سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان



استاندار خوزستان:

خوزستان نخستین استانی است که بودجه بدون نفت ارائه می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: استاندار خوزستان:خوزستان اولین استانی است که بودجه آن بدون نفت بسته می‌شود و این جز افتخارات مدیریتی استان و چون سرتاپای استان استعداد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز عبدالحسن مقتدایی امروز در همایش برنامه ریزی پیرامون جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: اگر تعلق خاطر وجود داشت و همت عالی پشت آن بود، اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی افزود: با بخشنامه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تعلق خاطری به وجود نمی‌آید‌‌ همان طور که در جای جای کشور اقدامات متعددی صورت گرفته که برخی منطبق بر تعلق خاطر مردم شده و برخی در تعارض با این حس است.

استاندار خوزستان با اشاره به 2 طرح کشاورزی توسعه نیشکر و 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و نتایج و تاثیرات اجتماعی آن‌ها بر مردم و استان تصریح کرد: در طرح توسعه نیشکر به خاطر اشتغال 19 هزار نفر برنامه ریزی‌های متعدد و حتی در مجلس سوم کار به زد و خورد هم کشیده شدو کل استان از شمال تا جنوب و از مردم تا مسئولان در این طرح درگیر شدند.

مقتدایی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی، شوری آب و درگیری‌های مردم و مسئولان هزینه‌ای بود که به خاطر طرح توسعه نیشکر پرداخته شد اضافه کرد: در حالیکه در احیای 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان تا الان هیچ تعارضی بین مردم و مسئولان استان به وجود نیامده است ضمن اینکه طرح کشاورزی رهبری پس از 17 سال مغفول ماندن با درایت دکتر روحانی احیا شد.

رئیس شورای اداری خوزستان عنوان کرد: همیشه مطالعاتی که صورت می‌گیرد و علمی است آن بخش‌های خاص که باید در آن وجود داشته باشند به تعارض تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع طرح توسعه نیشکر در صنعت خودرو هم اتفاق افتاد و کل ملت باید هزینه‌ای را بپردازد تا عده‌ای شاغل شوند ادامه داد: ولی تعلق خاطر ملی به خودوری ملی شکل نگرفت و باید پرسید تاکی تعلق خاطر نسبت به یک تولید ملی با ضرب و زور و محدودیت باشد؟

مقتدایی گفت: منفی بودن مهاجرت روستایی اعتقادی ندارم. باید به دنبال انگیزه‌های مهاجرت روستاییان به شهر و شهرنشینان به روستا باشیم. برنامه ریز ی غلط باعث مهاجرت می‌شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعلق خاطر مثل پیوند اعضا است پیوست فرهنگی یعنی انطباق همه موارد طرح با نیازهای مردم تعلق خاطر می‌شود بیان کرد:. اگر می‌خواهیم روی ماندگاری روستاییان در روستا کار کنیم باید روی ساختن ماشین آلات کشاورزی کار کنیم.

وی تصریح کرد: خوزستان اولین استانی است که بودجه آن بدون نفت بسته می‌شود که این جز افتخارات مدیریتی استان و چون سرتاپای استان استعداد است.

مقتدایی افزود: اتفاقی که در ماهشهر، آبادان و خرمشهر با ایجاد پتروشیمی، بندر، منطقه آزاد گسترش بازارچه‌های مرزی افتاد باعث اقتدار نظام است که در نقطه صفر مرزی صنعت ایجاد می‌شود. دهیاری‌ها و تعاونی‌های مرزنشینی برای حل مشکلات روستاییان و آبادی روستا باید فعال شوند.

رئیس شورای اداری خوزستان گفت: سالانه 35 میلیارد تومان ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود و اعتبارات به گونه‌ای توزیع شده که هیچ کس احساس بی‌عدالتی نمی‌کندضمن اینکه نسخه خوزستان برای توسعه نسخه‌ای جداگانه است چون با خیلی از استان‌ها فرق داریم.

وی با بیان اینکه خورستان در بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، آشفتگی و بی‌مسئولیتی مظلوم است گفت: دهیاری‌ها وضعیت خوبی دارندو جای جای استان به نسخه خاص خود نیاز دارد که باید توسط شورای روستا، دهیاری، و بخشداری‌ها پیچیده شود ضمن اینکه مشاورانی که قرر است برای شهر‌ها گرفته شوند می‌تواند گره گشا باشد.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد