سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

رویترز نوشت: پس از سال ها تنش فزاینده میان ایران و غرب، انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در بهار 1392 باعث شد مساحت جدیدی برای دیپلماسی به وجود بیاید که در نهایت منجر به توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 شد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد ایران به تعهدات هسته ای اش در چارچوب توافق با گروه 1+5 پایبند است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد ایران اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتش در قالب توافق تمدید 4 ماهه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 در پیش گرفته است. 

این گزارش ادامه می دهد: ایران بخشی از ذخایر اورانیوم غنی شده در درصد بالا را به سوخت تبدیل کرده است.
با این اتفاق، استفاده از این سوخت برای مصارف نظامی سخت است.

رویترز این گزارش آژانس را مثبت توصیف کرد و نوشت: این گزارش قبل از ازسرگیری مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 منتشر می شود.
قرار است مرحله جدیدی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای تهران در اوایل ماه سپتامبر آینده برگزار شود.

دو طرف چندی پیش درباره ادامه 4 ماهه مذاکرات توافق کردند. براساس این توافق، ایران 2.8 میلیارد دلار دیگر از پول های مسدود شده اش در بانک های جهان را دریافت می کند.

در مقابل، ایران متعهد شده بود بخشی از اورانیوم 20 درصدی اش را به سوخت هسته ای تبدیل کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی مسؤولیت راستی آزمایی اجرای مواد توافق هسته ای ایران و 1+5 را برعهده دارد. 
 
رویترز نوشت: پس از سال ها تنش فزاینده میان ایران و غرب، انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در بهار 1392 باعث شد مساحت جدیدی برای دیپلماسی به وجود بیاید که در نهایت منجر به توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 شد. 





جمهوری اسلامی ایران شهادت سه تن از فرماندهان گردانهای شهید عزالدین قسام توسط جنایتکاران صهیونیست را به امت اسلامی، ملت مظلوم فلسطین به خصوص مردم مقاوم غزه ،همرزمان و خانواده محترم این عزیزان تسلیت می‌گوید.
به گزارش مشرق، وزرات امور خارجه ایران به مناسبت شهادت سه تن از فرماندهان گردانهای عزالدین قسام بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

{وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ}

جمهوری اسلامی ایران شهادت سه تن از فرماندهان گردانهای شهید عزالدین قسام  توسط  جنایتکاران صهیونیست را به  امت اسلامی، ملت مظلوم فلسطین به خصوص مردم مقاوم غزه ،همرزمان و خانواده محترم این عزیزان تسلیت می‌گوید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن این اقدام جنایتکارانه  معتقد است اینگونه اقدامات تروریستی عزم مردم مقاوم و فداکار فلسطین وهمرزمان این شهیدان را در راه مقاومت و جهاد تا پیروزی نهایی راسختر می نماید. از خداوند بزرگ برای این شهیدان علو درجات و برای همرزمان و بازماندگان صبر و ادامه راه این عزیزان را مسئلت می نماید.





در این عملیات میان نظامیان آمریکایی و نیروهای داعش، تبادل آتش صورت گرفت اما در نهایت مشخص شد گروگان های آمریکایی در این محل حضور ندارند.
دولت آمریکا فاش کرد برای نجات شهروندانش از دست داعش در سوریه عملیات نظامی انجام داده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد این کشور در عملیات ویژه نظامی در سوریه، تلاش کرد چند شهروند خود از جمله یک خبرنگار را از دست داعش نجات دهد اما این عملیات با شکست مواجه شد.

شماری از مقامات آمریکایی گفته اند نظامیان این کشور تلاش کردند خبرنگار و تعداد دیگری از گروگان های آمریکایی در اختیار داعش را از طریق ماموریت محرمانه و سری در سوریه آزاد کنند اما گروگان ها در محل عملیات حضور نداشتند.

" جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی که به دست داعش سر بریده شد

فاش شدن عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در سوریه
در این عملیات میان نظامیان آمریکایی و نیروهای داعش، تبادل آتش صورت گرفت اما در نهایت مشخص شد گروگان های آمریکایی در این محل حضور ندارند.

این ماموریت که با مجوز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و براساس اطلاعات سازمان جاسوسی این کشور صورت گرفت در تابستان جاری انجام شد.

مقامات آمریکایی تنها پس از گذشت یک روز از انتشار فیلم سربریدن " جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی توسط داعش، این موضوع را اعلام کردند.

داعش به تازگی با انتشار فیلمی از سربریدن خبرنگار آمریکایی، ضمن تهدید واشنگتن اعلام کرد این اقدام را در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق انجام داده است. این خبرنگار آمریکایی دو سال پیش در سوریه ناپدید شده بود.

گروه داعش که هم اکنون مناطق وسیعی را در شمال عراق و سوریه اشغال کرده دست به کشتار گسترده غیرنظامیان زده است.


فاش شدن عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در سوریه
جنگنده های آمریکایی در روزهای اخیر مواضع داعش در شمال عراق را بمباران کردند. این حملات ادامه دارد.
داعش تهدید کرد در صورت ادامه حملات هوایی آمریکا علیه داعش، این گروه، خبرنگار آمریکایی دیگری به نام "استیون ساتلاف" را سر می برد.
مسؤولان آمریکایی به تاریخ دقیق عملیات نظامی در سوریه اشاره ای نکردند اما گفته اند این عملیات نظامی مربوط به دو هفته اخیر نبوده است.
در این عملیات، شماری از نظامیان ویژه آمریکا با استفاده از بالگرد و دیگر هواپیماها در منطقه هدف در خاک سوریه پیاده شده و با اعضای داعش درگیر شدند. در این درگیری شماری از اعضای داعش کشته شدند.
به نظر می رسد این حادثه، نخستین درگیری زمینی مستقیم میان نظامیان آمریکا و افراد مسلح داعش است.
از میان گروگان های آمریکایی "استیفن سوتلوف" روزنامه نگار آمریکایی است که داعش تهدید کرده او را نیز خواهد کشت.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  این ماموریت به صورت ویژه بر شبکه ربایندگان در داعش متمرکز بود.

منابع آگاه در دولت آمریکا نیز اعلام کردندبیش از 100 آمریکایی در سوریه جنگیده اید تا تلاش کردند چنین کاری را انجام بدهند.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد 12 هزار جنگجوی خارجی از 50 کشور در سوریه می جنگند. 
 به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:‌ حداقل  12 هزار جنگجوی خارجی از 50 کشور به سوریه رفته اند تا در نزاع این کشور که از سه سال پیش آغاز شد مشارکت کنند. 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در میان این افراد گروه کوچکی از شهروندان امریکایی نیز حضور دارند.
منابع آگاه در دولت آمریکا نیز اعلام کردند: بیش از 100 آمریکایی در سوریه جنگیده اند یا تلاش کردند چنین کاری را انجام بدهند.
وی افزود:‌ احتمالا همه این افراد هم اکنون در سوریه حضور ندارند.
او با این حال از اعلام تعداد دقیق اعضای خارجی گروه های داعش یا دیگر گروه های تندرو در سوریه خودداری کرد. 
با آغاز بحران در سوریه شمار زیادی از شهروندان کشورهای مختلف برای مشارکت در جنگ داخلی سوریه راهی این کشور شدند.بخش عمده این افراد،‌ در صف گروه های تندروی اسلامی علیه نیروهای دولتی سوریه در حال جنگ هستند.این خبر همزمان با آغاز تلاش ها برای شناسایی قاتل انگلیسی خبرنگار آمریکایی در سوریه منتشر می شود.به تازگی گروه افراط گرای اسلامی داعش با انتشار فیلمی از سربریدن یک خبرنگار آمریکایی خبر داد. این اقدام در واکنش به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش صورت گرفت.
این فیلم سربریدن خبرنگار آمریکایی توسط یک عضو داعش به تصویر کشیده شده است. جلاد در این فیلم به زبان انگلیسی لهجه لندنی سخن می گوید.
به دنبال انتشار این فیلم،‌ مقامات انگلیسی و آمریکایی از آغاز تلاش ها برای یافتن این جلاد انگلیسی خبر دادند. آنها می گویند جلاد یکی از شهروندان انگلیسی است که برای جنگ به سوریه رفته است.
به گفته یک پایگاه خبری عربی «سرانجام خیاط در کوزه افتاد»، و پس از حمایت‌های بی‌دریغ ترکیه از گروهک داعش، دو تن از سرکردگان آن اعلام کردند که سیاست کلی آنها الحاق کردهای ترکیه به کردستان عراق است و در صدد الحاق بخشی از خاک ترکیه به مناطق تحت اشغال خود هستند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» سوریه در خبری با بیان اینکه «سرانجام خیاط در کوزه افتاد»، به حمایت‌های بی‌حدوحصر دولت ترکیه به داعش و گروه‌های مسلح در سوریه اشاره کرد و نوشت که «وورکات مراد قاسم» یکی از فرماندهان «اُزبک» داعش در ترکیه به همراه «ابوعمار الثامی» که او نیز از دیگر فرماندهان داعش در ترکیه است اعلام کردند که الحاق بخشی از خاک ترکیه به اراضی تحت اشغالشان جزئی از برنامه‌های آتی داعش است.

این دو در سخنانی در این خصوص گفتند: آنچه ما در عراق در حال انجام آن هستیم ملحق کردن کردهای ترکیه به کردهای عراق را آسان می‌کند و به این ترتیب آنها بخشی از اقلیمی مستقل تحت رهبری «مسعود بارزانی» (رئیس کردستان عراق) خواهند شد.

این دو نفر افزودند: سیاست بلند مدت ما جداسازی مناطق کردنشین ترکیه و الحاق آن به کردستان عراق است و ما این مسیر را ادامه خواهیم داد.

در همین راستا «اریلماز» عضو کمیسیون خارجه پارلمان ترکیه در سخنانی پیرامون تحولات اخیر عراق و نقش حزب «آک پراتی» (همان عدالت و توسعه) گفت: طرح دامنه عمل کُردها که حکومت در صدد انجام آن است به افزایش قدرت کردها می‌انجامد و در صورت استقلال کردستان عراق، کردهای ترکیه نیز خواهان حکومتی فدرال خواهند شد.

رهبران گروهک «پ.ک.ک» و مخالفان سیاست‌های مسعود بارزانی نیز در مورد همکاری بین بارزانی و داعش هشدار داده‌اند اما مشخص نیست که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سیاست‌های خود تغییری دهد یا خیر.





امروز حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه احمد داوود اوغلو وزیر خارجه این کشور را به عنوان جانشین «رجب طیب اردوغان» به ریاست حزب و به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.
«داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه شدبه گزارش مشرق «حزب عدالت و توسعه» ترکیه احمد داود اوغلو، وزیر خارجه این کشور را به عنوان نخست‌وزیر ترکیه انتخاب کرد.

پیش از این نیز گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نخست وزیر داود اوغلو مطرح شده بود. در این رابطه عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه گفته بود که احمد داود اوغلو وزیر خارجه کنونی ترکیه احتمالا ریاست حزب عدالت و توسعه را بر عهده خواهد گرفت و نخست وزیر بعدی این کشور خواهد شد.

اردوغان 28 اوت یعنی 7 روز دیگر مراسم تحلیف ریاست جمهوری را انجام خواهد داد و بر اساس قانون اساسی ترکیه باید از ریاست حزب عدالت و توسعه کناره گیری کند. گمانه زنی های زیادی در خصوص جانشینی داوود اوغلو به جای اردوغان پیش از این نیز مطرح شده بود.

برخی از اعضای حزب عدالت و توسعه پیش از این خواستار آن بودند که عبدالله گل به نخست وزیری ترکیه برسد ولی شواهد نشان می دهد که روابط اردوغان و عبدالله گل طی ماه های اخیر رو به سردی گذاشته است.

احمد داوداوغلو در 26 فوریه 1959 در قونیه متولد شد. دوران دبیرستان را استانبول گذراند. وی در سال 1983 از دانشگاه بوغازچی در دو رشته علوم سیاسی و اقتصاد در دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی فارغ‌ التحصیل شد.

اوغلو مقطع کارشناسی ارشد را در دانشکده مدیریت عمومی به اتمام رسانده و مدرک دکترای خود را از دانشکده علوم سیاسی و روابط بین‌المللی دانشگاه بوغازچی دریافت کرد.

داوداوغلو در سال 1990 استادیار دانشگاه اسلامی بین‌المللی مالزی شد و در آنجا دانشکده علوم سیاسی را تأسیس و تا سال 1993 ریاست آن را بر عهده داشت.

وی بین سال‌های 1995 تا 1999 در دانشگاه مرمره و در مؤسسه مطالعات خاورمیانه، مؤسسه بیمه و بانکداری و در مقطع دکتری در رشته‌ مدیریت محلی در دانشکده علوم سیاسی به تدریس پرداخت.

پس از انتخابات نوامبر 2002 میلادی مجلس ترکیه، داوداوغلو به سمت مشاور ارشد نخست‌وزیر و سفیر کبیر در دولت پنجاه و هشتم ترکیه فعالیت کرد. وی فعالیت‌های خود  را در دولت‌های پنجاه و نهم و شصتم ترکیه نیز ادامه داد.

اوغلو از سال 1995 تا 2004 در دانشگاه بی‌کنت استانبول به عنوان رئیس دانشکده روابط بین‌المللی و همچنین عضو سنای دانشگاه و نیز هیأت مدیره آن فعالیت کرده است.

وی چندین کتاب و مقاله در حوزه سیاست خارجی ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی منتشر کرده است. کتاب‌ها و مقالات وی به چندین زبان منجمله ژاپنی، پرتقالی، روسی، عربی، فارسی و آلبانیایی ترجمه شده‌اند.

در تاریخ 1 می 2009 میلادی داود اوغلو به عنوان وزیر امور خارجه شصتمین دولت جمهوری ترکیه منصوب شد.


مسیر حزب عدالت و توسعه را ادامه خواهم داد 

داود اوغلو نخست‌وزیر جدید ترکیه گفت: در صورتی که به عنوان رئیس حزب عدالت و توسعه انتخاب شوم راهی که این حزب آغاز کرده را کامل خواهم خواهم کرد.وی افزود: هر کس که علیه حزب عدالت و توسعه توطئه چینی کند، بدون شک شکستی مفتضحانه خواهد خورد.





دبیرکل حزب الله لبنان برای مقابله با تهدیدات فراگیر گروه‌های تروریستی تکفیری در لبنان، طرحی هشت ماده‌ای ارائه کرده است.
طرح هشت‌ماده‌ای نصرالله برای مقابله با تکفیری‌هاگروه بین‌الملل مشرق - "غالب قندیل" تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه ای در تحلیل سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه نوشت که دبیرکل حزب الله بخش پایانی سخنرانی خود در این روز را به ارائه برنامه ای برای حمایت از لبنان و دفاع از موجودیت این کشور در مقابله با خطرات تکفیری‌ها اختصاص داد که تمام منطقه را تهدید می‌کند. 

این برنامه عملیاتی هشت بند اساسی دارد که باید در عرصه مردمی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد تا بتواند اراده‌ای ملی برای مقابله با چالش‌های فراروی این کشور ایجاد کند. 

اول: درک خطر موجودیتی که از ناحیه تکفیری ها متوجه لبنان است، آن هم با وجود خطر داعش در سوریه و عراق و جنگ‌هایی که این گروه در این کشورها به راه انداخته است. وی مقابله با این خطرات را اولویتی ملی و لبنانی می‌داند که لازم است توان و نیروهای ملی را دور هم جمع کرده و آنها محاسبات فرقه‌ای و گروهی را کنار بگذارند، این به معنی یک مشارکت ملی و سیاسی جامع و فراگیر از سوی تمامی گروه‌های لبنانی در برابر خطری خواهد بود که همه را تهدید می‌کند. 

این بند برخاسته از رویکرد واقع بینانه نسبت به خطرات گروه‌های تکفیری است که کشتارهای جمعی را به راه می اندازد و در اماکنی که تحت تسلط می گیرند، دیگر گروه‌ها را رد کرده و تمام ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی و دینی را زیر پا می گذارند. 

دوم: ایجاد طرحی ملی برای مقابله با این گروه‌ها بر اساس تجمیع نقاط قوت و توانمندی های داخلی در برابر خطر تکفیری. این موضوع به معنای این است که باید از ارتش و موسسات نظامی و امنیتی در کشور حمایت کرد و توان آن‌ها را در ابعاد کمی و کیفی بالا برد، بالاترین میزان تایید و حمایت مردمی از ارتش لبنان و رد اتهامات مطرح شده علیه موسسات نظامی به این روند کمک خواهد کرد. 

طرح هشت ماده‌ای سید حسن نصرالله برای مقابله با تکفیری‌ها
سوم: محافظت از دولت "تمام سلام" و جلوگیری از فروپاشی آن. چرا که قدرت اجرایی موجود در کشور می‌تواند تصمیمات لازم در زمان مقابله با هر خطر احتمالی را اتخاذ کرده و روند اجرایی آنها را در عمل دنبال کند. 

نصرالله در این راستا نیز موضوع گفتگوهای ملی و همگرایی بین گروه های مختلف لبنانی به صورت دوجانبه یا سه جانبه یا بیشتر را مطرح و تاکید کرد که نکته مهم وحدت رویکردهای سیاسی و دیدگاه ها  و عملیات مورد نظر برای حمایت از لبنان در راستای تفاهم های ممکن از طریق دولت کنونی است. 

چهارم: توقف تحرکات فرقه‌ای و مذهبی که باید از سوی تمامی موسسات لبنانی بویژه وزارت اطلاع رسانی و دادستانی‌ها و شورای ملی رسانه های دیداری و شنیداری و موسسات مطبوعاتی و رادیو و تلویزیون مورد توجه قرار گرفته و تمامی افکاری که به دنبال تحریکات فرقه‌ای و مذهبی هستند و به دنبال ایجاد فضایی هستند که تروریسم تکفیری را به دخالت در لبنان تشویق می‌کند، محدود کرده و برای بازدارندگی نیز افرادی باید در این راستا محاکمه شوند. 

پنجم: سازش های منطقه ای که نصرالله خواستار تسریع در ایجاد آنها بود، یکی از راههای تقویت توان ملی در مقابل تروریسم تکفیری بویژه در مناطقی است که مانند عرسال با تروریست ها مرز مشترک دارند. 

ششم: همکاری با دولت ملی سوریه در پرونده آوارگان و پرونده مرزها؛ چرا که اراده برخی گروه های لبنانی در ممانعت از هر گونه ارتباط و هماهنگی با دولت و ارتش سوریه موجب تعطیل شدن اقداماتی است که برای مقابله با توطئه های تخریبی تکفیری ها می‌شود. این موضوع هنگامی ضروری تر به نظر می‌رسد که اهمیت پرونده های مشترک از جمله موضوع آوارگان در نتیجه تحولات اخیر منطقه ای بیش از پیش احساس می شود. 

طرح هشت ماده‌ای سید حسن نصرالله برای مقابله با تکفیری‌ها
هفتم: تلاش برای حل مسایل اجتماعی ضروری در کشور از جمله موضوع طبقه بندی حقوق ها و دیگر مسایلی که به تقویت اوضاع داخلی کشور منجر شده و از ایجاد شکاف‌ها و روزنه های امنیتی جلوگیری کرده و هماهنگی ملی و مردمی لازم برای مقابله با گروهک‌های تکفیری را ایجاد کند. 

هشتم: تلاش مستمر برای تفاهم ملی در انتخاب رئیس جمهور و بازگرداندن موسسات قانون گذاری کشور به مسیر اصلی و درست خود. 

این برنامه ای بود که دبیر کل حزب الله لبنان برای مقابله با خطر تکفیری ها و حمایت از لبنان ارائه کرد. این نقشه راه می تواند تمامی گروه های لبنانی را از خطرات داعش و سایر گروه‌های تکفیری که همه جریان‌های سیاسی و مردمی در این کشور را تهدید می‌کند، حفظ کند. 

نصرالله در عین حال معتقد است که مقاومت لبنان می‌تواند گروهک داعش و عناصر پشت پرده منطقه‌ای و بین‌المللی حامی آن را شکست دهد، چرا که پیشتر نیز این نیروها رژیم صهیونیستی را شکست داده و در برابر تهدیدات آن ایستاده اند، اما همبستگی تلاش‌های ملی و همکاری گروه‌های داخلی برای ایجاد این طرح ملی می‌تواند هزینه‌های ناشی از دفاع از ملت و کشور لبنان را کاهش دهد. این موضوع می‌طلبد که بار دیگر معادله سه جانبه ملت و ارتش و مقاومت به عنوان راهبرد اساسی دفاعی در کشور دنبال شود. 



وزیر صهیونیست مطرح کرد؛
بیلین در مقاله خود با عنوان «راهکار جلوگیری از بهار عربی آتی» مدعی شد: یکی از مهمترین تحولاتی که طی جنگ اخیر «اسرائیل» علیه نوار غزه شاهد آن بودیم، این است که برخی از کشورهای جهان عرب دیگر آماده کمک به جنبش حماس در جنگش علیه «اسرائیل» نبودند و این تحول نادر و بی‌ سابقه‌ ای شمرده می ‌شود که از موضع خصمانه برخی از حکومت‌ های عربی در قبال جنبش‌ های اسلامی نشات می ‌گیرد، چون چنین جنبش‌ هایی سودای تشکیل خلافت اسلامی را در منطقه در سر می ‌پرورانند.
شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟
گروه بین‌الملل مشرق - «یوسی بیلین»، وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و رئیس جنبش «میرتس» طی سخنانی تصریح کرد که «اسرائیل» طی جنگ اخیرش علیه نوار غزه از حمایت برخی کشورهای عربی بهره برده است که دلالت بر میزان استفاده و بهره بری آن از پیروزی‌ هایی دارد که برخی انقلاب ‌های رخ داده در جهان عرب دارد.

در مقاله‌ ای که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در شماره روز گذشته خود منتشر کرد، بیلین تاکید کرد که «اسرائیل» باید تا جای ممکن تمام تلاش‌ های خود را به کار برد تا مانع انفجار انقلاب‌ های جدید در جهان عرب شود.

بیلین در مقاله خود تحت عنوان «راهکار جلوگیری از بهار عربی آتی» مدعی شد: یکی از مهمترین تحولاتی که طی جنگ اخیر «اسرائیل» علیه نوار غزه شاهد آن بودیم، این است که برخی از کشورهای جهان عرب دیگر آماده کمک به جنبش حماس در جنگش علیه «اسرائیل» نبودند و این تحول نادر و بی‌ سابقه‌ ای شمرده می ‌شود که از موضع خصمانه برخی از حکومت‌ های عربی در قبال جنبش‌ های اسلامی نشات می ‌گیرد، چون چنین جنبش‌ هایی سودای تشکیل خلافت اسلامی را در منطقه در سر می ‌پرورانند. 

این وزیر صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزوده است: حکومت‌ های عربی در این جنگ از حماس انتقاداتی به عمل آورده و این جنبش را مسئول بازتاب‌‌های این جنگ دانستند، در حالی‌ که انتقادات آنها از «اسرائیل» آرام‌ تر بود.

شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟

وی تاکید کرد: از سیاست‌ های مصر و عربستان سعودی طی جنگ اخیر می‌ توان دریافت که آنها مایل به غلبه «اسرائیل» بر جنبش حماس هستند، چون این جنبش را یکی از شاخه ‌های جماعت اخوان المسلمین می‌دانند که «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، آن را «ریشه شر» می ‌داند.


بیلین در این خصوص به گفت‌ وگوهایی اشاره کرد که سال ‌های گذشته با «عمر سلیمان»، وزیر اسبق دستگاه اطلاعات مصر انجام داده بود و تاکید کرد که عمر سلیمان در آن زمان همواره از «اسرائیل» انتقاد می‌ کرد، چون محاصره خود را علیه نوار غزه تشدید نمی‌ کند.
وی ادامه داده است که در یکی از دیدارهایش، عمر سلیمان به وی گفته است که چرا به این حماسی‌‌ها (اهالی نوار غزه) سوخت می ‌دهید تا آنها برای خودروهایشان و تردد در نقاط مختلف نوار غزه استفاده کنند و این که شما باید به اندازه ‌ای نیازهای اهالی غزه را فراهم کنید که تنها بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. 

شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟
بیلین افزوده است: به وی گفتم که حماس باید بهانه لازم برای چنین اقدامی را به ما بدهد، اما وی با این نظر من مخالف بود.

وی خاطر نشان می‌ کند که رهبران جهان عرب طی دیدارهای سری و محرمانه ‌اشان با رهبران «اسرائیل» به آنها تاکید می ‌کنند که منافع مشترکی با تل ‌آویو به ویژه در مقابله با جریان‌ های اسلامگرای تندرو و برنامه هسته‌ ای ایران و دیگر تهدیدات منطقه ‌ای دارند و به این جهت از «اسرائیل» به دلیل تعاملش با فلسطینیان به گونه ‌ای که افکار عمومی را تحریک کند و تحت تاثیر قرار دهد، انتقاد می‌کنند و این انتقادات به شکلی ویژه پس از انقلاب ‌های عربی و آنچه که به بهار عربی معروف شده، افزایش یافته است.
شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟

بیلین تاکید می ‌کند که «اسرائیل» باید برای حل منازعات خود با فلسطینیان گام بردارد، چون حل این اختلافات به تل‌آویو اجازه می‌ دهد، از حمایت علنی و بی ‌قید و بند کشورهای عربی بهره ببرد و در این راه «آریل شارون»، نخست وزیر اسبق «اسرائیل» با رد طرح صلح اعراب مرتکب اشتباه بزرگی شد.

این مقاله بیلین در حالی منتشر می ‌شود که پایگاه خبری انگلیسی «اینتلیجنس انلاین» در این اواخر با پرده برداشتن از روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی از توسعه و گسترش این روابط خبر می‌ دهد و تاکید می ‌کند که روابط ابو طبی – تل آویو هر روز شاهد بهبود چشمگیری است و این روابط به شکلی ویژه در حوزه‌های امنیتی و تسلیحاتی قابل ملاحظه است.

«اینتلیجنس انلاین» در این ارتباط توضیح داد که حجم مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی با امارات متحده در سال 2013 میلادی به بیش از 300 میلیون دلار بالغ شده است.
شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟
این پایگاه خبری اگرچه توضیح نداده که منظور از مبادلات تجاری در حوزه امنیت چیست، اما آشکار است که روابط تجاری تل آویو – ابو ظبی فراتر از 300 میلیون دلار است، به ویژه آنکه معروف است، امارات متحده چهارمین خریدار بزرگ اسلحه در جهان است و میزان خریدهای آن در سال 2013 بالغ بر 19 میلیارد دلار بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد