سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



در نشست تخصصی شورای راهبردی گردشگری سلامت مطرح شد؛
تنها عمل قلب و ریه در استان ما انجام نمی شود که در آینده نزدیک این ظرفیت نیز در استان ایجاد خواهد شد / هزینه ها از کرایه تاکسی تا ویزیت پزشکان در کشور بسیار متغیر است و به منظور ساماندهی این مشکل، آژانس های تخصصی باید در کشور ایجاد شود
خوزنیوز: دکتر ایدنی گفت: تنوع خدمات بستری و سرپایی تحصصی و فوق تحصصی در استان بسیار فراوان و هزینه خدمات ارائه شده برای بیماران استانی و مراجعه کنندگان خارجی بسیار مناسب است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از ظهر امروز در دومین نشست تخصصی منطقه ای شورای راهبردی گردشگری سلامت جنوب و جنوب غرب کشور در اهواز گفت: صنعت گردشگری سلامت یک صنعت بسیار پر درآمد است و امروزه در کشور های پیشرفته دنیا یک حوزه تخصصی محسوب می شود.

اسماعیل ایدنی اظهارکرد: در استان خوزستان با توجه به مسائلی که در یکی دو دهه اخیر در خاورمیانه رخ داد،‌ فرصت‌های گردشگری خوبی در حوزه گردشگری سلامت به وجود آمده است.
وی افزود: ظرفیت استان خوزستان نباید تنها به پذیرش بیمار محدود شود. استفاده از سیستم خاص و وجود مراکز درمانی و بهداشتی در همه نقاط کشور یک الگوی بسیار موفق در دنیا محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کشور ما از نظر کیفیت خدمات پزشکان جزو پنج کشور نخست جهان است و به منظور اثبات این ادعا می توان به موفقیت پزشکان حاذق ایرانی در کشورهای پیشرفته دنیا اشاره کرد.

ایدنی ادامه داد: خوزستان در دو حوزه ظرفیت گردشگری دارد که نخست ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی و باستانی، و دیگر توانمندی جامعه پزشکی و بهره‌مندی از نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در استان خوزستان است.

وی با اشاره به انجام عمل های جراحی بسیار پیچیده در خوزستان تصریح کرد: تنها عمل قلب و ریه در استان ما انجام نمی شود که در آینده نزدیک این ظرفیت نیز در استان ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین کیفیت خدمات هتلینگ نیز بسیار قابل توجه است و بسیاری از بیمارستان‌های استان نوساز و از اعتبارات بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

هزینه خدمات پزشکی خوزستان برای گردشگران بسیار مناسب است/ سرگردانی به دلیل تفاوت قیمت، مشکل اصلی گردشگران سلامت
ایدنی افزود: کشور ما به دلیل وجود پتانسیل های علمی، از ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه توسعه صنعت گردشگری سلامت برخوردار است.

وی یادآورشد: تنوع خدمات تخصصی و فوق تخصصی در استان با 17 هزار عمل جراحی در ماه از ظرفیت‌های جامعه پزشکی این استان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارتباط با کشورهای همجوار را محدود به بیمار نیست و ما می توانیم دانش فنی خود را برای اراده خدمات سلامت چه در زمینه طراحی خدمات سلامت و چرا ساخت بیمارستان و دیگر ملزومات پزشکی ارائه دهیم.

ایدنی یکی از خطرات تهدیدکننده گردشگری سلامت را در کشور ما بی‌نظمی در شیوه ارائه خدمات درمانی دانست و گفت: به منظور ساماندهی این وضعیت نیازمند ورود بخش دولتی هستیم.

وی تاکید کرد: باید برنامه داشته باشیم که به یک برند برای ارائه خدمات سلامت در کشور عراق تبدیل شویم و دولت نیز به عنوان سیاست‌گذار در این زمینه وارد عمل شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: برای برند شدن تعصب داریم و به دنبال اعتباربخشی جدید برای بیمارستان‌ها هستیم؛ در زمینه بیماران خارجی نیاز است تصویری از سیمای بیمارانی که به کشور ما وارد می‌شوند داشته باشیم تا مشخص شود در چه حوزه‌هایی باید سرمایه‌گذاری کرد.

ایدنی همچنین گفت: بیمارستان هایی که امکان ارائه خدمات پزشکی به گردشگران سلامت را دارند باید از سوی دولت اعتباراتی را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تنوع خدمات بستری و سرپایی تحصصی و فوق تحصصی در استان بسیار فراوان و هزینه خدمات ارائه شده برای بیماران استانی و مراجعه کنندگان خارجی نیز بسیار مناسب است.

استاندار خوزستان: سرگردانی به دلیل هزینه های متفاوت، مشکل اصلی گردشگران سلامت

به گزارش خوزنیوز، استاندار خوزستان در این نشست تخصصی گفت: سرگردانی به دلیل هزینه های متفاوت، مشکل اصلی گردشگران سلامت به دلیل چند نرخی بودن خدمات متفاوت است و به منظور  ساماندهی این مشکل، باید آژانس های تخصصی در کشور ایجاد شود.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان

عبدالحسن مقتدایی اظهارداشت: در خوزستان فعالیت های کارشناسی شده ای به منظور احیای زیر ساخت های گردشگری صورت گرفته است و پس از یک سال کار کارشناسی، در بخش گردشگری سلامت تفاهم نامه ای با کشور عراق منعقد شده که امیدواریم نتایج آن عاید مردم، دانشگاه ها و  مراکز خدمات درمانی دو کشور شود.

وی با اشاره به شرایط خاص استان و برخی آثار تارخی فراموش شده آن افزود: در راستای اهداف دولت، سرمایه گذاری سنگینی در دو بخش فیزیکی و نرم افزاری گردشگری سلامت در استان انجام شده است.

استاندار خوزستان به اختصاص مبلغ یک هزار و 300 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های گردشگری در خوزستان اشاره کرد و گفت: فعالیت بسیار وسیعی در همه شهرهای استان از تالاب شادگان گرفته تا شوشتر انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان یادآورشد: دو اتفاق با هدف ایجاد تسهیلات گردشگری در استان انجام شده که در هیچ استانی نبوده و شامل تعطیلی روزهای پنجشنبه و تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان به منظور ترغیب شهروندان به طبیعت گردی و گردشگری در خوزستان است.

مقتدایی تاکیدکرد: در چند سال اخیر پنج سازمان مردم نهاد در زمینه توسعه گردشگری در خوزستان ایجاد شده است و همه این اقدامات نشان دهنده از توجه مسئولین استانی به مسئله گردشگری است.

وی از جمله مشکلات گردشگران سلامت را سردرگمی به دلیل چند نرخی بودن خدمات متفاوت عنوان کرد و گفت: هزینه ها از کرایه تاکسی تا ویزیت پزشکان در کشور بسیار متغیر است و به منظور  ساماندهی این مشکل، آژانس های تخصصی باید در کشور ایجاد شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: در راه پیشرفت صنعت گردشگری در ابتدا باید از کمک های بخش دولتی بهره ببریم و پس از گذشت چند سال شرکت های خصوصی را هم وارد این صنعت کنیم.

مقتدایی گفت: در تصمیمات محلی اگر بخواهیم معطل مرکز باشیم هر اقدام به چند ماه دیگر موکول می‌شود؛ به اقتضای شرایط هر استان باید اختیاراتی تفویض شود که مجبور نشویم در یک سال چندین تخلف داشته باشیم و اگر رضایت مردم در کارها باشد از مرکز نیز با ما کاری نخواهند داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید کاری کرد که گردشگر در این کشور احساس آرامش کند و با احترام با او برخورد شود، یادآور شد: در تحویل بیماران خارجی باید یک کار ملی صورت گیرد و در این زمینه باید مسیری تعیین کرد چرا که این مسائل فرابخشی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد