سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شورای شهر اهواز



جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز با دستور کار انتخابات هیات رییسه شورا که قرار بود راس ساعت 15 به صورت رسمی آغاز شود، با به حد نصاب نرسیدن اعضا حاضر در صحن، کنسل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- از ساعت 15 ، 11 عضو از مجموع 21 عضو شورا در صحن حاضر هستند ولی جلسه هنوز به رسمیت نرسیده است.

15:30

تا کنون و با گذشت 30 دقیقه از زمان مشخص شده برای آغاز جلسه‏، 10 نفر از اعضا هنوز در شورا حضور نیافته‌اند.

از 3 کاندیدای انتخابات ریاست شورا، تنها رامی علاسوند مقدم در شورا حضور دارد و زیبا صالح‌پور و اسکندر زنگنه هنوز به شورا نیامده‌اند.

 همچنین اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز در شورا حضور دارد.

15:35

مریم ابریشم‌کار، سخنگوی شورای شهر که در صحن حضور دارد، به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در صورت حضور نیافتن دیگر اعضا، انتخابات هیات رییسه امروز برگزار نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دو کاندیدای ریاست در شورا حضور نیافته‌اند، گفت: احتمال دارد دو گزینه با هم به ائتلاف رسیده باشند، ولی این تنها یک گمان است.

15:45

جلسه شورا با به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، کنسل شد.

کاظم سواری، منشی شورا، با بیان این مطلب، گفت: جلسه بعدی انتخابات هیات رییسه به روز شنبه 15 شهریور ماه موکول می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز حجت مظفری، جمشید سلحشور، جانعلی خورشیدی، سبزه‌علی، احمد باورساد، هوشنگ شیرمردی، کاظم سواری، رامی علاسوند، علی سواری، مریم ابریشم‌کار و ابتسام الباجی در صحن شورا حضور یافتند.

زیبا صالح‌پور، اسکند زنگنه، علی ناصری، هدایت ممبینی، سعادت‌نیا، محمدجواد رضوی، آذر زمان‌پور، عاشور سواری‌پور، حسین حیدری، مهدی آلبوشوکه غایبان امروز بودند.

16:00

با اعلام لغو جلسه، خبرنگاران صحن شورا را ترک کردند تا طبق قرار قبلی، رییس شورا با خبرنگاران صحبت کند ولی اعلام شد که شورا به جلسه غیر علنی وارد شده و مصاحبه علاسوند انجام نشد.

 

فرماندار اهواز: اعضای غایب باید در جلسه حضور می‌یافتند/ اجازه نمی‌دهم به کار شورا خلل وارد شود

 

فرماندار اهواز که به منظور شرکت در جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز در شورا حضور یافته بود، پس از لغو جلسه گفت: اعضایی که غایب بودند باید حضور می‌یافتند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اسماعیل ارزانی در این جلسه که به دلیل غیبت 10 عضو شورای شهر لغو شد، اظهار کرد: به عنوان مجریان شورا، از این که جلسه انتخاب هیات رییسه تشکیل نشد، عذرخواهی می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: اعضای شورا یک حقوق قانونی دارند که می‌توانند از آن استفاده کنند و ما نیز در مسایل آنها دخالت نمی‌کنیم ولی یک نصیحت به خود می‌کنیم؛ ما الگوی یک کلانشهر هستیم و تمام مسایل شورا به نوعی زیر ذره‌بین کشوری است.

 

فرماندار اهواز افزود: تجربه تلخ شورای سوم اهواز بسیار ناگوار بود و من وارد حق و ناحقی این موضوع نمی‌شوم اما بازگشت به گذشته به ضرر مجموعه است و وقتی این موضوعات پیش می‌آید، نیروهای توانمندی از سیستم اداری حذف می‌شوند که خود من این را نمی‌پسندم.

 

ارزانی گفت: در اولین جلسه‌ای که با اعضای شورای چهارم داشتم، مطرح کردم که به عنوان فرماندار اجازه نخواهم داد به شورا و کار شورا خللی وارد شود. اعضا نیز باید با سعه صدر، ارتباطات و خواسته‌های خود را به هم نزدیک کنند. دلیلی نمی‌بینیم که چند جلسه وقت همه گرفته شود.

 

وی ادامه داد: اعضایی که امروز در جلسه غیبت کردند باید مراتب را رعایت می‌کردند و حاضر می‌شدند تا نظرات آنها هم هر چند مخالف مطرح شود. به هر حال باید یک نفر از این مجموعه، ریاست شورا را بر عهده می‌گرفت و مسئولیت سنگینی است.

 

فرماندار اهواز با بیان این که ترکیب شورای چهارم ترکیب خوبی است، اظهار کرد: اعضا در صورتی که بیشتر به هم نزدیک شوند، تصمیمات خوبی در شهر گرفته خواهد شد و شهر هم از عمران و آبادانی بهره کافی خواهد برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد