سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده استان خوزستان

 

به گزارش رهیاب نیوز انتقاد نمایندگان استان به فیلتر سایت های خبری توسط وزارت ارشاد،نظرات نمانیدگان در خصوص تعطیلات مجلس،توصیه معوان سیاسی استاندار به شواری شهر،فعالیت 30 سرویسی جاسوسی در خوزستان،انتقاد نماینده اهواز به سن بازنشسنگی در شکرت نفت،اظهارات استاندار در پیشتازی استان در اقتصاد مقاومتی،پیشنهادات محسن رضایی برای رونق استان،پاسخ مدیر میراث فرهنگی به علت برداشتن تابلوهای شهدا از شهر شوش و...از مهمترین اخبار رهیاب در هفته جاری بود.

 

 

 

داستان ما و ماشین های پلاک اروند+عکس

رهیاب نیوز :با تمام مانوری که استاندار روی این موضوع می دهد و جای تشکر هم دارد اما وقتی سری به قیمت های سرسام آور این ماشین ها انداختیم و وضعیت بیکاری بالا و جیب خالی مردم در استان را براندار کردیم تنها حرفی که می شد بیان کرد عکس زیر است که شرح حال ما است!

 

 

نماینده مردم هندیجان،ماهشهر و امیدیه در گفتگو با رهیاب:

وزارت ارشاد باید از سایت های منتقد ممنون باشد نه اینکه آنها را تعطیل کند/دولت برنامه جدی برای کاهش بیکاری نداشته است

رهیاب نیوز :حبیب آقاجری اظهار داشت:دولت خصوصا وزارت ارشاد باید از سایت های ارزشی و منتقد ممنون باشد که حافظ ارزش های نظام هستند و مشوق این سایت های دلسوز باشند نه اینکه با آنها برخورد کنند و آنها را تعطیل کنند.

 

 

خطاب به رئیس شورای کشاورزی شهرستان:

آقای فرماندار ؛ نگذارید خرمای آبادان را مفت بخرند / چشم روستائیان به تصمیم رئیس!

رهیاب نیوز :تنی چند از نخلداران منطقه آبادان نسبت به خرید ارزان قیمت خرما توسط دلالان از کشاورزان هشدار دادند.

 

 

یک شهروند آبادانی ابتکار را دعوت به مناظره کرد!

رهیاب نیوز :سرکارخانم دکتر ابتکار *لازمه مسئولیتهاى بزرگ بهره مندی ازتدبیر و دیدگاههای وسیع و سنجش مشکلات ومعضلات معتنابهه از ابعاد مختلف است. زیرا هر اقدام و یا قصد به اقدام وحتی اظهار نظری که درمحل خود نباشد..

 

 

 

مادری پس از 29 سال دوری فرزند شهیدش را در آغوش گرفت/روزی استثنایی و تکان دهنده سردشت دزفول

رهیاب نیوز :صبح امروز جمعه، مردم شهید پرور و غیور شهر سردشت دزفول با استقبال گسترده از خانواده و مادر شهید «عبدالکریم لرکی» که بعد از 29 سال چشم انتظاری به زیارت فرزند شهیدشان که بعنوان شهید گمنام در این شهر به خاک سپرده شده بود، آمدند.

 

 

نماینده مردم شوش در گفتگو با رهیاب:

وزارت ارشاد باید به دلیل فیلتر کردن سایت های خبری معذرت خواهی کند/چرا وزارت ارشاد برای شبکه های اجتماعی فکری نمی کند/وزیر ارشاد دست از این کارها بردارد وگرنه استیضاح می شود

رهیاب نیوز :سید راضی نوری اظهار داشت:به اقای وزیر ارشاد تذکر می دهیم دست از این کارها بردارد و الا وظیفه شرعی خود را انجام خواهیم داد و او را استیضاح خواهیم کرد وزرات ارشاد برای فیلتر کردن سایت ها باید معذرت خواهی کند و با خاطیان و مسببین این کار برخورد کند.

 

 

نگاهی به اظهارات مخالفین در شورای شهر اهواز:

پشت پرده وعده ریاست به طیف مخالف چیست؟/چه کسانی شورای چهارم را در سراشیبی شورای سوم قرار می دهند؟

رهیاب نیوز : طی روزهای گذشته در این پایگاه خبری مطالب متعددی از دو گروه موافق و مخالف شورای شهراهواز منتشر شد که به نوعی روشن کننده مواضع و دیدگاه های آن ها بود.

 

 

هیات دولت واردات خودروهای لوکس را مطلقا ممنوع کرد/تردد خودروهای پلاک اروند در هاله ای از ابهام!

رهیاب نیوز :باید دید با ممنوع شدن ورود این ماشین ها تکلیف خبر استاندار و آزادسازی تردد ماشین های پلاک اروند در استان چه خواهد شد؟مسئولین استانی باید پاسخ دهند آیا این مصوبه ورود ماشین از منطقه اروند را هم شامل می شود؟ و در صورت ممنوعیت ورود این ماشین ها، تکلیف خبر خوش استاندار چه خواهد شد؟!

 

 

نماینده مردم دزفول در گفتگو با رهیاب:

وزارت ارشاد زمینه مناسب برای صدور مجوز پایگاه های خبری را فراهم کند/انتظار داشتیم حداقل 2نماینده به خوزستان اضافه شود  

رهیاب نیوز :عباس پاپی زاده اظهار داشت:اگر وزارت ارشاد بنای ساماندهی دارد اول باید زمینه صدور مجوز را فراهم کند و این روند را تسهیل کند اگر بعد از به وجود آوردن شرایط لازم و مناسب کسی اقدام به دریافت مجور نکرد آن وقت می تواند مدعی شود که باید جلوی سایت های غیرمجاز را بگیریم.

 

 

 

آوارگان سدسازی، مخربان جدید محیط زیست:

مردم می‌گویند به ما گاز بدهند اگر درخت قطع کردیم دست ما را قطع کنند

رهیاب نیوز :سایه شوم طرح‌های مخربی چون سد کارون 3 بر سر مناطق اطراف این تخریب‌های بزرگ محیط زیست گسترده است.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در گفتگو با رهیاب:

عده ای مخالف تصمیم استانداری برای تردد خودروهای پلاک اروند هستند/ما به مردم خوزستان جوابگو هستیم

رهیاب نیوز :جمال درویش اظهار داشت::بعد از این همه زجر و مکافاتی که مردم منطقه و خوزستان در دوران جنگ دیده اند حالا اگر چند نفر از آنها سوار ماشین های لوکس شوند و ما بخواهیم کل این نعمت را از مردم خوزستان بگیریم به نظر می آید زیاد کارشایسته و درستی نباشد.

 

امام جمعه موقت اهواز:

200هزار تماس تلفنی سرویس های جاسوسی با جوانان خوزستانی/صهیونیست ها بیشترین سرانه مطالعه را دارند

رهیاب نیوز :حجت الاسلام حاحتی گفت: به یقین دشمن هیچ گاه از کار دست نمی کشد و از تلاش برای انحراف شما جوانان دست بر نخوداهد داشت، پس باید خود را تجهیز به صلاح بصیرت و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری کنید و با این دسیسه مقابله کنید.

 

 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بهترین زمین ها را در استان خوزستان داریم/بسیاری از رودخانه های مرزی هرز می روند

رهیاب نیوز :«اکبر هاشمی رفسنجانی» اظهار داشت: بهترین زمین ها را در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان داریم که با مدیریت آب می توان به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی رسید.

 

 

 

استاندار خوزستان:

اگر نفت را ول کنیم اتفاقات میمونی در استان خوزستان خواهد افتاد/دیروز چینی ها لولو بودند ولی امروز اقتصاد مملکت ما را دست گرفته اند

رهیاب نیوز :دکتر مقتدایی اظهار داشت: اگر قید نفت را بزنیم و فقط به همین کشاورزی و صنعت کشاورزی بپردازیم اتفاقات میمونی در استان خوزستان در کنار سایر سرمایه گذاری ها خواهد افتاد.

 

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفتگو با رهیاب خبر داد:

کمک استاندار خوزستان برای حل مشکل مالی نفت مسجدسلیمان

رهیاب نیوز :فرامرز کیانی زاده اظهار داشت:استاندار محترم هم یک شخصیت کاملا ورزشی هستند و وضعیت ورزشی استان را خصوصا در رشته فوتبال رصد می کند و پیگیر مشکلات تیم نفت مسجدسلیمان هم هستند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در گفتگو با رهیاب:

کسی به دنبال حذف تابلوهای شهدا برای ثبت جهانی شوش نیست/گردشگران فقط آثار تاریخی را نمی بینند بلکه با فرهنگ یک ملت آشنا می شوند

رهیاب نیوز :افشین حیدری اظهار داشت:اصلا چنین چیزی نیست مهمترین سرمایه ایرانی ها فرهنگ ایثار و شهادت است و به فرموده رهبر انقلاب زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و کسی هم دنبال حذف تابلوهای شهدا نیست هدف ساماندهی تابلوهای شهری بوده است.

 

 

مسئول کمیته تفحص و جستجوی شهدا در گفتگو با رهیاب:

تفحص شهدا در استان العماره عراق انجام خواهد شد/درگیری های اخیر عراق خللی در روند تفحص نداشته است

رهیاب نیوز :سردار باقرزاده گفت : از عموم رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استدعا داریم اگر اطلاعی از مناطق یا نقطه ای برای تفحص سراغ دارند به نمایندگی های جستجوی مفقودین ، امور ایثارگران سپاه و ارتش اعلام کنند که ما در تکمیل کارها بتوانیم استفاده کنیم.

 

 

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :

مدیرعامل مناطق نفتخیر جنوب به پیشنهاد استاندارخوزستان انتخاب شود/ اختیار نفت و گازی که در خوزستان سوزانده می شود به استان داده شود   

رهیاب نیوز :محسن رضایی اظهار داشت: اگر می خواهیم درآمدهای نفتی خوزستان به بیش از 10 میلیارد دلار افزایش باید به استاندار اختیارات کامل داده شود به گونه ای که مدیرعامل مناطق نفتخیر جنوب به پیشنهاد استاندارخوزستان انتخاب شود.

 

 

 

سوال وزیر فرهنگ دولت احمدی نژاد از وزیر فرهنگ دولت روحانی:

شما که با فیلتر مخالف هستید چرا سایتهای متعهد و انقلابی را فیلتر می کنید؟

رهیاب نیوز :دکتر حسینی با اشاره به فیلتر سایتهای منتقد خاطر نشان کرد: ضد انقلابی که دشمنی شان آشکار و تمام مواضعشان مشخص است آزاد باشند و افکار و اندیشه های آنها منتشر شود ولی نیروهای انقلابی را به نام افراطی و تندرو محکوم کنیم.

 

 

 

نماینده مردم هفتکل و مسجدسلیمان درگفتگو با رهیاب:

عضو سابق شورای شهر اهواز هیچ مکاتبه ای با ما در مورد هفتکل نداشته است

رهیاب نیوز :دکتر جلیلی گفت:این خبری که داده بودند را من تکذیب می کنم این شخصی که چنین ادعا کرده است هیچ گونه مکاتبه ای با ما در مورد هفتکل نداشته است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

شهرداری اهواز باید سالانه 6میلیاردتومان به آموزش وپرورش خوزستان پرداخت کند/7000معلم خوزستانی درخواست انتقال از استان داده اند

رهیاب نیوز :در حدود چهار هزار کلاس دوره ابتدایی ما به صورت چند پایه اداره می شوند، در واقع شاید با تامین 7083 نیرو مشکل کمّی نیرو حل بشود ولی بحث ارتقاء کیفی همچنان باقی خواهد بود در این زمینه راه کارهایی پیش بینی شده و امیدواریم بتوانیم آموزش استان را تکانی دهیم و از این وضعیت خارج کنیم.

 

 

آیت الله حیدری:

خطر ترویج افکار تکفیری در خوزستان را لمس می کنم/بحث آموزش باید در کنار پرورش صورت گیرد

رهیاب نیوز :افکار تکفیری در استان ما که از 20 سال پیش شروع شده و از طرف جریانات ضد انقلاب در حال ترویج است متاسفانه در حال رشد است ، البته رشد این افکار به این معنا نیست که مردم ما مورد اتهام قرار گیرند ، بلکه حساب این افراد منحرف از حساب مردم جداست ، بدنه وتوده مردم استان ما در خط اسلام و انقلاب و ولایت مشخص است ولی این افراد منحرف و خطرناک می توانند موج آفرینی کنند و برروی جامعه تاثیر بد بگذارند.

 

 

 

استاندار خوزستان:

خوزستان پیشقراول اقتصاد مقاومتی در کشور است/برخی مدیران که میلی به کمک ندارند در رعایت مقررات و مسائل شرعی کج افتاده اند

رهیاب نیوز : دکتر عبدالحسن مقتدایی اظهار داشت:من به همه مدیران استان تبریک می گویم ما حداقل در دوچیز در کشور پیشقراول و پیشتاز بودیم یکی بحث امنیتی -انتظامی بوده است که آن موضوعش جداست و دیگری بحث اقتصاد مقاومتی است که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد ما در بهمن ماه نه به این شکل ولی پیگیر بودیم.

 

گزارشی از پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز:

از ابهام در بخشش بدهی 870 میلیون تومانی آموزش و پرورش به شهرداری تا افزایش 25 درصدی نرخ سرویس مدارس

رهیاب نیوز :پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز بعد از ظهر امروز با حضور اکثریت وغیبت سه نفر از اعضا و حضور مدیر سازمان تاکسیرانی و نمایندگانی از آموزش و پرورش با دستور کار بررسی چهار لایحه در محل ساختمان شورای شهر اهواز برگزار شد.

 

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان در گفتگو با رهیاب:

خوزستان فقط یک شیرخوارگاه دارد/راه اندازی اورژانس اجتماعی در 8شهرستان

رهیاب نیوز :غلامرضا صدیق‌راد اظهار داشت:در استان خوزستان یک شیرخوارگاه داریم و بچه های زیر سه سال آنجا نگهداری می شوند این شیرخوارگاه به صورت دولتی اداره می شود و شکر خدا مشکلی هم ندارد.

 

 

نماینده مردم شوش در گفتگو با رهیاب:

اگر نماینده ای سه هفته تعطیلات را در حوزه انتخابیه اش نباشداجحاف کرده است/بیشتر کمک برای ثبت جهانی شوش از طرف میراث فرهنگی بوده است

رهیاب نیوز :سید راضی نوری اظهار داشت:آنچه که من از نماینده ها خبر دارم بیشتر آنها در حوزه انتخابیه خود بوده اند پس بد یا خوب بودن تعطیلات مجلس به استفاده نمایندگان از آن بر می گردد اگر کار استان و شهرستان را پیگیر هستند که تعطیلات به حق است ولی اگر سه هفته دنبال کارهای شخصی خود باشند بی شک تعطیلات خوب نیست.

 

 

معاون سیاسی‌ اجتماعی استانداری خوزستان در گفتگو با رهیاب:

دو جناح موافق و مخالف شورای شهر اهواز برای توافق تقسیم وظیفه کنند

رهیاب نیوز : فرج الله خبیر اظهار داشت:توصیه من این است همانگونه که در جلسات متعدد قرار شد اعضا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

 

امام جمعه موقت اهواز:

بیش از 30 سرویس جاسوسی در خوزستان علیه انقلاب کار می کنند/ بچه هیاتی ها فریب جماعت شیرازی ها را نخورند

رهیاب نیوز :حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی اظهار داشت:امروز کنسولگری امریکا در بصره 200 هکتار زمین دارد این زمین را برای بابا و ننه اش می خواهد؟اینها که بابا و ننه هایشان هم قروقاطی است غیر از این است که می خواهند به ما و انقلاب ما ضربه بزنند امروز فقط بیش از 30 سرویس جاسوسی در استان خوزستان علیه ما کار می کند.

 

 

 نماینده مردم اهواز در گفتگو با رهیاب:

برخی کارکنان نفت بالای 70 سال سن و دارای 45سال سابقه کاری هستند/قول نوبخت برای جذب استخدامی های استانداری تا پایان سال

رهیاب نیوز :سید شکر خدا موسوی اظهار داشت: متاسفانه جلوی استخدام های استانداری را وزارت کشور و سازمان بودجه و برنامه ریزی گرفت شخصا با اقای نوبخت صحبت کردم و وی قول داد تا پایان سال مشکل انها را حل کند و ردیف حقوقی برای آنها در نظر گرفته شود.

 

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در گفتگو با رهیاب:

تعطیلات مجلس پرکارترین اوقات نمایندگان است/در حوزه انتخابیه از 24 ساعت 4 ساعت بیشتر استراحت نمی کنم

رهیاب نیوز : صید عیسی دارایی اظهار داشت:اصلا چیزی به نام مرخصی نداریم اینکه می گویند مرخصی نمایندگان، این یک اشتباه است ممکن است یک نماینده با زن و بچه اش یک هفته مسافرتی برود ولی همه اینگونه نیستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد