سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه



شهردار ایذه:
شهرداری ایذه در قبال خسارات سیل اخیر هیچ مسئولیتی ندارد

شهردار ایذه با بیان اینکه شهرداری در قبال سیل اخیر مسئولیتی ندارد گفت: متاسفانه برخی از اداره‌ها و سازمان‌های هم‌تراز با شهرداری وانمود کرده‌اند که تمام مشکلات رخ‌داده مربوط به شهرداری است.

خبرگزاری فارس: شهرداری ایذه در قبال خسارات سیل اخیر هیچ مسئولیتی ندارد

مهران باباپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه در خصوص به‌ وجود آمدن سیلاب در سطح این شهرستان اظهار کرد: مسئله‌ای که باعث شده این مشکلات در شهر به‌وجود آید به چند جنبه مختلف مربوط است که دست در دست هم داد و این مشکل در ایذه ادامه‌دار شد.

وی افزود: باید منابع طبیعی و آبخیزداری سیل‌بندها را از سنگ‌ها و موادی که باعث بسته شدن آن شد خالی کند و اقدامات کاشت نهال و بوته‌کاری را انجام می‌داد و متاسفانه این امر را انجام نداده است.

شهردار ایذه با اشاره به اینکه آب از دامنه کوه به سمت شهر سرازیر می‌شود افزود: این موارد را به مدیر‌کل ستاد بحران استان انتقال داده‌ایم، ولی در این زمینه و در مورد کانال بالایی شهر که عامل اصلی به‌وجود آمدن سیلاب است، اعتباری تخصیص داده نشده است.

باباپور افزود: با تمام مسئولان قبلی شهرستان و مسئولان استانی مکاتبات صورت گرفته و این کانال به‌عنوان یک خطر جدی برای شهر معرفی شده بود.

وی با اشاره به اینکه ایذه علاوه بر قرار داشتن در گودال جغرافیایی در گودال اقتصادی نیز قرار گرفته است خاطر نشان کرد: بدون شک ادامه داشتن این مشکل، باعث به‌وجود آمدن خطرات جانی و برگشت‌ناپذیر خواهد شد.

باباپور با بیان اینکه کانال‌های قسمت پائینی شهر مربوط به اداره آب و فاضلاب است و رسیدگی به آن ربطی به شهرداری ندارد عنوان کرد: کانال‌های اطراف آن نیز مربوط به اداره جهادکشاورزی بوده و کشاورزان به خاطر اینکه آب ورودی باعث ایجاد خسارت برای محصولاتشان نشود به بستن خروجی آب روی آورده‌اند.

شهردار ایذه با بیان اینکه شهرداری به وظایف خود عمل کرده و خواهد کرد افزود: این نهاد قبل و پس از رخ دادن بحران، وظیفه خود را در راستای باز کردن معابر و تمیزسازی آن برای رفاه حال شهروندان انجام داده است.

باباپور با اشاره به اینکه شهرداری در قبال این سیل مسئولیتی ندارد خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از اداره‌ها و سازمان‌های هم‌تراز با شهرداری و همکاران با نهاد شهرداری این گونه وانمود کرده‌اند که تمام مشکلات رخ‌داده مربوط به شهرداری است.

وی افزود: شهرداری ایذه در تمام بحران‌ها برای ارائه خدمت در آماده‌باش کامل بوده و خواهد بود.

باباپور در پایان با اشاره به اینکه خسارات هنگفتی پس از رخ دادن سیل به مبلمان شهری و شهرداری وارد شده است تصریح کرد: این خسارات وارده، بر اثر سهل‌انگاری اداره‌های متولی در زمینه پاک‌سازی و بستر‌سازی بوده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930912001153#sthash.pAbvgrCA.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد