سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز



اعضای باند سارقان منزل دراهواز دستگیرشدند

اهواز- ایرنا- رییس پلیس آگاهی استان خوزستان از دستگیری باند سارقان منزل و کشف بیش از 26 فقره سرقت منزل توسط اعضای این باند در اهواز خبر داد .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈخواجویˈ سه شنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش وقوع سرقت منزل در نقاطی از شهر اهواز موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه شرق کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت . 

وی افزود: با توجه به تشابه سرقت ها و به دست آمدن سرنخ هایی در این رابطه، کارآگاهان پلیس موفق به شناسایی 3 سارق شامل 2 مرد و یک نفر زن شدند که با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند . 

سرهنگ خواجوی اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در بازجویی های فنی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، به 26 فقره سرقت منزل در کلان شهر اهواز اعتراف کردند. این مقام مسوول افزود: در این رابطه کلیه مال باختگان و خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد. 
رییس پلیس آگاهی استان خوزستان در خاتمه خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس از متهمان جهت کشف سایر سرقت های احتمالی ادامه دارد .


کلاهبرداری 65میلیون ریالی با ساعت 800 هزار ریالی

اهواز- ایرنا- رییس پلیس آگاهی استان خوزستان از کلاهبرداری 65 میلیون ریالی فردی شیاد از شهروندی ساده لوح در اهواز خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈحفیظ الله خواجویˈ سه شنبه اظهار داشت: روز گذشته با اعلام شکایت فردی مسافر که از یکی از استان های مجاور به خوزستان آمده و در ترفند بسیار زیرکانه دو شیاد کلاهبردار گرفتار شده و چندین میلیون پول خود را باخته بود، رسیدگی به این موضوع به شکلی ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. 
وی افزود: با تکمیل اظهارات اولیه شخص مال باخته معلوم شد این فرد در حال عبور از بازار مرکزی اهواز به شکلی ناخواسته در جریان معامله دروغین دو نفر قرار گرفته و با اصرار یکی از آنها، وی را وادار به حکمیت در این معامله می کنند. 
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این دو کلاهبردار با ترفندی زیرکانه با عنوان معامله یک ساعت مچی، که با ظاهری فریبنده نیز تزیین شده بود، به شکلی حرفه ای با هم بحث و جدل می کردند و این فرد ساده لوح را نیز برای قضاوت وارد ماجرا کردند.
بنا به اظهار این مقام مسوول یکی از آن ها که نقش فروشنده را بازی می کرد اظهار داشت، این ساعت 80 میلیون ریال ارزش دارد، و به دلیل نیاز مالی می خواهد آن را به 15میلیون ریال زیر قیمت بفروشد، ولی چون از طرف معامله اش خوشش نمی آید قصد معامله با وی را ندارد، ولی طرف دیگر اصرار بر خرید دارد. 
سرهنگ خواجوی افزود: فرد فروشنده که با شور و حال خاصی از ساعت مورد نظر تعریف و تمجید می کرد به شخص ساده لوح پیشنهاد معامله آن را به65 میلیون ریال مطرح می کند و این فرد بیچاره که به زعم خود 15 میلیون ریال را به راحتی سود کرده است، باعجله ساعت یاد شده را خریداری و بهای ساعت را پرداخت می کند. 
رییس پلیس آگاهی گفت: با جدا شدن طرفین معامله،این فرد غریبه که از معامله میلیونی اش سراز پا نمی شناخت به یک مغازه ساعت فروشی مراجعه کرده و خواستار اعلام قیمت واقعی ساعت می شود و آنگاه متوجه می شود قیمت واقعی آن چیزی بیشتر از 800 هزارریال نیست. 
وی افزود: با شکایت فرد مال باخته و تکمیل پرونده و دستور مقام قضایی شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار بدل انداز در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت، که در ادامه با یافتن سرنخ هایی از آن ها هر دو نفر شناسایی و در اقدامی هوشمندانه در حالی که در بازاری دیگر به دنبال یافتن یک قربانی دیگر پرسه می زدند شناسایی و دستگیر شدند. 
سرهنگ خواجوی در خاتمه با هشدار به شهروندان در خصوص ترفندهای بسیار زیرکانه افراد کلاهبردار در اغفال انسان های ساده لوح و نا آگاه از آن ها خواست،هرگز از افراد دست فروش و ناشناس چیزی خرید نکنند و کالای مورد نیازشان را از مراکز معتبر و شناخته شده و با ارائه فاکتور اجناس تهیه کنند.لازم به ذکر است، متهمان با تشکیل پرونده و مستندات قانونی راهی دادسرا شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد