سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



ملی‌پوش سپک‌تاکرا در دو راهی ورزش و کار 
ورزشی  14:19:26 1393/09/15
939-16081-5 کد خبر
    

ملی‌پوش خوزستانی سپک‌تاکرا می‌گوید به خاطر مرخصی گرفتن‌های متعدد در شرف اخراج شدن از کار هستم و قصد دارم یا کار و یا ورزش را انتخاب کنم.

 

سعید آسیابان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در ابتدا درخصوص کسب مقام سوم همراه با تیم‌ملی در چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی اظهار کرد: مسابقاتی که در آن حضور پیدا کردیم مانند مسابقات المپیک بود و این دوره از رقابت‌ها مهم‌ترین بازی‌هایی بود که بعد از مسابقات سال 2006 دوحه قطر برای تیم‌ملی سپک‌تاکرا اتفاق افتاده بود.

 

وی افزود: در رقابت های دوحه قطر،‌ کمیته‌المپیک برای اولین بار اجازه داد رشته سپک‌تاکرا به کاروان تیم ملی اعزام شود و البته سپک‌تاکرا در آن سال نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و در مرحله گروهی حذف شد. متاسفانه کمیته‌ المپیک بر اساس آن ذهنیتی که از سپک‌تاکرا داشت، فکر می‌کرد سپک‌تاکرا رشته‌ای است که نمی‌تواند برای تیم‌ملی مقام بیاورد و اعزام کردن آن به مسابقات المپیک بی‌فایده است.

 

این ملی‌پوش خوزستانی در ادامه درخصوص اعزام تیم سپک‌تاکرای ساحلی کشور به چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی گفت: اعزام تیم ملی سپک‌تاکرا به این دوره از مسابقات به شرط آوردن مقام بود و در این چند سال اخیر هم سپک‌تاکرا ثابت کرده بود که پیشرفت کرده است و خوشبختانه ملی پوشان در پایان این دوره از مسابقات توانستند دو مدال برنز بگیرند.

 

وی در پاسخ به این سوال که سطح این دوره از مسابقات را چطور دیدید؟ گفت: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود؛ مسابقاتی که مدال آن با مسابقات اینچئون از نظر ارزشی هیچ فرقی نداشت و این نه فقط در رشته سپک‌تاکرا بلکه در تمام رشته ها نیز بود.

 

آسیابان ادامه داد: ما با تمام تیم هایی که بازی کردیم هم تجربه آن‌ها بیشتر از ما بود و هم بیشتر از ما تمرین کرده بودند‏. البته ما هم تمرین کرده بودیم و تمرینات فشرده ای را پشت سر گذاشته بودیم و تقریبا به مدت 40 روز در اردو بودیم و خدا را شکر نتیجه زحمت‌های‌مان را نیز در پایان گرفتیم.

 

وی با بیان این‌که شرایط برای قهرمانی تیم‌ملی ایران در این گونه از مسابقات هنوز مهیا نشده است، عنوان کرد: رشته سپک‌تاکرا توسط تایلندی‌ها به وجود آمد و به همین دلیل سطح آن ها از دیگر تیم‌ها به مراتب بالاتر است. تایلند تیم بسیار قوی است و بازی کردن با این گونه تیم ها بسیار سخت است و البته مسابقه دادن در فینال با این تیم زیاد سخت نیست، همان طور که در دیدار با کره با نتیجه بسیار نزدیکی شکست خوردیم و می توانستیم این تیم را ببریم. من با قاطعیت می‌گویم اگر برخی از مشکلات حل شوند، حتی می‌توانیم به عنوان مدعی در این‌ گونه رقابت‌ها حاضر شویم.

 

این بازیکن خوزستانی سپک‌تاکرا درمورد امکانات و شرایط تیم‌ملی، خاطر نشان کرد: در همین اردوی تیم ملی که بودیم حتی پول جیبی هم به ما ندادند و همه این‌ها در روحیه بازیکن تاثیر منفی می گذارد، این در حالی است که در  بعضی کشورها و حتی در یک سری رشته های ورزشی در همین کشور خودمان شرایط خوبی فراهم شده است و ورزش به عنوان شغل آن‌ها محسوب می‌شود.

 

وی با بیان این‌که ما در سطح استان در رشته های ساحلی بسیار ضعیف کار کرده‌ایم، گفت:‌ در کاروان بزرگ اعزامی ایران به چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی فقط من بودم که به عنوان نماینده خوزستان مدال کسب کردم و این نشان می‌دهد خوزستان در رشته‌های ساحلی بسیار ضعیف کار کرده است. راه‌حل‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و با شناسایی استعدادهای جدید و ارتقای امکانات ورزشی می‌توانیم این معضل را حل کنیم و به تیم‌هایی مثل تایلند برسیم.

 

آسیابان با اشاره به این‌که از سال 2010 به تیم ملی دعوت شده ام، گفت: در دوره‌های قبلی من نتوانسته بودم در تیم‌ملی حضور پیدا کنم و هر دوره به دلایل مختلفی به تیم‌ملی دعوت نمی‌شدم ولی این بار خدا را شکر دیگر بهانه‌ای برای عدم اعزام من به تیم ملی وجود نداشت و خیلی هم آماده بودم و ثابت کردم که لیاقت بازی کردن در تیم‌ملی را دارم.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر با این شرایط تصمیم گرفته ام ورزش را کنار بگذارم، عنوان کرد: با این که در حال حاضر 23 سال بیشتر ندارم اما با این وضعیت و امکانات ترجیح می دهم در این رشته حضور پیدا نکنم. من از درس و کار و زندگی زده ام تا به این رشته و ورزشم بپردازم. در حال حاضر شاغل هستم و در شرکت توسعه نیشکر به عنوان تعمیرکار ماشین های سنگین فعالیت می‌کنم و تقریبا هر شیفت کاری‌ام 16 ساعت است و بعد از 16 ساعت کار به جای این‌که استراحت کنم به تمرین می روم.  

 

عضو تیم‌ملی سپک‌تاکرای ساحلی ایران افزود: اکنون به دلیل این‌که برای مسابقات و تمرین خیلی مرخصی گرفته ام در شرف اخراج شدن از محل کارم هستم‏‌ و تا این لحظه که اخراجم نکرده‌اند، به من احترام گذاشته اند. با این که دارم زندگی و کارم را به خاطر سپک تاکرا از دست می دهم اما هیچ‌گونه تقدیر و تشکری از من نشده است، این در حالی است که من در همین مسابقات مدال آورده ام و می‌توانم بهتر از این هم باشم. با این شرایط و وضعیت احتمال دارد در چند ماه آینده ورزش را کنار بگذارم.

 

وی در پایان تصریح کرد: شرایطی که من در حال حاضر دارم اصلا مساعد نیست و نمی توانم هم کار کنم و هم به تمرین بپردازم. اگر شغلی مرتبط با ورزش داشتم، خیلی از مسایل حل می شد‏ و امیدوارم که تصمیم درستی بگیرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد