سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



آب مازاد خوزستان یا زیاده‌خواهی اصفهان؟
اقتصادی  10:44:44 1393/06/12
936-8074-5 کد خبر
    

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارون شاهرگ حیات خوزستان است و برای حفاظت از آن نباید سوار موج شویم و با احساسات تصمیم بگیریم.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ -منطقه‌خوزستان- سیدشریف حسینی شب گذشته (11 شهریور) در نشست کمپین حفاظت از رودخانه کارون عنوان‌کرد: ‌طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای احیای زاینده‌رود در دولت قبلی به‌طور کامل فعال بود و تنها دولتی که دلیل انتقال آب را شفاف‌سازی کرد، دولت یازدهم بود.

 

وی افزود: ما نباید موضع بگیریم و به سمت حزب خاصی وابسته شویم، زیرا هدف ما حفظ کارون است و همین کارون وحدت را بین ما ایجاد کرده است.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد:‌ شرایط موجود به نفع ماست زیرا شورای عالی آب در حال تجدیدنظر در اجرای طرح تونل بهشت‌آباد است.

 

حسینی بیان‌کرد: در ابتدا انتقال آب به میزان 1.1 میلیارد مترمکعب تصویب شد اما این عدد هم‌اکنون به بیش از 250 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

 

وی با بیان این‌که اصفهان باید پاسخگوی این میزان مصرف آب باشد، اظهارکرد: پیش از این مقدار زیادی آب به این استان منتقل شده است و با تکمیل طرح کوهرنگ‌سه 1.5 میلیارد متر مکعب دیگر آب به زاینده‌رود تزریق می‌شود.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: اصفهان سالانه میزان سطح زیرکشت محصولات خود را افزایش می‌دهد. به طور مثال در سال‌گذشته کشت برنج این استان 3 هزار هکتار اضافه شد.

 

حسینی افزود: برای حفاظت از کارون و جلوگیری از انتقال آن باید از روش‌های علمی و متخصصان استفاده کنیم و نباید بگذاریم چالشی در این مساله ایجاد شود زیراوظیفه ما حمایت از دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی تصریح‌کرد: شرایط موجود با ماست و نباید با تفرقه این فرصت‌ها را از بین ببریم. علم ما امروز در مقابل احساس آنان قرار می‌گیرد.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: ‌سال 76 اجرای طرح 800 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان و ایلام شروع شد اما به دلیل عدم مدیریت صحیح چند سال متوقف شد. اگر مدیریت صحیحی روی این طرح بزرگ انجام می‌شد اکنون استفاده بهینه‌ای از آب می‌شد.

 

حسینی ادامه‌داد:‌ وقتی ما برای آب‌های استان برنامه‌ای نداشته باشیم، معلوم است که دیگران برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: چه کسی می‌گوید خوزستان آب مازاد دارد؟ آبادان، خرمشهر و شادگان ما در شرایط سخت کم‌آبی به‌سر می‌برند و مجبوریم برای تامین آب شرب آن‌ها، هزینه‌های فراوانی جهت انتقال آب از کرخه صرف کنیم.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: آبی که قرار است به اصفهان منتقل شود بیش از نیاز شرب این استان است. افزایش روز به روز صنایع و کشاورزی آنان نشان می‌دهد که آن‌ها این آب را برای مصارف غیرشرب می‌خواهند.

 

حسینی تصریح‌کرد: ‌متاسفانه تمامیت‌خواهی و زیاده‌خواهی اصفهانی‌ها و نگاه منطقه‌ای آن‌ها، استان‌های دیگر را دچار چالش و مشکل می‌کند.

 

وی یادآور شد: ما با مردم اصفهان مشکلی نداریم؛ آنان هم‌وطن ما هستند و همگی در یک نقشه جغرافیایی به نام ایران زندگی می کنیم.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی به مردم خوزستان هشدار داد: تفرقه یک سم مهلک است که کشور را دچار چالش می‌کند و در نتیجه اختلافات ما باعث می‌شود تا دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

 

وی با اشاره به استعفای دست‌جمعی نمایندگان خوزستان اظهارکرد: خیلی‌ها استعفای نمایندگان استان را در بین مردم و فضاهای مجازی مورد تمسخر قرار دادند. این استعفا نمایشی نبود، بلکه اتحادی برای دفاع از حقوق خوزستان بود.

 

حسینی گفت: درپی این استعفا اعتباراتی که در تقسیم بودجه از خوزستان گرفته شد، دوباره به استان بازگشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد