سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی



نماینده اهواز:طرح اتصال راه آهن خوزستان به مناطق مرکزی ایران سرمنشا تحول زیربنایی استان است

اهواز- ایرنا- نماینده مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اتصال راه آهن خوزستان به مناطق مرکزی ایران سرمنشا تحول زیربنایی و پیشرفت استان خواهد بود.

ˈسیدشکرخدا موسویˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح عظیم ضمن اینکه زمینه مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در خوزستان را فراهم می کند ، می تواند عقب ماندگی های گذشته ناشی از جنگ تحمیلی را تا حدود زیادی جبران کند.

وی با اینکه حمل و نقل ریلی در مقایسه با سایر بخش ها بسیار ارزان و پرجاذبه است افزود: اتصال راه آهن خوزستان از مسیر اهواز - ایذه ، شهرکرد -اصفهان می تواند استان خوزستان را به کوتاه ترین مسیر برای دسترسی به آبهای بین المللی تبدیل کرده و بسیاری از هزینه های تولید در استان به ویژه فولاد را کاهش دهد.

نماینده مردم اهواز ، کارون حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح در سفراخیر رییس جمهوری به استات چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است گفت: کار مطالعات کارشناسی این طرح به تازگی شروع شده و امیدواریم به زودی شاهد شروع اجرای این طرح ملی باشیم.

موسوی گفت: منابع اعتباری مورد نیاز طرح اتصال ریلی خوزستان به مناطق مرکزی ایران از منابع صندوق توسعه ملی ، فاینانس و داخلی تامین خواهد شد.

وی گفت: با شروع عملیات اجرایی این طرح یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوزستان در دولت یازدهم محقق خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه راه در مقایسه با استان های دیگر دچار عقب ماندگی های زیادی است خاطرنشان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس که تاسیسات زیربنایی استان بشدت آسیب دید دیگر استان های دیگر این فرصت را داشتند که در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند در حالی که در زمان جنگ هشت ساله روند توسعه استان خوزستان نه تنها متوقف شد بلکه تاسیسات موجود آن نیز متحمل آسیب های جدی شد و همچنان در بخش های مختلف دچار عقب ماندگی هستیم.

وی نگاه دولت یازدهم برای توسعه خوزستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از طرح های مهمی که در استان مصوب شده اجرای طرح احیا و نوسازی 550هزار هکتاری استان معروف به سفرمقام معظم رهبری است که برای اجرای آن یک میلیارد و 500میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است. 

موسوی ابراز امیدواری کرد در سه سال آینده بخش مهمی از طرح 550هزار هکتاری کشاورزی استان خوزستان به ثمر برسد که از ناحیه آن بتوان اشتغال پایداری در استان ایجاد کرد.646/648


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد