سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران



علاقه بزرگترین ناوگان هوایی اروپا به ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
 
بزرگ‌ترین ناوگان هوایی اروپا اعلام کرد قصد دارد فعالیت خود در خاورمیانه را از طریق ایران و مصر افزایش بدهد.
علاقه بزرگترین ناوگان هوایی اروپا به ایران
به گزارش جهان به نقل از فارس؛  بزرگ‌ترین ناوگان هوایی اروپا، شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» اعلام کرد که قصد دارد فعالیت خود در منطقه خاورمیانه را از طریق ایران و مصر گسترش بدهد.

روزنامه «بیزینس ویک» آمریکا با اعلام این خبر به نقل از این شرکت بزرگ هواپیمایی نوشت که لوفت‌هانزا اعلام کرده است که بر خلاف حضور رقبایی مانند خطوط هواپیمایی امارات عربی متحده، قصد دارد، فعالیت خود در خاورمیانه را از طریق ایران و مصر افزایش بدهد.

لوفت‌هانزا، (Lufthansa) شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان است، که به‌عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان درآمد شناخته می‌شود. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن ناوگانی از ۲۸۷ فروند هواپیمای جت مسافربری، دارای ششمین ناوگان هوایی جهان و بزرگ‌ترین ناوگان اروپاست.

یک مقام مسئول در بخش خاورمیانه این شرکت آلمانی اولویت اول این شرکت را مصر دانست و با بیان اینکه مصر بعد از چند سال از ثبات برخوردار شده است و پروازهای فرانکفورت-قاهره افزایش پیدا می‌کند، فعالیت این شرکت در ایران را عامل تقویت حضورش در خاورمیانه دانست و اعلام کرد که تابستان آینده پروازهای فرانکفورت-ابوظبی نیز دایر خواهد شد.

شرکت لوفت‌هانزا در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در شهر «کُلن» آغاز کرد و هم‌اکنون روزانه از فرودگاه بین‌المللی دوسلدورف، فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت و فرودگاه مونیخ، به‌عنوان قطب‌های اصلی و از فرودگاه بین‌المللی وین و فرودگاه زوریخ به‌عنوان قطب‌های فرعی، به ۲۱۵ مقصد در ۷۸ کشور جهان، پروازهای مستقیم دارد، که پرواز فرانکفورت به بوئنوس ایرس با بیش از ۱۳ ساعت پرواز، طولانی‌ترین مسیر پروازی این شرکت به‌شمار می‌آید.




تا پایان بهار امسال بیش از 122 میلیون سیم‌کارت واگذار شده اما از این میان تنها 65 میلیون سیم‌کارت فعال است.
کد خبر: ۴۵۴۷۵۱
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵-03 December 2014
تا پایان بهار امسال بیش از 122 میلیون سیم‌کارت واگذار شده اما از این میان تنها 65 میلیون سیم‌کارت فعال است.
به گزارش ایسنا، آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان خرداد‌ماه سال جاری حدود 122 میلیون و 196 هزار و 917 سیم‌کارت از سوی اپراتورهای مختلف تلفن همراه واگذار شده و ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های واگذار شده به 156.95 درصد رسیده است که این آمار نسبت به سال قبل 1.8 درصد رشد داشته است.با این وجود بخش مهمی از سیم‌کارت‌های واگذار شده در حال حاضر غیرفعال هستند و از میان آنها تنها 65 میلیون و 208 هزار و 934 سیم‌کارت فعال قرار گرفته است.
به عبارت دیگر ضریب نفوذ سیم کارت‌های فعال در بازار حدود 83.76 درصد است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود یک درصد رشد داشته است. 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با به روز رسانی جنگنده‌ میراژ، این جنگنده‌ را برای نخستین بار به موشک‌های متعدد و سامانه سلاح بومی مجهز کرد.
کد خبر: ۴۵۴۶۷۰
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۳-03 December 2014
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق به ساخت یک سیستم موشک و سلاح ایرانی برای نصب روی جنگنده های میراژ نیروی هوایی ارتش شد.

به گزارش تسنیم، میراژ، یک جنگنده تهاجمی و ساخت کشور فرانسه (شرکت داسو) است که قابلیت فراوانی در نبردهایی هوایی دارد.

در حال حاضر، 6 کشور از جمله فرانسه به عنوان کشور سازنده و ایران و 4 کشور دیگر، به کار گیرندگان اصلی این جنگنده ها هستند.
اما در این میان، ایران به علت اینکه این جنگنده از نوع موشک های اگزوست (Exocet) به عنوان اصلی ترین موشک هایشان و البته چند نوع موشک دیگر روسی استفاده می کند و از طرفی، با توجه به تحریم تسلیحاتی ایران و عدم دستیابی کشورمان به این موشک ها، جنگنده های میراژ ایرانی تقریبا غیررزمی بوده و قابلیت اجرای ماموریت رزمی نداشتند.

یکی از مهمترین علت هایی که میراژ فقط از موشک های خاصی بهره می برد، رادارهای خاصی است که این جنگنده از آنها استفاده می کند.

میراژها، همانند تامکت ها (F14) از رادارهای خاصی که اطلاعات زیادی از آنها منتشر نشده، استفاده می کنند که باید موشک های قابل شلیک از روی جنگنده، حتما با این رادارها تطابق داشته باشند.

توضیح: جنگنده های اف 14 از رادارهای خاصی استفاده می کنند که باید حتما موشک هایی که قرار است از این جنگنده شلیک شوند، با رادارها تطابق داشته باشند، در غیر این صورت، امکان شلیک آن موشک برای خلبان فراهم نخواهد شد.
از این رو، دستیابی به موشکی که قابل تطبیق به رادارهای پیشرفته و حساس میراژ باشد، اندکی سخت بوده و همین امر موجب شده بود که میراژهای ایرانی با مشکل جدی مواجه شوند.

اما حالا با گذشت حدود 25 سال از جنگ تحمیلی و آخرین عملیات های میراژهای ایرانی، وزارت دفاع با اتکا به توان داخلی توانسته است یک سیستم سلاح موشکی جدید و بومی برای نصب روی جنگنده های میراژ بسازد و در کنار این اقدام، سامانه های دیگر این جنگنده را نیز به روز رسانی کند و این یعنی «کارِ بزرگ».

در همین زمینه، محمد اسلامی، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تایید این خبر، گفت: میراژها نوسازی شده اند و در مدار عملیات قرار دارند و به سیستم سلاح ایرانی مجهز شده و آمادگی عملیات دارند.

وی افزود: سلاح هایی که قابل نصب روی میراژها هستند، بستگی به طرح ماموریتی که نهاجا برای آنها تعیین می کند، دارد.

انواع موشک های ما، مثلا کروزهایی که تا 300 کیلومتر برد دارند روی این هواپیماها نصب می شوند.
معاون وزیر دفاع افزود: در مجموع، بکارگیری موشک ها بستگی به این دارد که چه بُعد مسافتی را قرار است جنگنده طی کرده و چه طرح عملیاتی را قرار است جنگنده اجرا کند؛ این برد و طرح عملیاتی است که برد موشک های قابل نصب را تعیین می کند.
وی گفت: در حال حاضر سبد محصولی در اختیار داریم که نیروها می توانند بنابر نیاز، موشک ها را روی جنگنده نصب کرده و برای اجرای ماموریت اعزام شود.
اسلامی افزود: برنامه ای برای رونمایی نمونه به روز شده جنگنده میراژ، نیست و این کار، یک برنامه اجرایی است و به صورت روتین در حال انجام است.


رصد همه پایگاه‌های بیگانه اطراف ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۴
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) این نیرو، نیمه اول دی‌ماه در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) این نیرو، نیمه اول دیماه در جنوب شرق کشور برگزار می شود.
پوردستان گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی و پهپادهای انتحاری نیز استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمایش دیماه، دو نوع جنگ با دشمن در روبرو و جنگهای نیابتی را تمرین خواهیم کرد.
پوردستان افزود: بخشی از این رزمایش، شامل تمرینات صحرایی با گلوله جنگی و بخش دیگری نیز تمرین پاسگاههای فرماندهی خواهد بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: همه پایگاهها و نیروهای بیگانه اطراف کشور رصد می شوند و اگر از شرایط عادی خارج شوند، ظرفیت مقابله با آنها را داریم.


توضیح خانواده شهیدهمت درباره جمع‌آوری کتاب «همت»
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
 
فرزند شهید همت ضمن گلایه از انتشار کتاب «همت» شامل زندگی نامه داستانی شهید همت گفت: با همکاری برخی نهادها از انتشار مجدد چنین کتاب کذبی ممانعت می‌کنیم.
توضیح خانواده شهیدهمت درباره جمع‌آوری کتاب «همت»
به گزارش جهان؛ مهدی همت فرزند شهید همت در گفت‌وگو با فارس پیرامون جمع آوری کتاب «همت» شامل زندگی نامه داستانی شهید همت اظهار داشت: اکثر مطالب این کتاب کذب و ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است و برای انتشار کتاب «همت» از خانواده اجازه‌ و تائیدی گرفته نشده است.

فرزند شهید همت در ادامه پیرامون این مطلب که این روزها اعلام می‌شود چاپ دوم این اثر با ویرایش و اصلاح خانواده منتشر خواهد شد، ابراز داشت: این موضوع هم صحت ندارد و ما کتاب را اصلاح نکرده‌ایم و حتی ویراست دوم هم منتشر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: ما با کل کتاب مشکل داریم، البته طی سال‌های گذشته کتاب‌های فراوانی درباره شهید همت نوشته شده که برخی دارای نقاط ضعف و برخی دارای نقاط قوت بوده‌اند اما هیچ یک مروج دروغ و اشتباه نبوده‌اند.

همت در پاسخ به اینکه روایت کتاب داستانی است آیا بر این اساس هم نمی‌توان برخی موارد را عنوان کرد، توضیح داد: وقایع مندرج در کتاب صحیح نیستند، بر این اساس دستور جمع‌آوری آن را صادر کردیم.

وی افزود: از طریق دوستان وارد عمل شدیم تا مانع از توزیع کتاب شویم اما تلاش‌های دوستان هم به جایی نرسید و در ادامه از طریق یکی از نهادهای حقوقی مقابل توزیع را گرفتیم و حتی کتاب را جمع آوری کردیم، اجازه چاپ دومی هم به نویسنده نخواهیم داد و از نویسنده اثر شکایت خواهیم کرد.

فرزند شهید همت با بیان این که این اثر کاملا دروغ است گفت: در نگارش اثر منفعت شخصی نویسنده دخیل بوده و مطالب آن کذب است.

مهدی همت با تاکید بر اینکه آثار این حوزه باید مجوز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داشته باشد و سپس مجوز وزارت ارشاد را اخذ کند، گفت: کتاب «همت» که شامل زندگی نامه داستانی شهید همت است چنین مجوزی نداشته است.

وی در پایان از مجلس درخواست کرد قوانینی تدوین کنند که شاهد چنین مشکلات و نشر اکاذیب نباشیم.

این گزارش اضافه می‌کند، دو روز پیش رسانه‌ها خبر از جمع‌آوری کتاب «همت» شامل زندگی نامه داستانی شهید همت منتشر کردند که واکنش های وسیعی در بر داشت.

چرایی جمع آوری کتاب نارضایتی خانواده شهید همت اعلام شده بود که محمد عزیزی نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون این موضوع و جمع آوری کتاب اظهار بی اطلاعی کرد.

اما این مسئله در نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد هم مطرح شد که وی اینگونه گفت: چه کسی کتاب را جمع کرده است؟ کسی نمی‌تواند خودسرانه کتابی را جمع کند. این کار باید مصوبه داشته باشد که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی توضیح داد: گاهی وقتی یک کتاب منتشر می‌شود قطعا مراحل قانونی را طی کرده است و اجازه نشر دارد، پس توزیع می‌ شود، اما با برخی اظهار نظرهای دیگران نمی‌توان مانع از توزیع کتاب شد.

نوش آبادی ادامه داد: کتاب شهید همت مجوز گرفته است و بعد منتشر شده، ولی خانواده، دوستان و یا دیگران می توانند به کتاب‌ نقدهایی داشته باشند، ما پیشنهاد می کنیم اگر کسی نسبت به کتاب مجوز گرفته شده اعتراضی دارد باید به نویسنده منتقل کند، تا در چاپ‌های آتی با نظر او تغییرات اعمال شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد