سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


این ارتش مشترک شامل نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خواهد بود و هدف از ایجاد این ارتش مشترک، مقابله با هر گونه تهدید نظامی خارجی توصیف شده است. ریاض میزبان مرکز فرماندهی این ارتش مشترک خواهد بود.
6 کشور جنوب خلیج فارس به دنبال تشکیل ناتوی عربی
6 کشور جنوب خلیج فارس قصد دارند ارتش و پلیس مشترک تشکیل بدهند.
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، 6 کشور جنوب خلیج فارس شامل کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان (اعضای شورای همکاری خلیج فارس) تلاش می کنند در قالب پیمان نظامی مشترک، ارتش مشترک ایجاد کنند. 
برخی منابع گفته اند بعید نیست کشورهای اردن، مصر و مراکش نیز به این پیمان نظامی بپیوندند.
منابع نظامی آگاه گفته اند که شورای همکاری خلیج فارس به دنبال تشکیل ارتش مشترک جنوب خلیج فارس در قالب پیمان نظامی به مانند پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.
این ارتش مشترک شامل نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خواهد بود و هدف از ایجاد این ارتش مشترک، مقابله با هر گونه تهدید نظامی خارجی توصیف شده است.  ریاض میزبان مرکز فرماندهی این ارتش مشترک خواهد بود.
قرار است تصمیم گیری نهایی درباره ایجاد ارتش و پلیس مشترک در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر انجام شود.
همزمان فعالیت ها برای ایجاد نیروی دریایی مشترک میان شورای همکاری خلیج فارس به پایان رسیده است.
علاوه بر این، از ابتدای سال جاری میلادی نیز فعالیت ها برای یکپارچگی نیروی هوایی و تشکیل نیروی هوایی مشترک نیز آغاز شده است. این روند شامل یکپارچه سازی شبکه های نظارت و رادار و پدافند موشکی است و مرکز عملیات آن در ریاض پایتخت عربستان سعودی خواهد بود.
همزمان با این تلاش ها، نیروی واکنش سریع سپرجزیره متشکل از نیروهای نظامی ارتش های 6 کشور جنوب خلیج فارس نیز حفظ خواهد شد. این نیروی نظامی هم اکنون در پایگاه نظامی در منطقه حفر الباطن در شمال شرقی عربستان سعودی مستقر است.
علاوه بر این مقامات کشورهای جنوب خلیج فارس درباره ایجاد پلیس مشترک یا اینترپل جنوب خلیج فارس نیز به توافق رسیده اند.



مخالفان در اسرائیل به شدت از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده و گفته اند نتانیاهو تبلیغات انتخاباتی اش را با حمله هوایی به سوریه آغاز کرد.
نمایندگان و فعالان سیاسی مخالف در اسرائیل به شدت از عملکرد نتانیاهو انتقاد کردند.
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اردنی الغد، "فریج عیساوی" عضو پارلمان اسرائیل از حزب چپ گرای "میرتس" با انتقاد از نتانیاهو گفت: نتانیاهو همیشه تلاش می کند شکست خود را به عوامل خارجی مرتبط کند. اگر از نتانیاهو درباره عملکرد کابینه اش و گران شدن معیشت و زندگی بپرسید به شما خواهد گفت که دلیل آن ایران است. در صورتی که نتانیاهو درباره وضعیت بهداشت و درمان سؤال کنید به شما می گوید دلیلش حزب الله لبنان است.
مخالفان در اسرائیل به شدت از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده و گفته اند نتانیاهو تبلیغات انتخاباتی اش را با حمله هوایی به سوریه آغاز کرد.

انتقاد عضو پارلمان اسرائیل: نتانیاهو گرانی را هم به ایران ربط می دهد

جنگنده های اسرائیلی روز یکشنبه گذشته، مناطقی را در اطراف دمشق پایتخت سوریه بمباران کردند.
آنها همچنین معتقدند نتانیاهو قصد دارد خاورماینه را شعله ور نگه دارد تا بتواند در انتخابات آتی اسرائیل موفق شود و نخست وزیری دوباره اش را تضمین کند.
شبکه دوم تلویزیون اسرائیل در این باره اعلام کرد: مخالفان در اسرائیل حملات هوایی ارتش اسرائیل علیه سوریه را به انتخابات زودهنگام پارلمان اسرائیل و شکست نتانیاهو در حفظ کابینه اش مرتبط می دانند.
خانم یفعات قریب عضو پارلمان اسرائیل (کنیست) از حزب "آینده ای وجود دارد" هم به شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت: نتانیاهو در تشکیل کابینه خود شکست خورد به همین دلیل تصمیم گرفت در آغاز تبلیغات انتخاباتی اش، به سمت شعله ور کردن خاورمیانه حرکت کند.


جمهوریخواهان دنبال بهانه برای بر هم زدن توافق هسته ای
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این باره گفته است: ایران روند پایان معامله هسته ای خود را آغاز کرده است.
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به  گزارش برخی رسانه های این کشور مبنی بر عدم پای بندی ایران به توافق هسته ای و خرید مواد جدید از سوی ایران برای راکتور آب سنگین اراک واکنش نشان داد و این گزارش ها را رد کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "بلیز" ، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری خود با اذعان به بی اساس بودن این خبرها گفت :ایران تا کنون به تعهدات خود در چارچوب برنامه اقدام مشترک پای بند بوده است.
روز گذشته نشریه آمریکایی فارن پالسی در خبری مدعی شده بود ایران فعالیت های جدیدی در برنامه هسته ای خود مغایر با توافق ژنو در پیش گرفته ، از جمله اینکه موادی برای راه اندازی راکتور اب سنگین اراک خریداری کرده است.
فارس پالسی مدعی شده بود دولت اوباما به طور خصوصی از این مساله ابراز نگرانی کرده و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این باره گفته است: ایران روند پایان معامله هسته ای خود را آغاز کرده است.
در گزارش فارس پالسی به یک گزارش محرمانه دولتی آمریکا نیز اشاره شده بود که در آن آمده بود ایران موادی برای راه آندازی راکتور آب سنگین در اراک خریداری کرده و به گروه های نزدیک خود در عراق و سوریه سلاح هایی ارسال کرده است.
در گزارش فارس پالسی آمده بود که جمهوریخواهان احتمال دارد با اطلاع از اقدامات جدید ایران، زودتر از آنچه که پیش بینی می شود به بهانه نقض تعهدات از سوی ایران، تحریم های این کشور را در کنگره افزایش دهند.
اما وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به این گزارش اعلام کرد که ایران همچنان به تعهدات خود در چارچوب توافق ژنو و طرح اقدام مشترک پای بند بوده است.
در روزهای گذشته از معاون اوباما گرفته تا جان کری وزیرخارجه این کشور و مشاور امنیت ملی دولت اوباما در اظهار نظرهای مختلفی با هشدار به کنگره درباره عدم تشدید تحریم های ایران، این اقدام احتمالی جمهوریخواهان در کنگره را به معنای پایان روند مذاکرات هسته ای و اخلال در سیاست خارجی دولت آمریکا دانسته اند.
جمهوریخواهان آمریکا که در انتخابات میاندوره ای پیروز شده و اکثریت دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار  گرفته اند، منتظر بهانه ای برای تشدید تحریم های ایران هستندو ظاهرا ادعای نقض تعهدات از سوی ایران، بهترین بهانه برای آنها محسوب می شود.
روز گذشته " اد رویس" رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به همین بهانه  در سخنانی با ادعای اینکه ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق ژنو پای بند نیست، دولت اوباما را متهم کرد که به اقدامات به گفته او " خلاف توافق هسته ای از سوی ایران" سرپوش می گذارد تا گفت و گوهای هسته ای با این کشور را همچنان پیش ببرد.او خوش بینی دولت اوباما برای رسیدن به یک توافق نهایی با ایران را زیر سوال برد و گفت این خوش بینی فرصت اعمال فشار بیشتر به ایران از طریق تحریم ها را می گیرد.

دادگاه نظامی لبنان با حکمی "سجی الدلیمی" همسر ابوبکر البغدادی و دو کودکش را به اتفاق همسر یکی رهبران گروه النصره موسوم به الشیشانی را آزاد کرد. آنها پس از آزادی تحویل سازمان امنیت عمومی این کشور شدند.
به گزارش العربیه، این اقدام برای آن صورت می گیرد که اداره امنیت عمومی نحوه حضور این زنان در لبنان تحقیق کند و از قانونی یا غیر قانونی بودن آن آگاه شود.
نیروهای دولتی لبنان چندی پیش این دو زن و فرزندانشان را در دو منقطه مختلف بازداشت کردند. پس از بازداشت آنها "جبهه تندروی النصره" یکی از سربازان اسیر لبنانی را به نام "علی البزال" را در انتقام به این بازداشت اعدام کرد.
جبهه النصره پس از اعدام این سرباز با صدور بیانیه ای دولت لبنان را تهدید کرد اگر این زنان آزاد نشوند، سربازان اسیر بیشتری را اعدام خواهد کرد.

سایت آمریکایی:
ایران این توانایی را دارد که از توانمندی جنگ سایبری خود برای ضربه زدن به مراکز حساس در دیگر نقاط جهان استفاده کند.
وب سایت آمریکایی"بیزنس اینسایدر" با استناد به گزارش هفته گذشته یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا می نویسد ، ایران امروز یکی از اضلاع اصلی جنگ سایبری در عرصه جهان است.ایران یکی از اضلاع اصلی جنگ سایبری جهانی است

به گزارش عصر ایران، این وب سایت آمریکایی با اشاره به گزارش اخیر 87 صفحه ای یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا که در آن به قابلیت های سایبری ایران و رشد چشمگیر آن اشاره شده، می نویسد هکرهای ایرانی  امروز می توانند به زیر ساخت های کشورهای دیگر، آژانس های مهم بین المللی از جمله کمپانی های نفتی و بانک های خارجی نفوذ کنند.
اینسایدر با اشاره به اینکه دولت ایران تا کنون قابلیت های سایبری خود را تکذیب کرده است ، می نویسد : ایران امروز از منظر قابلیت های هک کردن و جنگ سایبری "یک چین جدید" است.
ایالات متحده آمریکا در دهه گذشته همواره از هک شدن سیستم های خود از سوی هکرهای وابسته به دولت چین، ابراز نگرانی کرده است . هکرهای چینی که بیشتر اطلاعات مورد علاقه آنها مسایل اقتصادی و فناوری های برتر در اختیار آمریکا است، یکی از مشکلات اصلی امنیت سایبری آمریکا محسوب می شوند.
 دیوید کندی بنیانگذار شرکت امنیت سایبری " تراستد سک" با اغراق آمیز دانستن گزارش های برخی رسانه های غربی درباره قابلیت های جنگ سایبری ایران ، می گوید: قابلیت های سایبری ایران قابل مقایسه با کشورهایی چون چین، روسیه و یا آمریکا نیست.
با این حال این کارشناس امنیت سایبری در آمریکا می افزاید:" با فرض شکل گیری یک بحران یا جنگ گسترده ، ایران این توانایی را دارد که از توانمندی جنگ سایبری خود برای ضربه زدن به مراکز حساس در دیگر نقاط جهان استفاده کند. این قابلیت بدون تردید قدرت مانور بیشتری به این کشور در مذاکرات هسته ای می دهد."
طبق گزارشی که یک هفته پیش از سوی یک موسسه امنیت سایبری در آمریکا منتشر شد، ادعا شده بود هکرهای ایرانی با نفوذ به بیش از 50 شرکت و آژانس بین المللی ، اطلاعات درون آنها را هک کرده اند.بر اساس ادعاهای آن گزارش، ایران پس از حمله سایبری ویروس استاکس نت که گفته می شد کار مشترک آمریکا و اسراییل برای ضربه زدن به روند رو به رشد برنامه هسته ای این کشور بود، فعالیت ها و قابلیت های سایبری خود را به حدی گسترش داده که در 4 سال گذشته تبدیل به یکی از بازیگران اصلی جنگ سایبری جهانی شده است.
در آن گزارش آمده بود در فاصله سال های 2009 تا 2012 برنامه هسته ای ایران از طریق حملات سایبری و بد افزارهای جاسوسی مورد حمله قرار می گرفت و ایران تصمیم گرفت از سال 2011 با تقویت توان دفاع سایبری خود ، در برابر این حملات از خود دفاع کرده و به کشورهای حمله کننده ضربه بزند.


معاون رئیس جمهور آمریکا: کاخ سفید از هر چیزی که باعث به‌هم خوردن مذاکرات هسته ای شود دوری خواهد کرد تا به ایرانی ها بهانه ای برای فرار از دست یابی به توافق ندهیم و مانع از انداختن تقصیر شکست مذاکرات به گردن آمریکا و غرب بشویم.
منابع آگاه: موافقت ایران، شرط آمریکا برای ایجاد منطقه امن در سوریهیک روزنامه کویتی به نقل از منابع آگاه نوشت: آمریکا، موافقت ایران را به عنوان شرط ایجاد منطقه امن در سوریه اعلام کرده است.
به گزارش عصرایران، روزنامه کویتی "الرای" به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک در اروپا اضافه کرد: "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه امن در خاک سوریه گفته است کاخ سفید از هر چیزی که هم اکنون وضعیت مذاکرات هسته ای با ایران را خراب کند دوری خواهد کرد زیرا این موضوع باعث نارضایتی ایرانی ها می شود.
ترکیه هم اکنون از آمریکا می خواهد با دخالت نظامی، منطقه امن در خاک سوریه ایجاد کند. براساس طرح پیشنهادی ترکیه، این منطقه امن توسط جنگنده های خارجی شامل ترکیه، آمریکا و دیگر کشورها حفاظت می شود تا از ورود جنگنده ها و ارتش سوریه به این منطقه جلوگیری شود. همچنین در این منطقه، آوارگان سوریه اسکان داده می شوند و دولت در تبعید مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز مستقر خواهد شد.
آمریکا تاکنون بارها با این طرح پیشنهادی ترکیه مخالفت کرده است. به گفته روزنامه کویتی، نارضایتی تهران با این طرح، دلیل مخالفت واشنگتن است.
روزنامه الرای اضافه کرد: آمریکا تلاش می کند قبل از ایجاد منطقه امن در سوریه موافقت ضمنی ایران را کسب کند.
منابع آگاه توضیح داده اند: جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به آنکارا در واکنش به تقاضای مقامات ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفته بود: کاخ سفید از هر چیزی که باعث به‌هم خوردن مذاکرات هسته ای شود دوری خواهد کرد تا به ایرانی ها بهانه ای برای فرار از توافق هسته ای ندهیم و مانع از انداختن تقصیر شکست مذاکرات به گردن آمریکا و غرب بشویم.
این سخنان بایدن باعث نارضایتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شده بود.
اردوغان در واکنش به سخنان بایدن گفته بود: حفظ شرایط فعلی برای مذاکرات هسته ای، یعنی اینکه طولانی شدن مذاکرات به نفع ایران است زیرا تهران تلاش می کند تا زمانی که امکان پذیر باشد مذاکرات را طولانی تر کند و مانع از هر گونه اقدام نظامی آمریکا در منطقه شود. علاوه بر این، ایران می تواند برای هم پیمانان خود در سوریه، زمان بخرد.
بایدن هم در واکنش به سخنان اردوغان به او گفته بود: جنگ با داعش به سود ایران است. به همین دلیل ایران به صورت غیرمستقیم در تسهیل ماموریت های جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش نقش داشته است.
منابع آگاه گفته اند آمریکا از طریق تهران از سوریه خواسته بود پدافندها و جنگنده های ارتش سوریه، جنگنده های آمریکا یا دیگر کشورهای شرکت کننده در عملیات های ضدداعش در آسمان سوریه را مورد هدف قرار ندهد.
برهمین پایه، آمریکا به دنبال برقراری منطقه امن در سوریه است که در آن جنگنده ها و پدافندهای هوایی سوریه مورد هدف قرار نگیرند بلکه ارتش سوریه به صورت داوطلبانه از منطقه امن عقب نشینی کند.
بایدن همچنین از اردوغان خواست موافقت تهران را برای ایجاد منطقه امن در سوریه کسب کند. اردوغان هم در واکنش به این سخنان گفته بود: اگر قصد داشتیم منطقه امن را از ایرانی ها درخواست کنیم با شما (آمریکا) صحبت نمی کردیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد