سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: نمی‌توان همه ناهنجاری‌ها را با مجازات حل کرد، بلکه باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی صحیح و قانونی در جامعه، فرد را از ارتکاب جرم پشیمان کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- فرهاد افشارنیا در دیدار سران عشایر و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر شهرستان اهواز، با بیان این که عشایر می‌توانند در امر صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی کمک کنند، اظهار کرد: شایسته است عشایر در اصلاح ذات‌البین و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش تاثیرگذار داشته باشند و از مسیر شورای حل اختلاف می‌توان به این هدف رسید.

وی بر لزوم انسجام بین عشایر تاکید کرد و گفت: باید برای صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم، در چارچوب ضوابط قانونی از ظرفیت عشایر استفاده کنیم.

رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی ضمن تلاش برای ارتقای جایگاه عشایر در جامعه، در جهت پیشگیری از وقوع جرم و اجرای صحیح و دقیق قانون در بین عشایر نیز گام بر می‌دارد.

افشارنیا عنوان کرد: سران عشایر باید با ایثارگری و فداکاری، خدمتگزار عشیره خود و جامعه باشند تا شاهد پویایی جامعه به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی باشیم.

در ادامه این دیدار، زبیدی‌نیا، رییس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان از مختومه شدن بیش از 5 هزار پرونده در شورای حل اختلاف خوزستان در 8 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 15 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که بیش از 5 هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی اظهار کرد: این آمار نشان‌دهنده عملکرد خوب شوراهای حل اختلاف خوزستان است.

زبیدی‌نیا با بیان این که بیش از 84 شعبه ویژه در امر صلح و سازش فعالیت دارند، افزود: اصلاح ذات‌البین یک امر واجب است و باید در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

معاون قضایی دادگستری خوزستان با اشاره به عملکرد شورای حل اختلاف ویژه عشایر، گفت: خوشبختانه روند کاری شورای حل اختلاف ویژه عشایر مطلوب بوده و یکی از مهمترین اهداف این شورا پیشگیری و کاهش جرایم بزرگ در سطح عشایر استان است.

زبیدی‌نیا با بیان این‌که حل و فصل بین عشایر باید قانونی باشد، عنوان کرد: متاسفانه در میان بعضی از عشایر حل و فصل به روش ظالمانه صورت می‌گیرد که این حل و فصل با شرع و قانون مغایرت دارد و باید حل و فصل‌ها شرعی و قانونی شوند.

در پایان این دیدار سران عشایر و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر به ارائه دیدگاه‌ها، پشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد