سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


رژیم صهیونیستی و آرزوی نرمش ایران در غنی‌سازی

 کیهان نوشته است:

وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت یک هیئت اسرائیلی هفته آینده برای بحث و گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتاینیتز اظهار داشت: «من هفته آینده در رأس هیئتی مهم برای بررسی آن چه که شاید آخرین جلسه مذاکرات پیش از توافقی باشد که قرار است در پایان ماه نوامبر اتفاق بیافتد به واشنگتن می‌روم.»

این مقام صهیونیست تصریح کرد: «ما درباره آن چه در مرکز برنامه هسته‌‌ای ایران قرار دارد یعنی غنی‌سازی اورانیوم از طریق سانتریفیوژها به بحث خواهیم پرداخت. ایرانی‌ها درباره این مسئله از خود هیچ نرمشی نشان نداده‌اند.»

کد خبر:202625 -




سه هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند

باشگاه خبرنگاران- درباره آمار زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های خارج از کشور اظهارداشت: سال۹۱ اجرای موافقتنامه‌های انتقال محکومین از سوی ریاست قوه قضاییه به وزارت دادگستری تفویض شد که این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط امور مربوط به اجرای انتقال محکومین را به صورت متمرکز انجام می‌دهد. 

 مشاور وزیر دادگستری و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه افزود: ‌هدف از انتقال محکومین به زندان‌های داخل کشور تاکید بر ملاحظات حقوق بشری و انسان دوستانه در راستای بازپروری مجرم برای ورود مجدد به اجتماع است و در حالی‌که مجازات یک امر شخصی است.

وی تصریح کرد: مجازات یک مجرم نباید به خانواده و اطرافیان وی آسیب وارد کند، البته آنچه که مزید بر مشکلات چنین زندانیانی است موضوع تفاوت‌های موجود در فرهنگ، دین، زبان و... است که در خارج از کشور نمود پیدا می‌کند. 
  
کاهش مشکلات مادی و معنوی خانواده‌های زندانی
 
هدایتی ادامه داد: ‌تلاش ما این است در راستای حمایت از اتباع ایرانی، گامی موثر برداشته و مصائب و مشکلات مادی و معنوی خانواده‌های آنان را کاهش داده و به نحوی از آسیب‌های جدی اجتماعی جلوگیری کنیم. 
 
مشاور وزیر دادگستری و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه در ادامه گفت: با توجه به آمار موجود قریب به سه هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند که بیشترین آنان در کشورهای ترکیه و ژاپن و کمترین آن‌ها در کشورهای برزیل، سوئد، گرجستان و فرانسه زندانی هستند. 
 
وی تصریح کرد: ما با یازده کشور موافقتنامه انتقال محکومین داریم، با دو کشور ارمنستان و چین نیز به امضاء رسیده و منتظر تصویب مجالس دو کشور است؛ لازم به ذکر است موافقتنامه با کشورهای لبنان، هنگ کنگ، بلاروس و روسیه نیز پاراف شده است.

موافقت نامه‌های تصویب شده به شرح ذیل است:







فهرست موافقتنامه‌های پاراف شده:


کد خبر:202632 -





سازمان اسیسکو ضمن محکوم کردن گزارش نویسنده انگلیسی در روزنامه ایندیپندنت در خصوص طرح وهابی‌ها برای انتقال پیکر پیامبر به قبرستان بقیع از مقامات عربستانی خواست تا نویسنده و روزنامه مذکور را تحت پیگرد قانونی قرار بدهند.
به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی ایلاف نوشت: سازمان آموزش علمی و فرهنگی اسلامی (اسیسکو) نوشته‌های اندرو جانسون، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی در روزنامه ایندیپندنت در خصوص طرح‌ وهابی‌ها برای انتقال پیکر پیامبر (ص) به قبرستان بقیع را محکوم و اعلام کرد: "این ادعاهای باطل که مقامات عربستان این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهند افترا و بهتان بزرگی است و طرف‌هایی که علیه اسلام و مسلمانان و عربستان دست به توطئه می‌زنند چنین مساله‌ای را مطرح کرده‌اند.

در بیانیه اسیسکو آمده است: هدف این ادعاهای باطل ایجاد تنش‌ و آشوب و غرق کردن جهان اسلام در فتنه‌هایی است که امنیت و وحدت آن را تهدید می‌کند و این طرح‌ها در واقع تکمیل کننده رخدادهای منطقه از جمله جنگ‌های طایفه‌ای و تروریسم است.

اسیسکو همچنین از تمامی مسلمانان خواست تا چنین ادعاهای کینه توزانه‌ را قبول نکنند.

در بیانیه مذکور از مقامات عربستانی خواسته شده نویسنده چنین "ادعاهای باطل" و روزنامه‌ای که چنین "اکاذیبی" را منتشر کرده مورد پیگیرد قانونی قرار دهند.

پیشتر روزنامه‌های ایندپندنت، دیلی میل و گاردین انگلیس گزارشاتی در خصوص تصمیم دولت عربستانی برای ویران کردن مقبره پیامبر (ص) و انتقال پیکر ایشان به قبرستان بقیع منتشر کرده بودند.

پیشتر علی بن عبدالعزیز الشبل، عضو هیات علمی دانشگاه محمد بن سعود، پیشنهاد انتقال مقبره پیامبر به خارج از مسجد را در پژوهشی داده بود که در یک مجله علمی منتشر شد.

این پژوهش، پژوهشی قدیمی بوده که چهار ماه پیش ارائه شده بود، اما ایندیپندنت، دیلی میل و گاردین بخش‌هایی از آن را ترجمه کرده و در گزارشاتی منتشر کردند که موجب جنجال زیادی شد.

این در حالی است که منابع دولت عربستان بارها اعلام کرده بودند که پژوهش مذکور تنها نظر یک پژوهشگر است و تصمیم دولت نیست.

احمد بن محمد المنصوری، سخنگوی رسانه‌ای ریاست کل امور مسجد الحرام گفت: آنچه در خصوص مقبره پیامبر از سوی یکی از پژوهشگران منتشر شده، نظری شخصی است و ارتباطی به دولت و کشور ندارد.

در همین راستا علی بن عبدالعزیز الشبل، عضو هیات علمی دانشگاه محمد بن سعود در ریاض در خصوص پژوهشش برای انتقال مقبره پیامبر و در خصوص صحت نوشته‌های روزنامه‌ ایندیپندنت گفت: من از خشم خدا به خدا پناه می‌برم. این بهتانی بزرگ است. این اظهاراتی باطل است که من هیچ گاه نگفته و نمی‌گویم.

وی گفت: اظهاراتی که به من نسبت داده شده تنها دروغ و تلاش برای ایجاد آشوب علیه ملت و امت اسلام است.منبع: ایسنا



پروازهای مستقیم از تل آویو به عربستان

 العالم: انتقال حجاج فلسطینی بهانه ای شده تا از امسال برای نخستین بار حجاج فلسطینی داخل سرزمین های اشغالی 1948، از تل آویو و از طریق عبور از حریم هوایی اردن به جده منتقل شوند.

 
روزنامه اقتصادی "مارکر" چاپ فلسطین اشغالی امروز یکشنبه با اعلام این مطلب گفت: در طی روزهای 23 تا 26 سپتامبر قرار است تا 766 نفر از داخل "اسرائیل" (اراضی اشغالی فلسطین) با پرواز خطوط هوایی اردن با هزینه 600 دلار برای هر نفر به جده سفر نمایند.
 
این پروازها را شرکت هوایی "میلاد" در شهر رمله در فلسطین اشغالی ساماندهی کرده است.
 
"ابراهیم میلاد" مدیر این شرکت در این باره می‌گوید: ارتباطات و هماهنگی با مقامات اردن به منظور برقراری این پروازها از داخل فلسطین اشغالی به عربستان، سه سال بطول انجامید.
 
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مسأله این پروازها، در خلال دیداری که "گیورا روم" مدیر هواپیمایی رژیم صهیونیستی با همتای اردنی خود "محمد امین" در عمان، مدتی پیش از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه انجام داده بود، مطرح گردید.
 
میلاد همچنین می‌گوید: شرکت وی قصد دارد تا در طول سالهای آینده 4000 هزار حاجی و عمره گذار را به جده منتقل کند.
 
یادآور می شود هشتم ژوئیه گذشته "ترکی الفیصل" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان، با انتشار مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: بیایید برای لحظه کوتاهی تصور کنیم وضعیت سرزمین فلسطین پس از دستیابی طرفین به سازش چگونه خواهد بود؟
 
وی افزود: من آرزوی لحظه ای را دارم که بتوانم با هواپیمایی در ریاض مستقیماً به بیت المقدس بروم و با اتوبوس یا تاکسی به مسجد الاقصی بروم، نماز جمعه بخوانم و سپس از امکان مقدس دیگر بازدید کنم. من همچنین می توانم به مرکز «یادواشم» (موزه یادبود هولوکاست) بروم، همانطور که در واشنگتن از موزه هولوکاست بازدید کردم. همچنین می توانم فلسطینیان و اسرائیلی ها را به ریاض دعوت کنم تا از سرزمین اجدادی من دیدن کنند. می توانید تصور کنید که آن زمان روابط بازرگانی، پزشکی، علمی، هنری و فرهنگی بین دو "ملت" تا چه حد توسعه می یابد؟!
 
چندی پیش هم رییس پیشین اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی "آمان" خطاب به شاهزاده ترکی الفیصل، رییس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، از امکان سفر قریب الوقوع "بنیامین نتانیاهو" رئیس کابینه این رژیم به مکه مکرمه سخن گفته بود!




هراس ارتش اسرائیل از موشک‌ها و تونل‌های حزب‌الله

 کیهان نوشته است:

یک فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حزب‌الله لبنان بیش از 100 هزار موشک در اختیار دارد و جنگ بعدی با مقاومت لبنان با جنگ اخیر در نوار غزه به طور کامل متفاوت خواهد بود.

سرهنگ دن گلدفوس در برنامه شبکه 2 تلویزیون اسرائیل گفت: حزب‌الله تقریباً 100 هزار موشک در اختیار دارد و 5 هزار موشک دور برد حزب‌الله که قادر است به تمام نواحی اسرائیل برسد در بیروت و در عمق زمین واقع شده است.

گلدفوس در ادامه تصریح کرد: پدافند موشکی گنبد آهنین در ارتش اسرائیل توانایی مقابله با این چالش را نخواهد داشت.

وی در ادامه اذعان کرد: در واقع حزب‌الله اکنون تجربه سه سال جنگ را انباشته است و توانایی‌های نظامی بزرگتر و اعتماد به نفس قابل توجهی پیدا کرده است.

وی یادآور شد موشک‌های حزب‌الله لبنان تمام خاک اسرائیل را پوشش خواهند داد و سامانه دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین نمی‌تواند جلوی این حملات را بگیرد.

تلویزیون اسرائیل در این گزارش تأکید کرد؛ راهبرد جنگی گروه‌های مقاومت در لبنان و غزه تفاوت زیادی وجود دارد و تفاوت اصلی این دو گروه در توان موشکی بالای مقاومت لبنان است چون حزب‌الله موشک‌های دوربرد و بسیار دقیقی در اختیار دارد و می‌تواند مناطق مختلف اسرائیل را هدف قرار دهد.

در همین حال «یوسی لونگوتسکی» مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و متخصص در زمینه تونل‌های مقاومت، در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مورد تونل‌های مقاومت در مرز لبنان هشدار داد و گفت: اسرائیل در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه تمام تونل‌های مقاومت فلسطین را تخریب نکرده است.

این مقام صهیونیست با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین اکنون تعداد زیادی تونل دارد تأکید کرد: تونل‌های مقاومت در مرز لبنان از نظر ایمنی پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از تونل‌های نوار غزه است.

وی افزود: مقاومت در زمینه ساخت تونل‌ها، تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای را به کار بسته است. مقاومت در حال حاضر بین سه الی چهار تونل (عملیاتی- هجومی) در اختیار دارد که از طریق آن می‌تواند مبارزان خود را وارد اسرائیل کند.

وی تأکید کرد زمانی که حزب‌الله اعلام کرد می‌تواند الجلیل را اشغال کند، تصور می‌کردیم که دبیر کل حزب‌الله لبنان دچار توهم شده است. حزب‌الله توانایی اشغال الجلیل را دارد اما در آینده می‌فهمیم که در توهم بودیم.»

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مربوط به جنگ 50 روزه غزه تأکید کرد: این جنگ قواعد بازی‌ میان اسرائیل و فلسطین را تغییر داد.





هر که غنی‌سازی را متوقف کند، پایش را می‌بوسم!

 باشگاه خبرنگاران، صادق زیباکلام در نشست هم اندیشی و مناظره با ابراهیم متقی که در موسسه دیدبان آمریکا تحت عنوان مناظره برگزار شد، گفت: به نظر من چیزی که بسیار مهم‌تر از مفاد توافق ژنو است تغییر و تحول اساسی است که تیم جدید مذاکره کننده ایران شروع کرده است و آن اساس و مبنای نگاه تیم جدید است.

 
وی با اشاره به این که تا قبل از دور جدید مذاکرات که با دولت روحانی شروع شد نگاه مسئولان سیاسی به این مسئله نگاهی ابزاری بود اظهار داشت: در دوران قبلی مسئله هسته‌ای در خدمت نگاه ایدئولوژیک ما با غرب بود و بنا نبود مسئله هسته‌ای حل شود.
 
زیباکلام افزود: از سال ۸۴ تا ۹۲ که احمدی‌نژاد آمد همواره روابط ما با غرب رو به افول و شکاف بیشتر داشت که بخشی از آن سبب شد قطعنامه صادر شود و تحریم‌ها و تهدید نظامی را در برهه‌ای جدی‌تر سازد.
 
وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان در برنامه هسته‌ای یک نگاه ایدئولوژیک داشتند یادآور شد: در زمان خاتمی و در سال ۸۲ که منافقین فعالیت هسته‌ای را لو دادند و خاتمی رسما اعلام کرد که دانش هسته‌ای داریم، سیاست جمهوری اسلامی در آن دو سال اول کج‌دار و مریز بود اما از سال ۸۴ و آمدن احمدی‌نژاد سیاست ایران به کل و به جز در مورد هسته‌ای تغییر کرد و از این مرحله مسائل هسته‌ای به عنوان سیاست خارجی ما قرار گرفت.
 
زیبا کلام اظهار داشت: در این سیاست ما گفتیم برنامه هسته‌ای را به هر نحوی جلو می‌بریم و غرب هم هرکاری می‌خواهد بکند که این سبب شد پرونده ما از شورای حکام به شورای امنیت برود.
 
وی افزود: در عین حال احمدی‌نژاد و سایر اصولگرایان از سال ۸۴ به این طرف مسئله دیگری را مطرح کردند که چرا غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ما مخالف هستند علی‌رغم اینکه برنامه ما صلح آمیز است و می‌گوید ایران با ساخت بمب اتم فاصله زیادی دارد و اینکه می‌گویند سلاح هسته‌ای می‌سازند بهانه است.
 
زیباکلام با نقل پاسخ احمدی‌نژاد گفت: هدف اول غرب این است که جلوی پیشرفت‌های اقتصادی ما را بگیرند که اگر به بار بنشیند در اثر دستاوردهای هسته‌ای ۲۵۰ هزار رشته اقتصادی در کشور تولید می‌شود و هدف دوم غرب این است که نمی‌خواهند دانشمندان ما به پیشرفت‌های خود ادامه دهند و فشار برای همین است.
 
زیباکلام با نقض پاسخ احمدی‌نژاد علت اصلی مخالفت غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ایران را آرمان جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که گفته ما اسرائیل را نابود می‌کنیم و در عمل هم با قرار دادن موشک و راکت به حزب‌الله تایید کرده که این کار را خواهد کرد.
 
این استاد علوم سیاسی با تاکید بر اینکه هیچ یک از کارهایی که ما می‌کنیم مغایر با قوانین بین‌المللی نیست و تمام همکاری‌ها را هم با آژانس داشته‌ایم خاطرنشان کرد: آنها چون نگرانی نابودی اسرائیل را داشته‌اند مانع فعالیت ما بودند.
 
این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه دولت روحانی یک تحول بنیادین در رابطه با مذاکرات به وجود آورده تاکید کرد: در این دولت نگاه گذشته تبدیل به این شده که ما می‌پذیریم شما نگرانی‌هایی در برنامه هسته ای ما دارید،‌ اما ما چکار می‌توانیم بکنیم که نگرانی‌های شما برطرف شود.
 
وی افزود: حالا بعد از ۸ سال به غربی‌ها می‌گوییم نگرانی شما را درک کرده و برطرف می کنیم و در مقابل آنها هم گفته‌اند که ما می‌پذیریم شما می‌توانید غنی‌سازی کنید و حتی ۳درصد هم باشد.
 
زیباکلام در تشریح چگونگی رفع نگرانی‌های غربی‌ها اظهار داشت: آنها گفته اند شما به گونه‌ای به فعالیت های خود ادامه دهید که اگر روزی خواستید بمب هسته‌ای تولید کنید به جای ۱ سال،‌ ۵ سال طول بکشد و برای همین می‌گویند نباید ۱۹ هزار سانتریفیوژ باشد! چون با این رقم طی یک سال می‌توانید سلاح هسته‌ای تولید کرده و باید تعداد آنها کم شود و الان در حال مذاکره بر سر تعداد سانتریفیوژ‌ها هستند.
 
این استاد علوم سیاسی با تاکید فراوان گفت: فکر هسته‌ای از ابتدا غلط بوده همچنان که فکر تولید گندم هم در ایران از ابتدا غلط بوده است، چون تولید گندم نیازمند آب است.
 
زیباکلام با بیان اینکه دلواپس‌ها یک مقدار درست می‌گویند نسبت به موضع‌گیری اخیر ظریف و عراقچی گفت: من از زبونی و بی‌شهامتی آنها حرصم گرفت که از ترس اصولگرایان حرف از تحریم‌های جدید زدند و گفتند روح توافق ژنو خدشه‌دار شده است!
 
این استاد علوم سیاسی با نقض قاطعانه موضع‌گیری ظریف و عراقچی تصریح کرد: این ها تحریم‌های جدید نیست و تحریم های جدید آن چه بود که کنگره می‌خواست تصویب کند و اگر می‌کرد تا پایان سال ۲۰۱۴ صادرات نفت ایران صفر می‌شد و من در این مواقع دنبال جسارت احمدی‌نژاد می‌گردم.
 
زیبا کلام ادامه داد: تجربه ۳۴ ساله نشان داده که سیاست خارجی هر وقت گرفتار ایدئولوژی شده آن که باخته منافع ملی بوده.
 
وی افزود: وقتی گروگانگیری می‌شود،‌ وقتی سفارت آمریکا اشغال می‌شود، ‌وقتی با فتح خرمشهر جنگ را ادامه می‌دهیم و وقتی احمدی‌نژاد می‌گوید هر چقدر می‌خواهید قطعنامه صادر کنید حالا باید بهای آن را بپردازیم.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه می‌توانم نتانیاهو و جمهوری‌خواهان را درک کنم که چرا اینقدر از توافق ناراحتند گفت: چون راه قبلی مذاکرات راهی بود که ما را به دره می‌برد و بهتر از آن برنامه‌ای برای نابودی ایران نبود.
 
زیبا کلام خطاب به همگان گفت: که بیایید از هسته‌ای درس بگیریم و از کسانی که در ده سال گذشته از هسته‌ای دفاع کرده‌اند جواب بخواهیم. 
در پایان این استاد علوم سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا بین سخنان شما نسبت به دستاورد بودن توافق ژنو و نیاز کشور به انرژی هسته‌ای تناقض وجود دارد گفت: من از مفاد توافق خبر ندارم اما نسبت به کلیت آن مثل سگ می‌ایستم و از توافق ژنو دفاع می‌کنم و هر کس که غنی‌سازی را متوقف کند دو رکعت نماز شکر می‌خوانم و دست و پای او را می‌بوسم.



مقاله رقیب انتخاباتی اوباما در روزنامه «واشنگتن پست»:
با سیاست غلط اوباما، شاهد ظهور قدرت‌هایی چون «چین»، «روسیه» و «ایران» هستیم/ نباید با تداوم برنامه هسته‌ای ایران موافقت کرد

گروه بین‌الملل - رجانیوز: نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ و رقیب انتخاباتی اوباما در این انتخابات از حزب جمهوری خواه گفت: اوباما با اقداماتش به ارتش آمریکا آسیب وارد کرده است. 

به گزارش رجانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «میت رامنی» در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: اقدامات روسیه، رجزخوانی‌های چین، تلاش ایران برای به راه انداختن سانتریفیوژ‌هایش، پیدایش داعش به عنوان بزرگ‌ترین تهدید تروریستی که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم و کاهش بودجه ارتش با وضعیت موجود سبب شده است که ارتش آمریکا آسیبهای فراوانی ببیند. 

وی مدعی شد: افراد زیادی وجود دارند که جهان چند قطبی را به یک آمریکا قدرتمند ترجیح می‌دهند. اگر این قدرت‌ها کشورهایی چون استرالیا، کانادا، فرانسه و انگلیس باشند من موافقم اما اگر شاهد ظهور قدرت‌هایی چون چین، روسیه و ایران باشیم آنگاه جهان شاهد صلح نخواهد بود. 

وی در ادامه نوشت: برخی بر روی این موضوع بحث می‌کنند که آمریکا قدرت ارتش خود را از جهان کنار بکشد، از خاورمیانه خارج شود و با برنامه هسته‌ای ایران موافقت کند و به چین و روسیه اجازه بدهدکه راه خود را بروند و ظهور عناصر جهادی را در چند قاره جهان به نظاره بنشیند اما ما نباید این کار را بکنیم. در وهله نخست اقتصاد ما به واسطه از بین رفتن راههای تجاری نابود خواهد شد و هرج و مرج بازارهای جهانی را فراخواهد گرفت و شاهد درگیری در بیشتر نقاط جهان خواهیم بود. 

برخی معتقدند که ارتش ما قدرتمند‌تر از ارتش‌های دیگر ملل جهان است و می‌تواند به این وضعیت ادامه دهد. شاهد مدعای آن‌ها هم اندازه بودجه دفاعی ما است. اما این مقایسه کاملا بدون معنی است. روسیه و چین هزینه‌های دفاعی واقعی خود را اعلام نمی‌کنند. 

موضوع مرتبط با این بحث این است که زرادخانه اتمی روسیه به طرز قابل توجهی بزرگ‌تر از زرادخانه ما است و در مدت زمان شش سال چین شمار کشتی‌های بیشتری نسبت به ما خواهد داشت. چین در حال حاضر نیروهای بیشتری در ارتش خود نسبت به ما دارد و این در حالیست که ماموریتهای ارتش ما بسیار بیشتر از آن‌ها ست. دیگر دلیل مضحک رئیس جمهور ما این است که جهان حالا در مقایسه با سی سال گذشته امن‌تر است اما با وجود حوادث اوکراین، افغانستان، لیبی، مصر، غزه، نیجریه، سومالی، سوریه و عراق بادکنک این تصور از مدت‌ها پیش ترکیده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد