سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



دولت در سال گذشته در چنین روزهایی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد آن هم در شرایطی که به لحاظ اقتصادی و سیاسی کشور در وضعیت خطیری قرار داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رئیس کل بانک مرکزی طی ماه گذشته اسامی 500 بدهکار عمده بانکی را به قوه قضاییه معرفی کرده است.

به گزارش انتخاب ؛ علی طیب نیا  افزود: اقدامات قانونی برای برخورد با این افراد در حال انجام است. وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در دولت برای شناسایی افراد ثروتمند یارانه بگیر به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: شناسایی افراد ثروتمند در حوزه وظایف این کارگروه است به طوری که این وزارتخانه تلاش می کند با بهره گیری از امکانات موجود این افراد را شناسایی کند.

 وی ادامه داد: اگر این کارگروه در شناسایی ثروتمندان یارانه بگیر به اطمینان برسد، اقدامات لازم را برای حذف آنان انجام خواهیم داد.

بخش های دیگر گفته های علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه آمده است: 

*کارگروهی در دولت برای شناسایی افراد ثروتمند یارانه بگیر به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.شناسایی افراد ثروتمند در حوزه وظایف این کارگروه است به طوری که این وزارتخانه تلاش می کند با بهره گیری از امکانات موجود این افراد را شناسایی کند.

*اگر این کارگروه در شناسایی ثروتمندان یارانه بگیر به اطمینان برسد، اقدامات لازم را برای حذف آنان انجام خواهیم داد.

*دولت در سال گذشته در چنین روزهایی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد آن هم در شرایطی که به لحاظ اقتصادی و سیاسی کشور در وضعیت خطیری قرار داشت.

*تحریم های ظالمانه دشمنان یکی از مصداق های شرایط ویژه سال قبل است. با ساختارهای اقتصادی ناسالم که از قبل در اقتصاد وجود داشت، تورم سنگین و رکود و همزمانی این پدیده ها شرایط خاصی را برای مردم از منظر تورم و بیکاری و رکود ایجاد کرده بود.

* دولت در شرایط زمام امور را به دست گرفت که سخت ترین وضعیت اقتصادی کشور طی سال های بعد و قبل از انقلاب را داشتیم زیرا سال هایی داشته ایم که تورم بالا بوده یا رکود شدید، اما ترکیب این دو مورد شرایط را بسیار بدتر کرده بود.

*همزمانی رکود و تورم اتخاذ سیاست مناسب را نیز با مشکل مواجه کرده بود. زمانی که این دو پدیده شوم با هم ترکیب می شوند، استفاده از سیاست ها با پیچیدگی های خاصی همراه می شود که می تواند مشکلات را تشدید کند؛ شاید به همین خاطر بود که مقام معظم رهبری، امسال را سال اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند.

* استفاده از این تعبیر و واژه مدیریت جهادی حاکی از این است که در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بودیم و قرار داریم که خروج از این شرایط تنها با همفکری و همکاری تمام قوای حاکمه و مشارکت مردم امکان پذیر است.

*این دولت در سالی که گذشت تمام عزم خود را به حل مشکلات موجود گذاشت و در این کار البته مردم و مجلس هم همکاری های خوبی را با دولت انجام دادند تا شرایط لازم برای مقابله با مشکلات موجود کشور فراهم شود.

 منبع: خبرآنلاین




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنوز عرق از چهره خود پاک نکرده بود که یاران رسانه ای اش برای بازگشت مجدد وی به عرصه سیاست به تلاش و تکاپو افتاده اند. یارانی که در موضوع مرگ هوگو چاوز و حاشیه بوجود آمده در مراسم تشییع وی، با اقدامی ناشیانه و دستکاری در تصاویر نه تنها باعث تطهیر رئیس دولت نهم و دهم نشدند بلکه مشکلات رسانه ای بیشتری را برایش رقم زدند.

احتمال تلاش محمود احمدی نژاد برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور پس از تحویل جایگاه ریاست جمهوری به روحانی، توسط سیاسیون و کارشناسان داده می شد اما این پروژه بازگشت که با طرح بحث تاسیس دانشگاه ایرانیان در پایان دوره ریاست جمهوری وی آغاز شد، با سخنرانی هایش در گوشه و کنار کشور و انتشار مستند های تبلیغاتی در فضای مجازی شدت گرفت.

در این میان تبلیغات انجام شده در شبکه های اجتماعی را نباید نادیده گرفت، ایجاد گروه در وایبر، صفحه های دعوت احمدی نژاد برای ریاست مجلس دهم و هیئت منتظران بهار(عج) و برگزاری تورهای گردشگری از جمله اقدامات تبلیغاتی تیم احمدی نژاد است. تیمی که برای تخریب هر چه بیشتر دولت روحانی کوتاهی نکرد و با همراهی اطرافیان نزدیک احمدی نژاد انتقادات بی محابا به دولت یازدهم را شدت بخشیدند؛ تا جایی که علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد در یادداشتی انتقادی از عملکرد دولت روحانی در مذاکرات هسته‌ای بعد از اشاره به پیشینه و افق مذاکرات هسته‌ای نوشت: "سوال از دولت یازدهم و به خصوص رییس‌جمهور محترم این است که با اتکا به کدام عامل قدرت، به نمایندگی از سوی ملت بزرگ ایران به گفت‌وگو با گروه 1+5 پرداخته‌اید؟"

از سوی دیگر دوستان پیشین احمدی نژاد، پذیرش حضور وی در عرصه سیاسی را منوط به جدایی او از اسفندیار رحیم مشایی، مرد پر حاشیه دولت دانستند و پس از دیدار رئیس دولت نهم و دهم با برخی احزاب اصولگرا بود که به ناگاه خبر جدایی این دو یار دیرین رسانه ای شد. خبری که برخی آن را تلاشی جریان انحرافی برای تاثیر احمدی نژاد برانتخابات مجلس می دانند، تا در صورت عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس، چیدمان مجلس به گونه ای تدبیر شود تا راه برای بازگشت مجدد وی به همراه مشایی همراه شود.

با این حال اخبار حکایت از حضور  احمدی نژاد در برخی جلسات هفتگی هیئت منتظران بهار(عج) که توسط طرفداران مشایی برگزار می شود، دارد و گفته می شود وی در این هیئت با حاضران به گپ و گفت می پردازد.

 در این میان تخلفات دولت احمدی نژاد و اطرافیانش که هر روزه ابعادی از آن فاش می شود، حاشیه های زیادی را در کشور بوجود آورده است و بسیاری از بزرگان نیز درخواست رسیدگس به این تخلفات را دارند.

 سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین ناطق نوری در مراسم احیای حرم امام خمینی(ره) یکی از همین موارد بود بود که واکنش های تندی را از جانب حامیان همیشگی احمدی نژاد به همراه داشت.

مجلس شورای اسلامی که مسئولیت نظارت بر عملکرد قوه مجریه را بر عهده دارد، از مدتها قبل از اتمام دولت دهم و حتی در دولت نهم مکاتبات خود با قوه قضائیه در مورد تخلفات دولت احمدی نژاد را که اکنون برای تبدیل شدن چهره محبوب سال 84 خود در میان مردم تلاش می کند، آغاز کرده است. در ادامه 23 مکاتبه کمیسیون اصل نودم و معاون نظارت مجلس با دستگاه قضایی کشور در خصوص تخلفات دولت پیشین از سال 89 به بعد را که غیر محرمانه و قابل رسانه ای کردن بود را مشاهده می کنید.

البته در این موارد تخلف دولت و دستگاه های اجرایی از سوی مجلس محرز شده است اما تصمیم گیری نهایی به عهده قوه قضاییه است که به تازگی رئیس دادگاه کیفری استان تهران در خصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد گفت که این پرونده در وقت نظارت است.

با وجود تخلفات گسترده از سوی احمدی نژاد و اطرافیانش، گویا اکنون محفل خاصی دست به هر کاری میزند که چهره دولت نهم و دهم و شخص احمدی نژاد را تطهیر کند تا در آینده سیاسی ایران بتواند نقش آفرین باشد.

جدول نامه و گزارشهای تخلفات مرتبط با دولت احمدی نژاد:

 

 

ردیف

شماره نامه

تاریخ نامه

فرستنده

گیرنده اصلی

چکیده

ماده قانونی

 1

65205

1/10/1389

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

گزارش نهایی تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از عملکرد شرکت مخابرات ایران، جهت رسیدگی به موارد اتهامی وفق ماده 200 آیین نامه داخلی مجلس

 

تحقیق و تفحص

 2

7786

11/2/1390

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

گزارش نهایی تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از حادثه انفجار معادن باب نیزو در استان کرمان

تحقیق و تفحص

 3

7842

12/2/1390

مجلس شورای اسلامی

رئیس جمهور

اتمام مهلت سرپرستی وزارت راه و ترابری

اصل 135

 4

45664

17/7/1389

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

ارسال گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص عدم اجرای قانون پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه ای مراکز تربیت معلم و دانشگاه شهید رجایی

236

آیین نامه داخلی

 5

7550

20/2/1391

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

برداشت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از حساب بانک ها

236آیین نامه داخلی

 6

7551

20/2/1391

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

عملکرد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی

236آیین نامه داخلی

 7

7547

20/2/1391

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

اهم موارد عدم رعایت احکام قانونی مربوط به قانون هدفمند کردن یارانه ها

236آیین نامه داخلی

 8

76842

22/12/1390

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر عدم اجرای جزء ب بند 1 و تبصره های بند 2 قانون بودجه سال 1390 کل کشور

236آیین نامه داخلی

 9

87384

25/12/1389

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عملکرد نه ماهه وزارت نفت

236آیین نامه داخلی

 10

63962

26/10/1391

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

نسخه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی علل فوت ستار بهشتی

ماده 49

 11

9252

30/2/1391

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری سهام شرکت خودروسازی سایپا

تحقیق و تفحص

 12

75048

9/12/1391

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

درخواست گزارشی از موارد اتهامی فضای کسب و کار-شورای گفت‌وگو وفق تبصره 1 ماده 236

236آیین نامه داخلی

 13

84722

16/12/1389

مجلس شورای اسلامی

محمود احمدی‌نژاد

رونوشت به؛ دادستان کل کشورو سازمان بازرسی کل کشور

در خصوص تسریع در معرفی وزیر ورزش و جوانان به استناد قانون ذی‌ربط

عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان

م90/40815/6500

11/02/90

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

 14

2186

23/1/1390

مجلس شورای اسلامی

محمود احمدی‌نژاد/رونوشت به  سازمان بازرسی کل کشور

در خصوص مشاغل دولتی متعدد آقای حمید بقایی

تخلف از قانون چند شغله ها

 15

م90/39637/5774

26/11/89

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه/ رونوشت به؛ دادستان کل کشور

عدم ارائه اساسنامه وزارت نفت

تخلف از بودجه سال های 88 و 89 و تبصره 4 قانون نفت

 16

م90/44304/6507

11/10/90

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه/ رونوشت به؛ دادستان کل کشور

عدم پرداخت پول متروازسوی دولت به شهرداری تهران

تخلف از اجرای قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها

17

م90/49492/5770

 

مجلس شورای اسلامی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور/ رونوشت به؛ دادستان عمومی انقلاب استان تهران

عدم پاسخگویی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به مکاتبات کمیسیون

تخلف از قانون اجازه مکاتبه و تحقیق مستقیم به کمیسیون اصل 90 با دستگاه های دولتی جهت رسیدگی به شکایات مردمی

18

76842

22/12/90

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

رئیس قوه قضائیه

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر "عدم اجرای جز (ب) بند (1) و تبصره های بند (2) قانون بودجه سال 1390 کل کشور"

ماده 236 آئین نامه داخلی

19

34036

27/6/91

رئیس  مجلس شورای اسلامی

رئیس قوه قضائیه

عدم پایبندی دستگاههای ذیربط به حل مشکلات بیمه ای کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی (مستند به ماده 236 آنین نامه داخلی)

ماده 236 آئین نامه داخلی

 20

32628

29/5/92

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی

رئیس قوه قضائیه /رونوشت به رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص غائله روز 22 بهمن 1391 قم

ماده 236 آئین نامه داخلی

 21

61787

20/9/92

رئیس  مجلس شورای اسلامی

رئیس قوه قضائیه /رونوشت به معاون نظارت مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد عدم اجرای قانون ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران

ماده 236 آئین نامه داخلی

22 

24218

14/4/93

رئیس  مجلس شورای اسلامی

رئیس قوه قضائیه / رونوشت به معاون نظارت مجلس شورای اسلامی

پیگیری موضوع پرونده تاخیر رئیس جمهور سابق در معرفی وزیر ورزش و جوانان

اصل نود قانون اساسی، ماده 49 آئین نامه داخلی

 24

م90/53455/6904

1/4/93

مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه

واردات  خودرو لوکس با ارز مرجع

تخلف از  قانون بودجه سال 91 و فحوای اقتصاد مقاومتی در مورد اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی

 

 




رمزگشایی از مصاحبه اخیر مریم رجوی با العربیه/
رجوی: وقتی موسوی خواستار رد نظام شد ما از او حمایت کردیم!/ ماجرای درخواست منافقین برای حفاظت از موسوی در سال 88 چه بود؟

گروه سیاسی- رجانیوز: با گذشت 5 سال از فتنه 88، همچنان بخش عمده ای از خیانت های موسوی و کروبی در حق مردم و خدمت آنان به دشمنان نظام ناگفته مانده است؛ هر چند هر از گاهی بخشهایی از ظلم و خیانت های آنان در حق جمهوری اسلامی و مردم ایران توسط خود دشمنان بیان می شود.

به گزارش رجانیوز، در آخرین مورد مریم رجوی از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در گفت‌وگو با سایت العربیه که وابسته به دربار سعودی است، درباره دلایل حمایت منافقین از موسوی در سال 88 توضیح داده است.
 
وی گفت: «شما می‌دانید که آقای موسوی سالیان نخست‌وزیر (امام) خمینی بوده ولی با این حال وقتی سال ۲۰۰۹ گامی به سمت مردم برداشت و خواستار رد نظام ... شد! ما از او حمایت کردیم و حتی خواستار حفاظت از او شدیم.
این اظهارات وقیحانه مریم رجوی اشاره به بیانیه مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین در 8 دی 88 در دفاع از میرحسین موسوی دارد.»

ماجرای درخواست منافقین برای حفاظت از جان موسوی چه بود؟
 
این اظهارات ریشه در حوادث روز عاشورای سال 88 دارد. دقیقا دو روز بعد از افتضاح تاریخی سبزها و هتک حرمت عزاداران سید الشهدا در روز عاشورا، در هشتم دی ماه 88 مسعود رجوی با صدور بیانیه ای حمایت آمیز نسبت به اغتشاشات روز عاشورا و نقش موسوی و کروبی در این واقعه، خواستار حفاظت از جان موسوی شده و طی ادبیاتی متوهمانه نوشته بود:
 
«فرزندان دلیر ملت ایران، مزدوران را گوشمالى دادند، خلع سلاح کردند، خودروها و مراکز آنها را در هم کوبیدند، تجهیزاتشان را به غنیمت گرفتند، لباسهاى جرم و جنایت را به آتش کشیدند و عهد بستند که "مى‌کشم، مى‌کشم، آن‌که برادرم کشت"، "بسیجى یزیدى خشم ما رو ندیدى" دست مریزاد که دفتر حساب و کتابهاى رژیم را در هم پیچیدید ... اگر معنى آشوب و اغتشاش و ساختارشکنى، قیام و مقاومت و انقلاب براى آزادى است، بله، ما همه آشوبگریم، اغتشاشگریم و ساختار جمهوری اسلامی را به هر قیمت در هم مى‌شکنیم. اگرتعریف شما از تروریسم ایستادگى در برابر سرقت حاکمیت مردم ایران و رزم جانانه براى آزادى وهمان ارزشهاى جهانشمولى است که امروز رئیسجمهور آمریکا هم مى‌گوید رژیم ایران ملزم به رعایت آن است، بله، ما را تروریست بخوانید.»
 
 وی در ادامه این بیانیه تاکید کرده بود:
 
«متهم کردن آقاى موسوى به این‌که راه مجاهدین را مى‌رود کذب محض و زمینهسازى براى ارعاب و اسکات و یا دستگیرى است. اگر درست به‌یادم مانده باشد موسوى دریکى از بیانیه‌هاى خود بعد از انتخابات گفت که هدف او از شرکت در انتخابات بازگرداندن "عقلانیت دینى به فضاى مدیریت کشور" بوده اما در میانه مسیر به هدفهاى بسیار بلندترى هدایت شده است. طبعاً ما آرزومندیم که آقاى موسوى در مسیر هدایت، روزى به آن‌جا برسد که مرحوم منتظرى رسید و به‌طور نسبى هم که شده امالفساد دیکتاتورى دینى را دریافت! هر کس که به حاکمیت و راى آزاد جمهور مردم ایران پاى‌بند است، با ماست و ما با او هستیم. در مصاف تاریخى مردم ایران با نظام ... ولایت و شخص ولى فقیه، گفته ایم و تکرار مى‌کنیم که، به‌رغم هر آنچه موسوى یا دیگران علیه مجاهدین و مقاومت ایران گفته باشند یا بگویند، هر گونه تعرض به آنها و خانواده و اطرافیانشان را قویاً محکوم مى‌کنیم ... کلید پیروزى و اصل طلایى، دراین شرایط، حداکثرتهاجم است. اقشار مختلف مردم به‌ویژه کارگران و دهقانان را بیش از پیش به اعتراض و اعتصاب و مقاومت و به صفوف قیام و ارتش آزادى فرا بخوانید ... زمان آن رسیده است که اسم خیابان مصدق را هم برگردانید. همان نام بزرگى که مردم در جریان انقلاب ضدسلطنتى گذاشته بودند.  (امام) خمینى ...  بر خیابان مصدق، نام ولى عصر گذاشت!»
 
بازخوانی این بیانیه متوهمانه و موهن از سوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین در حمایت از میرحسین موسوی نشان می دهد در آن برهه زمانی تا چه اندازه جریان موسوم به سبز در خدمت دشمنان این مرز و بوم حرکت کرده و ضمن ضربه زدن به منافع ملی و خیانت به مردم، تا کجا بستر دخالت دشمنان در امور داخلی کشور را فراهم کرده بوده است.
 
گفتنی است، گروهک منافقین در سال 88 نه تنها با صدور بیانیه های متعدد از سران فتنه و جریان موسوم به سبز حمایت کامل به عمل آورد بلکه در عمل نیز در برخی تجمعات خیابانی از جمله 25 خرداد 88 و یا اغتشاشات روز عاشورا نقش جدی در آشوب های خیابانی داشت تا حدی که مازیار بهاری خبرنگار ایرانی هفته نامه آمریکایی نیوزویک که روزهای بعد از انتخابات در ایران بود، در کتاب خاطراتش که در سال 90 منتشر شد به راهپیمایی روز 25 خرداد سبزها اشاره کرده و می نویسد:
 
 
«من همراه با بسیاری دیگر از مردم در راهپیمایی سکوت شرکت کردم. از خیابان وصال تا آزادی و همه محترمانه حتی با مراکز بسیجی که در خیابان آزادی و انقلاب بود، برخورد می‌کردند ... ما حدود ساعت هفت رسیدیم میدان آزادی که صدای تیر شنیدم و دوربین را آنجا روشن کردم و رفتم نزدیک میدان آزادی و دیدم یک سری دارند سنگ پرتاب می‌کنند سمت پایگاه بسیج و بعدش شروع کردند پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت پایگاه. درست کردن کوکتل مولوتف راحت است اما شما نیازی به امکانات و آمادگی برای درست کردن آن دارید که درست کنید و آتش بزنید و پرت کنید. شعارهای این گروه هم مثل "مرگ بر جمهوری اسلامی" شعارهایی نبودند که با ماهیت آن روز نسبتی داشته باشند و مشخص بود که یک سازمان دیگری، من آن روز حدس زدم سازمان مجاهدین این تحریک را شروع کرده و جمعیت هم تحریک شد و به سمت پایگاه حمله کردند.»
 



جروسالم پست:
مقامات اسرائیلی می گویند، باتوجه به تلاش سران غرب برای همکاری با ایران در جهت مقابله با داعش، پیام تل اویو به جهان عدم تقویت یک بازیگر بد برای مبارزه با دیگری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جروسالم پست نوشت: مقامات اسرائیلی می گویند، باتوجه به تلاش سران غرب برای همکاری با ایران در جهت مقابله با داعش، پیام تل اویو به جهان عدم تقویت یک بازیگر بد برای مبارزه با دیگری است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشریه ساندی تلگراف نوشت: ما باید با کشورهایی چون عربستان، قطر، امارات، مصر، ترکیه و حتی شاید ایران  که می تواند علیه تهدید مشترک با جامعه بین المللی همکاری کند، برای مبارزه با نیروهای افراط گرا همکاری کنیم.

بنیامین نتانیاهو اخیرا با حضور در شبکه ی ان بی سی گفت که واشنگتن باید همزمان ایران و داعش را تضعیف کند.

وی افزود: زمانیکه دشمنان با یکدیگر می جنگند هیچ یک از انها را تقویت نکنید.

مقامات اسرائیلی می گویند که نتانیاهو این پیام را اخیرا در جلسات محرمانه تکرار کرده است.

نتانیاهو در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: امریکا ممکن است با ایران در جهت مقابله با داعش همکاری کند و این به عزم واشنگتن برای جلویگری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای ضربه می زند.




هواداران داعش در اسپانیا این روزها پوسترها و تصاویری از بناهای معروف دوره اسلامی اسپانیا را همراه با شعارهایی به زبان عربی به این مضمون که «ما همه دولت اسلامی هستیم» و «زنده باد دولت اسلامی» روی شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هواداران داعش در اسپانیا این روزها پوسترها و تصاویری از بناهای معروف دوره اسلامی اسپانیا را همراه با شعارهایی به زبان عربی به این مضمون که «ما همه دولت اسلامی هستیم» و «زنده باد دولت اسلامی» روی شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

به گزارش «انتخاب»، یکی از این پوسترها کاخ اسلامی الجعفریه را همراه با پرچم سیاه گروه داعش نشان می دهد. این کاخ ساخته شده در دوران پیش از رسانس، در شهر ساراگوسای اسپانیا واقع است. تصویر دیگر مربوط به ساحل کوچا در شهر سن سباستین در منطقه باسک اسپانیاست. و دیگری تصویری از مجسمه عیسی مسیح در مونته اورگول را نشان می دهد که روی آن به جای سرزمین باسک نوشته شده «الاندلس».

اندلس نامی عربی است که فاتحان مسلمان هنگام اشغال اسپانیا در سال های ۹۰ تا ۸۷۱ هجری به بخش هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه داده بودند. با این حال، منطقه باسک محصور در کوه ها بود و فاتحان مسلمان اسپانیا هرگز به آن منطقه راه نیافتند.

کمپین انتشار پوسترهایی در حمایت از «داعش» پس از آن برپا شد که داعش با انتشار ویدیویی عهد کرد «اندلس» را از دست غیرمسلمان ها آزاد، و به خلافت اسلامی خود منضم کند. پیام ویدیویی را یک جهادی به زبان اسپانیولی و با لهجه غلیظ آفریقای شمالی قرائت کرده و می گوید:

«به تمام دنیا هشدار می دهم: ما تحت لوای اسلام و خلافت اسلامی زندگی می کنیم، و برای حفظ خلافت اسلامی و آزاد  کردن سرزمین های اشغالی از جاکارتا تا اندلس جان خود ایثار می کنیم. اعلام می کنم که اسپانیا سرزمین آبا و اجداد ماست و به قوه الهی آن را بازپس می گیریم.»

هورهه فرناندز دیاز،وزیر کشور اسپانیا می گوید این کشور بخشی از هدف های استراتژیک جهاد اسلامی در سراسر جهان است.

به نوشته ی رویترز، گروه تروریستی داعش همچنین با نشان دادن تصاویری از سر بریدن افراد در یک فیلم ویدئویی تهدید کرد اگر حملات هوایی آمریکا شبه‌نظامیان این گروه را هدف قرار دهد، به اهداف امریکا در هر مکانی از دنیا حمله خواهد کرد.




اسلحه آدم‌کُش آمریکایی؛ از غزه و کابل تا موصل و میسوری +عکس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
 
پلیس آمریکا در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فرگوسن از سلاح‌های مختلفی از جمله M۱۶ استفاده می‌کند. این سلاح، همان سلاحی است که پیشتر در نقاط مختلف جهان انسان‌های بی‌‌گناه زیادی را کشته و حالا به سوی مردم آمریکا نشانه رفته است.
اسلحه آدم‌کُش آمریکایی؛ از غزه و کابل تا موصل و میسوری +عکس
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، این روزها شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا شاهد تظاهرات‌های روزانه است. این تظاهرات‌های بی‌سابقه به خاطر کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس این شهر برگزار می‌شود و در آن، سفید پوستان نیز که راهی برای بیان اعتراض پیدا کرده‌اند، در کنار سیاه پوستان به تبعیض در کشورشان اعتراض می‌کنند.

ماجرا از این قرار بود که شنبه هفته گذشته مایکل براون، نوجوان ۱۸ ساله و سیاه پوست آمریکایی در حومه‌شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری آمریکا به ضرب ۸ گلوله پلیس که طبق اعلام پلیس این شهر، این گلوله‌ها از فاصله نزدیک به سمت وی شلیک شده بود، کشته می‌شود.

پلیس می‌گوید وی با خود اسلحه حمل می‌کرده اما طبق اطلاعات منتشره و اعلام نظر وکیل وی، براون در موقع هدف قرار گرفته شدن، هیچ سلاحی حمل نمی‌کرده است.

یک معترض آمریکایی در شهر فرگوسن

کشته شدن مایکل، باعث می‌شود که سیاه پوستان فرگوسن با برپایی تظاهرات نسبت به تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر اعتراض کنند. معترضان خواستار مجازات افسر قاتل می شوند اما پلیس مکررا اعلام می‌کند که حتی حاضر نیست که چهره و نام این افسر را هم منتشر کند، چه برسد به برگزاری دادگاه و جلسه محاکمه افسر خاطی.

در برپایی اولین تظاهرات‌ها، این اجتماعات غالبا مسالمت‌آمیز بود ولی با ورود یگان‌های مسلحی از پلیس آمریکا به میدان و اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز فرگوسن، این اجتماعات وارد دور تازه‌ای می شود و مردمِ دست خالی، با درست کردن کوکتل مولوتف به اقدام پلیس در ضرب و شتم معترضان و پرتاب متعدد گازهای اشک‌آور و فلفل و همچنین شلیک گلوله‌های صوتی، پاسخ دادند.

با شدت گرفتن این اعتراضات، باراک اوباما هم وارد میدان شده و با صدر بیانیه‌ای، از مردم می‌خواهد که آرامش خود را حفظ کنند اما بعد از این بیانیه، اعتراضات شکل جدیدی به خود گرفته و در بیش از ۱۰۰ شهر آمریکا، مردم به خیابان‌ها آمده و علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت‌شان اعتراض می‌کنند. در مهمترین نمونه‌ها، برپایی تظاهرات در واشنگتن و نیویورک، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

اما جالب این است که در میان همه این کش و قوس‌ها، یک نکته توجه‌برانگیز است و آن اینکه، چرا پلیس آمریکا این همه مجهز به میدان مقابله با تظاهرات مسالمت‌آمیز فرگوسنی‌ها آمده است؟

اسلحه سازمانی پلیس آمریکا در بسیاری از موارد، کلت کمری برتا، کلت ام ۱۹۱۱ و یا مهمات ضدشورشی است که توسط شرکت سی تی اس CTS تولید می‌شود اما در برخورد با اعتراضات آرام خیابانی مردم فرگوسن، پلیس از اسلحه‌های مدل M۴ و M۱۶ و بعضا سلاح‌های پیشرفته‌ای به نام M۱۷ استفاده می‌کند.

هم‌اکنون ام۱۶ و ام ۴، اصلی‌ترین اسلحه سازمانی بسیاری از نیروهای نظامی آمریکا از جمله یگان‌های ارتش این کشور هستند. ام ۱۶ و ام ۴، دو اسلحه نفری و تهاجمی ساخت آمریکا هستند که توسط شرکت کلت تولید شده‌اند. ام۴ در واقع نمونه کوچکتر اسلحه ام۱۶ است که در بسیاری از لوازم نیز با ام ۱۶ یکسان است.

هم‌اکنون اکثر یگان‌های نیروی زمینی ارتش آمریکا و حتی تفنگداران نیروی دریایی ارتش این کشور، به این سلاح‌ها مجهز هستند. این اسلحه از آنجایی معروف شد که ارتش آمریکا در جنگ ویتنام، از این اسلحه به عنوان اسلحه سازمانی ارتش، رونمایی و استفاده کرد و تا امروز، این اسلحه، سلاح سازمانی ارتش آمریکاست.

در حال حاضر چندین نسل از این اسلحه تولید شده که M۱۶-A۱ ، M۱۶ A-۲،M۱۶ A-۳، M۱۶-A۴ و M۴، مهمترین نسل از این سلاح‌ها هستند.

از بالا: ام۱۶-آ۱، ام۱۶-آ۲، ام۴ و ام۱۶-آ۴

به طور کلی، این اسلحه همان سلاحی است که نمونه‌های اولیه آن در جنگ ویتنام، به عنوان اسلحه سازمانی ارتش آمریکا به همراه ادوات و سلاح‌های دیگر این کشور، جان ۳ میلیون ویتنامی را گرفت و جنایتی بزرگ را در قتل مردم و غیرنظامیان رقم زد.

بعدها، این سلاح در جنگ افغانستان هم به عنوان اصلی ترین اسلحه سازمانی یگان‌های ارتش آمریکا به کار گرفته شد تا جمع زیادی از مردم این کشور هم به ضرب گلوله انواع مختلف این سلاح کشته شوند.

هنوز آمار دقیقی از تلفات جنگ افغانستان منتشر نشده اما طبق آمار غیر رسمی، در این جنگ، هزاران نفر تاکنون کشته و هزاران نفر هم مجروح شده‌اند تا ام۱۶ها، دومین جنگ خود را هم با کشته شدن تعداد زیادی از مردم اما این بار در افغانستان و کابل، تجربه کنند و ام۴ها هم که ۵ سال قبل از جنگ افغانستان در آمریکا تولید شده بودند، اولین تجربه جنگی خود را طی کنند.

سرباز صهیونیست اسلحه M۱۶ در اختیار دارد

البته این سلاح بیش از گذشته مشهور شده است چرا که ارتش رژیم صهیونیستی در تهاجم زمینی به نوار غزه با نمونه‌هایی از این سلاح که بیشتر مدل ام۴ بودند، ده‌ها فلسطینی را در نوار غزه و کرانه باختر هدف قرار داده و مجروح و شهید کرده‌ است تا در کنار توپخانه و جنگنده‌های اف۱۵ - ایگل و اف ۱۶ این رژیم، حلقه وصل نیروی هوایی و یگان‌های زمینی صهیونیست‌ها برای آدم‌کشی، غالبا سلاح‌ آمریکایی ام ۴ و ام ۱۶ باشد.

اما نکته قابل تامل این است که این سلاح چگونه به دست تروریست‌های داعش افتاده است. اخیرا تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد تروریست‌های داعش در جریان اشغال موصل و برخی شهرهای عراق، از نمونه‌هایی از این اسلحه استفاده می‌کنند.

بسیاری در ابتدا تصور می‌کردند که این سلاح در جریان اشغال موصل و پادگان‌های این شهر به دست تروریست‌ها افتاده اما اخیر روزنامه آمریکایی ورلد تریبون در گزارشی پرده از یک راز برداشت؛ "ناتو و برخی کشورهای غربی، داعش را در سال ۲۰۱۳، به انواع سلاح‌ها مجهز کرده‌اند."

اسلحه ام ۱۶ و تروریست‌های داعش

در گزارش این روزنامه آمده است: برخی کشورهای اروپای شرقی با نظارت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گروه تروریستی دولت اسلامی شام و عراق (داعش) را تسلیح کرده‌اند. این گروه از کشورهای وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سابق چون بلغارستان، کرواسی، رومانی و اوکراین تسلیحات نظامی ضد تانک، موشک، خمپاره و تجهیزات زرهی و نفری درخواست کرده و منابع اطلاعاتی ناتو روند انتقال این تسلیحات را از اروپا تحت عنوان کمک های بشر دوستانه به سوریه تسهیل کرده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه، گروه تروریستی داعش این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را در سال ۲۰۱۳ از کشورهای وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سابق چون بلغارستان، کرواسی، رومانی و اوکراین درخواست کرد و ترکیه و یوگسلاوی نقش مهمی در عملیات تجهیز تسلیحاتی این گروه ایفا کرده‌اند.

حالا این روزها باز هم این اسلحه که به نماد خونریزی سربازان آمریکایی تبدیل شده، دوباره در تصاویر زیادی دیده می‌شود اما این بار نه در غزه، کابل یا موصل، بلکه در ایالت میسوری و شهر فرگوسن، آنجایی که پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان به قتل مایکل براون آمریکایی، لوله اسلحه‌هایی را به سمت مردم خودش گرفته و می‌خواهد اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را سرکوب کند که همان اسلحه‌ سازمانی ارتش است، یعنی M۱۶ها و M۴هایی که آغشته به خون هزاران انسان بی‌گناه در نقاط مختلف جهان هستند.




ماهیگیری عجیب متهم جاسوسی و مبلغ مسیحیت
«سعید عابدینی» که به اتهام تشکیل بدون مجوز کلیسای خانگی و تلاش در جهت ترویج فرقه غیرقانونی «جماعت ربانی» در زندان به سر می برد؛ مدعی شد در زندان پیام هایی از سوی داعش دریافت کرده که او را به قتل تهدید کرده اند!به گزارش سرویس بین الملل شفاف به نقل از ایلاف «سعید عابدینی» که به اتهام تشکیل بدون مجوز کلیسای خانگی و تلاش در جهت ترویج ...
سرویس بین الملل شفاف – یکی از زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران که به آئین مسیحیت گرویده است، مدعی شد از سوی داعش تهدید به ترور شده است!

به گزارش سرویس بین الملل شفاف به نقل از ایلاف «سعید عابدینی» که به اتهام تشکیل بدون مجوز کلیسای خانگی و تلاش در جهت ترویج فرقه غیرقانونی «جماعت ربانی» در زندان به سر می برد؛ مدعی شد در زندان پیام هایی از سوی داعش دریافت کرده که او را به قتل تهدید کرده اند!


این مبلغ فرقه جماعت ربانی در شرایطی این ادعا را مطرح کرده است که تا به حال، حتی خود داعش هم مدعی انجام عملیات در ایران نشده است. به نظر می رسد دقت در شرایط منطقه ای و با توجه به بحث حمله داعش به مسیحیان و ایزدی ها، سعید عابدینی قصد جلب توجه و جوسازی داشته است.

نکته ای که باعث تقویت این احتمال می شود، واکنش های هماهنگ جهانی به این ادعای عجیب عابدینی است. جوردن سیکولو، مدیر مرکز قانون و عدالت در آمریکا در مصاحبه با سایت خبری ورد نت دیلی می گوید: «تهدیدات داعش، بزرگ ترین خطری است که متوجه عابدینی شده است. این بحران در زندان های ایران به وجود آمده(!) و جمهوری اسلامی در قبال سلامت وی مسئولیت دارد.»

تود دنیلز مسئول بخش خاورمیانه مرکز بین المللی رصد و حمایت از مسیحیان نیز در این مورد اظهار داشت: «تهدید اخیر داعش، آخرین سختی تحمیل شده به عابدینی است و این تهدید، "فرصتی" است تا ما وضعیت ناگوار او را به یاد آوریم.»


در این زمینه، سیکولو حتی به همین حد هم کفایت نمی کند و صراحتاً از باراک اوباما می خواهد در این مورد دخالت کند: «عابدینی تبعه آمریکاست و دستگاه دیپلماسی واشنگتن نمی تواند نسبت به سرنوشت وی بی تفاوت باشد.»

این جوسازی ها در حالی صورت می گیرد که در ایران برای 150 هزار نفر ارامنه ساکن در ایران، 300 کلیسا وجود دارد. یعنی بصورت میانگین برای هر 500 نفر از هموطنان ارامنه یک کلیسا وجود دارد که این آمار بسیار چشمگیر از تعداد وجود مساجد در کشورهای غربی است. مشکل سعید عابدینی نیز مربوط به فعالیت های مذهبی معمولی در مورد مسیحیت نیست. مشکل وی به وابستگی وی به فرقه غیرقانونی جماعت ربانی است که با راه اندازی کلیساهای خانگی، برای آن ها پایگاه درست می کرد.

گفتنی است طی هفته های اخیر، ده ها هزار مسیحی در شمال عراق آواره شده و یا به اجبار داعش مسلمان شده اند! این اقدام شنیع داعش با واکنش جهانی و موج گسترده رسانه ای همراه شد و حتی کار به جایی رسید که آمریکا در دفاع از مسیحیان و ایزدی ها در عراق وارد عملیات نظامی شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد