سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای خوزستان



شرجی 98 درصدی در شهرهای خوزستان نفس گیر شد

اهواز- ایرنا - گرما و شرجی شدید و نفس گیر که این روزها در خوزستان به اوج خود رسیده است، مردم را کلافه و زندگی در بیشتر شهرهای استان به ویژه کلان شهر اهواز را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا شرجی و گرما که از جمعه گذشته بر شدت آن افزوده شده سبب شد تا استفاده از وسایل خنک کننده به اوج خود برسد و میزان مصرف آب نیز افزایش یابد.

مصرف آب شهروندان خوزستانی در روزهای اخیر تا 10درصد افزایش یافته و سبب شده تا دو شرکت آب و فاصلاب خوزستان و اهواز از مردم خواستار صرفه جویی درمصرف آب شوند و شرکت برق اهواز نیز از مشترکان بخواهد در ساعات پیک مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند. 

اداره کل هواشناسی خوزستان میزان رطوبت در کلان شهر اهواز را 94درصد، هندیجان و ماهشهر را نیز 98درصد عنوان و پیش بینی کرد شرجی تا اواخر روز چهارشنبه (فردا) در بیشتر شهرهای جنوبی و مرکزی استان پایدار بوده ولی به تدریج از شدت آن کاسته می شود.

این اداره کل پیش بینی کرد از روزهای پنج شنبه و جمعه اغلب مناطق استان خوزستان با وزش باد به نسبت شدید رو برو شوند و علاوه برآن خلیج فارس نیز در همین مدت مواج باشد.

شرجی که در اصطلاح محلی به آن ˈخرماپزان ˈ نیز می گویند در باردهی خرما و شادابی فضای سبز و باغات مرکبات بسیار موثر است.

پدیده شرجی در ماه های مرداد و شهریور در استان خوزستان و به طور خاص مناطق جنوبی به اوج خود می رسد ولی به طور تدریجی از شدت آن کاسته می شود.

گرما در خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت شروع و تا آبان تداوم می یابد ولی از اواخر شهریور از شدت آن کاسته می شود.

شرکت های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز بر اساس قانون، از اول فروردین تا 30آذر ماه تعرفه تابستانی اعمال می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد