درباره امنیت کربلا و نجف را به وجود نمی آورد.

سردار غیب پرور بیان داشت: میر حسین موسوی، کروبی و خاتمی نجس سیاسی هستند و تطهیر هم نمی شوند مگر اینکه در حضور مردم اظهار پشیمانی کنند.
سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر (استان فارس) با بیان اینکه در استان بنا را بر مدارا و وحدت گذاشته ایم و کسی از این روش سوء استفاده نکند افزود: آنجایی که ببینیم فردی از خطوط قرمز عبور کرده، سربازان ولایت کوتاه نمی آیند و اقدامات انقلابی خود را انجام خواهند داد. تا چه اندازه جلوی نیروهای انقلابی دلسوز را بگیریم.

به گزارش سایت سپاه فجر استان فارس (تنویر)، سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر (استان فارس)  بعد از ظهر امروز در جمع هادیان سیاسی سپاه فجر با بیان اینکه رسالت مهم امروز ما دفاع از انقلاب اسلامی است اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس سه اصل را مورد توجه قرار می دادیم، اولین نکته شناخت عناصر خودی است، ضرورتی که اگر به آن توجه نمی شد شکست حتمی بود. بر همین اساس سازماندهی، مدیریت و راهبرد در دستور کار قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه اگر در دفاع از انقلاب اسلامی دشمن را نشناسیم  شبیخون خواهیم خورد افزود: دومین نکته در عرصه دفاع شناخت دشمن است. اگر در دوران دفاع مقدس شناختی از دشمن نداشتیم عبور از فاو در کربلای 8 یا عبور از جزایر درعملیات خیبر امکان پذیر نبود.
سردار غیب پرور اضافه کرد: در شناخت عناصر دشمن باید خط قائل شد بخشی از دشمنان اندکی مردانگی دارند که بگویند ما دشمن هستیم مانند غرب و آمریکا، اما دسته ای دیگر نقاب خودی بر چهره  زده اند و مرد هم نیستند که بگویند ما دشمن هستیم.وی سومین اصل در دفاع از انقلاب اسلامی را شناخت هندسه و میدان نبرد دانست و افزود: امروز میدان نبرد پهنه انقلاب و جغرافیای ایران اسلامی است. به موقع و به اندازه عمل کردن لازمه دفاع از انقلاب اسلامی است. 

فرمانده سپاه فجر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی ها مثل علی مطهری دشمن نیستند اما در خط دشمن حرکت می کنند گفت: آقای مطهری از کسانی حمایت می کند که تا مرفق دستشان به خیانت به انقلاب و مردم آلوده است. و باید به خیر خواه بودن اظهارات وی شک کرد.
سردار غیب پرور بیان داشت: میر حسین موسوی، کروبی و خاتمی نجس سیاسی هستند و تطهیر هم نمی شوند مگر اینکه در حضور مردم اظهار پشیمانی کنند. 

فرمانده سپاه فجر با اشاره به حضور یکی از فتنه گران در روز 16 آذر در شیراز گفت: امروز دیگر شیراز، شیراز دوم خردادیها نیست. هادی غفاری یک مرده سیاسی است و مسئولین سیاسی باید نسبت به حضور این کوتوله سیاسی در شیراز آن هم به نام دانشجو و به کام برخی ها پاسخگو باشند.سردار غیب پرور با بیان اینکه در استان بنا را بر مدارا و وحدت گذاشته ایم و کسی از این روش سوء استفاده نکند افزود: آنجایی که ببینیم فردی از خطوط قرمز عبور کرده، سربازان ولایت کوتاه نمی آیند و اقدامات انقلابی خود را انجام خواهند داد.

کد خبر: ۴۵۷۱۶۵
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸-10 December 2014
پس از اظهارات تند وزیر خارجه بحرین علیه مقاومت، یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی جبهه النصره امروز از تروریست های حاضر در لبنان خواست تا علیه حزب الله وارد جنگ شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، "ابوعلی الشیشانی" (انس شارکاس) که چند روز قبل همسر و فرزند وی توسط ارتش لبنان بازداشت شده اند امروز علیه حزب الله اعلام جنگ کرد.
این فرمانده جبهه النصره در حالی علیه حزب الله اعلام جنگ کرده که چند روز قبل وزیر خارجه بحرین ضمن بیان اظهارتی تند علیه این گروه مقامت خواستار برخورد با آن شده بود.

یکی از سرکرده‌های گروهک داعش، در گفت‌وگو با یک روزنامه لبنانی از سرگذشت خود گفت و مدعی شد مبارزه با افراد مرتد از مبارزه با یهودیان غاصب «مسجدالاقصی» از اولویت بیشتری برخوردار است.
فارس:«انس شرکس» معروف به «ابوعلی الشیشانی» (چچنی) سرکرده گروه تروریستی«کتیبة الشیشانی» که اخیرا با گروهک تکفیری داعش اعلام بیعت کرد، مدعی شد که ابتدا این گروهک قصد داشته است که با مبارزه با یهود، فلسطین را آزاد کند، ولی پس از مدتی تصمیم گرفته شد که با «مرتد»ها وارد جنگ شوند.

الشیشانی که ساکن «القصیر» سوریه بوده سپس به لبنان رفته، با روزنامه «الاخبار» لبنان گفت‌وگو کرد و درباره سرگذشت خود از آغاز تا به امروز سخن گفت. او به اصالت «چچن»ـی خود افتخار می‌کند و مدعی است که برای آزادی سوریه از چنگ «مرتدین» بنا به گفته خودش، وارد عمل شد. او همسر «علا العقیلی» (22 سالهاست که اخیر در لبنان به همراه همسر سابق سرکرده اصلی داعش (ابوبکر البغدادی) بازداشت شد، سپس الشیشانی در ویدئویی، لبنان و حزب‌الله را تهدید به کشتن زنان و کودکان کرد.

سرکردگی گروهک تروریستی «کتیبه درع الاسلام»

الشیشانی نخست سرکردگی گروهک تروریستی «کتیبه درع الاسلام» را بر عهده داشت و مرکز نفوذ آنها در بلندی‌های منطقه‌ای به نام «وادی امیر» بود. این گروه نخست متشکل از 50 نفر بود و پس از مدتی نیز با جذب نیرو، بر تروریست‌های حاضر در خود افزود.

از نانوایی تا مبارزه با «کفار»!

وی درباره نخستین جرقه‌های ارتکاب جنایات تروریستی خود می‌گوید که نخست در لبنان در نانوایی مشغول به فعالیت بود. پس از مدتی با آغاز بحران در سوریه خود را برای «جهاد» آماده کرد و عازم سوریه شد. وی مدعی است که هدفش مبارزه با کافران است و « تا زمانی که همه کافران در سوریه کشته نشود»، چشم بر هم نخواهد گذاشت.

بیعت «ارتش آزاد»؛ تنها امان نامه‌ آنها

شیشانی پس از اعلام بیعت با تروریست‌های داعش و اذعان به اختلافات موجود میان تروریست‌های داعش و جبهه النصره، تأکید می‌کند که به دور از این درگیری‌هاست و درباره گروهک تروریستی ارتش آزاد نیز می‌گوید در صورتی این گروهک از شمشیر‌های شیشانی در امان خواهند بود که با این گروهک اعلام بیعت کنند.

حمله به لبنان در دستور کار است

این تروریست با این ادعا که حمله به لبنان نیز در دستور کار آنهاست مدعی شد که هدفشان آزاد کردن مردم لبنان از دست حزب الله و در هم شکستن ابهت این جنبش است.

هنوز هم آزادی فلسطین و مبارزه با اسرائیل اولویت نیست

شیشانی درباره فلسطین نیز مدعی است که اسرائیل برای آنها دشمن بزرگ‌تر است و آرزویشان آزادسازی مسجد الاقصی است، ولی بنا به ادعای این تروریست، در حال حاضر، مبارزه با افراد مرتد از جنگیدن با صهیونیست‌ها و یهودیان اولویت بیشتری دارد.

شیخ نشین‌های خلیج فارس؛ همگی کافرند

وی درباره حاکمان شیخ نشین حاشیه خلیج فارس نیز تلمیحا تأکید کرد، هر کس طبق چیزی که خداوند نازل کرده است، حکومت نکند، نیز کافر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد