سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



سفیر ایران بعد از یک سال به صنعا رفت
ایران قصد دارد با این اقدام حزب حاکم در یمن (حزب اصلاح) را نیز به صف خود منتقل و ضربه ای کاری را به ائتلاف عربستان سعودی و کشورهای جنوب خلیج فارس وارد کند.
یک رسانه یمنی نوشت: یمن بعد از یک سال پذیرفت ایران در صنعا سفیر داشته باشد.
به گزارش عصرایران، سایت خبری " الخبر " یمن در مطلبی نوشت: اتهامات "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن به ایران فراموش شد. صنعا تهران را در آغوش می گیرد و رئیس جمهور یمن چهره خود را به سمت ایران و پشت خود را به سمت عربستان سعودی می چرخاند.
سیدحسین نیکنام سفیر جدید ایران در صنعا با وزیر خارجه یمن دیدار و رونوشتی از اعتبارنامه خود را تسلیم وی کرد. 
این اتفاق بعد از یک سال مخالفت یمن با پذیرش سفیر از ایران روی داد.
محمود حسن علی زاده سفیر قبلی ایران، یک و نیم سال پیش یمن را ترک کرد.

ساختمان سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن

ادعای وعده 3 میلیارد دلاری ایران به رئیس جمهور یمن
خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نوشت: در این دیدار دو طرف درباره تقویت تلاش ها برای توسعه روابط میان تهران و صنعا توافق کردند.
قبل از این منابع آگاه سیاسی گفتند رئیس جمهور یمن دستور موافقت با پذیرش سفیر جدید ایران به تهران را صادر کرده بود. این اقدام وی با هدف تحت فشار قراردادن عربستان سعودی صورت گرفته است.
منابع دیپلماتیک هم از وجود بحران اعلام نشده میان رئیس جمهور یمن و عربستان سعودی خبر می دهند. رئیس جمهور یمن رهبران عربستان سعودی را متهم کرده است که اجازه داده اند گروه حوثی ها صنعا و دیگر استان های یمن را در دست بگیرند.
اعزام سفیر جدید ایران به یمن در حالی انجام می شود که رئیس جمهور یمن بارها اتهاماتی را به تهران درباره دخالت در امور داخلی یمن و دخالت در امور داخلی و گسترش هرج و مرج و خشونت در این کشور مطرح کرده بود. 
سایت خبری الخبر یمن همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی شد: ایران به رئیس جمهور یمن وعده داده است 3 میلیارد دلار به یمن پرداخت می کند تا به این وسیله کسری مالی این کشور رفع شود.

ساختمان وزارت خارجه یمن

ادعای وعده 3 میلیارد دلاری ایران به رئیس جمهور یمن
ایران این وعده را در مقابل آشتی و توافق حزب حاکم (حزب اصلاح) به رهبری هادی منصور (رئیس جمهور) با حوثی ها مطرح کرده است.ایران قصد دارد با این اقدام حزب اصلاح، حزب حاکم در یمن را نیز به صف خود منتقل و ضربه ای کاری را به ائتلاف عربستان سعودی و کشورهای جنوب خلیج فارس وارد کند. 

سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مخالفت با این اتفاق گفت: این اقدام مانند این است که "آل کاپون"، دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را اداره کند.
کد خبر: ۴۵۴۹۰۶
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷-03 December 2014
سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد مدعی شد حکومت ایران همه افراد عضو در شبکه های اجتماعی را دستگیر می کند.
به گزارش عصرایران، این در حالی است که گفته می شود 12 تا 27 میلیون ایرانی در مهمترین شبکه اجتماعی یعنی فیس بوک عضویت دارد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم قبل از این گفته بود ایران پوشیدن شلوار جین را ممنوع کرده است. این ادعای نتانیاهو نیز با واکنش شگفت انگیز بسیاری در ایران روبه رو شد و کمپین های مختلفی با حضور مردم و چهره های مشهور کشور ایجاد شد و واکنش های جالبی به این ادعای نتانیاهو ابراز شد که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت.

رویترز در این باره نوشت: سفیر اسرائیل این سخنان را به هنگام مخالفت با کاندیداتوری ایران برای یک سمت مهم در سازمان ملل متحد مطرح کرد.
ایران برای برعهده گرفتن سمت مهمی در سازمان ملل متحد تلاش می کند اما اسرائیل با این روند مخالف است.
ایران در حال تلاش برای کسب سمت بالایی در یکی از کمیته های سازمان ملل متحد است. این کمیته درباره ثبت و پذیرش سازمان های غیردولتی در سازمان ملل متحد تصمیم گیری می کند.
سازمان های غیردولتی از جمله سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر برای مشارکت در فعالیت های مختلف سازمان ملل متحد، باید موافقت این کمیته را به دست آورند.

ایران اعلام کرده است برای تصدی سمت معاونت ریاست این کمیته، کاندیدا می شود. این اقدام باعث خشم اسرائیل شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مخالفت با این اتفاق گفت: این اقدام مانند این است که «آل کاپون»، دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را اداره کند.
آل کاپون یکی از معروف ترین خلافکاران تاریخ آمریکاست.
در ماه آوریل گذشته ایران به عنوان یکی از 19 عضو این کمیته برای مدت 4 سال انتخاب شد. فعالیت اعضای جدید این کمیته از ابتدای سال 2015 آغاز می شود.
این کمیته علاوه بر ایران، آمریکا و اسرائیل نیز حضور دارند.
این کمیته به عنوان دروازه ورودی گروه های حقوق بشری و سازمان های غیردولتی برای دسترسی به نشست ها و دیگر فعالیت های سازمان ملل متحد است.
قبل از این هنگامی که ایران تلاش می کرد برای عضویت در این کمیته انتخاب شود آمریکا و اسرائیل هم به شدت با این موضوع مخالفت می کردند.
آمریکا در همان مقطع گفته بود که انتخاب ایران به عضویت این کمیته، یک نتیجه بسیار نگران کننده است زیرا پرونده ایران در زمینه حقوق بشر بسیار بد است.

براساس سندی که در اختیار رویترز قرار گرفته است ایران برای در اختیار گرفتن سمت نائب رئیس کمیته، کاندیدا شده است.
رویترز اضافه کرد: اسرائیل که ایران را تهدیدی علیه موجودیت خود می داند نارضایتی خود را از کاندیداتوری ایران برای سمت نائب رئیسی کمیته اعلام کرده است.
«ران بروسور» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مصاحبه با رویترز در واکنش به کاندیداتوری ایران برای کسب معاونت ریاست این کمیته با اشاره به برخی ادعای های مضحکش مدعی شد: فکرش را بکنید ایران اگر بخواهد این کمیته را مثل کشورش اداره کند. هر فردی که در شبکه های اجتماعی صفحه داشته باشد به اتهامات ساختگی بازداشت می شود.
رویترز گفته است که نتوانسته در واکنش به سخنان سفیر اسرائیل، از مقامات ایرانی واکنشی دریافت کند.رویترز اضافه کرد: از سال ها پیش شماری از کشورها مانع از پذیرش یک سازمان غیردولتی حامی حقوق همجنسگرایان در سازمان ملل شده بودند. این موضوع باعث شد مسئله پذیرش این سازمان غیردولتی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد واگذار شود. در نتیجه و اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به پذیرش این سازمان غیردولتی رای دادند.
زنی که سه‌شنبه در یکی از گذرگاه‌های لبنان به همراه دخترش دستگیر شد، اعتراف کرد همسر خلیفه خودخوانده داعش است.
کد خبر: ۴۵۴۸۱۲
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵-03 December 2014
زنی که سه‌شنبه در یکی از گذرگاه‌های لبنان به همراه دخترش دستگیر شد، اعتراف کرد همسر خلیفه خودخوانده داعش است.
به گزارش فارس یک مقام نظامی لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریه» این کشور اعلام کرد که همسر «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش و دخترش که سه‌شنبه (دیروز) در مرزهای لبنان دستگیر شده‌اند، هنوز در وزارت دفاع به سر می‌برند.
بر اساس این گزارش، این زن دستگیر شده در نزدیکی مرزهای لبنان اعتراف کرده که همسر البغدادی است و به همین دلیل نیز هنوز تحت بازجویی قرار دارد.
این منبع گفت: دولت لبنان باید اکنون تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد از این دستگیری به عنوان یک برگه برای مذاکره و آزادی نظامیان به گروگان گرفته شده به دست داعش استفاده کند یا خیر. زیرا ارتش تنها به وظیفه خود عمل کرده اما مذاکرات در حوزه اختیارات دولت است.
مقامات لبنانی سه شنبه (دیروز) اعلام کردند زنی که در یکی از گذرگاه های مرزی دستگیر شد، همسر دوم ابوبکر بغدادی و اهل سوریه است که قصد داشته از این کشور وارد لبنان شود.
برخی رسانه های لبنانی نیز، گزارش دادند که این زن، همان «سجی الدلیمی» دختر حمید الدلیمی افسر ارشد حزب بعث صدام است که همراه با دختر 9 ساله اش (از شوهر قبلی) دستگیر شده است.
سجی الدلیمی که همچون همسرش، تفکرات افراطی و ادعای مجاهدت دارد، پیش از این نیز، بطور ناخواسته جان چندین گروگان را نجات داده بود. در زمان آزادی راهبه های معلولا، این زن که در بازداشت ارتش لبنان بود، با راهبه ها مبادله شد.
تحلیلگران درباره علت تلاش همسر بغدادی برای بازگشت به لبنان می‌گویند که وی قصد راه اندازی مجدد شبکه ای که با دستگیری «جمانه حمید» از هم پاشید، داشته است. جمانه حمید، مدیریت شبکه ای از زنان تکفیری را بر عهده داشت که در تهیه، انتقال و کار گذاشتن بمب در لبنان، سوریه و عراق فعال بودند. این زن چندی پیش شناسایی و دستگیر شد و اکنون در زندان رومیه نگهداری می‌شود.

فرمانده کل سپاه گفت: استحکام دیپلماسی ما در مذاکرات هسته‌ای، مدیون الهام بخشی انقلاب اسلامی و اقتدار دفاعی و امنیتی نظام مردمی ماست، نه آنکه امنیت نظام اسلامی‌مان دست‌آورد مذاکرات یکساله اخیر باشد.
کد خبر: ۴۵۴۹۱۷
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳-03 December 2014
فرمانده کل سپاه گفت: استحکام دیپلماسی ما در مذاکرات هسته‌ای، مدیون الهام بخشی انقلاب اسلامی و اقتدار دفاعی و امنیتی نظام مردمی ماست، نه آنکه امنیت نظام اسلامی‌مان دست‌آورد مذاکرات یکساله اخیر باشد.

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه هیئت عالی سیاست گذاری نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه‌ کشورمان، مبنی بر اینکه «به دنبال مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است» اظهار داشت: امنیت ما مدیون تفکر و اندیشه رهبران بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است که با معماری قدرتمندی از یک ساختار انقلابی، مردمی، مستحکم‌ و تزلزل ناپذیر به وجود آمده و بسیج ده‌ها میلیونی از آن متولد و رشد یافته است.

وی افزود: ما از سالها قبل به یک قدرت بزرگ بازدارندگی اطمینان بخش رسیده‌ایم و همه مولفه‌های قدرت ما امروز به طور چشم گیری تقویت شده است.

* مقاومت انقلاب اسلامی، انقلاب بحرین را زنده نگه داشت

جعفری با بر شماری پیامدهای منطقه‌ای مقاومت انقلاب اسلامی برابر نظام سلطه و استکبار تصریح کرد: قدرت و مقاومت انقلاب اسلامی، اندیشه های سلطه طلبان و راهبردهای آنها در سوریه را با ناکامی روبرو کرد و در عراق نیز ابتکار عمل را از آنها گرفت و هم چنین انقلاب بحرین را زنده نگه داشت و به انقلاب یمنی روح جدیدی بخشید.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه این عوامل باعث شد اقتدار نظام به صحنه دیپلماسی کشور منتقل شود و دستگاه دیپلماسی ما بتواند با پشتوانه‌ عظیم نفوذ انقلاب اسلامی و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی قدرت های استکبار ستیزی بایستد و زیر بار حرف زور آنها نرود.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید امروز اعتماد به نفس مذاکره کنندگان ما، از اهمیت این قدرت به رسمیت شناخته شده‌ دفاعی، امنیتی و مردمی است که از اسلام ناب محمدی(ص) و ایمان پر شور مردم مومن و انقلابی‌مان سرچشمه می‌گیرد.

* آمریکایی‌ها امروز در بن بست راهبردی قرار گرفته‌اند

جعفری با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز در بن بست راهبردی قرار گرفته و همه گزینه‌ها و راهبردهای ممکن را بر علیه انقلاب اسلامی تجربه کرده‌اند، اما نتایج دلخواه به دست نیاورده‌اند، افزود: توانمندی‌های امریکا بیش از این قابل توسعه نیست و ظرفیت های آنها برای تغییر به حد اشباع رسیده و راهی جز پذیرش قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران برای امریکا باقی نمانده است.

*مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند

فرمانده کل سپاه در پایان با آرزوی توفیق روز افزون برای دستگاه دیپلماسی و مسئولین سیاست خارجی کشور تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند و دست آوردهای انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید را همانگونه که هست و واقعیت دارد برداشت کرده و بر اساس آن راه مقاومت و ایستادگی را دنبال کنند.

به دنبال سفرهای اخیر مسئولان نظام سوریه و ائتلاف مخالفان این کشور به مسکو نظام و مخالفان به توافق اولیه با مسکو برای آغاز مذاکرات جهت پایان دادن به بحران این کشور رسیده‌اند.
کد خبر: ۴۵۴۷۷۲
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹-03 December 2014
به دنبال سفرهای اخیر مسئولان نظام سوریه و ائتلاف مخالفان این کشور به مسکو نظام و مخالفان به توافق اولیه با مسکو برای آغاز مذاکرات جهت پایان دادن به بحران این کشور رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، از نوامبر گذشته هیات‌های مخالفان به رهبری معاذ الخطیب، رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه سفرهایی را به مسکو داشته و هیات رسمی سوریه نیز به ریاست ولید معلم، وزیر خارجه این کشور هفته گذشته سفری را به روسیه داشت تا بتواند در خصوص پایان دادن به بحران کشور که تاکنون بیش از 200 هزار کشته برجای گذاشته پایان بدهند.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که با هیات سوری به مسکو رفته بود در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: نشست‌های ما با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور بسیار مثبت بود.

وی افزود: روسیه ماموریت یافتن راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه را از طریق گفت‌وگو با مخالفان برعهده گرفته و ما نیز با این مساله توافق کرده‌ایم.

منبع نزدیک به هیات رسمی سوریه نیز اعلام کرد که هنوز جدول زمانی مذاکرات با مخالفان مشخص نشده است.

این منبع گزارش داد: مسئولان روسی خواستند بدانند آیا ما با طرح و دیدگاه آن‌ها موافقیم و ما به آن‌ها گفتیم که مانعی وجود ندارد. در نتیجه مسئولان روسی به ما گفتند که آن‌ها تماس‌هایی را برقرار کرده و در صورت توافق مقدمه چینی برای مذاکرات در مسکو را آغاز می‌کنند.

ولید معلم نیز در مصاحبه با شبکه المنار لبنان پس از سفر خود به روسیه گفته بود: ما نتایج مثبتی را از گفت‌وگو با مسئولان روسی گرفتیم و مهمترین این نتایج ایجاد ابزاری برای آغاز مذاکرات و پیشبرد آن است.

وی تاکید کرده بود: طرف روسی می‌خواهد مذاکره با مخالفان صورت بگیرد یعنی گفت‌وگوی سوری - سوری و بدون مداخله خارجی اما اتخاذ اقدامات برای این مساله زمان بیشتری را می‌طلبد و نیازمند بازنگری گروه‌های مخالف در مواضع پیشین خود است.

هیات نظام و مخالفان سوریه در ژانویه و فوریه 2013 مذاکرات مستقیمی را با نظارت سازمان ملل در ژنو آغاز کردند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

در همین راستا معاذ الخطیب در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما آماده مذاکره با نظام با هدف پایان دادن به بحران سوریه هستیم. به نفع مردم سوریه است که بر سر میز مذاکرات بنشینیم و ببینیم با چه روشی می‌توانیم مردم سوریه را از رنج و عذاب نجات دهیم.

از بین افرادی که پیش بینی می‌شود در مذاکرات احتمالی مخالفان با نظام سوریه مشارکت کنند قدری جمیل، معاون نخست وزیر سابق ائتلاف مخالفان است که در حال حاضر در مسکو است. همچنین هیثم مناع نیز که از دیگر مخالفان سوری است و در پاریس زندگی می‌کند جزو مذاکره کنندگان خواهد بود.

قدری جمیل نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بر دعوت مسکو از وی برای مشارکت در مذاکرات تاکید کرد و گفت: نمی‌توانم تایید کنم که نشست مشخصی در دسامبر صورت بگیرد چرا که هنوز مسائل مبهمی وجود دارد که باید روشن شوند.

روزنامه السفیر چاپ لبنان نیز نوشت: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه به زودی به دمشق سفر می‌کند تا تصویر کلی از طرح "توقف درگیری‌" در حلب را ارائه کند.

دی میستورا همچنین مقامات سوری را در جریان نشست‌هایش با مقامات روس قرار خواهد داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد