سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خبر داد؛
در ساعات اولیه بامداد امروز، گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح با حمله به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان، قصد تصرف آن را داشتند که با هشیاری و مقاومت دلیرانه رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی به ویژه بسیجیان دلاور بلوچ منطقه روبه رو و عملیات مذبوحانه آن‌ها درهم شکسته شد.
کد خبر: ۴۳۳۲۷۶
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲-09 September 2014
در هم شکستن حمله تروریست‌های مسلح به پاسگاه مرزی در سراوان

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، از درهم شکستن حمله اشرار و تروریست های مسلح به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، در ساعات اولیه بامداد امروز، گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح با حمله به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان، قصد تصرف آن را داشتند که با هشیاری و مقاومت دلیرانه رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی به ویژه بسیجیان دلاور بلوچ منطقه روبه رو و عملیات مذبوحانه آن‌ها درهم شکسته شد. 

بنا بر این گزارش، مزدوران استکبار جهانی که از خاک پاکستان برای سازماندهی و حمله به این پاسگاه استفاده کرده بودند، با تحمل تلفات سنگین متواری شدند. 

بر پایه این اطلاعیه، اطلاعات تکمیلی به آگاهی ملت شریف ایران رسانده خواهد شد.
در هم شکستن حمله تروریست‌های مسلح به پاسگاه مرزی در سراوان


توضیح:

برخی منابع محلی در استان سیستان و بلوچستان در خبری که هنوز رسما تأیید نشده، اظهار داشته‌اند، در پی درگیری در بامداد روز سه شنبه در منطقه مرزی سراوان و در میل مرزی ۱۷۱ یک بسیجی دسته رزمی شهید و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.




مفتی‌های وهابی کشورهای عرب منطقه که تا همین چند وقت پیش، از جمله سرسخت‌ترین حامیان گروه‌های تروریست تکفیری در منطقه، به ویژه «داعش» به شمار می‌رفتند، به تازگی در تغییر موضعی ناگهانی، اقدام به محکومیت اقدامات و فعالیت‌های این گروه‌ها کرده‌اند؛ اما دلیل این تغییر موضع ناگهانی و عجیب چه می‌تواند باشد؟

کد خبر: ۴۳۳۲۰۲
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰-09 September 2014
پشت پرده تغییر موضع ناگهانی مفتی‌های وهابی نسبت به داعشمفتی‌های وهابی کشورهای عرب منطقه که تا همین چند وقت پیش، از جمله سرسخت‌ترین حامیان گروه‌های تروریست تکفیری در منطقه، به ویژه «داعش» به شمار می‌رفتند، به تازگی در تغییر موضعی ناگهانی، اقدام به محکومیت اقدامات و فعالیت‌های این گروه‌ها کرده‌اند؛ اما دلیل این تغییر موضع ناگهانی و عجیب چه می‌تواند باشد؟

به گزارش «تابناک»، در حالی که این روز‌ها تقریباً سرخط اخبار همه رسانه‌ها و مطبوعات مهم منطقه و جهان، به اقدامات و جنایات گروه‌های تروریست تکفیری در عراق و سوریه اختصاص یافته، به نظر می‌رسد در تحولی مهم، بخشی از مهم‌ترین حامیان تکفیری‌ها در منطقه، یعنی علما و مفتی‌های وهابی در حال فاصله گرفتن و اعلام برائت از آن‌ها هستند. 

در این زمینه، صبح روز گذشته، خبری در رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه مفتی عربستان، جنگ با گروه داعش را واجب دانسته و گفته با توجه به اینکه این گروه در حال جنگ با مسلمانان است، مسلمانان نیز باید برای دور کردن شر و آسیب آن از مردم، با آن بجنگند. 

عبدالعزیر آل شیخ در ادامه خطاب به جوانان عربستانی گفت‌: ما در امنیت و ثباتیم، پس شما دنبال چه چیزی هستید؟ آیا خواهان تنش و آشوب هستید؟ شما باید از کسانی که به اقدامات تروریستی و تنش و آشوب تحریک می‌کنند، دوری کنید». وی همچنین داعش را دشمن مردم و خداوند دانسته است. 

ساعاتی پس از این موضع‌گیری، شیخ الازهر نیز در اظهاراتی اقدامات داعش را محکوم کرد و گفت: داعش گروهی جنایتکار است که تصویری تحریف شده از اسلام را ترویج می‌کند. احمد الطیب که در دیدار با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سخن می‌گفت، در ادامه با ابراز ناراحتی از اقدامات داعش که تلاش دارد اسلام را بدنام کند، افزود: این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی ساخته استعمارگران و در خدمت صهیونیسم هستند». 

وی همچنین تأکید کرد، این مسأله دردناک است که آن‌ها این جنایات غیرانسانی را به اسم اسلام انجام می‌دهند و این در حالی است که اسلام دین بخشش و رحمت است».
 
اما این موضع‌گیری‌ها از سوی دو تن از مفتی‌های شناخته شده کشورهای عرب منطقه در حالی بیان می‌شود که تا همین چند وقت پیش، همین افراد ضمن حمایت همه جانبه از تروریست‌های تکفیری و اقدامات آن‌ها در سوریه و سپس عراق، برای به دست آوردن آن‌ها حتی برایشان فتوای «جهاد نکاح» صادر می‌کردند و یا در خفیف‌ترین حالت، آن‌ها را مبارزانی می‌دانستند که برای گسترش اسلام و مبارزه با برخی حکومت‌های منحرف منطقه فعالیت می‌کنند. 

به این ترتیب، پرسشی که بلافاصله در ذهن شکل می‌گیرد، این است که دلیل این تغییر موضع ناگهانی و اعلام برائت از تروریست‌های داعش چیست؟ آیا مفتی‌های وهابی و افراطی ناگهان و ‌یکباره به خود آمده و جنایات تروریست‌ها سبب شده موضع آن‌ها نسبت به این گروه‌ها تغییر کند؟! 

برای پاسخ به این پرسش، باید چند ساعتی به عقب‌‌ برگشته و مواردی که در سخنرانی دو روز پیش باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت منطقه و فعالیت تکفیری‌ها مطرح شده بود، ‌بازخوانی کنیم.

اوباما که در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ان بی‌سی» مواضع دولت خود در قبال گروه داعش را بیان می‌کرد، در بخشی از اظهارات خود با جدی دانستن خطر افراط‌گرایی، از کشورهای عرب خاورمیانه خواست تلاش‌های خود را برای مقابله با افراط‌گرایی افزایش دهند. 

اوباما گفت: «بسیار روشن است که ما نیاز داریم تا کشورهای سنی، نه تنها عربستان سعودی بلکه دیگر متحدان ما مانند اردن، امارات متحده عربی و ترکیه، تلاش‌های خود را افزایش دهند». 

اما مهم‌ترین بخش اظهارات اوباما، جایی بود که گفت: «برای نخستین بار کاملا مشخص است که مشکل پیش روی دولت‌های سنی مذهب ـ که بسیاری از آن‌ها از متحدان آمریکا هستند ـ ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه افراط‌گرایی است که خود را به شکل داعش نشان داده و بزرگ‌ترین خطر پیش روست». 

تحلیلگران مسائل منطقه از‌‌ همان آغاز در تحلیل این سخنان اوباما، چنین استدلال کردند که موارد مطرح ‌از سوی وی، در واقع فرستادن پیامی روشن برای متحدان منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه بوده تا ضمن جدی گرفتن تهدید تروریست‌های تکفیری، از حمایت از آن‌ها دست برداشته و نسبت به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای مقابله با آنان اقدام کنند. 

اکنون به نظر می‌رسد،  این پیام ‌کاملا از سوی حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها درک شده و به سرعت نیز اقدامات لازم برای عمل به آن در حال انجام است و همین‌ سبب می‌شود‌ ناگهانی، مفتی‌های این کشور‌ها ـ که به داشتن رابطه بسیار نزدیک با دولت‌هایشان و عمل به عنوان سخنگوی دولت‌ها معروفند ـ مواضع خود نسبت به داعش را تغییر داده و ‌اقدامات این گروه را محکوم کنند‌. 

در همین راستا و در سطحی دیگر، این تحولات نشان می‌دهد که علمای به اصطلاح اسلامی در برخی ‌کشورهای منطقه، تا چه میزان خود را در پیوند با منافع آمریکا در منطقه تعریف کرده و در حقیقت، به جای عمل به وظیفه اصلی خود، کارکرد پیگیری منافع ایالات متحده در خاورمیانه را برای خود تعریف کرده‌اند.

کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛
تأکید معاون آژانس بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و سخنان نماینده ایران در آژانس درباره روند همکاری‌های هسته‌ای میان دو طرف، مذاکره برای امضای قرارداد نفتی میان تهران و مسکو، سفر وزیر انرژی روسیه به ایران و اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران درباره تحریم‌های آمریکا، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵-10 September 2014
ایران و روسیه قرارداد «نفت در برابر نیروگاه» امضا می‌کنند؟تأکید معاون آژانس بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و سخنان نماینده ایران در آژانس درباره روند همکاری‌های هسته‌ای میان دو طرف، مذاکره برای امضای قرارداد نفتی میان تهران و مسکو، سفر وزیر انرژی روسیه به ایران و اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران درباره تحریم‌های آمریکا، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

ایران و روسیه قرارداد «نفت در برابر نیروگاه» امضا می‌کنند؟

به گزارش «تابناک»، موضوع روند همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز نیز بخشی از مطالب مربوط به ایران را در میان مطبوعات جهان از آن خود کرده است. در این زمینه، خبرگزاری«ترند» اظهارات یکی از مقامات ارشد آژانس را بازتاب داده که گفته هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران دیده نمی‌شود. 

به نوشته این خبرگزاری، ترو وارجورانتا، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها، در جریان نشست فنی آژانس در وین تأکید کرده که انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران رخ نداده است. وی با اشاره به دیدار اخیر مدیرکل آژانس با مقامات ایرانی  گفته، به زودی دیدار فنی دیگری نیز در این زمینه انجام خواهد شد. 

ایران و روسیه قرارداد «نفت در برابر نیروگاه» امضا می‌کنند؟

از سوی دیگر، ایران نیز ضمن واکنش به برخی فضاسازی‌های اخیر مبنی بر به بن‌بست رسیدن روند همکاری‌ها با آژانس، بر دست نبودن‌ چنین امری تأکید کرده است. 

خبرگزاری «رویترز» با اشاره به سخنان نماینده ایران در آژانس می‌نویسد: به گفته وی، ایران همچنان به تلاش خود برای رفع نگرانی‌های آژانس درباره برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. 

رضا نجفی ضمن بیان این موضوع‌ گفته: مقامات دو طرف به زودی و شاید تا پایان ماه سپتامبر بار دیگر با یکدیگر دیدار ‌‌کنند. وی با اشاره به برخی فضاسازی‌های شکل گرفته نیز افزود: هیچ بن‌بستی در روند همکاری‌ها پدید نیامده و ایران اطمینان داد، می‌تواند گام‌های اعتمادساز مورد توافق با آژانس را با موفقیت اعمال کند..

ایران و روسیه قرارداد «نفت در برابر نیروگاه» امضا می‌کنند؟

اما تصمیم روسیه و ایران برای تشدید همکاری‌ها در حوزه اقتصادی، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «راشا تودی»می‌نویسد، مسکو و تهران در حال مذاکره ‌روی طرح‌هایی هستند که بر پایه آن، شرکت روس در ازای تحویل نفت از سوی ایران به روسیه، نسبت به ساخت نیروگاه در ایران اقدام خواهند کرد. منابع نزدیک به این مذاکرات، حجم دقیق نفتی را که قرار است از سوی ایران به روسیه تحویل داده شود، مشخص نکرده‌اند؛ اما برآورد می‌شود که مرحله نخست این قرارداد، ارزشی بالغ بر پنج میلیارد دلار داشته باشد. 

ایران و روسیه قرارداد «نفت در برابر نیروگاه» امضا می‌کنند؟

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز مطلبی را در همین موضوع منتشر کرده و از سفر مقامات روس به ایران به منظور ارتقای روند همکاری های اقتصادی خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، روز گذشته در جلسه فعالان اقتصادی در تهران حضور پیدا کرده و از آن ها خواسته اند تا در راستای افزایش تجارت میان دو کشور به فعالیت بپردازند. زنگنه در این زمینه از عزم دو طرف برای افزایش سطح روابط به بیش از 10 برابر سطح کنونی سخن گفته است. نوواک نیز در این جلسه از آمادگی روسیه برای انجام همکاری های صنعتی با ایران خبر داده است. 

ایران و روسیه قرارداد «نفت در برابر نیروگاه» امضا می‌کنند؟

در پایان در مطلبی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، روزنامه «گالف نیوز» اظهارات معاون وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که گفته، ایران وضع تحریم‌های جدید علیه خود را تحمل نخواهد کرد. این روزنامه به نقل از عراقچی می‌نویسد: «در مذاکرات دوجانبه خود با مقامات آمریکایی، ما به صراحت اعلام کردیم، دیگر این گونه اقدامات را تحمل نمی‌کنیم». عراقچی تأکید کرده که این گونه تحریم‌ها، بر خلاف روح حسن نیتی است که باید بر مذاکرات هسته‌ای حاکم باشد.
در بیش از یک دهه که از عمر سازمان همکاری شانگهای می‌گذرد، جمهوری اسلامی ایران در مقاطع گوناگون تلاش‌هایی ‌برای کسب عضویت کامل در این سازمان انجام داده که تاکنون نتوانسته با موفقیت همراه شود. اکنون و در آستانه برگزاری اجلاس سالانه سران این سازمان، اخبار حاکی از آن است که سازمان شانگهای همچنان بر موضع سابق خود در قبال ایران پافشاری می‌کند.
کد خبر: ۴۳۳۴۶۹
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷-10 September 2014
چرا سازمان شانگهای همچنان با درخواست عضویت ایران مخالف است؟در بیش از یک دهه که از عمر سازمان همکاری شانگهای می‌گذرد، جمهوری اسلامی ایران در مقاطع گوناگون تلاش‌هایی ‌برای کسب عضویت کامل در این سازمان انجام داده که تاکنون نتوانسته با موفقیت همراه شود. اکنون و در آستانه برگزاری اجلاس سالانه سران این سازمان، اخبار حاکی از آن است که سازمان شانگهای همچنان بر موضع سابق خود در قبال ایران پافشاری می‌کند.

به گزارش «تابناک»، چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در حالی در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود که باز هم ماجرای همیشگی درخواست ایران برای عضویت کامل در این سازمان و مخالفت سازمان، در حال تکرار است. 

بنا بر گفته‌های دبیر کل این سازمان، طرح عضویت کامل ایران حتی ‌رسما مطرح نیز نخواهد شد. 

در همین زمینه، دیمیتری مزنتسف، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز در گفت‌و‌گو‌ با یکی از رسانه‌های منطقه‌ای آسیای مرکزی گفت: این بار نیز در اجلاس سران سازمان، موضوع تبدیل عضویت ایران از عضو ناظر به عضو کامل ‌بررسی ‌نخواهد شد. وی دلیل اصلی این امر را وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران عنوان کرد. 

خودداری دوباره سازمان شانگهای از طرح درخواست عضویت کامل ایران در حالی است که به گفته خود مزنتسف، در اجلاس جاری قرار است موضوع توسعه سازمان همکاری شانگهای و پذیرش اعضای جدید در دستور کار قرار بگیرد. با این حال، به نظر می‌رسد این توسعه دامنه اعضا، شامل پاکستان و هند بوده، ایران را در بر نخواهد گرفت.
 
جدی بودن موضوع افزایش اعضا از آنجا مشخص می‌شود که به گفته دبیرکل سازمان، اسناد لازم در این زمینه تهیه شده و طی فردا و پس فردا در اجلاس ارائه خواهد شد؛ بنابراین، این احتمال می‌رود، اجلاس سال ۲۰۱۵ در اوفا (روسیه) با شرکت اعضای جدید برگزار شود. 

این در حالی است که برخی دیپلمات‌های ایرانی، این بار نیز از جدی بودن ایران در درخواست عضویت کامل خود در سازمان شانگهای سخن گفته بودند. در این زمینه، خبرگزاری «ریانووستی» اظهارات علی مردانی فرد، سفیر ایران در ازبکستان را بازتاب داده که گفته در پی تصویب رویه‌های جدید مربوط به عضویت در سازمان، ایران تلاش دارد برنامه‌های جدیدی را برای کسب عضویت کامل آن به اجرا درآورد. 

اما اهمیت این کش و قوس، زمانی بیشتر روشن می‌شود که به سابقه سازمان شانگهای و پیشینه درخواست ایران برای عضویت کامل در آن توجه کنیم. سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ با مشارکت کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شد و هدف خود را مبارزه با «سه نیروی اهریمنی» تجزیه طلبی، افراط گرایی و تروربسم اعلام کرد. کم کم و طی سال‌های پس از آن، موضوعات اقتصادی نیز اهمیت ویژه‌ای در سازمان پیدا کرده و عملاً در صدر دستور کار آن قرار گرفتند. 

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضو ناظر به سازمان همکاری شانگهای پیوست و یک سال پس از آن، برای عضویت کامل در این سازمان درخواست داد. با این حال، با وجود مشارکت فعال ایران در اجلاس‌ها و دیگر فعالیت‌های مربوط به سازمان، طرح عضویت کامل ایران هیچ‌گاه اجازه مطرح شدن به صورت رسمی را پیدا نکرد. 

مهم‌ترین دلیل ـ یا شاید بتوان گفت «بهانه» ـ که از‌‌ همان آغاز تاکنون از سوی اعضای سازمان شانگهای برای مخالفت با عضویت کامل ایران بیان شده، موضوع تحت تحریم بودن ایران از سوی شورای امنیت و اینکه عضویت ایران می‌تواند ضمن تحریک غرب، زمینه را برای تبدیل سازمان شانگهای به یک بلوک بالفعل ضد غربی تبدیل کرده و به تقابلی واقعی در عرصه بین‌الملل منجر شود. 

با این حال، انتظار می‌رفت در اوضاع کنونی بین‌المللی و در شرایطی که از یک سو خطر گروه‌های تروریست تکفیری به طور جدی نه تنها خاورمیانه، بلکه کلیت گسترده جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند و از سوی دیگر، خود روسیه در روند تقابلی بی‌سابقه با غرب قرار گرفته، رد کردن دوباره درخواست ایران برای عضویت غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
 
به عبارت دیگر، در شرایط‌ کنونی ایران در خط مقدم مبارزه با دو مورد از «نیروهای اهریمنی» است که مقابله با آن، فلسفه وجودی سازمان شانگهای را تشکیل می‌دهد (تروریسم و افراط گرایی) و در نتیجه، حضور ایران برای موفقیت هر گونه ائتلاف بین‌المللی ضدتروریستی ضروری است. از سوی دیگر، در شرایط کنونی که خود روسیه به واسطه رویکرد خود در قبال بحران اوکراین در معرض تحریم‌های فزاینده غرب قرار گرفته، اقامه بهانه‌ای چون تحت تحریم بودن ایران برای مخالفت با عضویت کامل، دیگر موجه نیست. 

اما ماجرا هنگامی جالب‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم، نقش اصلی و تعیین کننده را در سازمان شانگهای (نقشی که مشخصاً با پذیرش اعضای جدید مرتبط است) دو کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند که طی سال‌های اخیر به شرکای اصلی ایران در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی و... تبدیل شده‌اند؛ بنابراین، می‌توان گفت در ماجرای عدم کسب جایگاه عضویت کامل، ایران در حال ضربه خوردن از دو شریک اصلی خود است که به دلایل گوناگون، حاضر نیستند زمینه نقش آفرینی بیشتر ایران در عرصه بین‌الملل و منطقه را از طریق حضورش در یک سازمان بین‌المللی فعال منطقه‌ای را شاهد باشند. 

با این حال، این بدان معنا نیست که سیاستی که ایران در قبال سیاست‌های شرقی خود و به ویژه موضوع عضویت در سازمان شانگهای تاکنون به مرحله اجرا درآورده، خالی از ایراد بوده است. در بیانی کلی، باید گفت که موضوع درخواست عضویت ایران در سازمان شانگهای طی سال‌های اخیر، در اصل از موضعی انفعالی صورت گرفته که بیشتر القاگر نیاز ایران به عضویت در این سازمان بوده است. 

این در حالی است که مواردی همچون برخورداری ایران از منابع غنی نفت و گاز ـ که می‌تواند سازمان شانگهای را به بزرگ‌ترین قطب انرژی جهان تبدیل کند ـ و همچنین موقعیت ویژه ژئوپلیتیکی ایران که توانایی ویژه‌ای در مبارزه با نیروهای اهریمنی مورد نظر سازمان شانگهای به آن می‌بخشد، مواردی بوده که تأکید بر آن‌ها می‌توانسته اهمیت ایران را برای سازمان مورد تأکید قرار داده و زمینه بهتری ‌برای عضویت ایران فراهم کند. بی‌تردید، در پیش گرفتن یک دیپلماسی فعال در قبال سازمان شانگهای، عاملی کلیدی است که می‌توان موفقیت ایران را در قبال این سازمان در شرایط کنونی بین‌المللی تضمین کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد