سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان



استقلال خوزستان ـ فولاد؛ شهرآوردی از جنس شرجی و گرما

در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر فوتبال یکی از دیدنی‌ترین مسابقات و به نوعی شهرآورد اهواز است.

خبرگزاری فارس: استقلال خوزستان ـ فولاد؛ شهرآوردی از جنس شرجی و گرما

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر فوتبال یکی از دیدنی‌ترین مسابقات و به نوعی شهرآورد اهواز است، دیداری که جدای از نتیجه همیشه برای علاقه‌مندان به فوتبال در خوزستان ویژه بوده و جایگاه خاصی دارد.

این دو تیم همشهری در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که جایگاه هر کدام در جدول لیگ به خوبی نشان دهنده عملکردشان است و تفاوت دوازده پله‌ای دو تیم همشهری گویای حرف‌های زیادی است اما گرمای بازی شهرآورد اهواز همیشه بی‌تاثیر از آمار بوده و نتیجه در زمین فارغ از حاشیه‌های لیگ انجام شده زیرا این بازی برای دو تیم و تماشاچیان آنها بازی غرور و تعصب است.

فولاد خوزستان فصل را در حالی آغاز کرد که لیگ برتر با بحران کارت پایان خدمت بازیکنان شاغل در فوتبال ایران مواجه شد و فولاد در روزهای آغازین فصل یکی از تیم‌هایی بود که این مشکل در تیم اثرات مستقیم گذاشت به نحوی که کاپیتان این تیم که تاثیرگذارترین بازیکن این تیم به شمار می‌آمد اجازه بازی نیافت.

کادر فنی فولاد، بازیکنان و اسکوچیچ سرمربی این تیم در شک تغییرات تاکتیکی در مقابل تراکتورسازی تبریز نتیجه را در هفته اول واگذار کردند فولادی‌ها در هفته دوم و سوم با بازی‌های خوب و کار ذهنی مناسب دو برد شیرین را در مقابل پرسپولیس و راه‌آهن به‌دست آوردند و خود را دوباره به سرعت بازیابی کرده و به رده سوم جدول رساندند.

فولاد با اینکه تا به حال عملکرد بدی نداشته اما هنوز برای رسیدن به شرایط آرمانی و گذر از بحران‌هایی که گریبان این تیم را گرفته‌اند جای کار دارد؛ همچنین در خط دفاع به گواه آمار گل خورد ضعف داشته و از نبود یک دفاع آخر شش دنگ رنج می‌برد.

اما استقلال صنعتی خوزستان بازی‌های خود را در لیگ چهاردهم متفاوت از فولاد آغاز کرد، تیم متحول و جوان شده استقلال خوزستان با چهره‌ای جدید و تغییرات گسترده پای به مسابقات گذاشت. این تیم 17 بازیکن خود را در فصل نقل و انتقالات آزاد اعلام کرد و با یک برنامه خاص برای رسیدن به یک تیم آینده‌دار و جوان کار خود را در لیگ آغاز کرده است.

شاگردان عبدالله ویسی در هفته اول در خانه و استادیوم غدیر در مقابل گسترش فولاد در دقایق آخر از باخت گریخت و تنها امتیاز خود را در لیگ چهاردهم به دست آورد. این تیم در هفته دوم در مقابل برادر بزرگتر خود استقلال تهران در آزادی بازی زیبایی به نمایش گذاشت که به رغم عملکرد خوب و به دلیل عدم تجربه و اشتهای بازیکنانش به گل نتیجه را واگذار کرد.

در هفته سوم شاهد بازی گسسته تمام خطوط  در مقابل نفت از این تیم بودیم که استقلال خوزستان با دو گل بازی را به حریف واگذار کرد و جایگاه 15 جدول را جدای از شایستگی که در این تیم نهفته است کسب کرد.

استقلال خوزستان جدای از تجربه کم و هماهنگی بازیکنان از مشکل روحی به لحاظ شخصیت تیمی رنج می‌برد و برای رسیدن به شرایط مطلوب راه زیاد و دشواری در پیش دارد. 

اینک در آستانه هفته چهارم دو تیم خود را در حالی آماده شهرآورد می‌کنند که گرمای هوا و شرجی اهواز در کنار زلزله نمی‌تواند انتظار یک بازی خوب را از تماشاچیان سلب کند و همه بی‌صبرانه منتظر دیدن بازی خوب به سبک خوزستانی هستند البته تاریخچه این بازی نشان می‌دهد که جایگاه تیم‌ها در جدول هیچگاه منجر به پیش‌بینی نتیجه نمی‌شود و همیشه اتفاقات این بازی در زمین و نود دقیقه زیبا و جذاب بوده است.

امیدواریم بازی جذاب و زیبایی را از هر دو نماینده فوتبال خوزستان شاهد باشیم تا مشوقی برای پر شدن صندلی‌های خالی استادیوم و آشتی تماشاچیان فوتبال شناس خوزستانی با فوتبال ایران و لیگ برتر و شهرآوردی در خور فوتبال خوزستان باشد.

....................................

یادداشت:محمد کلانترزاده

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930527000811#sthash.qXVGUmlO.dpuf





ارسال به دوستان
مربی اسکیت خرمشهر خوستار شد
لزوم رفع بلاتکلیفی فعالیت هیئت اسکیت خرمشهر

مربی اسکیت خرمشهر خواستار مشخص شدن تکلیف هیئت اسکیت در این شهرستان شد.

خبرگزاری فارس: لزوم رفع بلاتکلیفی فعالیت هیئت اسکیت خرمشهر

فرشته‌ پوریوسفی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: هیئت اسکیت خرمشهر بیش از سه سال پیش بدون در اختیار داشتن هیچ گونه امکاناتی در یک سالن، تمرینات خود را آغاز کرد.

وی از بلاتکلیفی این هیئت اظهار گلایه‌مندی کرد و گفت: بار‌ها در خصوص ثبت رسمی هیئت اسکیت خرمشهر صحبت کرده‌ایم، درخواست رسمی ارائه شده و قول‌هایی نیز در این رابطه داده شده است، اما تاکنون شاهد ترتیب اثر دادن به این وعده‌ها نبوده‌ایم.مربی درجه سه اسکیت اظهار کرد: به دلیل رسمی نبودن هیئت اسکیت خرمشهر امکان حضور ورزشکاران این رشته در بسیاری از مسابقات استانی و کشوری میسر نیست.وی تصریح کرد: در صورت حل این مشکل، زمینه دعوت از تیم‌های سایر شهرستان‌های و استان‌های کشور و میزبانی مسابقات اسکیت توسط خرمشهر و یا دعوت شدن توسط شهرستانهای دیگر فراهم می‌شود.یوسفی در ادامه خاطر نشان کرد: تحقق این امر باعث شناخته شدن خرمشهر در زمینه ورزش می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات دوستانه با شرکت دو شهرستان خرمشهر و آبادان توسط هیئت اسکیت خرمشهر خبر داد و عنوان کرد: برای اولین بار در شهرستان‌های خرمشهر مسابقات اسکیت با شرکت ورزشکاران دو شهرستان خرمشهر و آبادان در رده‌های سنی نونهالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در پارک حجاب خرمشهر برگزار و از هفت برگزیده این مسابقات تقدیر شد.این مربی ورزشی هدف از برگزاری این مسابقات را معرفی اسکیت خرمشهر خواند و بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات شناساندن اسکیت خرمشهر به شهرهای دیگر، خانواده‌ها و اداره ورزش و جوانان بوده تا همکاری بیشتری در این زمینه با هیئت اسکیت داشته باشد.وی در پایان ضمن تشکر از مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان خرمشهر برای حمایت از بانوان ورزشکار و هیئت اسکیت خرمشهر خطاب به مسئولان ورزش این شهرستان گفت: از مسئولان می‌خواهیم تکلیف این هیئت را مشخص کنند و باعث شناخته شدن خرمشهر در زمینه ورزش اسکیت نیز باشند.


رئیس هیئت هندبال خوزستان خبر داد
برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های نونهالان هندبال خوزستان

رئیس هیئت هندبال خوزستان از برگزاری مسابقات هندبال دختران و پسران قهرمانی باشگاه‌های نونهال استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های نونهالان هندبال خوزستان

مریم چشمه سلاطین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این مسابقات با حضور بیش از 8 تیم در استان در دو بخش دختران و پسران انجام می‌شود.وی گفت: این رقابت‌ها اوایل شهریور به مدت سه روز برگزار می‌شود و مکان برگزاری این مسابقات متعاقباً اعلام خواهد شد.رئیس هیئت هندبال خوزستان ادامه داد: از بین تیم‌های بر‌تر این مسابقات یک تیم به رقابت‌های کشور اعزام می‌شود.چشمه سلاطین افزود: غلام عباس اسماعیلی بهبهانی نیز به عنوان سرپرست تیم ملی نوجوانان کشور به آخرین اردوی تیم ملی دعوت شد.وی تصریح کرد: این اردو از 29 شهریور تا 4 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930527000771#sthash.3YGoMo8p.dpuf



در منطقه «چغاخور» استان چهارمحال و بختیاری
بانوان کوهنورد نفت مسجدسلیمان کوه کلار را فتح کردند

گروه کوهنوردی بانوان نفت و گاز مسجدسلیمان موفق به صعود به کوه کلار شدند.

خبرگزاری فارس: بانوان کوهنورد نفت مسجدسلیمان کوه کلار را فتح کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، بانوان کوهنورد تیم نفت مسجدسلیمان در این صعود یک روزه که با هماهنگی هیئت کوهنوردی این شهرستان انجام شد موفق شدند قله 3 هزار و 629 متری کوه کلار را فتح کنند.

کوه کلار با ارتفاع 3 هزار و 629 متر از سطح دریا یکی از کوه‌های مرتفع رشته کوه زاگرس واقع در منطقه «چغاخور» استان چهارمحال و بختیاری است که در حوزه جغرافیایی شهر بلداجی و شهرستان بروجن قرار دارد.

تالاب‌های «گندمان» و «چغاخور» که از جمله تالاب‌های زیبا و حفاظت شده ایران هستند در پای این کوه قرار دارند از چشمه‌سارهای جاری شده از این کوه مشروب می‌شوند و مأمن و زیستگاه بیش از 300 هزار پرنده بومی و مهاجر، آبزی، کنار آبزی بوده که حیاتشان مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است.

اسامی گروه کوهنوردی بانوان نفت مسجدسلیمان عبارت از شقایق مرتضایی، مرضیه ادیب، شیما ظاهری، گوهر تقی‌زاده، شکوه محمدی، معصومه عالی‌وند، مهین منجزی، ماندانا آردین، شکوه باهو است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930527001001#sthash.RvZo4P7o.dpuf



رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خوزستان خبر داد
شرکت اسنوکرباز خوزستانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خوزستان گفت: حسین وفایی در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در پاکستان با حریفان خود رقابت می‌کند.

خبرگزاری فارس: شرکت اسنوکرباز خوزستانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا

محمد علی چابک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شب روز گذشته حسین وفایی قهرمان زیر 21 سال اسنوکر آسیا به اسلام‌آباد پاکستان اعزام شد.

وی در ادامه افزود: رقابت‌های قهرمانی اسنوکر آسیا امسال به میزبانی پاکستان انجام می‌شود که حسین وفایی به عنوان نماینده استان و عضو تیم ملی اسنوکر ایران به این رقابت‌ها اعزام شد.وفایی در کارنامه امسال خود نیز قهرمانی زیر 21 سال آسیا و عنوان سومی تیمی در مسابقات آسیا در مصر را به خود اختصاص داد.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خوزستان بیان کرد: مسابقات آسیایی پاکستان از امشب (27مردادماه) به مدت یک هفته در این کشور برگزار خواهد شد.در روز نخست این مسابقه نیز وفایی با ماجد سعید عبدالنبی از بحرین، شاهد آفتاب از پاکستان و علی نصیر از قطر رقابت می‌کند.

وی در خصوص کسب عنوان از این مسابقات تصریح کرد: قطعا با این کارنامه خوبی که وفایی در مسابقات مخلتف داشته امیدواریم در این رقابت‌ها هم با مدال خوش رنگ به کشور برگردد.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: در مسابقات چهارمین دوره قهرمانی اسنوکر بانوان کشور نیز سارا اسلامی بانوی خوزستانی توانست عنوان دومی را به خود اختصاص دهد.رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خوزستان خاطر نشان کرد: اسلامی یکی از اسنوکربازانی است که در مسابقات کشور همیشه بر سکوی نخست قرار می‌گرفت اما به دلیل آمادگی ضعیف در این رقابت‌ها عنوان دومی را بدست آورد.این مسابقات از 21 تا 23 مردادماه در شهر کرد برگزار شده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930527000609#sthash.BNfz0mVw.dpuf



با درخشش کشتی‌گیران ایذه‌ای صورت گرفت
3 مدال طلا و نقره حاصل حضور کشتی‌گیران خردسال ایذه‌ای در مسابقات کشوری

مسابقات قهرمانی کشتی خردسالان ایران با درخشش کشتی‌گیران خردسال ایذه‌ای به پایان رسید.

خبرگزاری فارس: 3 مدال طلا و نقره حاصل حضور کشتی‌گیران خردسال ایذه‌ای در مسابقات کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، مسابقات قهرمانی کشتی خردسالان ایران با درخشش کشتی‌گیران خردسال ایذه‌ای به پایان رسید.در این مسابقات که در تهران برگزار شد، شاگردان حمید حیدری‌زاده در تیم منتخب خوزستان موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره شدند.احسان محمدی در وزن 32 کیلوگرم و مهدی کاووسی در وزن 48 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و در وزن 52 کیلوگرم هم سهیل حسین‌زاده مدال نقره را بر گردن خود آویخت.تیم کشتی خردسالان منتخب خوزستان در این دوره از مسابقات به مقام قهرمانی رسید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930528000430#sthash.Tw7aTfo2.dpuf



ارسال به دوستان
دبیر هیئت کشتی خوزستان خبر داد
حضور فرنگی‌کاران خوزستانی در لیگ کشتی جایزه بزرگ کشور

فرنگی‌کاران خوزستانی در لیگ کشتی فرنگی جایزه بزرگ باشگاه‌های کشور حضور می‌یابند..

خبرگزاری فارس: حضور فرنگی‌کاران خوزستانی در لیگ کشتی جایزه بزرگ کشور

دبیر هیئت کشتی خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز از حضور فرنگی‌کاران خوزستانی در لیگ کشتی جایزه بزرگ کشور خبر داد و اظهار کرد: در این مسابقات تیم اعزامی از استان با نام گروه جراحی پااستان ستور اندیمشک در پیکار‌ها شرکت می‌کند.

محمدامین کجباف افزود: مهدی زیدوند، رسول گرمسیری، سعید عبدولی و فرشاد رستمی‌کیا، مهدی هدایی، سامان عزیزی، مهدی عسگری‌زاده و محمد بیرانوند، امیر قاسمی منجزی، فرنگی‌کارانی هستند که به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها از 29 تا 30 مردادماه جاری به میزبانی استان تهران انجام می‌شود و تیم اعزامی در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 130 کیلوگرم بر روی تشک می‌روند.

دبیر هیئت کشتی خوزستان گفت: فرزاد ایمانعلی‌زاده، اسکندر عیسوند، مرتضی محمدی (مربی)، مهرزاد اسفندیاری‌فر (سرمربی)، حسین اسفندیاری‌فر (مدیر فنی)، سرپرستی این تیم بر عهده علی ذکایی مهر خواهد بود.

کجباف در پایان تصریح کرد: خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است و امیدواریم در رشته کشتی آزاد نیز با برنامه‌هایی که در حال اجراست همانند رشته فرنگی از قطب‌های این رشته به شماره بیاییم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930528000499#sthash.pc63bmga.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد