سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان



ا حضور استاندار خوزستان در مسجدسلیمان /

۵۰ هزار هکتار زمین برای احداث کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار خوزستان به همراه معاونان خود و جمعی از مدیران کل از مسجدسلیمان بازدید کرد و در جلسه ای با فرماندار این شهرستان تصمیمات مهمی در راستای اجرایی کردن توجهات دولت برای خروج این شهرستان از بن‌بست اقتصادی و محرومیت، اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی درصدد است تا با ادامه عملیات احداث پتروشیمی، تاسیس کارخانه آلومینیوم و تاسیس فرودگاه در مسجدسلیمان، زیرساخت‌های توسعه این شهرستان را فراهم آورد.

وی در نشستی که برای اجرایی کردن عملیات احداث کارخانه ‌آلومینیوم کاوه خوزستان در مسجدسلیمان برگزار شد، تاکیدکرد: راه‌اندازی این کارخانه، ادامه عملیات احداث پتروشیمی و تاسیس فرودگاه مسجدسلیمان از تصمیمات مهمی است که در دولت تدبیر و امید برای محرومیت‌زدایی شهرستان مسجدسلیمان به جد دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: استانداری خوزستان توجه ویژه‌ای نیز به امور ورزش و جوانان این شهرستان از جمله تیم فوتبال نفت دارد.

وی گفت: این نخستین سفر مجموعه مدیران استانداری و جمعی از مدیران کل استان به مسجدسلیمان برای اجرایی کردن طرح احداث کارخانه آ‌لومینیوم است که در مرحله بعد بحث احداث فرودگاه دنبال می‌شود.

مقتدایی اجرای این پروژه‌های اقتصادی را در اشتغالزایی منطقه مهم توصیف‌کرد و گفت: کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی باید در شهر مسجدسلیمان دفتر تاسیس کنند زیرا باید ارزش‌افزوده فعالیت این کارخانه‌ها و سایر مزیت‌های ناشی از فعالیت اقتصادی آن‌ها در منطقه هزینه شود.

در این جلسه مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با واگذاری حدود 50 هزار هکتار زمین برای اجرایی کردن فاز نخست احداث کارخانه آلومینیوم این شهرستان (آلومینیوم کاوه خوزستان) موافقت کرد.

استاندار خوزستان در این نشست مقرر کرد شهرک‌های صنعتی مسجدسلیمان معادل و یا بیشتر از 50 هزار هکتار زمین به پتروشیمی این شهرستان واگذار کنند.

در این جلسه همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان علت احداث کارخانه آلومینیوم در کنار پتروشیمی مسجد‌سلیمان را توجیه‌پذیری اقتصادی عنوان‌کرد و گفت: این کار از هزینه‌های ناشی از پراکندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

امید حاجتی افزود: در فاز اول 50 هزار هکتار از اراضی پتروشیمی مسجدسلیمان در اختیار شرکت آلومینیوم قرار می‌گیرد تا هر دو طرح با استقرار در کنار هم از مزایای دسترسی به جاده‌ها، خط آهن و سایر مزیت‌های اقتصادی برخور دار باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با مشارکت 60 درصدی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و 40 درصدی سازمان توسعه صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با هدف تولید 350 هزار تن آلومینیوم در سال در دو فاز جداگانه (175 هزار تنی) با مجموع 328 دیگ و تکنولوژی 400 کیلو آمپر (بالا‌ترین تکنولوژی موجود) و نیروگاه اختصاصی 468 مگاواتی با قابلیت ارتقا تا یک هزار مگاوات در استان خوزستان و منطقه مسجدسلیمان با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال احداث می‌شود.

براساس گزارش اداره‌کل امور اقتصادی استانداری خوزستان احداث این کارخانه علاوه بر کسب درآمدهای ارزی غیرنفتی، باعث ایجاد یک هزار شغل مستقیم و 10 هزار شغل غیرمستقیم در استان می‌شود.

پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان نیز با هدف تولید اوره و امونیاک در 5 فاز شامل تولید اوره با ظرفیت 3 هزار و 250 تن در روز، واحد آمونیاک با ظرفیت تولید 2 هزار تن در روز و خوراک گاز طبیعی به میزان یک میلیون 400 هزار مترمکعب، نیروگاه برق شامل 3 ژنراتور هر یک به میزان 15 تا 20 مگاوات، واحد یوتیلیتی با گاز طبیعی مصرفی و واحد انتقال آب خام با میزان مصرف 500 لیتر در ثانیه، با اعتباراتی از محل فایناس و تسهیلات صندوق توسعه ملی درحال اجراست و هم‌اکنون با 20 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد