سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



عاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان:
نفت زیر بار ردیف بودجه‌ای تالاب هورالعظیم نمی‌رود

معاون امور طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با وجود فعالیت‌های گسترده نفتی در منطقه تالاب هورالعظیم، شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب همچنان بدون درنظر گرفتن ردیف بودجه‌ای برای منطقه، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: نفت زیر بار ردیف بودجه‌ای تالاب هورالعظیم نمی‌رود

عادل مولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 90 حلقه چاه در اطراف تالاب هورالعظیم در حال اکتشاف بوده که این موضوع تالاب هورالعظیم را به یک منطقه نفتی وسیع تبدیل کرده است.

وی افزود: در این منطقه نفتی وسیع، توسعه چاه‌های نفت و اکتشاف نفت توسط مناطق نفت‌خیز جنوب در حال انجام است که این فعالیت‌ها ضررهای بسیاری برای این تالاب دارد.

معاون امور طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هر فعالیتی در اطراف تالاب‌ها یک سری معایب برای تالاب‌ها دارد که در اطراف تالاب هورالعظیم فعالیت‌های نفتی سرتاسر معایب است.

مولا با بیان اینکه فعالیت‌های اطراف تالاب از قبیل جاده‌سازی‌ها، خاک‌برداری‌ها و ایجاد دکل‌ها موجب وارد آمدن خسارت به تالاب و منطقه می‌شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم با ارائه برنامه و در نظر گرفتن میزان آسیب‌های وارد شده به تالاب هورالعظیم از طرف مناطق نفت‌خیز جنوب، بتوان از اعتبارات این چاه‌ها، درصد هزینه‌ای برای احیای تالاب در نظر گرفت.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب زیربار این قضیه نمی‌رود و همچنان به فعالیت خود ادامه داده و ردیف بودجه‌ای برای این منظور در نظر نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد شده است که جلسه مشترکی با مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شود و موضوع تالاب هورالعظیم تعیین تکلیف و به احیای این تالاب کمک شود.

معاون امور طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در صورتی که یک چاه نفتی در منطقه زده شود تمام بودجه‌ها برای بحث اکتشاف و بهره‌برداری از این چاه خواهد بود، اما اگر به تالاب هورالعظیم آسیب وارد شود و بخواهیم از طریق مراجع قضایی آنها را مجبور کنیم که منطقه به حالت نخست برگردد، می‌گویند ردیف بودجه‌ای نداریم.

مولا در پایان تاکید کرد: پیگیری اعتبارات برای احیای تالاب مشمول مرور زمان می‌شود ولی اگر همانگونه که برای چاه ردیف بودجه‌ای قرار می‌دهند، برای تالاب و احیای منطقه نیز ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شود، احیای تالاب راحت‌تر خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930528000282#sthash.UxfgOaNB.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد