سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



سیمور هرش: سلاح هسته‌ای ایران دروغ است

روزنامه نگار برجسته آمریکایی: سلاح هسته ای ایران دروغ است و نگرانی های بین المللی درباره ایران پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی در این کشور از بین رفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری اردنی «معا»، هرش در سخنرانی خود در جمع حدود سیصد خبرنگار در همایشی در امان افزود: ایران بدنبال قدرت بازدارندگی از طریق سلاح هسته ای نیست  پس ایران به دنبال ساخت این سلاح ها نخواهد بود. 
 
سیمور هرش همچنین درباره اوضاع سوریه گفت : بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جایگاه خود باقی خواهد ماند. 
 
وی خاطر نشان کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره سلاح های شیمیایی که از آنها علیه غیرنظامیان در سوریه استفاده شد، دروغ گفت زیرا مخالفان و ترکیه عامل این حمله شیمیایی بودند. مواد شیمیایی استفاده شده در این حملات با انواع موجود در انبارهای ارتش سوریه متفاوت بود. سلاح های شیمیایی در خیابان های بغداد فروخته می شود. 
 
هرش گفت: سوریه یکسال پیش از ماجرای حمله شیمیایی، توسط روسها معامله ای را برای تحویل سلاح های شیمیایی خود مطرح کرد، اما آمریکاییها آن را رد کردند ولی بعدا آن را پذیرفتند. 




بهانۀ جدید آمریکا برای حمله نکردن به داعش!

یک روزنامه آمریکایی نوشت: پنتاگون به منظور حملات دقیق‌تر به مواضع داعش، باید بیش از 330 میلیون دلار برای خرید هواپیماهای مجهز به بمب‌های هدایت‌شونده ماهواره‌ای هزینه کند.

به گزارش شبکه العالم، روزنامه "واشنگتن تایمز" چاپ آمریکا نوشت: پنتاگون قصد دارد در چارچوب جنگ با داعش در عراق و سوریه، 338 میلیون دلار برای خرید هواپیماهای قادر به شلیک بمبهای هدایت شونده ماهواره ای اختصاص دهد.
 
به نوشته این روزنامه، کمیته های دفاعی در مجلس سنا و مجلس نمایندگان، طرح هایی را آماده می کنند که بخشی از بودجه مشترک دفاع به شمار می آید و ممکن است به عنوان طرح های خرید محدود وزارت دفاع امریکا برای خرید هواپیماهای کنترل از راه دور از نوع پرداتور (predator) و موشکهای ویژه آنها (هلفایر - hellfire) در نظر گرفته شوند.
 
به نوشته این روزنامه،  کمیته های خدمات مسلح تغییراتی را برای بودجه سال مالی 2015 در نظر گرفتند، چرا که برخی قانونگذاران تاکید دارند که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا به اندازه کافی هواپیماهای کنترل از راه دور برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه مستقر نمی کند.
 
این روزنامه امریکایی تاکید کرد که لایحه سال مالی 2015 که در کنگره تهیه می شود، سه تغییر در آن مشاهده می شود؛ نخست آنکه نیروی هوایی امریکا را از رده خارج کردن هواپیماهای پریداتور منع می کند، دوم افزایش بودجه تا 338 میلیون دلار به منظور خرید هواپیماهای ریپر (reaper) قادر به شلیک بمبهای هدایت شونده ماهواره ای؛ و سوم انجام وظیفه کنترل و نظارت و شلیک موشکها.




شش وزیر عربستانی برکنار شدند

شاه عربستان با اعمال تغییرات گسترده در کابینۀ این کشور، شش وزیر را برکنار کرد، اما وزراتخانه‌های کلیدی مشمول این تغییرات نشدند.

به گزارش شبکه العالم، عبدالله بن عبدالعزیز با صدور احکام جداگانه، 6 وزیر کابینه عربستان را مطابق معمول "به درخواست خودشان"! برکنار؛ دو وزیر جدید را برای دو منصب تعیین و یک نفر را هم به عنوان وزیر مشاور منصوب کرد.
طی فرمان پادشاه عربستان، "صالح آل الشیخ" از پست وزارت امور اسلامی عربستان برکنار و "سلیمان ابا الخیل" به جای وی منصوب شد.
 
به فرمان شاه عربستان، "محمد آل هیازع" به عنوان وزیر بهداشت و "عبدالعزیز الخضیری" نیز به عنوان وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان انتخاب شدند. محمد جمیل ملا هم در وزارت ارتباطات جای خود را به فهاد الحمد داد.
 
همچنین "یوسف العثیمین" از وزارت امور اجتماعی برکنار و سلیمان الحمید به جای او منصوب شد. فهد الغنیم هم وزارت کشاورزی را ترک کرد و ولید الخریجی جانشین وی شد.
 
در وزارت حمل و نقل هم جبابره عید الصریصری برکنار شد و عبدالله بن عبدالرحمن جای او را گرفت.
 
پادشاه عربستان در 21 آوریل 2014 "عبدالله الربیعه" را از پست وزارت بهداشت این کشور برکنار و مهندس "عادل فقیه" وزیر کار این کشور را با حفظ سمت به جای وی منصوب کرده بود.
 
ملک عبدالله همچنین در 5 نوامبر 2014 نیز "عبدالعزیز بن محیی الدین خوجه" را از سمت وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان برکنار کرد.




اتهام جدید آمریکایی‌ها به ایران

واشنگتن در گزارش به پنل نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در شورای امنیت، ایران را به تلاش برای خرید تجهیزات رآکتور اراک متهم کرده است.

به گزارش فارس، ایالات متحده در گزارش به پنل نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شده که ایران در حال تلاش غیرقانونی برای خرید تجهیزات رآکتور آب سنگین اراک است.
 
به نوشته فارین پالیسی، آمریکایی‌ها در شرایطی این گزارش را مطرح کرده‌اند که ایران بر اساس توافق ژنو، پیشبرد رآکتور آب سنگین اراک را متوقف کرده است.
 
ادعای مزبور در شرایطی مطرح شد که جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز اخیرا اذعان کرد که ایران به توافق ژنو پایبند بوده است.
 
به نوشته فارین پالیسی، انتشار این گزارش به تنش جاری بین دستگاه اجرایی آمریکا و کنگره این کشور بر سر ادامه گفت‌وگوها با ایران دامن خواهد زد. برخی نمایندگان کنگره آمریکا از تحریم‌های بیشتر بر ضد ایران سخن می‌گویند و همچنین کنگره جدید کار خود را از اواسط دی‌ماه آغاز می‌کند.
 
جزئیات این ادعای آمریکایی‌ها در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان) گذشته به پنل مزبور که شامل هشت کارشناس است، ارائه شده است. گزارش مزبور محرمانه بوده اما فارین پالیسی به بخش‌هایی از آن دست یافته است.
 
آمریکایی‌ها در گزارش خود به پنل شورای امنیت مدعی شده‌اند که ایران در خرید تجهیزات کاهشی ایجاد نکرده اما در خرید تجیزات مربوط به سانتریفیوژها نسبتا کاهش ایجاد شده است. در خصوص آب سنگین اراک نیز، این گزارش تاکید دارد که ایران به تلاش برای خرید تجهیزات افزوده است.
 
ایالات متحده تصریح دارد که تجار و دلالانی که تمایل به معامله با ایران دارند، از فضای دیپلماتیک جدید برای معامله‌های تازه با ایران استفاده می‌کنند. در همین حال، تهران در این گزارش متهم شده است که همچنان به رساندن تسلیحات به متحدان خود در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.
 
نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد از ارائه نظر در خصوص این گزارش خودداری کرده و همچنین نمایندگان ایران نیز در سازمان ملل به سوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ نداده‌اند.
 
فارین پالیسی تصریح می‌کند که گزارش‌های این‌چنینی با دیده تردید نگریسته می‌شوند چرا که تشخیص نادرست اطلاعاتی آمریکا بود که منجر به رخداد جنگ با عراق شد.
 



خرید تجهیزات برای راکتور اراک خلاف توافق ژنو نیست

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: خرید تجهیزات برای راکتو آب سنگین اراک خلاف و نقض توافق ژنو نیست.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در  جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره مطالب مطرح شده مبنی بر خریداری تجهیزات برای راکتور آب سنگین اراک گفت: خرید تجهیزات برای راکتور آب سنگین اراک خلاف و نقض توافق ژنو نیست و آنچه در توافقنامه آمده عدم نصب تجهیزات است و نه خرید آن.
 
وی با بیان اینکه اطلاعی ندارم که تجهیزاتی خریداری شده یا نه عنوان کرد که اگر خرید هم شده باشد کار خلافی نیست.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین عنوان کرد که تمدید چهار ماهه و هفت ماهه توافقنامه ژنو در امتداد این توافقنامه است و کاری خلاق تعهدات نیست.
 
کمالوندی همچنین اعلام کرد که مذاکرات ایران و 1+5 از هفته‌های آینده آغاز می‌شود و در سطح کارشناسی خواهد بود.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره رایزنی های ایران و آژانس نیز افزود: ارتباطات بین ایران و آژانس وجود دارد و بازرسان مرتب می‌آیند و می‌روند، ولی آنچیزی که در حال حاضر کند شده بحث همکاری ما با آژانس در رابطه با موضوعات جدید است.
 
کمالوندی افزود: موضوع جدید منوط به این است که دو موضوعی که مطرح است، یکی انفجارات قوی در منطقه مریوان و دیگری توضیحاتی که ما درباره برخی مدارک درخواست کردیم نهایی شود.
 
وی درباره انفجارات قوی در منطقه مریوان اظهار داشت: نماینده ما در شورای حکام اعلام کرد که محل دقیق عنوان شود تا از آن محل بازرسی صورت گیرد که منتظر اعلام آژانس هستیم و بر این باوریم که مدارک آنها جعلی است زیرا نمی‌توان گفت که کل مریوان باید بازرسی شود بلکه باید دقیقاً مشخص کنند که کدام نقطه است و اگر دقیق مشخص شود، بازرسان را به آنجا خواهیم برد.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص مورد دوم عنوان کرد: توضیحاتی را ما راجع به برخی مدارک خواسته‌ایم که آنها متقن و واقعی نیست و اشکالاتی دارد از جمله اسامی اعلام شده جعلی است و تلفظ‌های صهیونیستی است که ما راجع به این مدارک توضیح خواسته‌ایم ولی آژانس این کار را نکرده و این موضوع در دست بررسی و گفت‌وگو است.
 
کمالوندی افزود: اگر این دو موضوع تمام شود موضوعات مورد نظر دیگر آژانس را پیگیری می‌کنیم.
 
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس عنوان کرد که بازرسی‌های آژانس همچون گذشته صورت می‌گرد و افزود: آنها در گذشته می‌خواستند که بازرسی‌ها زیاد و متعدد باشد و دفتر ایجاد کنند که ما قبول نکردیم. 
کمالوندی افزود: اگر بازرسی در موارد پادمانی هر روز صورت گیرد اشکالی نمی‌بینیم.
 



سخنرانی توجیهی معاون اوباما در جمع صهیونیست‎های مجمع سابان/
بایدن: احتمال توافق زیر 50 درصد است/ ایران در مقابل محدودیت زیاد برنامه هسته‎ای، تعلیق حداقلی تحریم‎ها را دریافت کرد/ وقتش که شد از کنگره تشدید تحریم را خواهیم خواست/ عکس یادگاری با کسی که مردم ایران را «حرام زاده» خواند

 

گروه بین الملل - رجانیوز: «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با حضور در مجمع «سابان»، به سخنرانی در رابطه با موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت توافق موقتی که سال گذشته به دست آمد، محدودیت‌های گسترده‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد و در مقابل تهران تعلیق حداقلی تحریم‌ها را دریافت کرد. وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت که اکنون زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست، چراکه این اقدام ادامه مذاکرات را تهدید می‌کند.

به گزارش رجانیوز، مجمع سابان زیر نظر حییم سابان از سرمایه داران یهودی سرشناس امریکا و از حامیان اصلی مالی کمپین های انتخاباتی دموکرات ها و اوباما اداره می شود، این در حالی است که سابان که خود مشاور اوباما در امور خاورمیانه نیز محسوب می شود چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که اگر بجای نتانیاهو بود، ایران را بمباران می کرد برای خطاب کردن مردم ایران از تعبیر «حرام زاده» استفاده کرده بود.

با این حال شب گذشته جو بایدن، معاون رئیس جمهور امریکا، با حضور در این محفل صهیونیستی، به تشریح سیاست های دولت اوباما در قبال ایران پرداخت و توضیح داد که چرا امضاء توافق موقت با ایران را از هر جهت به سود امریکا می داند.

اعمال سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران

وی در ابتدای سخنرانی خود، در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: «از همان ابتدا ما با اسرائیل مشاوره‌های نظامی و اطلاعاتی داشتیم. شخص من ساعت‌ها در این مورد با اسرائیلی‌ها صحبت کردم... ما با جزئیات در رابطه با موارد فنی صحبت کردیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با تصریح بر اینکه واشنگتن به تأمین امنیت تل‌آویو متعهد است، افزود: «گزینه دیپلماسی بیشترین محدودیت‌ها را بر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و در عین حال پایدارترین و قابل اعتمادترین روش برای کسب اطمینان از این است که ایران نمی‌تواند با گزیر هسته‌ای به اورانیوم کافی برای ساخت بمب هسته‌ای دست یابد.

وی ادامه داد: «ما با دیپلماسی سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را بر ایران اعمال کرده‌ایم. در اثر مذاکراتمان، ایران برنامه هسته‌ای خود را تا حد زیادی محدود کرده و در مقابل تعلیق تحریم‌های حداقلی دریافت کرده است. اما اگر توافق نبود، افزایش ذخایر اورانیوم بی‌وقفه ادامه می‌یافت، اما اکنون این ذخایر افزایش نمی‌یابد. پیش از توافق مشترک ایران مدام به خط معروف ترسیم شده توسط نخست‌وزیر نتانیاهو در سازمان ملل، نزدیک می‌شد، اما اکنون این مسئله برعکس شده و ایران ذخایر اورانیوم 20درصد خود را بی‌اثر می‌کند. پیش از توافق ایران سانتریفیوژ‌های جدید خود را توسعه می‌داد، اما پس از توافق، ایران دیگر امکان توسعه سانتریفیوژهای جدید را ندارد. پیش از توافق، ایران به سمت توسعه و تکمیل رآکتور اراک پیش می‌رفت، اما پس از توافق، ساخت نیروگاه محدود شده و اجازه بازرسی داده شده است.»

توافق موقت راهکار دائمی نیست

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «توافق موقت یک راهکار دائمی نیست، اما اجازه می‌دهد تا به یک توافق جامع دست یابیم. آنچه ایرانی‌ها برای تمدید توافق دریافت کردند، در برابر درآمدی که از آن‌ها بلوکه شده است، رقم بسیار بسیار ناچیزی است.»

وی همچنین در رابطه با تمدید مذاکرات هسته‌ای که روز سوم آذر صورت گفت، گفت: «برای اولین بار، ایرانی‌ها محدودیت‌هایی را پذیرفته‌اند که موجب شده در حالی که دارند مذاکره می‌کنند، برنامه هسته‌ای آن‌ها پیشرفت نکند. ما یک توافق بد نخواهیم کرد، بلکه توافق را تمدید کردیم تا نهایتا به توافقی برسیم که اصول مد نظر ما را تامین کند. به همین جهت موافقت کردیم تا هفت ماه دیگر مذاکرات را تمدید کنیم تا ظرف چهار ماه بر سر مسائل اصلی به توافق رسیده و در سه ماه بعدی مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.»

 

تحریم جدید اجماع جهانی را از بین می‌برد

وی همچنین در رابطه با تلاش‌های برخی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم تازه علیه ایران، گفت: «می‌دانم که کسانی اینجا هستند که می‌گویند اکنون زمان اعمال تحریم‌های تازه‌ است... اما اگر بخواهیم 1+5 را متحد نگه داریم، باید بدانیم که اقدامات ما بر این امر اثر گذار خواهد بود. اگر وقت آن باشد، ما نه فقط از تحریم استقبال می‌کنیم، بلکه خودمان از کنگره می‌خواهیم که تحریم‌ تصویب کند. اما اکنون زمان درستی برای تحریم نیست، چراکه اجماع جهانی را از میان برداشته و در عین حال شانس رسیدن به توافق مسالمت‌آمیز را از میان برمی‌دارد.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه به اینکه به هیچ وجه مشخص نیست که آیا می‌توان به توافق هسته‌ای با ایران رسید یا نه، «اکنون که احتمال گشایش وجود دارد، وقت تصویب تحریم‌هایی نیست که می‌تواند خطر شکست را به همراه داشته باشد.»

وی با بیان اینکه «توافق خوب می‌تواند به نفع ایران، آمریکا، اسرائیل و جهان باشد»، گفت واشنگتن به رایزنی با اسرائیل ادامه داده و تمامی جزئیات را با تل‌آویو در میان‌ می‌گذارد.بایدن در ادامه این نشست به موضوعات دیگر از جمله مذاکرات سازش، تحولات فلسطین اشغالی و تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه پرداخت. وی همچنین گفت اسرائیل و آمریکا اختلاف نظرهای تاکتیکی دارند، اما در چشم‌انداز مسائل با یکدیگر اتفاق نظر دارند.نشست امسال مجمع «سابان» تحت عنوان «اقیانوس‌های ناآرام: ایالات متحده و اسرائیل در خاورمیانه بی‌ثبات» برگزار شده و قرار است در آن چندین مقام آمریکایی و اسرائیلی از جمله «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی صحبت کنند. مرکز سابان در سال 2002 توسط «حاییم سابان» میلیارد یهودی حامی دموکرات‌ها، به عنوان بخشی از اندیشکده بروکینگز تأسیس شد. سابان که یک ماه قبل در نشستی با حضور «شلدون ادلسون» دیگر میلیاردر یهودی حامی جمهوری‌خواهان خواستار اقدام نظامی علیه ایران در صورت عدم توافق هسته‌ای شده بود، در سخنرانی امشب بایدن حضور داشت.



چگونه "داعش" از قلب لندن شکل گرفت؟

باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی:

 این پایگاه خبری در گزارشی به قلم " دن گلیزبروک" تحلیلگر سیاسی با اشاره به اقدامات جنایت آمیز تروریست های تکفیری _ بعثی در منطقه غرب آسیا و نحوه تشکیل و قدرت گیری آنها نوشت : دولت انگلیس روند کمک و تقویت پدیده ای که از آن به عنوان " تروریسم تکفیری _ بعثی " یاد می شود ، را ادامه می دهد و در عین حال از قوانین نوینی برای ترویج نژادپرستی و سرکوب معترضان استفاده می کند . 



دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس از " تروریسم تکفیری _ بعثی " بعنوان پوششی استفاده می کند تا در لوای آن تازه ترین قوانین دولتی را در سرکوب و نابودی آزادی های اجتماعی و شهروندی را اعمال و اجرا نماید . بااین سیاست ، وی نه تنها کمکی به توق تروریسم نکرده بلکه در مسیر ایجاد و تقویت آن نیز حرکت کرده است . 

طی چهار سال گذشته دولت انگلیس اصلی ترین حامی تروریسم در سوریه و لیبی به شمار می آید . از نخستین روزهای آغاز آشوب ها و درگیری ها در سوریه ، لندن دیدارهایی با سرکرده های تروریستهای سوری _ که اکثرا هم پیمانان و از اعضای القاعده بودند _ انجام داد ، برای پیروزی آنها و براندازی هرچه سریعتر دولت بشار اسد ابراز امیدواری کرد ، تامین مالی و تسلیحاتی نیروهای  تروریست رادر این کشور بر عهده گرفت و هزینه ای بالغ بر 30 میلیون یورو را به آموزش و ترویج فناوری های ارتباط عمومی این افراد تروریست اختصاص داد . 

در ادامه این گزارش آمده است : رسانه های انگلیسی برنامه ریزی دقیق و مبسوطی را درباره درگیری و تنش ها در سوریه اعمال کردند . داستان سازی های جعلی ، نادرست و توهمی این رسانه های اجیرشده درباره خشونت های وحشیانه نیروهای ارتش سوریه علیه شهروندان سوری موجب شد بسیاری از مسلمانان سنی انگلیس شستشوی فکری شده و عازم سوریه شوند . 

این جوانان فریب خورده انگلیسی تحت تاثیر پروپاگاندای گسترده رسانه های غربی تحت عنوان " جنگجویان آزادی " راهی سوریه شده و کامرون نیز با صدای بلند و بطور رسمی از اقدام آنان استقبال کرده و عنوان نمود که برای تشویق ، رغیب و تقویت هر چه بیشتر آنها از هیچ گونه کمکی فروگذار نخواهد کرد .سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس نظیر " ام آی 5"  نیز نقشی پررنگ در تسهیل مسیر این فریب خوردگان بسوی سوریه ایفا نمود . اقدامات این سرویس های جاسوسی بدنبال افشاگری های یکی از سران این گروه های تروریستی آموزش دیده علنی گردید . 

 
هنگامی که این جنگجویان داوطلب به سوریه رسیدند مشاهده کردند که وضعیت و موقعیت واقعی چیزی کاملا متفاوت با آن تصویری است که رسانه هایی مانند بی بی سی و الجزیره برای آنان ساخته بود . داستان ساده از اعتراض مسالمت آمیز تعدادی اندکی از مردم نسبت به حکومت توسط هجمه رسانه های انگلیسی به عنوان درگیری های شدید فرقه ای و دینی میان قبایل معرفی شده بود که در این میان شهروندان بی دفاع قربانی خواهند بود .

طبق تبلیغات دروغین رسانه های غربی هدف نیروهای ارتش بشار  اسد ، شهروندان و افراد غیرمسلح بوده است و همچنین بر اساس توهم گویی های این رسانه ها این گونه القا شده بود که اکثریت مسلمانان شیعه در سوریه _ از جمله بشار اسد ، رییس جمهوری این کشور _ حقوق اقلیت سنی در این کشور را رعایت نکرده و این مسلمانان در موقعیت ضعف و فشار قرار دارند . در حالی که واقعیت کشور سوریه چیزی کاملا متفاوت از این توهم گویی ها بوده و هست . 

با مشاهده چنین وضعیتی برخی از این فریب خوردگان متوجه اشتباه بزرگی که مرتکب شده اند ، شده و تصمیم به بازگشت به کشورشان گرفتند اما اکنون آنها تحت آموزش های تروریستی از جمله چگونگی اجرای انفجارهای انتحاری ، روشهای آشوب سازی و تنش آفرینی در میان قبایل ، انواع بمب سازی های پیشرفته قرار گرفته و با گرفتن نام " تروریست "  حق بازگشت به انگلیس را نداشتند . آنها اجبارا باید به جنگ در سوریه ادامه دهند تا کشته شوند چرا که قوانین دولتی اجازه بازگشت به وطن را به آنها نمی دهد . 

 
 
این افراد در واقع خود را بخشی از درگیری و جنگ فرقه ای و دینی در سوریه می دیدند . تعدادی از آنها نیز که خود سوری بودند به ارتش سوریه پیوسته و به مبارزه علیه سایر تروریستها پرداختند . دو برادر که از همین روش خود را تسلیم ارتش سوریه کرده بودند ، عنوان نمودند که خواستار این مسئله هستند که در کنار نیروهای دفاع ملی در برابر تروریست هایی بجنگند که بصورت تمام و کمال از سوی دولت های غربی و هم پیمانان عربی آنها حمایت می شوند . 

راشاتودی در بخش دیگری از تحلیل خود نوشت : این در حالی است که دولت انگلیس به درستی از احتمال " بازگشت به عقب " سیاستی که علیه سوریه اعمال کرد ، آگاهی دارد . این احتمال که جوانان انگلیسی ای که در سوریه به اوج تفکرات و اعتقادات افراطی رسیده و در شرایطی زندگی کرده و آموزش دیده اند  که انواع خشونت ها و جنایات غیرمعمول و وحشتناک برای آنها امری طبیعی و عادی جلوه می کند . بدیهی است که این افراد برای تمرین آموزش های جدید خود (!) به خانه باز خواهند گشت . 

اما فراتر از این مسئله که کمپینی انگلیسی موجب بروز بی ثباتی و ناآرامی های طولانی مدت در سوریه شده و فجایع انسانی فراوان و غیرقابل تصوری را بوجود اورده  ؛ دولت انگلیس در حال طراحی و اجرای دور تازه ای از سیاستی های حمایتی خود از تروریسم است بگونه ای که دراین مورد انگشت اتهام به سوی جامعه مسلمانان در این کشور نشانه رود . 

جامعه مسلمانان در انگلیس علاوه بر اینکه سالهاست از سیاست های تبعیض امیز لندن رنج می برند ، طی سالهای اخیر بیشترین آسیب را از سوی برنامه ریزی های فریب کارانه دولت در قبال جوانانشان و شستشوی فکری انان در راستای تحقق اهداف لندن در جنگی نیابتی در سوریه متحمل شده اند . والدین این جوانان فریب خورده بعضا از سوی دولت انگلیس مورد حمایت قرار می گیرند و از طریق اغوای هرچه بیشتر فرزندان خود سیاست های گمراه کننده لندن راتسهیل می کنند .


در ادامه این گزارش نویسنده کتاب " تفرقه و تخریب ، استراتژی امپریالیسم غرب در عصر بحران " خاطرنشان کرد: نباید با تصویب چند لایحه ضدتروریسم که بطور صوری در پارلمان انگلیس تصویب شده ، تصورکنیم که تغییر یا تحولی بنیادین در اصل سیاست های لندن ایجاد شده است . هم دادگستری و هم دولت انگلیس قویا خواستار تداوم حضور تروریست های این کشور در سوریه بوده و اینکه جنگ آنها علیه دولت اسد ادامه داشته باشد .

معظم بیگ ، یکی از انگلیسی هایی است که به اذعان خود سفرهای متعددی به سوریه داشته تا به تروریستهای این کشور علیه دولت سوریه کمک کند . وی در جلسه محاکمه خود عنوان کرد که " ام آی 5 " حمایت های همه جانبه ای از او برای هرگونه جنایتی در سوریه انجام داده و هنگام اعزام به سوریه چراغ سبزی این سرویس جاسوسی انگلیسی برای استفاده از هرنوع سلاح جنگی در خاک سوریه به وی نشان داده شده است . 

واقعیت این است که دولت انگلیس از مسلمانان بعنوان سربازان خود در جنگ های نیابتی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل غرب آسیا مانند لیبی و سوریه استفاده می کند و این اقدام غیرقانونی را تحت پوشش قانون جعلی " مبارزه علیه تروریسم " قرار داده و به افکار عمومی داخلی و بین المللی معرفی می کند .بدیهی است استراتژی فریب ، شستشوی مغزی و بکارگیری مسلمانان سنی انگلیسی بعنوان ارتش پیاده نظام دولت مملو از خطرات جبران ناپذیر و طولانی مدت است که از جمله آنها می توان به بازگشت این افراد آموزش دیده و تروریست به خانه های خود و تکرار جنایات خود در شهرها و خیابان های انگلیس اشاره نمود . 


اکنون خود "دیوید کامرون" نیز یکی از دهها سیاست مدار انگلیسی است که نسبت به تبعات جبران ناپذیر اعزام تروریست های خارجی به سوریه ابراز نگرانی کرده است . علاوه بر تهدیدات سیاسی و استراتژیک بازگشت این افراد خطرناک به کشور ، خسارات اقتصادی و مالی سنگینی از این طریق بر دوش دولت انگلیس وارد شده است بگونه ای که به پیش بینی بسیاری از تحلیلگران ، این خسارات و کسری های مالی ناشی از تسلیح و تامین اقتصادی تروریست ها در سوریه تا سال های سال گریبانگیر لندن خواهد بود . 

کد خبر:213119 -


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد