سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



ارسال به دوستان
معاون استاندار خوزستان خبر داد
نخستین سرشماری الکترونیکی از 18 آبان در خوزستان

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان خبر از نخستین سرشماری الکترونیکی از 18 آبان ماه سال جاری به دستور رئیس جمهور در سراسر کشور و به مراتب در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: نخستین سرشماری الکترونیکی از 18 آبان در خوزستان

امید حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در تامین غذای مردم جامعه و همچنین اشتغال دارد 19.2 دهم درصد از کل شاغلان و 9.5 درصد تولید ناخالص داخلی (بدون نفت و گاز) استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: بر اساس نتایج سرشماری سال 1382، تعداد 191 هزار و 810 بهره‌برداری کشاورزی در استان خوزستان فعالیت داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزی به منظور بهبود شاخص‌های بخش کشاورزی(تولید، بهره‌برداری، واردات، صادرات و...) اجرایی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: تهیه چارچوب آماری برای جمع آوری اطلاعات تفصیلی، با اجرای طرح‌های نمونه گیری بین سرشماری‌ها، تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی‌ها) از اهداف دیگر سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان عنوان کرد: نخستین سرشماری در سال 52 در سطح روستاهای کشور انجام، پس از آن در سال‌های 1367، 72 و 82 صورت گرفت و سرشماری سال 93 پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی در کشور، برای نخستین بار با استفاده از ابزار الکترونیکی (تبلت) و بدون استفاده از کاغذ با همکاری وزارت جهاد کشاوری اجرا خواهد شد.

حاجتی، مزیت این شیوه را، افزایش سرعت، دقت در جمع آوری و استخراج نتایج و کاهش هزینه‌ها عنوان کرد.

وی بیان داشت: این سرشماری به فرمان رئیس جمهور، از پنجم مهرماه تا 18 آبان ماه سال جاری نیز در سراسر کشور از طریق مراجعه به بهره‌برداران کشاورزی و تکمیل فرم‌ها برای یکایک بهره‌برداران انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد: در اجرای این سرشماری نیز حدود 508 نفر در رده‌های نیز 57 ستادی و 451 نفر در استان خوزستان فعالیت خواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: فعالیت‌های کشاورزی مورد نظر در این سرشماری نیز زراعت، باغداری، کشت گلخانه‌ای، پرورش دام (سبک و سنگین)، پرورش طیور به روش سنتی، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و پرورش ماهی است.

حاجتی با اشاره به اینکه اطلاعاتی که از بهره‌برداران جمع‌آوری می‌شود به صورت محرمانه خواهد بود متذکر شد: از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی‌هایی مانند خدمات رسانی و یارانه‌های کشاورزی، یارانه‌های نهاده‌ها یا تسهیلات معیشتی به صورت کلان و همچنین شناسایی نقاط ضعف کشاورزی استفاده می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم استان مطمئن باشند که اطلاعات آنها ارتباطی به هدفمندی یارانه و مالیات نخواهد داشت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930616000180#sthash.hUSL4c9b.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد