سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم:

ضررهای زیست محیطی انتقال آب کارون باید به گوش مردم برسد/باانتقال آب شرب مخالف نیستیم

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای خوبی مانند کمپین‌های حفاظت از کارون که توسط مردم و نخبگان جامعه باید ادامه پیدا کند و دلایل منطقی و ضررهای ناشی از انتقال آب باید به مردم منتقل شود.

سید شریف حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: دولت یازدهم و وزیر نیرو درباره وضعیت انتقال آب خواسته‌های نمایندگان خوزستان را اجرا کردند.

وی اضافه کرد: در وضع موجود نباید با هیاهوی دیگران ما هم حاشیه‌پردازی کنیم بلکه باید به صورت منطقی خواسته‌های مردم خوزستان را به گوش ایرانیان برسانیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای خوبی مانند کمپین‌های حفاظت از کارون که توسط مردم و نخبگان جامعه باید ادامه پیدا کند و دلایل منطقی و ضررهای ناشی از انتقال آب باید به مردم منتقل شود.

وی افزود: مجمع نمایندگان و استانداری خوزستان جهت حفاظت از کارون در حال پیگیری هستند و از انتقال غیر کار‌شناسی آب جلوگیری می‌کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اظهارات وزیر نیرو در شورای اداری اصفهان گفت: بین حرف تا عمل فاصله است و و انتقال غیر کار‌شناسی آب انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برخی به استفاده از احساسات سعی در تقابل مردم اصفهان و خوزستان دارند، گفت: مردم اصفهان باید از تبعات زیست محیطی انتقال آب با خبر شوند و اینکه بدانند ما موافق انتقال آب برای مصارف آشامیدنی هستیم.

حسینی درباره وضعیت تونل بهشت آباد عنوان کرد: در این طرح قرار بود بیش از یک میلیارد متر مکعب آب منتقل شود و تا انتقال 4 میلیارد متر مکعب آب در سال را داشت.

وی اضافه کرد: این طرح لغو و با لوله کشی مقرر شد 250 میلیون متر مکعب آب به اصفهان، 180 میلیون متر مکعب آب به کرمان و 150 میلیون متر مکعب آب به یزد منتقل شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت تونل گلاب 2 گفت: انتقال آب در این طرح بین حوزه‌ای است و مجمع نمایندگان خوزستان و نمایندگان چهار محال و بختیاری مخالف اجرای این طرح بودند که به دستور مستقیم وزیر نیرو این طرح متوقف شد.

وی درباره هدر رفت آب کارون در خلیج فارس بیان کرد: این یک حرف غیر کار‌شناسی و فقط برای فریب اذهان عمومی است و آب کارون در خلیج فارس به هدر نمی‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد