سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



یک مقام بلند پایه پنتاگون اعلام کرد در این حملات مقر فرماندهی نیروهای داعش در شرق سوریه جزء اهداف عملیاتی بوده است. گفته می شود جنگنده های برخی کشورهای عربی در این حملات مشارکت داشته اند.کشورهای بحرین، عربستان، قطر، اردن و امارات در این عملیات مشارکت دارند.
آمریکا و متحدان عربی این کشور از شب گذشته حملات خود علیه گروه داعش را در مناطق شرقی سوریه آغاز کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یو اس ای تودی جان کربی سخنگوی پنتاگون با تایید نخستین حمله هوایی و موشکی آمریکا و متحدان عربی این کشور به نیروهای داعش در شرق سوریه در روز گذشته در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد:" من تایید می کنم که نیروهای آمریکایی و متحدان حملات خود به گروه داعش در سوریه را به شکل استفاده از حملات هوایی و موشکی آغاز کرده اند."

کربی با اشاره به اینکه حملات به گروه داعش به سوریه ادامه دارد گفت در شرایط کنونی نمی تواند به جزییات بیشتری از عملیات علیه گروه داعش در سوریه اشاره کند.

حملات شب گذشته به داعش 20 نقطه از مناطق شرقی سوریه را که تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد، هدف قرار داده است. طبق اعلام پنتاگون این 20 هدف از طریق جنگنده ها و موشک های کروز از عرشه ناوها مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات برای نخستین بار از هواپیماهای اف 22 آمریکایی استفاده شده است. بیشترین حملات به شهر رقه که مرکز اصلی تحت کنترل داعش در سوریه است، انجام شده است.

یک مقام بلند پایه پنتاگون اعلام کرد در این حملات مقر فرماندهی نیروهای داعش در شرق سوریه جزء اهداف عملیاتی بوده است.گفته می شود جنگنده های برخی کشورهای عربی در این حملات مشارکت داشته اند. کشورهای بحرین، عربستان، قطر، اردن و امارات در این عملیات مشارکت دارند. از میان این 5 کشور عربی ، قطر نقش مستقیمی در عملیات های نظامی ندارد اما از این حملات پشتیبانی می کند.

این حملات بدون هماهنگی و مشارکت دادن دولت سوریه در مبارزه با داعش در شرق این کشور صورت می گیرد اما خبرگزاری رسمی سوریه با تایید خبر این حملات به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت؛ آمریکا از طریق سفیر سوریه در سازمان ملل ساعاتی قبل از آغاز حملات به دولت سوریه اطلاع داده بود.

بر اساس تخمین ها بیش از دو سوم از 30 هزار نیروی داعش در شرق سوریه و در دو استان رقه و دیر الزور مستقر اند. آنها بیش از یک سال است که با تصرف این دو استان شرقی سوریه در این منطقه خلافت خود خوانده اسلامی اعلام کرده اند.

آمریکا از اوت سال جاری میلادی حملات هوایی خود به گروه داعش را در عراق آغاز کرده است و در یک ماه گذشته بیش از 190 بار علیه این گروه دست به حمله هوایی زده است. در هفته جاری هواپیماهای رافائل فرانسوی نیز با انجام چند حمله به عراق اهدافی از داعش را بمباران کردند.

آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه پیشتر و در جریان جنگ داخلی سوریه که از مارس سال 2011 بدین سو جریان دارد با حمایت از گروه های مسلح تندرو مخالف بشار اسد در سوریه در شکل گیری گروه های تروریستی چون داعش موثر بوده اند. 




در گفتگو با رادیو NPR و نشنال اینترست،
در ایران بر سر شبکه های اجتماعی بحث و حدل در جریان است/هیچ عاقلی به فکر حمله به ایران نمی افتد/امریکا از تحریم ایران چه چیزی عایدش شده؟/ما در عراق نیروی نظامی نداریم، بلکه مشاور نظامی داریم و به آنها کمک نظامی می دهیم/ایران اماده ی توافق خوب است و معتقد است که چنین توافقی دم دست است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که اکنون در نیویورک به سر می برد، با دو رسانه ی آمریکایی به گفتگو پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ظریف گفت: معتقدم، توافق با ایران بهتر از عدم توافق است.

مهمترین بخش های گفتگوی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با نشریه «نشنال اینترست» و رادیو «NPR» در زیر می آید:

*متاسفانه برخی در آمریکا به تحریم ها به عنوان ابزار و سرمایه ای مهم نگاه می کنند چراکه تمام بحث و جدل بر سر این است که آیا می توانیم توافقی منعقد کنیم که تحریم ها لغو شود. 

*ما هیچی از آمریکا نمی خواهیم. نه تضمین امنیتی می خواهیم نه پول، ما از آمریکا نمی خواهیم کاری انجام داد. انها فقط باید تحریم ها را بردارند. ایران در مقابل حاضر است برتامه هسته ای خود را محدود کند. 

*اگر آمریکا علاقمند به ماجراجویی نظامی در ایران است، ماجرا فرق می کند. من فکر نمی کنم که هیچ ذهن عاقلی بخواهد چنین کاری را انجام دهد، آن هم در منطقه ای که ما همگی با چالش بسیار جدی مواجه هتسیم. تنها نیرویی که در مقابله با چالش ها جدی بوده، ایران است. اگر کسی بغداد و اربیل را از شر داعش نجات داده باشد آن ایران است.  ما آنجا بودیم پیش از آنکه کس دیگری برسم.

*آمریکا باید بفهمد که تحریم ها سرمایه و ابزاری برای آن نیست. من فکر می کنم فهم این مسئله آنقدرها هم دشوار نیست.

*ایران می تواند ادعا کند که در مقابل فشار ایستاده است و بهای اقتصادی ان را پرداخته است، اما مهم ان است که مقابل فشار ایستادگی کرده است و چنین چیزی{مقاومت} را بدست آورده است. من از آمریکا می پرسم، شما از تحریم ها چه چیزی بدست آورده اید. 

*نمی خواهم در مورد ظهور داعش و ارتباط با عربستان، به گذشته نگاه کنم، امیدوارم دوستان ما در عربستان سعودی دریافته باشند که  داعش به همان اندازه که برای عراق و سوریه تهدید محسوب می شود، برای آن ها تهدید به حساب می آید. ما اماده که ایم که رو به جلو نگاه کرده و با عربستان سعودی در جهت حل مسئله ی داعش همکاری کنیم.

*من آدم واقع گرایی هستم. معتقدم که اکنون به توافق هسته ای نیاز داریم. مسلما، اگر مسئله هسته ای حل شود، موانع کمتری در مسیر کاهش تنش بین ایران و آمریکا وجود خواهد داشت.  معتقد نیستم که تنش ها در روابط ما غیرقابل اجتناب یا ذاتی است. سیاست هایی وجود دارد که باعث افزایش تنش می شود و فکر نمی کنم که این سیاست ها باید وجود داشته باشند. 

*سلاح هسته ای برای هیچ کس امنیت به بار نیاورده است، نگاه کنیده بر سر اسرائیل چه آمده است.

*فکر می کنم وقتی دستیابی به توافق را با عدم توافق مقایسه می کنید، مشخص می شود که توافق بهتر است.

*جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست مورد بازجویی قرار گرفته است.او تابعیت دوگانه دارد اما هر کاری که انجام داده به عنوان یک شهروند ایرانی انجام داده نه آمریکایی. قوه قضائیه ایران ملزم به آن نیست که به آمریکا توضیح دهد چرا یکی از شهورندان ایرانی را بازداشت کرده است.  وکلای رضائیات از جرم او اگاهند. من شخصا جیسون را می شناسم و او را خبرنگار منصفی می دانم و امیدوار بودم که بازداشت او کوتاه باشد و تلاش کردم که کوتاه تر باشد. 

* در ایران همواره بحث و جدل در مورد اینکه دولت به چه میزان باید مردم را از مسائل ناپسند دور کند، وجود دارد. این بحث و جدل اکنون در جریان است. برای همین است که همچنان محدودیت هایی در ایران بر روی برخی از شبکه های اجتماعی وجود دارد. برخی معقتدند که اقدام دولت در جهت دسترسی بیشتر به رسانه هایی که آنها مشکل زا می دانند غیرقابل قبول است. 

*شباهات های بسیاری بین ایران و آمریکا وجود دارد.  هر دو کشور مردمی دارند که علاقمند به آینده ی فرزندانشان، صلح، امنیت  و مورد احترام گرفتن، هستند، البته اختلافاتی بین دولت ها وجود دارد اما این بدین معنا نیست که مردم ایران با مردم آمریکا تفاوت دارند. آنها بیش از آنکه مردم تصور می کنند شباهت دارند.

*فرزندان من در امریکا نیستند، آنها در آمریکا متولد شدند اما در ایران زندگی می کنند.

ما با مردم عراق و دولت آنها همکاری می کنیم. ما نمی گوییم که انها چه بکنند و به آنها دستور نمی دهیم بلکه کمک می کنیم. همین مسئله است که باعث تفاوت ایران و امریکا می شود.

*ما در عراق نیروی نظامی نداریم، بلکه مشاور نظامی داریم و به آنها کمک نظامی می دهیم.  

*ما اماده ی پایبندی به مذاکرات تا لحظه ی اخر هستیم. ایران اماده ی توافق خوب است و معتقد است که چنین توافقی دم دست است.







مفتی سابق مصر داعش را پدیده‌ای پیش‌بینی شده دانست و با استناد به حدیثی از امام علی (ع) تاکید کرد که امیر المومنین 1400 سال پیش، ظهور داعش را پیش‌بینی کرده بود.
کد خبر: ۴۳۶۲۱۴
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰-22 September 2014
مفتی سابق مصر داعش را پدیده‌ای پیش‌بینی شده دانست و با استناد به حدیثی از امام علی (ع) تاکید کرد که امیر المومنین 1400 سال پیش، ظهور داعش را پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المحیط، علی جمعه گفته است اوصاف گروهک تروریستی داعش، در منابع و کتب اسلامی و از زبان امام علی(ع) بیان شده است. 

وی با نقل این حدیث از حضرت علی علیه السلام که: «زمانی که پرچم‌های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید (به آن‌ها نپیوندید) و دستان و پاهایتان را تکان ندهید (با آن‌ها بیعت نکنید و به آن‌ها نپیوندید) سپس قومی ضعیف ظاهر می‌شود که قلب هایشان مانند براده‌های آهن سخت است. آن‌ها حکومت دارند اما به هیچ عهد و میثاقی پایبند نیستند به حق دعوت می‌کنند اما هرگز از عمل کنندگان به آن نیستند. اسم‌هایشان، کُنیه و نسب‌هایشان از نام شهرها گرفته شده است. تا اینکه میان خود اختلاف نظر پیدا می‌کنند سپس خداوند حق را آنگونه که می‌خواهد ظاهر می‌سازد» در سایت یوتیوب، داعش را مصداق آن دانست و افزود مشکل این گروه اینست که اسلام را درست نفهمیده است. 





یک روزنامه عربستانی در خبری مضحک مدعی شد، گروهی از عناصر القاعده قصد داشتند از "نیترات آمونیوم" ساخت ایران در اجرای حملات تروریستی در عربستان استفاده کنند.
به گزارش مشرق، روزنامه "الوطن" در سایت اینترنتی خود تأکید کرد، پس از صدور حکم دادگاه علیه گروهک 94 نفری القاعده، مشخص شد این گروهک قصد داشت برای انجام حملات تروریستی در عربستان از 3 تن نیترات آمونیوم ساخت ایران استفاده کند.
دادگاه ویژه رسیدگی به مسائل تروریسم و امنیت عربستان در ریاض دیروز گروهی از عناصر این هسته را به سرکردگی شخصی به نام «أخو من طاع الله» محکوم کرد. این شخص و سه نفر دیگر به مرگ و 15 نفر دیگر تا 23 سال به حبس محکوم شدند، و جلسه های قرائت حکم سایر متهمان نیز برگزار خواهد شد.  
برنامه ریزی و آغاز اجرای طرح ترور شمار بسیاری از دولتمردان، یکی از مهم ترین اتهاماتی است که «أخو من طاع الله» به خاطر آنها محکوم شده است. همچنین یکی دیگر از اتهامات وی این است که در گذشته با یکی از خبرنگاران الجزیره قطر از طریق اینترنت در تماس بوده است، تا از نظر رسانه‌ای به القاعده خدمت کند. وی همچنین از یکی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس درخواست کرده بود تجهیزاتی را در اختیار گروهش قرار دهند.
از بارزترین اتهامات سرکرده این گروهگ تروریستی، جذب و آموزش افرادی برای غواصی جهت هدف قرار دادن کشتیهای خارجی هنگام عبودر آنها از آبهای بین المللی در دریای سرخ است.
وی همچنین متهم است که مسؤولیت کمیته شرعی گروهکش را در عربستان برعهده داشت و علاوه بر صدور فتوا برای انجام عملیات، به سؤالاتی که در سایتی به نام "مجله صوت الجهاد" مطرح می شد، پاسخ می داد تا از این راه حمایتها و توجه مردم را جلب کند.
رسوایی عربستان سعودی به دلیل عضویت شمار قابل توجهی از اتباع این کشور در گروه‌های تروریستی و همچنین افشای حمایتهای گسترده و همه جانبه این کشور از تروریستها در مناطق مختلف دنیا به ویژه عراق و سوریه؛ موجب شده است که مسؤولان و رسانه‌های این کشور جهت فرار از فشارهای بین المللی و افکار عمومی در دنیا، و همچنین بهبود چهره خود به تکاپو بیفتند.
عربستان سعودی در همین راستا به تازگی به عضویت ائتلافی به ریاست آمریکا تحت عنوان مقابله با "داعش" درآمده است؛ ائتلافی که پس از مدت کوتاهی مشخص شد هدف اصلی آن ادامه حمایتهای همه جانبه از تروریستها در سوریه است، آن هم تحت عنوان "آموزش و تسلیح مخالفان میانه رو".
منبع: العالم



عضو کمیته اجرایی فیفا اعلام کرد به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا در خاورمیانه، جام جهانی 2022 در قطر برگزار نخواهد شد.
به گزارش مشرق، "تئو سوانسیگر" گفت به دلیل گرمای هوا، جام جهانی 2022 در قطر برگزار نخواهد شد.

عضو آلمانی فیفا به بیلد گفت: من به شخصه فکر می‎کنم که جام جهانی 2022 در قطر برگزار نخواهد شد.
سوانسیگر در ادامه اظهار داشت: علم پزشکی می‎گوید آنها نمی‎توانند مسئولیت برگزاری این دیدار در چنین شرایط آب و هوایی را بپذیرند.وی گفت: آنها ممکن است ورزشگاه‎های خود را خنک کنند اما جام جهانی فقط در استادیوم‎ها برگزار نمی‎شود. تماشاگران از سراسر دنیا به قطر می‎آیند و مسافرت به جایی که سلامتی افراد را به مخاطره می‎اندازد، برای برگزار کننده، پیگرد قانونی دارد.عضو آلمانی فیفا در پایان گفت: این چیزی نیست که اعضای کمیته اجرایی فیفا پاسخی برای آن داشته باشند.منبع: مهر


رسانه‌های آمریکایی در رتبه‌بندی بهترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان، سازمان «آی اس آی» پاکستان را به عنوان بهترین سازمان اطلاعاتی و سازمان «سی آی اِی» آمریکا را در ردیف دوم و «ام آی ۶» انگلستان را در جایگاه سوم قرار دادند.
به گزارش مشرق، «اکسپرس نیوز»، رسانه‌های آمریکایی در رتبه‌بندی بهترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان، سازمان «آی اس آی» پاکستان را به عنوان بهترین سازمان اطلاعاتی و سازمان «سی آی اِی» آمریکا را در ردیف دوم و «ام آی 6» انگلستان را در جایگاه سوم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات ارتش پاکستان که مهمترین سازمان اطلاعاتی این کشور است، در میان 10 سازمان اطلاعاتی برتر دنیا در جایگاه نخست قرار گرفت.

سازمان «سی آی اِی» آمریکا، «ام آی 6» انگلستان، «ام اس اس» چین و «اف اس بی» روسیه در جایگاه دوم تا پنجم در این رده‌بندی قرار گرفتند و سازمان «آر اِی دبلیو» هند نیز در رتبه هفتم جهان قرار گرفت.

حفاظت از منافع ملی، تاثیرگذاری در تحولات سیاسی و اجتماعی و همکاری و مشاوره با ارتش کشور از جمله معیارهای طبقه‌بندی سازمان‌های اطلاعاتی توسط رسانه‌های آمریکایی اعلام شد.

حفاظت از تمامیت ارضی، مقابله با دشمنان در داخل و خارج از کشور و بویژه انجام عملیات‌های ضد تروریستی نیز از دیگر معیارهای رسانه‌های آمریکایی برای انتخاب بهترین سازمان اطلاعاتی جهان بود.

براساس گزارش‌های منتشر شده، سازمان اطلاعات پاکستان در جنگ‌های «افغانستان»، «کارگل» منطقه مرزی هند و پاکستان و عملیات «کشمیر» نقش مهمی داشته است.

این در حالی است که پس از بازنشستگی سپهبد «ظهیرالاسلام» رئیس آی اس آی در یکم اکتبر سال جاری میلادی، «نوازشریف» نخست وزیر پاکستان با مشاوره «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش این کشور، سپهبد «رضوان اختر» را به ریاست سازمان آی اس آی برگزیده است.

منبع: تسنیم


روهل مدعی می شود ترکیه برنامه ساخت بمب پلوتونیومی را دنبال می کند. طبق این گزارش ترکیه از سال 2010 برنامه کسب قابلیت غنی سازی اورانیوم را به دستور اردوغان دنبال می کند.
یک روزنامه آلمانی با انتشار گزارشی مدعی شد دولت ترکیه برنامه مخفی برای تولید سلاح هسته ای دارد.

به گزارش عصر ایران روزنامه دی ولت در گزارشی به قلم " هانس روهل" مدیر سابق طرح و برنامه وزارت دفاع آلمان نوشت دولت رجب طیب اردوغان به دنبال ساخت سلاح هسته ای است.

بر اساس ادعای این مدیر سابق وزارت دفاع آلمان ، ترکیه برای این منظور اطلاعات مربوط به ساخت سلاح هسته ای را از منابع پاکستانی دریافت کرده است.

این گزارش مدعی است یکی از دلایل شنودهای سازمان اطلاعات آلمان از ترکیه که اخیرا روزنامه اشپیگل آلمان آن را افشا کرد، همین برنامه مخفی دولت اردوغان برای دست یابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای است.

این گزارش می گویددر شنودهای دستگاه اطلاعات آلمان ، این مساله برملا شده که اردوغان همزمان با تلاش برای کسب منصب ریاست جمهوری که ماه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری محقق شد، دستور برنامه دست یابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای را نیز داده است.

روهل در گزارش خود می نویسد : مدل ترکیه برای دست یابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای ایران است.
ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده است و بر دست یابی به تکنولوژی هسته ای به منظور مصارف صلح آمیز و خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای تاکید می کند.

روهل می نویسد بهانه ترکیه برای دست یابی به تکنولوژی هسته ای، مصارف رو به تزاید انرژی این کشور است که همزمان با رشد اقتصادی این کشور نیاز این کشور به انرژی بیشتر می شود.

روهل مدعی می شود ترکیه برنامه ساخت بمب پلوتونیومی را دنبال می کند. طبق این گزارش ترکیه از سال 2010 برنامه کسب قابلیت غنی سازی اورانیوم را به دستور اردوغان دنبال می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد