سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کل کشورانجام شد
خانم  استر لاروچ (ESTHER    LAROCHE) رییس دفتر منطقه ای یونسکو  در ایران ,  خانم گن تانگ (GEN  TANG ) ارزیاب سازمان بین المللی ایکوموسی ( سازمان بین المللی بناها و محوطه های تاریخی )  با حضور دکتر محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور و پرفسور ارفعی باستان شناس صبح امروز چهارشنبه با دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در محل این استانداری دیدار و گفت وگو کردند.

طرفین در این دیدار پیرامون اهمیت و قدمت آثار باستانی خوزستان همچنین حفظ و حراست از این میراث کهن بشری گفت وگو کردند.

 عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با خوش آمد گویی به هیات سازمان بین المللی یونسکو و نیز معاون سازمان میراث فرهنگی کل کشور و هیات همراه , گزارشی از ظرفیت های میراث  فرهنگی خوزستان و برنامه های استان درحفظ و حراست ازآنها ارایه داد .

وی گفت  : میراث فرهنگی به مثابه پدر و مادر ,  هویت و شناسنامه هرایرانی است  که نمی تواند آن را عوض کند  بلکه باید بخوبی از آن حفاظت و مراقبت کند . این یک شعار نیست بلکه  اعتقاد بنده است .

استاندار خوزستان  به تشریح برخی از اقدامات استان در راستای حراست و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی استان خوزستان در دوره مدیریت جدید ارایه داد وگفت : اولین اقدام ما برای ترمیم زیرساخت ها و احیای گردشگری  استان خوزستان اختصاص مبلغ اعتباری ریالی معادل حدود 450 میلیون دلار است که نه دراستان بلکه درسطح کشور بی سابقه است و کارها شروع شده است .

مقتدایی افزود: گام دوم ما ایجاد حساسست درمردم به عنوان حافظان بدون سلاح برای حراست از میراث فرهنگی استان خوزستان است . ظرف 6 ماه گذشته 7 سازمان مردم نهاد درحوزه میراث فرهنگی درخوزستان تاسیس و مجوز فعالیت دریافت کرده اند که این امر خود نشانگرموفقیت برنامه های صیانتی استان خوزستان درحوزه میراث فرهنگی است .

 وی افزود: اخیرا کارگاه آموزشی درزمینه میراث فرهنگی و حفاظت از ابنیه و موضوعات تاریخی  با حضور اساتید صاحب نامی از کشور با شرکت 27 فرماندار استان خوزستان برگزارکردیم که موفقیت آمیز بود . چون معتقدیم که اگر متولیان میراث فرهنگی و تارخی و مجموعه مدیریت دریک جهت و به موازات یدیگر حرکت نکنند  تعارض پیدا می کنیم .

 استاندار خوزستان گفت :  البته  مردم خوزستان خود از حافظان  سرمایه های تاریخی و فرهنگی هستند و  نهایت همکاری را برای حفظ میراث فرهنگی با مسوولان ازجمله سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان دارند. 

خانم  استر لاروچ   رییس دفتر منطقه ای یونسکو درایران نیزطی سخنانی  برنامه های صیانتی و حمایتی استاندار خوزستان درزمینه آثارباستانی و میراث فرهنگی  را ستود و خطاب به مقتدایی گفت : شما با این طرز فکر خوب , سفیرخوبی برای یونسکو هستید.

وی گفت : خوزستان دارای آثارباستانی با قدمت زیادی است که لازم است ازآن بخوبی حراست و حفاظت بعمل آید.

خانم لاروچ از استاندار خوزستان درخصوص برنامه های استان برای  مشارکت مردم درحراست از آثارباستانی سووال کرد.

 عبدالحسن مقتدایی دراین زمینه  آموزش مردم ازطریق های رسانه ها , برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع میراث فرهنگی برای مدیران و فرمانداران ,  ایجاد سازمان های مردم نهاد درزمینه میراث فرهنگی همچنین تامین اعتبار لازم برای تعمیرزیرساخت های و توسعه گردشگری  درخوزستان اشاره کرد .

مقتدایی  گفت : بنا داریم حداقل درسطح 27 شهرستان 27 سازمان مردم نهاد با موضوع میراث فرهنگی  مجوز تاسیس صادر کنیم .

احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز بااشاره به اینکه آثارباستانی جزو هویت ماست گفت :  براساس دستور استاندار همه کارهای توسعه و عمران شهری  با هماهنگی و مجوز سازمان میراث فرهنگی اجرا می شود و اگر تعارضی پیش آید , طرح ها با هدف حفظ آثارباستانی اصلاح می شوند.

وی  دراین زمینه به کاهش یک طبقه از یک باب مدرسه دراهواز و نیز جابجایی دکل مخابراتی مثال زد و گفت : تلاش مجموعه مدیریت استان خوزستان حفط آثارباستانی و میراث کهن فرهنگی و درعین حال شناسایی آثارجدید وحراست ازآنهاست .

استاندار خوزستان و معاون امور عمرانی وی  برای نمایندگان یونسکو همچنین معاون سازمان میراث فرهنگی کل کشور و هیات همراه اقامت خوشی را درخوزستان آرزو کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد