سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



ظریف رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران همواره بر این نکته تاکید کرده که غرب با نشان دادن حسن نیت و پافشاری نکردن بر مواضع غلط گذشته خود در خصوص برنامه هسته ای ایران فرصت توافق با ایران را از دست ندهد.
مذاکرات سه جانبه «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و «کاترین اشتون» هماهنگ کننده کشورهای 1+5 امروز (یکشنبه) در هتل بوستان مسقط آغاز شد.
به گزارش ایرنا، محور این مذاکرات که 15 روز مانده به پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات جامع هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در مسقط پایتخت عمان برگزار شده است، درباره موارد اختلافی عمیق میان طرفین یعنی میزان غنی سازی اورانیوم ایران، چگونگی لغو تحریم ها و مدت زمان توافق جامع است.
بر اساس برنامه اعلام شده، این مذاکرات سه جانبه بعد از ظهر امروز به وقت محلی نیز ادامه خواهد داشت.
پیش از این ظریف، کری و اشتون در روزهای 22 تا 24 مهرماه با یکدیگر در وین پایتخت اتریش دیدار سه جانبه داشتند و درباره موضوعات اختلافی یعنی میزان غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو (برداشتن) تحریم ها و مدت زمان توافق مذاکره کردند.
مذاکره کنندگان در تلاشند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده (24 نوامبر / 3 آذر ماه ) برای مذاکرات هسته ای جهت دستیابی به توافق جامع، به این هدف دست یابند.
محمدجواد ظریف رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران همواره بر این نکته تاکید کرده که غرب با نشان دادن حسن نیت و پافشاری نکردن بر مواضع غلط گذشته خود در خصوص برنامه هسته ای ایران فرصت توافق با ایران را از دست ندهد.رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به طرف های غربی بویژه آمریکا یادآور شده است که تحریم نمی تواند عاملی برای فشار به جمهوری اسلامی ایران در چشم پوشی از حقوق مسلم خود در کسب دانش و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای باشد و ایران میزان فعالیت های هسته ای خود را بر اساس نیازهای خود تعیین کرده است. 

بن علوی افزود: بخش اعظم اختلافات کشورهای جنوب خلیج فارس با ایران به دلیل تفاوت دیدگاه ها درباره مسائل منطقه ای است.
وزیر خارجه عمان: دشمنی با ایران به نفع هیچ کس نیست/ ایرانی ها قسم خوردند به دنبال بمب اتمی نیستند
وزیر خارجه عمان در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: تلاش می کنیم روابط میان ایران و عربستان سعودی نزدیک شود و دو طرف از این اقدام استقبال می کنند.
به گزارش عصرایران، یوسف بن علوی درباره نشست سه گانه وزیران خارجه ایران و آمریکا و اشتون در مسقط هم گفت: این اقدام با توافق میان سه طرف برای میزبانی عمان از این نشست انجام شد و سلطان نشین عمان هم از این اقدام حمایت کرد.
بن علوی افزود: بخش اعظم اختلافات کشورهای جنوب خلیج فارس با ایران به دلیل تفاوت دیدگاه ها درباره مسائل منطقه ای است. 
وزیر خارجه عمان ادامه داد: به سود کسی نیست که کشورهای عربی در جنوب خلیج فارس بر دشمنی با ایران متمرکز شوند. در این موقعیت زمانی، دشمنی با ایران هزینه های زیادی دارد.
او درباره نقش عمان در بهبود روابط میان ریاض و تهران گفت: با استقبال عربستان سعودی در این مسیر گام برمی داریم اما هر چیزی در زمان خود انجام می شود. ایران هم برای این موضوع تمایل دارد. این نظر وجود دارد که آینده این منطقه باید در حسن همجواری باشد و حسن همجواری هم نیازمند سازماندهی منافع است.
وزیر خارجه عمان ادامه داد: ایرانی ها این موضوع را درک کرده اند که قدرت های جهانی اجازه نمی دهند ایران بمب اتمی بسازد. ایرانی ها می گویند ما بمب اتمی نمی سازیم و به قرآن هم قسم می خورند که چنین کاری نمی کنند این موضوع پایان یافته و قابل درک است. تنها مسئله تاسیسات هسته ای است که برای تولید برق ساخته می شوند.او در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره اینکه ایران هم اکنون در بحرین، یمن، سوریه، عراق دخالت می کند گفت: دخالت در دیگر کشورها امروز مباح است و قوانین بین المللی نیز آن را محکوم نمی کند. زرنگی در چگونگی تعامل با این دخالت هاست. ما در جهانی هستیم که باید قادر به تعامل با انواع دخالت باشیم. هیچ کس نمی تواند بگوید که این اقدام برای تو حرام و برای دیگران حلال است. او خود دخالت می کند و تو را از انجام دادن آن خودداری می کند.وی درباره وضعیت جسمی سلطان قابوس، سلطان عمان و نگرانی ها درباره انتقال قدرت در این کشور گفت: حال سلطان قابوس خوب است. سیستم و ابزار شفافی برای انتخاب جانشین سلطان وجود دارد.
نام این فرد که از افرادی بوده که در سال 2006 به خاطر کمک به حادثه دیدگان 11 سپتامبر مدال شجاعت دریافت کرده است، " توماس مک هیل" است.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی مفصل از ارتباط برخی عناصر اطلاعاتی آمریکا با گروهک تروریستی جندالله در یک دهه گذشته خبر داد.

به گزارش عصر ایران در گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده بر این نکته تاکید شده که در سال 2007 و پس از حمله تروریستی جندالله به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان، یک افسر اطلاعاتی سیا متوجه یک گزارش اطلاعاتی می شود که پیش از این حادثه ارسال شده و درباره احتمال وقوع یک حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان هشدار داده است.

پیگیری های این مامور سیا به این نتیجه می رسد که یک مامور مبارزه با تروریسم اف. بی . آی که به افغانستان و پاکستان سفر می کند این گزارش را تهیه کرده و او با عناصر جندالله ارتباط برقرار کرده است.

نام این فرد که از افرادی بوده که در سال 2006 به خاطر کمک به حادثه دیدگان 11 سپتامبر مدال شجاعت دریافت کرده است، " توماس مک هیل" است. او اکنون در سن 53 سالگی و از اداره پلیس بندری شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی بازنشسته شده است و به عنوان یک مامور اطلاعاتی خصوصی فعالیت می کند.


عکس یادگاری مک هیل در مقابل دیوار یادبود در سازمان سیا

نیویورک تایمز: مامور اطلاعاتی آمریکا که با گروهک ریگی در ارتباط بود (+عکس)

مک هیل از طریق رابطان محلی با گروهک تروریستی جندالله در ارتباط بوده است و همزمان گزارش هایی را برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا درباره حملات در دست برنامه ریزی این گروهک تروریستی ارسال می کرده است.

نیویورک تایمز می نویسد پس از افشای این ارتباط برای مقامات سیا در سال 2007 ، این سازمان اطلاعاتی آمریکا از بیم نقض قانون همکاری و مشارکت با گروه های تروریستی همکاری خود را با مک هیل به حالت تعلیق در می آورد ، اما مک هیل همچنان با سازمان هایی چون اف . بی . آی (پلیس فدرال آمریکا) و پنتاگون به عنوان رابط این سازمان ها با جندالله همکاری می کرده است.

نیویورک تایمز می نویسد ادامه این همکاری در حالی بود که گروه جندالله همچنان به حملات تروریستی خود علیه شهروندان ایرانی در منطقه سیستان و بلوچستان ادامه می داد و مقامات آمریکایی به طور رسمی همواره اعلام می کرده اند که جندالله را یک گروه تروریستی می دانند و با آن هیچ گونه همکاری ندارند.
نیویورک تایمز می نویسد سازمان های اطلاعاتی آمریکا به واسطه ارتباطات مک هیل از بیشتر حملات گروه تروریستی جندالله  که در طول سال های اخیر علیه شهروندان ایرانی و فرماندهان سپاه صورت گرفته است، اطلاع داشته اند.
نیویورک تایمز می نویسد با وجودی که وزارت خارجه آمریکا در نوامبر 2010  رسما نام جندالله را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، اما ارتباط مک هیل با عناصر و رهبران این گروه تروریستی از طریق افغانستان و پاکستان همچنان ادامه داشت و این در حالی بود که آمریکایی ها همواره ادعای ارتباط با این گروه تروریستی را رد می کردند.
گفتنی است عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله 4 سال پیش در یک عملیات اطلاعاتی بسیار پیچیده و موفق در آسمان ایران دستگیر و به جرم انجام اقدامات تروریستی علیه غیر نظامیان سال بعد اعدام شد.
 
اعضای داعش بیمارستان شهر قائم را تخلیه کردند تا درمان بیمارانشان به راحتی انجام شود. داعش همچنین با استفاده از بلندگو از مردم خواستند با مراجعه به بیمارستان، خون اهدا کنند.
برخی رسانه ها از احتمال زخمی شدن ابوبکر بغدادیرهبر داعش خبر می دهند.

به گزارش عصرایران، شبکه ماهواره ای العربیه اعلام کرد ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش در حمله هوایی ائتلاف بین المللی زخمی شده است.
این خبر هنوز از سوی هیچ منبع رسمی در عراق و آمریکا یا رسانه های وابسته به داعش تایید نشده است.
گروه افراط گرای اسلامی "خلافت اسلامی" که قبلا "دولت اسلامی" نام داشت و هم اکنون به  نام "داعش" معروف است مناطق گسترده ای را در عراق و سوریه اشغال کرده است.

این گروه مسلح تلاش می کند از طریق عملیات های مسلحانه، مناطق بیشتری را اشغال کند.
ابوبکر بغدادی 43 ساله متولد شهر سامرای عراق، از ماه می 2010 رهبری داعش را برعهده گرفت و  خود را به عنوان خلیفه خلافت اسلامی معرفی می کند. 
در حال حاضر جنگ شدیدی میان داعش و ارتش و گروه های شبه نظامی در عراق و سوریه در جریان است.  
العربیه اضافه کرد: حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در روز شنبه، نشستی با حضور سران داعش در یکی از شهرهای کوچک عراق واقع در نزدیکی مرز سوریه را مورد هدف قرار داد. به نظر می رسد در این نشست ابوبکر بغدادی رهبر داعش نیز حضور داشته و زخمی شده است.

یک شاهد عینی در این باره به رویترز گفت: حمله هوایی یک منزل مسکونی را مورد هدف قرارداد که سران ارشد گروه دولت اسلامی(داعش) در آن حضور داشتند. این منزل مسکونی در نزدیکی شهر کوچک قائم عراق قرار دارد.
وی افزود: اعضای داعش بیمارستان شهر قائم را تخلیه کردند تا درمان بیمارانشان به راحتی انجام شود. داعش همچنین با استفاده از بلندگو از مردم خواستند با مراجعه به بیمارستان، خون اهدا کنند.
برخی گزارش های تایید نشده ای هم درباره کشته شدن استاندار داعش و معاونش در استان الانبار منتشر شده است.
شبکه العربیه اضافه کرد: دهها نفر در حمله هوایی ائتلاف کشته شدند و از سرنوشت البغدادی هم اطلاعی در دست نیست.
شهر قائم عراق در نزدیکی گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه و مسیر اصلی اتصال سرزمین های تحت کنترل داعش در این دو کشور است.
یکی از هواداران گروه دولت اسلامی هم در تماس با خبرگزاری رویترز گفت که حمله هوایی ائتلاف یک بازار محلی را مورد هدف قرارداد و منجر به کشته شدن حداقل 8 نفر شد.
  رویترز اضافه کرد: حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا کاروانی متشکل از 10 دستگاه خودروی گروه خلافت اسلامی (داعش) را در نزدیکی شهر موصل در شمال عراق هدف گیری و بمباران کردند.
مقامات آمریکایی روز شنبه اعلام کردند که هنوز مشخص نیست آیا ابوبکر بغدادی رهبر داعش نیز در این کاروان حضور داشته یا خیر.
پاتریک رایدر سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا مستقر در قطر گفت که ارتش آمریکا اطلاعاتی را در دست دارد که براساس  آن تعدادی از سران گروه دولت اسلامی (داعش) در این کاروان حضور داشتند.
طبق این ادعا مقامات امنیتی اسراییل زمانی در آن نشست شرکت کرده اند که از ارسال نامه اوباما به رهبر ایران اطلاع داشته اند.
یک روزنامه اسراییلی علاوه بر اینکه به نقل از یک مقام رژیم اسراییل مدعی شد که تل آویو پیش از افشای ارسال نامه اوباما به رهبر ایران از این اقدام مطلع شده است، درباره محتویات این نامه نیز ادعاهایی را مطرح ساخت.

به گزارش عصر ایران روزنامه اسراییلی هاآرتص که به چپ های اسراییل تمایل دارد به نقل از یک مقام آگاه اسراییلی نوشت دولت تل آویو پیش از اینکه روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا ادعای ارسال نامه اوباما به رهبر ایران را مطرح کند از این اقدام اوباما مطلع شده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا هفته گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در میانه ماه گذشته میلادی نامه ای به رهبر ایران ارسال کرده است.

این ادعا به تایید رسمی مقامات واشنگتن نرسیده اما از سوی آنها تکذیب نیز نشده است و در روزهای گذشته برخی جمهوریخواهان مخالف اوباما به بهانه ارسال این نامه از رییس جمهور آمریکا انتقاد کرده اند.

حالا یک مقام اسراییلی مدعی شده است به فاصله اندکی از ارسال این نامه ، مقامات تل آویو از طریق کانال هایی از این موضوع مطلع شده اند.

این مقام اسراییلی در ادامه مدعی می شود محتوای این نامه درباره ضرورت حل و فصل مساله هسته ای و نیز اذعان به این نکته بوده است که هدف آمریکا از حمله هوایی به داعش در سوریه ساقط کردن حکومت بشار اسد نیست.
هاآرتص می نویسد بر اساس اطلاعاتی که اسراییل از نامه ارسالی اوباما دارد ، رییس جمهور آمریکا تلاش کرده است در این نامه نگرانی های رهبران ایران را از اقدامات و سیاست های آمریکا در منطقه و برنامه هسته ای پاسخ دهد.
هاآرتص می نویسد این نامه در حالی از سوی دولت اوباما مخفی نگه داشته شده که دو طرف آمریکایی و اسراییلی حدود 10 روز پیش در یک نشست امنیتی در واشنگتن در موضوع هسته ای ایران و مساله داعش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
طبق این ادعا مقامات امنیتی اسراییل زمانی در آن نشست شرکت کرده اند که از ارسال نامه اوباما به رهبر ایران اطلاع داشته اند.

سیا اعلام کرد: این موضوع، در واقعیت روی نداد. یکی از پروازهای بامداد برای خروج از ایران انتخاب شد تا کارمندان شرکت هواپیمایی، خسته و نیروهای امنیتی هم خواب باشند.
سازمان سیا اطلاعات جدیدی را درباره موضوع تصرف سفارت آمریکا در تهران منتشر کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، آژانس مرکزی اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) در سی و پنجمین سالگرد حادثه گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در تهران جزئیات جدیدی از این حادثه فاش کرد.

سیا علاوه بر این با انتشار نوشته هایی در سایت توئیتر به بخش هایی از فیلم سینمایی آرگو پرداخت و بخش های نادرست آن را اعلام و  گزارش واقعی را درباره این بخش در اختیار افکار عمومی قرار داد.
فیلم سینمایی آرگو به موضوع فرار 6 دیپلمات آمریکایی از ایران بعد از تصرف سفارت آمریکا در تهران پرداخت.
به دنبال تصرف سفارت آمریکا در تهران در سال 1358 خورشیدی، 66 شهروند آمریکایی شامل شماری از دیپلمات های این کشور را به گروگان گرفتند. 6 دیپلمات دیگر آمریکایی توانستند از این حادثه جان سالم به در ببرند و ماه ها بعد با استفاده از گذرنامه های کانادایی از ایران فرار کردند.

سیا در توئیتر نوشت: از فیلم آرگو خوشمان آمد.
 فیلم آرگو به کارگردانی "بن افلک" آمریکایی توانست در سال 2013 جایزه اسکار را کسب کند.

سیا توضیح داد: باید میان واقعیت و خیال را جدا کرد. این موضوع خیالی است که به محض حمله به سفارت آمریکا در تهران، 6 دیپلمات آمریکایی به طور مستقیم به اقامتگاه سفیر کانادا در تهران رفتند و سه ماه در این مکان پنهان شدند. واقعیت این است که 5 نفر از این دیپلمات ها به مخفیگاه های مختلف رفتند و نفر ششم هم به سفارت سوئد رفت. همه این 6 نفر بعدا" توانستند در اقامتگاه سفیر کانادا در تهران مستقر شوند.

سیا اضافه کرد: برخلاف فیلم آرگو که نشان می داد تنها یک نفر از اعضای سیا برای نجات دیپلمات های آمریکایی به تهران رفته بود؛ واقعیت این است که دو نفر از سیا برای این ماموریت به ایران رفتند.
در تاریخ 4 نوامبر 1979 و 20 ژانویه 1981 میلادی، 52 دیپلمات و شهروند عادی آمریکایی توسط شماری از دانشجویان ایرانی در سفارت آمریکا در تهران به گروگان گرفته شدند و باعث ایجاد بحران دیپلماتیک و شوک در آمریکا شد.

فیلم آرگو قصه عملیات سیا برای نجات 6 دیپلمات آمریکایی است که توانستند از عملیات گروگان گیری سفارت آمریکا در تهران جان سالم به در ببرند و در قالب هویت های جعلی کانادایی و در پوشش اعضای یک موسسه فیلم سازی به کشورشان برگردند.
در فیلم ارگو آمریکایی ها در فرودگاه از سوی نیروهای امنیتی ایرانی به طور موقت بازداشت شدند و تلاش شد در تماس با استدیو سیکس از وضعیت هویت آنها استعلام شود.

سیا در این باره هم گفت: این موضوع، در واقعیت روی نداد. چنین چیزی روی نداد. یکی از پروازهای بامداد برای خروج از ایران انتخاب شد تا کارمندان شرکت هواپیمایی، خسته و نیروهای امنیتی هم خواب باشند.

همچنین در این فیلم ایرانی ها توانستند اسناد نابود شده در سفارت امریکا را ترمیم کنند و به هم بچسبانند و چهره دیپلمات آمریکایی را کشف کنند و به دنبال آن، نیروهای امنیتی انقلابی در فرودگاه مهرآباد تهران تلاش کردند مانع از پرواز هواپیمای حامل دیپلمات های آمریکایی شوند اما موفق نشدند.
ولی در واقعیت ایرانی ها تلاش کردند اسناد از بین رفته سفارت آمریکا را ترمیم کنند اما چهره هیچ فردی مشخص نشد و هواپیمای حامل آمریکایی ها هم تحت تعقیب قرار نگرفت.
سیا اضافه کرد: به استثناء تاخیر یک ساعته پرواز به دلیل مشکل فنی، عملیات فرار از ایران به صورت عالی انجام شد.همچنین در فیلم ارگو پس از آنکه هواپیما، آسمان ایران را ترک کرد، آمریکایی ها فریاد شادی سر دادند.
سیا این بخش را تایید می کند و می گوید: حتی نوشیدنی بلادی میری برای جشن و شادی، سرو شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد