سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث گوهربار روز

آنان براى دوستى خدا، از هر دوستى و محبّتى دل کنده‏‌اند و به خاطر طاعت پادشاه خویش از دنیا گریخته‏‌اند و از صمیم دل به خداوند عزوجل و دوستى و محبّت او رو کرده‏‌اند.
مشرقامام محمد باقر علیه السلام فرمودند: اى جابر! تقواپیشگان کم خرج و کم زحمت‏‌ترین مردم دنیایند و بیشترین یارى رسانندگان به تو هستند. 
تذکّر(شان) مى‏‌دهى یاریت مى‏‌دهند، فراموش مى‏‌کنى به یادت مى‏‌آورند، پیوسته امر خدا را مى‏‌گویند و همواره امر خدا را به پا مى‏‌دارند. 
براى دوستى خدا، از هر دوستى و محبّتى دل کنده‏‌اند و به خاطر طاعت پادشاه خویش از دنیا گریخته‏‌اند و از صمیم دل به خداوند عز و جل و دوستى و محبّت او رو کرده‏‌اند و دانسته‏‌اند که منظور اصلى هموست چون شأن و مرتبى عظیم دارد.

 متن حدیث:

الإمامُ الباقرُ علیه‏السلام :
إنّ أهلَ التَّقوى أیسَرُ أهلِ الدُّنیا مَؤونَةً ، وأکثَرُهُم لکَ مَعونَةً ، تَذکُرُ فیُعِینونَکَ ، وإن نَسِیتَ ذَکَّروکَ ، قَوّالُونَ بأمرِ اللّه ، قَوّامُونَ على أمرِ اللّه ، قَطَعوا مَحَبَّتَهُم بمَحَبهِ رَبهِم ، ووَحَّشوا الدُّنیا لِطاعَةِ مَلیکِهِم، ونَظَروا إلَى اللّه عز و جل وإلى مَحَبَّتِهِ بِقُلوبهِم ، وعَلِموا أنّ ذلکَ هُو المَنظورُ إلَیهِ ، لِعَظیمِ شَأنِهِ.



«اصول کافی، جلد 2 ، صفحه 133»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد