سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



خباثت؛ لقب جدید مدعیان شعار «تفرقه بیانداز و حکومت کن»
بدخواه، بدذات، بد طینت، بدکار، بدنیت، بدمنش و ناپاک از جمله معناهایی است که در لغت برای کلمه خبیث به کار برده می شود. اینکه دولتی مانند دولت انگلستان از سوی رهبر جهان اسلام به عنوان یک دولت بدمنش و ناپاک معرفی می شود به این دلیل است که سیاستمداران آن از ریشه و درون دچار بدذاتی هستند و ماجرای آنها مربوط به امروز و دیروز، این فرد و یا آن فرد نمی شود.
سرویس سیاسی «فردا»- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در خجسته عید سعید غدیر در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر ضرورت حیاتی اتحاد و همبستگی مسلمانان عنوان کردند: هرکسی و هر اقدامی که موجب تحریک احساسات طرف مقابل و اختلاف شیعه و سنی شود، به «امریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» یعنی بوجود آورندگان جریان جاهل، متحجر و وابسته تکفیری کمک می کند. 
 
بدخواه، بدذات، بد طینت، بدکار، بدنیت، بدمنش و ناپاک از جمله معناهایی است که در لغت برای کلمه خبیث به کار برده می شود. اینکه دولتی مانند دولت انگلستان از سوی رهبر جهان اسلام به عنوان یک دولت بدمنش و ناپاک معرفی می شود به این دلیل است که سیاستمداران آن از ریشه و درون دچار بدذاتی هستند و ماجرای آنها مربوط به امروز و دیروز، این فرد و یا آن فرد نمی شود. هر دولتی که در انگلیس در طول ادوار مختلف روی کار آمده و سیاست این کشور را برعهده گرفته است، از این خصلت خباثت برخوردار بوده است.  
 
چرا انگلیس خبیث است؟ 
 
شاید برای علت خبیث نامیده شدن انگلیسی ها از سوی رهبر معظم انقلاب،  2 دلیل عمده را بتوان ذکر کرد. دلایلی که هر یک دیگری را کامل تر می کند و خباثت انگلیسی ها را آشکارتر.  
 
اول اینکه یکی از موضوعاتی که طی چند ماه گذشته ایران را در کانون راهبردهای منطقه‌ای انگلیس قرار داده، اقدامات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه است. نقش ایران در سرکوب داعش نیز سبب شده تا منافع غرب و به طور طبیعی انگلستان در منطقه مورد تهدید جدی قرار داده شود.  
 
در این بین دشمن، اسلام و مسلمانی را دژ محکم و تسخیرناپذیری می‌داند که نزدیک شدن به آن، مسلمانان را تحریک، هوشیار و منسجم می‌کند. از این‌رو هیچ‌گاه چنین با مسلمانان به مقابله برنخاسته است. به همین دلیل راهی که دشمن برای مقابله با اسلام و مسلمانان انتخاب کرده، اختلاف‌افکنی است که ابعاد گوناگون دارد. آسیب‌های تاریخی وارده به اسلام نیز از همین زاویه بوده که همچنان نیز ادامه دارد. دشمن آگاهانه با نفوذ به حریم اعتقادی فرق اسلامی و تبدیل اختلافات اعتقادی به اختلافات کلان سیاسی و اجتماعی، زمینه شکل دادن به منازعات و جنگ‌ها را فراهم می‌سازد. درست همان اتفاق شومی که امروزه مزدوران به اسم القاعده و داعش در آن نقش‌آفرینی می‌کنند و به انواع جنایت و خباثت دست می‌زنند.  
 
همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند، داعش مولودی است که کشورهایی همچون انگلیس خبیث آن را آفریدند. غرب داعش را در منطقه خاورمیانه به وجود آورد تا از طریق آن بتواند تفرقه بین مسلمانان ایجاد کند. همان کاری که انگلیس سال هاست این مسیر را در پیش گرفته و از هیچ کوششی در این زمینه نیز دریغ نمی کنند. راه اندازی شبکه های ماهواره ای فارسی و عربی زبان تحت عنوان شبکه های شیعه و سنی، درگیر کردن این دو جریان در این شبکه ها با یکدیگر و القا کردن اختلاف بین شیعه و سنی در منطقه خاورمیانه نیز از جمله اقداماتی بوده که انگلیس برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان طی سال های اخیر انجام داده است.  
 
ماجرای حضور انگلیسی ها در منطقه خاورمیانه البته به امروز و دیروز مربوط نیست و تمام دولت های انگلیس بر لزوم شعار "تفرقه انداز و حکومت کن" تاکید داشته اند. حتی واژه خاورمیانه در یکی از محدودترین تعریف‏ها، به منطقه نفوذ انگلیس در فاصله دو جنگ جهانی اول و دوم، یعنی به فلسطین و ماورای اردن و عراق اطلاق می‏‌شد اما بعدها، خاورمیانه تعداد بیشتری از کشورها را در برگرفت. این کشورها شامل ایران، ترکیه، اردن، مصر، قبرس، شبه جزیره عربستان، پاکستان، افغانستان، عراق، فلسطین، سوریه، لبنان و سودان است. به همین دلیل است که رهبر انقلاب حتی برای ایستادگی در برابر این دیدگاه انگلیسی ها به منطقه نیز در گذشته عنوان کردند که خاورمیانه در ادبیات دیپلماسی و سیاسی ما به غرب آسیا تغییر پیدا کند. 
 
شاید دومین مسئله ای که به نظر می رسد سبب شد تا رهبر انقلاب انگلیس را با عنوان "خبیث" یاد کند، موضوع گستاخی نخست وزیر این کشور در سازمان ملل نسبت به ایران بود. دیدار بی‌سابقه حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در نیویورک آن هم در شرایط حساس کنونی منطقه که در حاشیه سفر روحانی به آمریکا برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.  
 
روابط ایران و انگلستان در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر اساس بی اعتمادی طرفین به ویژه عدم اعتماد ایران به طرف مقابل شکل گرفته است. با این حال سیاستمداران انگلیسی هیچ گاه از اهمیت راهبردی جایگاه ایران در منطقه غفلت نکرده‌اند، اما وابستگی آنها به رژیم صهیونیستی سبب شده تا روابط خود را بر اساس منافع این رژیم طرح ریزی کنند.  
 
همین مسئله هم سبب شد تا چند ساعت پس از دیدار روحانی رئیس جمهور کشورمان با کامرون نخست وزیر انگلیس در نیویورک، در موضعی ریاکارانه به یکباره سخنانی توهین آمیز از سوی نخست وزیر انگلیسی ها علیه ایران مطرح شود. سخنانی که انتظار می رفت، حسن روحانی که پس از اوباما و کامرون، سخنران مجمع عمومی سازمان ملل بود، جوابی قاطع به این آن می داد.  
 
جالب اینجاست که چندی پیش نیز انگلیس در دامی که خود برای دیگران پهن کرده گرفتار شد و در این زمینه اسکاتلندی‌ها سعی داشتند که با حضور همه پرسی حضور مستقلی در جامعه بین الملل داشته باشند اما فشارهای سیاسی و تهدیدات انگلیسی‌ها سبب شد تا مساله استقلال اسکاتلند ناکام بماند. اما کارشناسان مطرح می کنند که این موضوع به یک آتش زیر خاکستر می ماند که ممکن است در آینده رخ نمایان کند.

انگلیس در راستای اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی تلاش بسیاری کرده است و خبیث نامیدن آن از سوی رهبر معظم انقلاب خود به نوعی اشکار سازی و تنویر افکار عمومی در مورد سیاست‌های ددمنشانه و اختلاف افکنانه سیاستمداران این کشور است. موضوعی که با اقدامات تروریستی داعش در منطقه و شیوع پدیده تروریزم بیش از هر مساله ای احساس می شود. تروریسمی که پایه آن بر اساس جهل و نادانی بنیاد نهاده شده است و بدون شک منافع غرب، رژیم صهیونیستی و حکومت‌های مترجع منطقه را تامین می کند و بس.



حمایت غیر مستقیم غرب از داعش
در این میان برنامه‌های حکومت‌های عربی تنها به حملات خارجی با ابزار تروریسم محدود نمی‌شود بلکه در این راستا آنان سعی دارند با استفاد از پول و برخی از متحجران لبنان را از داخل ناآرام کنند و زمینه را برای حضور داعش در این کشور فراهم کنند.
سرویس سیاسی «فردا»؛ اگر به خط سیر تحرکات داعش نگاهی بیندازیم، به راحتی به راهبرد داعش و اولویت های این گروه تروریستی پی می بریم. جالب اینجاست که همین اولویت‌ها و دایره تحرکات نشان می‌دهد که داعش در جهت منافع کشورهای غربی و حکومت‌های مترجع عربی منطقه اقدام می‌کند. عراق و سوریه و در ادامه حملاتی که این گروه تروریستی به لبنان انجام داد و ناکام ماند به خوبی نشانگر این مطلب است.

لبنان هدف بعدی داعش است و تا به اینجا این کشور با توجه به نیروهای مستحکمی که دارد از گزند داعش در امان بوده است. هفته گذشته داعش به طور شبانه 10 حمله به لبنان انجام داد که همه این حملات شکست خوردند و داعشی ها تار ومار شدند و تنها  مجبور شدند که اجساد برخی از عناصر خود را در این زمینه باقی بگذارند و فرار کنند. لبنان بدون شک در خط سیر برنامه داعش اولویت بعدی این گروه تروریستی است. اولویتی که تنها اولویت داعش نیست و حکومت‌های مرتجع منطقه نیز در این زمینه بسیار مشتاق هستند که لبنان نیز به این درگیری‌ها بپیوندد و ناآرام و بی ثبات شود.

در این میان برنامه‌های حکومت‌های عربی تنها به حملات خارجی با ابزار تروریسم محدود نمی‌شود بلکه در این راستا آنان سعی دارند با استفاد از پول و برخی از متحجران، لبنان را از داخل ناآرام کنند و زمینه را برای حضور داعش در این کشور فراهم کنند.

پیش از این نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است. اقدامات تروریستی که در نزدیکی سفارت ایران در این کشور انجام شد یکی از همین موارد بود. جالب اینجاست که بعد از این حمله تروریستی، اقدامات تروریستی دیگر در نقاط دیگر لبنان انجام شد. این حملات تروریستی که پشت سر هم انجام می‌شد طوری طراحی شده بود که میان مردم و مذاهب گوناگون این کشور اختلاف ایجاد کند. درست بعد از بمبگذاری در نزدیک سفارت ایران، تروریست‌ها حمله دیگری را در منطقه سنی نشین این کشور صورت دادند تا اینطور وانمود کنند که حزب الله لبنان قصد انتقام داشته است. اما این موضوع با هوشیاری مقامات مختلف این کشور و حزب الله لبنان منتفی شد.

فتنه «احمد الاسیر» در لبنان نیز یکی دیگر از این موارد بود. با آغاز بحران سوریه، در صیدا لبنان پدیده‌ای به‌نام «احمد الاسیر» شروع به نشو و نما یافتن کرد که با خطابه‌های تحریک آمیز و فتنه انگیز مذهبی و طایفه‌ایش درصدد کشاندن لبنان به جنگی داخلی برای تامین اهداف رژیم‌های عربی و غربی بود.

ستاره احمد الاسیر پس از حوادث 15 مارس 2011 سوریه درخشیدن گرفت و این نشان می‌دهد که بحران سوریه ریشه‌هایی در صیدا نیز نیز دارد. چراکه الاسیر از بحران سوریه نهایت استفاده را برای افزایش تبلیغات فتنه‌ انگیزانه مذهبی و طایفه‌ای و تحریک‌آمیزش برد. اما منابع آگاه بر این باورند، خروج سعد الحریری از عرصه قدرت سیاسی در لبنان در اواخر سال 2010 و خروج از کشور به توسعه و گسترش این پدیده کمک چشمگیری کرد، به ویژه آنکه در این زمان شاهد هستیم که رسانه‌ها تمرکز بسیاری بر فعالیت‌های شیخ الاسیر انجام دادند.

عملیات ارتش لبنان در صیدا موجب شد تا در فتنه الاسیر بسته شود و امنیت بار دیگر به صیدا باز گردد و شیخ الاسیر به همراه یارانش که مشخص شد، اغلب آنها را بیگانگان تشکیل می‌دهند، پای به فرار بگذارند.

از لحظه‌ای که اعلام شد، الاسیر در میان کشته‌ها و زخمی‌ها و افراد بازداشت شده نیست، این سوال پیش آمد که الاسیر به کجا گریخته است؟ بسیاری بر آنند که وی در دوحه پایتخت قطر زندگی می کند و اخبار و اطلاعات مختلفی بعد از فتنه الاسیر در مورد ماهیت فعالیت‌هایش تاکنون منتشر شده است.

اخیرا نیز منابع امنیتی لبنان خبر دادند که سلفی‌ها به‌تازگی به‌صورت گسترده در مناطق اطراف ضاحیه، که منطقه شیعه‌نشین بیروت است، بر دامنه فعالیت خود افزوده‌اند. براساس این گزارش‌ها سلفی‌ها به‌وضوح فعالیت خود در منطقه «عرمون» را طی چند ماه اخیر افزایش داده‌اند و از مساجد به‌عنوان پایگاه‌هایی برای نشر افکار سلفی - جهادی استفاده می‌کنند. این منابع آگاه در ادامه اعلام کردند در برهه فعلی به‌نظر نمی‌رسد تحرکات خطرناک باشد؛ زیرا شکل مسلحانه به خود نگرفته است، اما بیم آن می‌رود که این حرکات به تکرار فتنه مفتی فتنه «احمدالاسیر» در «عبرا» منجر شود و این منطقه به پایگاهی برای وی تبدیل گردد. احمد الاسیر بعد از فتنه موسوم به عبرا فرار کرد و همچنان در مخفیگاه به‌سر می‌برد.

جالب اینجاست که این تحرکات با حملات داعش به مرزهای لبنان به طور همزمان انجام می‌پذیرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که لبنان با توجه به حضور حزب الله در این کشور به منطقه امن تبدیل شده است و حزب الله لبنان به عنوان یکی از ستون اصلی مقاومت قصد دارد عملیات خود را علیه داعش افزایش دهد. سید حسن نصرالله،‌ دبیر کل حزب الله لبنان در این باره اخیرا بیان داشته است که مقابله با تروریست های تکفیری و حفاظت از امنیت لبنان اولویت حزبش است.

«سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان رویارویی با تکفیری‌‌ها و تروریست‌ها را گزینه این حزب خواند و تاکید کرد که با وجود همه تحولات درمنطقه مقاومت همچنان قوی بوده و تضعیف نشده است.

به گزارش روزنامه الاخبار، سید نصر الله اخیراً در دیدار با شماری از افسران و نظامیان مقاومت اسلامی در منطقه «البقاع»، گفته است «نبرد القلمون، اراده جنگ است و ما پا در میدان این نبرد خواهیم گذاشت و با توکل به خدا، کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد.»

از سوی دیگر موضوع جالب توجه هدیه نظامی ایران به لبنان است. ایران با توجه به شرایطی که لبنان در آن قرار دارد و خطر شیوع تروریسم و مقاومت این کشور در برابر داعش بیان داشته که هدیه‌ نظامی به این کشور اعطا خواهد کرد. کمک جمهوری اسلامی ایران دارای سه ویژگی مهم است. اول آنکه بدون قید و شرط است، دوم بدون واسطه کشور ثالثی است و مهمتر از همه اینکه این هدیه شامل اسلحه و مهمات مورد نیاز ارتش لبنان است. مقامات کشورمان در این زمینه مطرح کردند که موضوع مقابله با تروریسم نیازمند همکاری بیشتر کشورهای مختلف است و در این جهت باید به کشورهایی که در مقابله با تروریسم در صف اول هستند کمک صورت گیرد. جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در زمینه های نظامی و تسلیحاتی داشته و آمادگی دارد این دستاوردها را در اختیار ارتش لبنان قرار دهد.

همین موضوع البته مورد انتقاد کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا قرار گرفته است و در این راستا رسانه‌های غربی نیز با جنجال‌سازی سعی کردند اهداف واقعی ایران را در کمک به لبنان در این زمینه مخدوش سازند. در این زاستا روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط از مانع‌تراشی آمریکا در روند اعطای کمک نظامی ایران به لبنان خبر داد و نوشت که واشنگتن به دنبال تعویق ارسال این کمک‌هاست.

البته ۱۴ مارس و دولت فرانسه در پی اعلام هدیه نظامی ایران به لبنان سعی کردند پیشرفت های شتابزده ای را در اجرایی کردن هدیه سه میلیارد دلاری نظامی عربستان به لبنان از طریق فرانسه انجام دهند و آن را بار دیگر به جریان اندازند تا شاید بتوانند این شائبه را ایجاد کنند که دیگر نیازی به کمک های نظامی ایران نیست.
به هر جهت فعالیت های داعش و حمایت‌های غیر مستقیمی که غرب و حکومت‌های عربی منطقه از این گروه تروریستی انجام می‌دهد شائبه‌های زیادی را بوجود آورده است. جالب اینجاست که غرب در یک فرایندی سیستمیک در حال هر چه ضعیف تر کردن کشورهای درگیر با داعش است اما ائتلافی ضد داعش تشکیل داده و مدعی مقابله با این گروه تروریستی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا»
متاسفانه هر از چندگاهی در نوار مرزی جنوب کشور اتفاقات ناگوار این چنینی رخ می دهد که همه اینها دال بر این موضوع است که برخی کشورهای همسایه سرناسازگاری با ایران را دارند. همه این اتفاقات از آستین افغانستان و پاکستان بیرون می آید البته با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی که حامی منافع آمریکا در منطقه می باشند.
سرویس سیاسی «فردا»- سه مامور انتظامی عصر روز چهارشنبه و یک درجه دار نیروی انتظامی صبح روز بعد بوسیله اشرار مسلح در شهرستان سراوان به شهادت رسیدند. اشرار مسلح در تماس با پلیس ۱۱۰ ماموران انتظامی را به محل مورد نظر خود هدایت کرده و در کمین و عملیات کور آنان را به شهادت رساندند. پس از این حادثه این افراد شناسایی شده و مامورین نیروی انتظامی تعدادی از اعضای این گروه را دستگیر کرده‌اند. اما موضوع قابل توجه در این مساله تحرکات تروریست‌ها در مرزهای میان ایران و پاکستان است. رفته رفته پاکستان به حیات خلوت تروریست‌ها تبدیل شده است و بی مبالاتی مقامات پاکستان به این موضوع دامن زده است. این درحالی است که سخنگوی دولت پاکستان نیز طی اظهاراتی بیان داشته که پاکستان به محل امنی برای اشرار تبدیل نشده است!

در این باره محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «فردا» با تاکید بر پیگیری این مورد در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این حادثه تروریستی را در اولین جلسه خود بررسی و مورد پیگیری قرار خواهد داد. پیش از این و در موارد این چنینی که اتفاق افتاده بود کمیسیون امنیت ملی مجلس جلساتی را با حضور مقامات وزارت کشور در خصوص امنیت مناطق مرزی سراوان برگزار کرده و مقامات وزارت کشور گزارشات خود را در این رابطه به کمیسیون ارائه کرده‌اند. 

وی افزود: متاسفانه هر از چندگاهی در نوار مرزی جنوب کشور اتفاقات ناگوار این چنینی رخ می دهد که همه اینها دال بر این موضوع است که برخی کشورهای همسایه سرناسازگاری با ایران را دارند. همه این اتفاقات از آستین افغانستان و پاکستان بیرون می آید البته با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و  برخی از کشورهای عربی که حامی منافع آمریکا در منطقه می باشند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: مرزبانان ما همواره سعی‌شان بر این بوده است که مشکلات مرزی را رصد کنند و در مواردی هم به دلیل منع شدن از ایجاد تنش میان دو کشور همسایه ملاحظاتی صورت گرفته است. اما به نظر می رسد با گذشت زمان روز به روز تهدیدات از سوی مرزهای همین کشورها بیشتر شده و منجر به بروز مشکلات این چنینی شده است.

آصفری تصریح کرد: اخیرا تذکراتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به کشور پاکستان و برخی کشورهای حاشیه داده شده تا به خود بیایند و آنها نیز همانند ایران مرزهای خود را رصد نمایند تا تنشی میان ایران و کشورهای همسایه رخ ندهد. اما این حملات نشان داده است که آنها تمایلی برای همکاری در این باره ندارند. عجز و ناتوانی کشورهای همسایه در مرزهای شرقی ما مشهود است و آن ها باید مسئولیت خود را در قبال کشورهای همسایه خود بپذیرند. آنها باید پاسخگوی این ناامنی ها باشند. آنها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران برخوردی جدی خواهد کرد. 

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا تذکرات لازم در خصوص نفوذ تروریست‌ها به کشور از خاک پاکستان را به این کشور بدهد و البته ما خود از طریق امنیتی و سیاست خارجی این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد. 

آصفری خاطرنشان کرد: همچنین قرار است در پی حادثه تروریستی در سراوان و کشته و مجروح شدن 4 تن از مأموران نیروی انتظامی، به زودی هیئت ویژه‌ای از این کمیسیون به محل حادثه اعزام شود. این هیئت مسئولیت دارد که حادثه اخیر تروریستی سراوان را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و ابعاد آن را برای جلوگیری از وقوع حوادث بعدی احتمالی مورد ارزیابی قرار دهد. 

وی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرات نادرست در خصوص این حادثه نیز گفت: اینکه برخی این اتفاق را ناشی از کوتاهی مرزبانان در وظایف خود می دانند نادرست است. باید در این باره گفت که مرزبانان کشور در هیچ موردی کوتاهی نکرده‌اند و باید از مسئولین ارشد خواست که به فکر تجهیز هر چه بیشتر این عزیزان در مرزها باشند.  




داعش با گاز خردل مردم عین العرب را هدف قرار داد
کارشناسان در این زمینه مطرح‌ کرده‌اند که زخم‌های که برخی ازمردم این منطقه را از بین برده است، بر اثر گلوله و یا انفجارهای متعارف به وجود نیامدند، این زخم‌ها نوعی سوختگی با لکه‌های سفید و بدون زخم و خونریزی هستند که عمومن بر اثر گاز خردل به وجود می‌آیند.
سرویس سیاسی «فردا»؛ آخرین اخبار از درگیری‌ها در عین العرب از نبرد تن به تن داعش و مردم کوبانی حکایت دارد. گزارش‌ها از ناکار‌آمدی حملات هوایی دیشب تا امروز ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا را دارد. تکان‌دهنده‌ترین خبری که بعدازظهر امروز منتشر شد حاکی از سابقه حمله‌ی شیمیایی به کوبانی بود. در ساعاتی پیش خبری تایید شد مبنی بر این‌که داعش از نوعی سلاح شیمیایی در حمله به کوبانی استفاده کرده است. عکس‌های منتشر شده نشان‌دهنده‌ی زخم‌های عمیقی بود که عمومن به خاطر گازهای شیمیایی پدید می‌آید. این عکس‌ها توسط مرکز امور بین‌المللی بررسی خاورمیانه منتشر شده است که نشان از کشته‌شدگان شبه‌نظامیان کرد در روستایی در نزدیکی کوبانی می‌دهد.


کارشناسان در این زمینه مطرح کرده‌اند که زخم‌های که برخی ازمردم این منطقه را از بین برده است، بر اثر گلوله و یا انفجارهای متعارف به وجود نیامدند، این زخم‌ها نوعی سوختگی با لکه‌های سفید و بدون زخم و خونریزی هستند که عمومن بر اثر گاز خردل به وجود می‌آیند.

حمله شیمیایی داعش به مردم روستانشین اطراف کوبانی درحالی خبر ساز شده است که پیش از این گروه تروریستی علیه مردم صلاح‌الدین عراق نیز از سلاح شیمیایی استفاده کرده بود. حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین با استفاده از گاز "کلر" علیه عشایر بنی سعد در جنوب استان صلاح الدین، منجر به خفگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مسمومیت دهها تن از مردم و نیروهای داوطلب شد. 


بر اساس گزارشاتی که سایت اینترنشنال بیزنس‌تایمز انگلستان منتشر کرده است این سلاح‌های شیمیایی به احتمال زیاد از طریق مرکز موتحنا در 36 مایلی شمال‌غربی بغداد که به تصرف داعش درآمده است تامین شده‌اند. این مرکز تولیدکننده‌ی سلاح‌های شیمیایی بود که دولت صدام حسین از آن‌ها بهره می‌برد. اما وزارت امور خارجه آمریکا اظهار می‌دارد که در زمانی که آن مرکز به دست نیروهای آمریکایی افتاد هیچ سلاح شیمیایی در آنجا یافت نشد و از آن گذشته استفاده چنین موادی برای اهداف نظامی بسیار سخت است.

جالب اینجاست که آمریکا پیش از این در حمایت از معارضین و تروریست‌های سوریه علیه بشار اسد چندین بار دولت سوریه را به حمله شیمیایی علیه مردم کشورش متهم ساخت و دولت سوریه را برای خلاء سلاح شیمیایی تحت فشار قرار داد که طی آن  در چند مرحله دولت سوریه اقدام به تحویل سلاح‌های شیمیایی خود کرد. در آن زمان دولت سوریه نیز مطرح می کرد که تروریست‌ها اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کرده‌اند اما غرب این مساله را تکذیب می کرد. اما امروز داعش در کوبانی و صلاح‌الدین آشکارا از سلاح های شیمیایی مختلف استفاده می کند و جالب اینجاست که آمریکایی‌ها بازهم دولت سوریه را مقصر این مساله می‌دانند و در ادعایی کاملا جالب توجه بیان می‌کنند که دولت سوریه به داعش که دشمن شماره یکش محسوب می شود سلاح‌های شیمیایی داده است؟!

به هر جهت به نظر می‌رسد داعش هر کجا که با سد انسانی و مقاومت مردمی مواجه می شود از این سلاح‌ها استفاده می کند. هنوز به طور کامل مشخص نیست که این سلاح‌ها به چه صورت به دست داعش افتاده است اما آنچه مشخص است این است که آمریکا با ادعاهایی که مطرح می کند به فکر خلع سلاح داعش نیست و همواره در اتفاقات اینچنینی در جنگ علیه داعش، سوریه را محکوم می‌کند.   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد