سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان



با حضور دکتر جلیلی جلسه هماهنگی کارخانه آلومینیوم ، و فرودگاه مسجدسلیمان برگزارشد

جلسه هماهنگی کارخانه آلومینیوم،پترشیمی و فرودگاه مسجدسلیمان عصر دیروز مورخ ۹۳/۵/۲۷در محل فرمانداری مسجدسلیمان با حضور دکتر جلیلی نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی و استاندار محترم استان خوزستان مهندس مقتدایی و دیگر مسولین استانی وشهرستانی برگزارگردید. دکترجلیلی در این جلسه اظهار داشت : پس از کش وقوس های یکسال گذشته قراداد زمین شرکت آلومینیوم [...]

جلسه هماهنگی کارخانه آلومینیوم،پترشیمی و فرودگاه مسجدسلیمان عصر دیروز مورخ ۹۳/۵/۲۷در محل فرمانداری مسجدسلیمان با حضور دکتر جلیلی نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی و استاندار محترم استان خوزستان مهندس مقتدایی و دیگر مسولین استانی وشهرستانی برگزارگردید.

دکترجلیلی در این جلسه اظهار داشت : پس از کش وقوس های یکسال گذشته قراداد زمین شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان منعقد شد.ودرادامه  استاندارخوزستان اظهار داشتند فرودگاه مسجدسلیمان نهایی شد و جهت عقد قراردادبا پیمانکارجهت باسازی فرودگاه مسجدسلیمان روند کاری انجام شد.

    عبدالحسن مقتدایی  درصدد است تا با ادامه  عملیات احداث  پتروشیمی , تاسیس  کارخانه الومینیوم و تاسیس فرودگاه درمسجد سلیمان , زیرساخت های توسعه  این شهرستان را سازد.

   به گزارش خبرگزاری سپنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان  , مقتدایی  درنشستی که برای اجرایی کردن عملیات احداث کارخانه الومینیوم کاوه خوزستان درمسجد سلیمان برگزارشد ,  تاکید کرد: راه اندازی این کارخانه , ادامه عملیات احداث پتروشیمی و تاسیس فرودگاه مسجدسلیمان از تصمیمات مهمی است که در دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی شهرستان مسجدسلیمان به جد دنبال می شود. این درحالی است که استانداری خوزستان  توجه ویژه ای نیز  به امور ورزش و جوانان این شهرستان ازجمله تیم فوتبال نفت دارد.

   استاندار خوزستان گفت : این اولین سفرمجموعه مدیران استانداری و جمعی از مدیران کل استان خوزستان  به مسجدسلیمان برای اجرایی کردن طرح احداث کارخانه الومینوم است که درمرحله بعد بحث احداث فرودگاه دنبال می شود.

   مقتدایی اجرای این پروژه های اقتصادی را دراشتغالزایی منطقه مهم توصیف کرد گفت : کارخانه الومینیوم و پتروشیمی باید درشهرمسجدسلیمان دفتر تاسیس کنند , ارزش افزوده فعالیت این کارخانه ها و سایرمزیت های ناشی از فعالیت اقتصادی آنها باید درمنطقه هزینه شود.

   به گزارش خبرگزاری سپنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان دراین جلسه مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با واگذاری حدود  ۵۰ هزارهکتار زمین برای اجرایی کردن فاز نخست احداث کارخانه الومینیوم این شهرستان ( الومینیوم کاوه خوزستان ) موافقت کرد.

 استاندار خوزستان دراین نشست مقرر کرد شهرک های صنعتی مسجد سلیمان معادل و یا بیشتر از ۵۰ هزار هکتار زمین به پتروشیمی این شهرستان  واگذار نماید.

   معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان  علت  احداث کارخانه الومینیوم درکنار پتروشیمی مسجد سلیمان را توجیه پذیری  اقتصادی عنوان کرد تا از هزینه های ناشی از پراکندگی آنها جلوگیری بعمل آید.

  امید حاجتی افزود: درفاز اول ۵۰ هزارهکتار از اراضی پتروشیمی مسجد سلیمان  دراختیار شرکت الومینیوم قرارمی گیرد  تا هردو طرح با استقرار درکنار هم از مزایای دسترسی به جاده ها , خط آهن و سایرمزیت  اقتصادی برخور دارباشند.

     * پروژه الومینیوم مسجدسلیمان :

    شرکت الومینیوم کاوه خوزستان با مشارکت ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ۴۰ درصدی سازمان توسعه صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) با هدف تولید ۳۵۰ هزار تن آلومینیوم درسال در دو فاز جداگانه ( ۱۷۵ هزارتنی ) با مجموع ۳۲۸ دیگ و تکنولوژی ۴۰۰ کیلو آمپر ( بالاترین تکنولوژی موجود ) و نیروگاه اختصاصی ۴۶۸ مگاواتی با قابلیت ارتقا تا ۱۰۰۰ مگاوات دراستان خوزستان و منطقه مسجدسلیمان با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در دولت تدبیر و امید احداث می شود.

   براساس گزارش اداره کل امور اقتصادی استانداری خوزستان احداث این کارخانه علاوه برکسب درآمد های ارزی غیرنفتی , باعث ایجاد ۱۴۰۰ شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم دراستان خوزستان می گردد .

*  پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان :

   این طرح با هدف تولید اوره و امونیاک در۵ فاز شامل تولید اوره با ظرفیت ۳هزارو۲۵۰ تن در روز , واحد آمونیاک با ظرفیت تولید ۲۰۰۰ تن در روز و خوراک گاز طبیعی به میزان یک میلیون ۴۰۰ هزار مترمکعب , نیروگاه برق شامل ۳ ژنراتور هریک به میزان ۱۵ تا ۲۰ مگاوات , واحد یوتیلیتی با گاز طبیعی مصرفی و واحد انتقال آب خام با میزان مصرف ۵۰۰ لیتر در ثانیه درحال اجرا است .

  این طرح با اعتباراتی از محل فایناس و تسهیلات صندوق توسعه ملی درحال اجراست و هم اکنون با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه می باشد./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد