سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



راز انتشار گسترده تصاویر سردار سلیمانی چیست!؟

مقدم فر گفت: آنچه رسانه‌های غربی اخیراً در مواجهه پرحجم با موضوع این سردار بزرگ به مخاطبان القا می‌کنند، نه یک مرد آسمانی، انقلابی و نماد قدرت نرم و بسیج جهان اسلام، بلکه فردی "جنگجو و انتقام‌جو" است.
 
حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز تحولات منطقه در مسیری که رهبر معظم انقلاب از آن به تحول در نظم جهانی تعبیر کردند، به پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در این نظم نوین جهانی، بدون حضور ایران در منطقه و در محیط پیرامون ما هیچ تصمیم موثری عملیاتی نمی‌شود و این مهم به دلیل اقتدار و نفوذ معنوی فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با تاکید بر اینکه امروزه یگان‌های نظامی ایران در بحرین، عراق، یمن، لبنان و ... حضور نداشته، بلکه قدرت و نفوذ نرم ایران است که تاثیرگذار است، تصریح کرد: امروز نماد نفوذ نرم و قدرت ایران در منطقه، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شخص حاج قاسم سلیمانی است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد این نفوذ معنوی و قدرت نرم، یاور نهضت‌های آزادی‌بخش و گروه‌های ضدصهیونیستی در منطقه است، اظهار داشت: با این وجود این حضور و بروز ایران در منطقه، به هیچ روی حضور نظامی از طریق مشارکت یگان‌های نظامی ایران نیست، بلکه حضور حاج قاسم سلیمانی، یک حضور مستشاری است.
 
مقدم‌فر در پاسخ به سوالی راجع به انتشار گسترده عکس‌های حاج قاسم سلیمانی در عراق توسط برخی رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: علی رغم عدم تمایل سردار سلیمانی تصاویری از وی در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده است که می‌توان برای این اقدام  دو وجه قائل شد، وجه اول ناشی از محبوبیت و اشتیاق مردم منطقه برای شناخت بیشتر ایشان است؛ چه آنکه سالهاست همه به دنبال رویت عکس‌هایی از این چهره مجاهد بودند و این در حالی است که خود حاج قاسم همیشه از این موضوع ابا داشته و دارد، ولی وجه دوم ریشه در شیطنت رسانه های صهیونیستی و وابسته دارد و یکی از اهداف آنان القای دروغین حضور نظامی جمهوری اسلامی در تحولات کشورهای منطقه است.
 
مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ماموریت و حضور حاج قاسم سلیمانی در عراق که این روزها با انتشار تصاویرش برجسته سازی می شود، به عنوان یک مشاور مسلط و متبحر در نبرد با گروه‌های تروریستی و صهیونیستی، ازجمله داعش است که بنا بر درخواست کمکِ مردم و دولت عراق، به یاری گروه‌های رزمنده و دلاور عراقی شتافته است.
 
مقدم‌فر در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اینکه یکی از روش‌های مهم عملیات روانی در رسانه‌ها به هنگام عدم توانایی برای نادیده گرفتن یک موضوع، تلاش برای تحریف و دگرگون کردن مفهوم واقعی آن است، افزود: علاوه بر تلاش برای القای حضور نظامی ایران در منطقه، "اسطوره‌شکنی" و  "تحریف اسطوره"، از محورهای اصلی مواجهه رسانه‌های غربی با موضوع فردی همچون حاج قاسم سلیمانی است.
 
وی تاکید کرد: رسانه‌های غربی با انتشار گسترده و پرداختن فراوان به موضوع عکس‌های سردار سلیمانی با تعابیر و اصطلاحات و واژه‌سازی‌های مختلف- که خود همین واژه‌سازی‌ها و اصطلاح‌سازی‌ها جزو بحث‌های مهم در مدیریت پیام در رسانه‌هاست- قصد دارند این اسطوره الهی و پاسدار حریم اسلام و انقلاب اسلامی را در حد یک سوپراستار شبیه سوپراستارهای فیلمهای اکشن غربی تقلیل دهند.
 
مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: سردار سلیمانی یکی از فرزندان و پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای مدظله‌العالی است و امروز صدها سردار سلیمانی در جای  جای کشور اسلامی ایران و جهان اسلام تربیت یافته‌اند که هر کدام می‌توانند در حوزه کاری خود کابوسی برای صهیونیست‌ها و حامیانشان باشند، با این حال آنچه رسانه‌های غربی اخیراً در مواجهه پرحجم با موضوع این سردار بزرگ به مخاطبان القا می‌کنند، نه یک مرد آسمانی و انقلابی و نماد قدرت نرم و بسیج جهان اسلام، بلکه فردی "جنگجو و انتقام‌جو" است که در راستای کینه‌های شخصی خود و هم کیشانش با صهیونیست‌ها و استکبار و وابستگانش می‌جنگد.
 
مقدم‌فر تصریح کرد: آنچه رسانه‌های غربی سعی دارند از سردار سلیمانی بسازند، چیزی بیشتر از رامبو و راکی فیلم‌های آمریکایی نیست و این در حالی است که سردار سلیمانی و سلیمانی‌های پرورش یافته در مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، انتقام‌جو و کینه‌توز نیستند؛ بلکه حب و بغض‌های آنان نسبت به افراد، گروه‌ها و دولت‌ها، فقط و فقط حب و بغض فی‌الله است.
 
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین خاطرنشان کرد: بی‌تردید جوانان مسلمان مشتاق و انقلابی در ایران و سراسر دنیا امروز، برخلاف تبلیغ رسانه‌های غربی، امثال سیدحسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی را به عنوان افراد الهی و قهرمانان خداجو الگوی خود قرار داده‌اند و انشاءالله در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که از میانشان حاج‌قاسم‌هایی پدید می‌آید که هرکدام به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل خواهند شد.
 
مقدم‌فر در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: جوانان عزیز باید توجه داشته باشند که هدف برخی دست‌ها در انتشار گسترده و حضور روزانه تصاویر سردار سلیمانی در شبکه‌های مجازی و اینترنت، همچنان که گفته شد، از نیات پلیدی سرچشمه گرفته و در راستای اسطوره‌شکنی از حاج قاسم و القای پیام‌های انحرافی و آدرس غلط به افکار عمومی دنیا انجام می‌شود.

کد خبر:212793 -




پس از مدتی بحث و گمانه‌زنی، امروز بالاخره تأیید شد‌، اشتون کار‌تر، قائم مقام پیشین وزیر دفاع آمریکا‌ به سمت وزارت دفاع این کشور انتخاب شده است. این در حالی است که استعفای چاک هیگل از این سمت، طی هفته‌های اخیر، مباحث مختلفی را درباره دلایل کنار رفتن وی و اختلافات احتمالی‌اش با باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور برانگیخته بود.
کد خبر: ۴۵۵۴۰۴
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹-05 December 2014
وزیر دفاع جدید آمریکا کیست؟پس از مدتی بحث و گمانه‌زنی، امروز بالاخره تأیید شد‌، اشتون کار‌تر، قائم مقام پیشین وزیر دفاع آمریکا‌ به سمت وزارت دفاع این کشور انتخاب شده است. این در حالی است که استعفای چاک هیگل از این سمت، طی هفته‌های اخیر، مباحث مختلفی را درباره دلایل کنار رفتن وی و اختلافات احتمالی‌اش با باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور برانگیخته بود.
به گزارش «تابناک»، کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد ‌باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، امروز اشتون کار‌تر، از مقامات ارشد وزارت دفاع این کشور را به وزارت دفاع جدید معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود، کار‌تر به سادگی بتواند تأیید سنا را برای سمت جدید خود به دست آورد. در همین حال، یک مقام ارشد دولت کاخ سفید گفته، چاک هیگل، وزیر دفاع مستعفی آمریکا نیز در مراسم معرفی کار‌تر شرکت خواهد کرد. 

اما معرفی کار‌تر به عنوان وزیر دفاع در شرایطی صورت می‌گیرد که چند نامزد احتمالی این سمت طی روزهای اخیر، عدم تمایل خود را برای کسب کرسی وزارت دفاع اعلام کرده بودند. جک رید، سناتور دموکرات که از مقامات سابق ارتش آمریکا نیز هست، با انتشار بیانیه‌ای پیش از اعلام رسمی خبر استعفای هیگل، اعلام کرده بود، تمایلی به کسب سمت مذکور ندارد. 

میچل فلورنی، از مقامات سابق پنتاگون و کارل لوین، سناتور دموکرات که در حال حاضر ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را بر عهده دارد نیز از رقابت برای کسب این سمت کناره‌ گیری کرده بودند. 

گفتنی است، پیشتر رابرت گیتس و لئون پانه تا، وزرای پیشین دفاع، در اظهارنظرهایی از روند مدیریت سیاست‌های نظامی دولت آمریکا انتقاد کرده بودند. از سوی دیگر، طی هفته‌های اخیر و به ویژه در جریان استعفای چاک هیگل، گزارش‌های مختلفی درباره وجود اختلاف میان کاخ سفید و پنتاگون در موضوعات نظامی منتشر شده بود. 

به هر حال، اشتون کار‌تر که اکنون به عنوان وزیر دفاع جدید معرفی می‌شود، در فاصله اواخر سال ۲۰۱۱ تا اواخر سال ۲۰۱۳ به عنوان قائم مقام وزارت دفاع فعالیت کرده بود. اکنون وی زمانی به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده که کنگره آمریکا نسبت به کاهش بودجه نظامی این کشور انتقادات شدیدی دارد. 
اما در شرایطی که به طور معمول، جلسه تأییدیه کنگره برای نامزدهای وزارتخانه‌های حساس به محملی برای انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور تبدیل می‌شود، انتظار می‌ر‌ود ‌کار‌تر در سنا با چالش خاص و قابل توجهی مواجه نشود. جان مک کین که از ماه ژانویه ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را بر عهده خواهد گرفت، اخیراً به شدت از سیاست‌های اوباما در امور نظامی انتقاد نموده، ولی از معرفی کار‌تر حمایت کرده است. 
به هر ترتیب، کار‌تر به عنوان وزیر دفاع جدید، با چالش‌ها و دشواری‌های مهمی روبه‌رو خواهد بود که مهم‌ترین آنها ‌مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه، جنبه نظامی تلاش‌ها برای مبارزه با بیماری ابولا در آفریقا و همچنین پایان دادن به تجاوزهای جنسی در میان نیروهای ارتش آمریکاست. از سوی دیگر، جمهوری خواهان نیز خود را برای مبارزه همه‌جانبه با روند کاهش بودجه نظامی آمریکا آماده می‌کنند. 
کار‌تر در حال حاضر، در مؤسسه هوور در دانشگاه استنفورد پژوهشگر مهمان بوده و در مؤسسه مطالعات بین‌المللی فریمن اسپوگلی نیز تدریس می‌کند. وی همچنین یکی از مدیران ارشد در بنیاد مارکل است که در زمینه تدوین راهبردهایی برای استفاده مفید‌تر از فن‌آوری از سوی آمریکایی‌ها فعالیت می‌کند. 
همان گونه که اشاره شد، کار‌تر در فاصله اکتبر ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۳ سمت قائم مقام وزارت دفاع را بر عهده داشت. در این دوره، وی به عنوان افسر ارشد عملیاتی، بر نحوه هزینه کردن بودجه سالانه ۶۰۰ میلیارد دلاری این وزارتخانه و همچنین بیش از ۲.‌۴ میلیون کارمند نظامی و غیرنظامی آن نظارت می‌کرد و همزمان، مدیریت عملیات‌های مختلف در سراسر جهان را بر عهده داشت. 
از آوریل ۲۰۰۹ تا اکتبر ۲۰۱۱، وی به عنوان معاون وزیر دفاع در امور دارایی‌ها، فن‌آوری و لجیستیک فعالیت و مسئولیتش شامل حوزه‌های فن‌آوری، سیستم‌ها، خدمات، پایگاه‌ها و زیرساخت‌ها، انرژی و محیط زیست در بخش‌های مرتبط با وزارت دفاع بود و نحوه هزینه بودجه ۵۰ میلیارد دلاری بخش تحقیق و توسعه نظامی را نیز تعیین می‌کرد. 
پیش از آن، کار‌تر به عنوان استاد دانشگاه هاروارد و رئیس دانشکده روابط بین الملل، علوم و امنیت این دانشگاه مشغول به کار بود. در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶، وی مشاور وزیر دفاع در سیاستگذاری امنیتی بین المللی بود که وظیفه سیاستگذاری در امور مربوط به دولت‌های سابق اتحاد شوروی، امور راهبردی و سیاست‌های مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای را بر عهده داشت. 
گفتنی است، وی مدرک دکترای خود را در سال ۱۹۷۹ در رشته فیزیک نظری از دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است.

وزرای خارجه بحرین و انگلیس توافقنامه نظامی در راستای افزایش حضور نظامیان انگلیسی در خلیج فارس به امضا رساندند.
کد خبر: ۴۵۵۴۷۰
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰-06 December 2014
وزرای خارجه بحرین و انگلیس توافقنامه نظامی در راستای افزایش حضور نظامیان انگلیسی در خلیج فارس به امضا رساندند.

به گزارش فارس، فلیپ هامون وزیر خارجه انگلیس در پیامی در صفحه توئیتر خود از امضای توافقنامه امنیتی با همتای بحرینی‌اش برای تقویت حضور نظامی نیروهای انگلیسی در خلیج فارس خبر داد.

وی نوشت:توافقنامه امنیتی با خالد بن خلیفه وزیر امور خارجه بحرین امضا کردیم که ما را قوی‌تر می‌کند و حضور نیروهای ما را در خلیج(فارس) افزایش می‌دهد.
این توافق در شرایطی به امضا می‌رسد که بحرین علاوه بر تعهدش برای حضور انگلیسی‌ها میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز است و هزاران نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند.همچنین هزاران نیروی نظامی سعودی هم تحت عنوان سپر جزیره در بحرین حضور دارند.
بحرین به دلیل نگرانی از اعتراضات مردمی تلاش می‌کند تا خاک خود را در اختیار نظامیان خارجی قرار دهد تا اینگونه اجازه ندهد اعتراضات مردم منجر به سرنگونی حکومت پادشاهی این کشور شود.
نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، هشدار داد که هدف آمریکا از مسلح کردن عشایر، تقسیم این کشور به مناطق کوچکتری است که با یکدیگر درگیرند.
کد خبر: ۴۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵-05 December 2014
نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، هشدار داد که هدف آمریکا از مسلح کردن عشایر، تقسیم این کشور به مناطق کوچکتری است که با یکدیگر درگیرند.

به گزارش شبکه العالم، "عالیه ناصیف" روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: افکار عمومی عراق و قوای مجریه و مقننه، باید از خود بپرسند که آمریکا به چه قیمتی عشایر عراق را مسلح کرده است؟

وی افزود: آمریکایی ها موسسه خیریه ندارند، آن ها در کشورهای خاورمیانه دست به ایجاد تشکیلات نظامی می زنند و آن گاه به جای این که به حمایت مالی از ارتش بپردازند به این گروه ها پول و سلاح مجانی می دهند.
ناصیف تاکید کرد: هدف آمریکا از این اقدام، از هم گسستن عراق و تقسیم این کشور به کشورهای کوچک تر است که بر سر مرزها و ثروت های این سرزمین با یکدیگر درگیر باشند و این درگیری ها تا چندین نسل ادامه یابد و این دقیقا همان هزینه ای است که در قبال مسلح کردن عشایر به آن دست می یابند.

این نماینده مجلس عراق از دولت خواست موضوع سفر هیأتهایی از عشایر عراق به آمریکا را به دقت بررسی، و با توجه به پیامدهای مسلح کردن عشایر توسط آمریکا، در این مسأله بازنگری کند.

"عبود العیساوی" نماینده ائتلاف دولت قانون، دوشنبه گذشته ( 10 آذر) اقدام آمریکا یا هر کشور دیگری در مسلح کردن عشایر را به مثابه نقض حاکمیت عراق دانسته و بر ضرورت مسلح کردن عشایر توسط دولت و بر اساس سازوکارهای مشخص، تاکید کرده، و گسترش "نیروهای داوطلب مردمی" در مناطق غربی عراق را خواستار شده بود.
"صادق اللبان" دیگر نماینده ائتلاف دولت قانون نیز دوشنبه گذشته درباره اقدام آمریکا در مسلح کردن عشایر خارج از چارچوب دولت عراق هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که احتمال دارد این کمک های تسلیحاتی به دست گروه تروریستی داعش برسد به همین سبب ضروری است که این کمک های تسلیحاتی، در چارچوب دولت عراق صورت بگیرد.

روزنامه الحیات، چاپ لندن، هفته قبل آذر فاش کرد هیاتی از عشایر استان نینوا که "اثیل النجیفی" استاندار نینوا آن ها را همراهی می کرد، اخیرا به آمریکا سفر کرده است؛ و دولت آمریکا به آن ها وعده داده است که نیروهای این استان را برای مقابله با داعش مسلح کند و تدابیر را لازم برای آموزش دادن نیرویی متشکل از 100 نظامی از الانبار، نینوا و صلاح الدین اتخاذ کند.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1655356#sthash.NKSwkpnB.dpuf
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد