سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



معاون فرماندهی انتظامی خوزستان خبر داد
۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین در خوزستان/ ارتکاب ۸۰درصد جرائم توسط حاشیه نشینان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین در استان داریم، گفت: ۸۰ درصد جرائم استان را حاشیه‌نشینان انجام می‌دهند.

خبرگزاری فارس: ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین در خوزستان/ ارتکاب ۸۰درصد جرائم توسط حاشیه نشینان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان موسوی عصر امروز در چهارمین کارگروه اجتماعی فرهنگی استان خوزستان که با محوریت قانون‌گریزی برگزار شده بود اظهار داشت: قانون‌گریزی در بین شهروندان اهواز باعث شده تا حاشیه‌نشینی و دستفروشی در شهر هر روز افزایش یافته و مشکلات متعددی برای شهروندان ایجاد کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: حلقه گمشده‌ای در مباحث فرهنگی و اجتماعی در استان ایجاد شده و آن این است که دستگاه‌ها خود جزیره‌ای عمل می‌کنند، اگر شورای سیاستگذاری تشکیل شود و آسیب‌شناسی شود راهکارهای بهتری برای ارائه و حل مشکلات قانون گریزی در استان اجرا خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه 50 درصد از جرائم رخ داده را حاشیه‌نشینان به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: در استان 400 هزار حاشیه‌نشین وجود دارد که متاسفانه 55 درصد از مجرمان در مناطق حاشیه‌نشینی اهواز حضور دارند و 80 درصد از جرائم به حاشیه‌نشینان اختصاص یافته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی محل‌های امنی برای مجرمین در شهر‌ها محسوب می‌شوند تصریح کرد: حاشیه‌نشینان آسیب‌های مختص به خود را دارند و گا‌هی این آسیب‌ها نیز به تهدید تبدیل می‌شوند و متاسفانه مکان‌هایی امن، برای مجرمان ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کلان شهر اهواز 20 مرکز کلانتری وجود دارد که نیمی از آن‌ها به مناطق حاشیه‌ای 17 گانه اهواز اختصاص دارد افزود: در کل اهواز 20 کلانتری برای رسیدگی به امور انتظامی و امنیتی وجود دارد که 10 کلانتری مختص مناطق حاشیه نشینی قرار داده شده است تا این محل‌ها را پوشش امنیتی دهد.

موسوی در ادامه از تشکیل قرارگاه نیروی انتظامی در جهت ساماندهی و بهبود شرایط امنیتی در اهواز نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش ماموران نیروی انتظامی قرارگاهی تشکیل شده که به صورت مداوم اعمال بزه‌کاران و مجرمان را به صورت شبانه روزی رصد کرده و با آن‌ها برخود می‌کند و در تلاشیم تا در این قرارگاه بزه‌کاری و دیگر جرائم در استان را سرکوب کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایجاد پدیده حاشیه نشینی در شهر اهواز اهمال کاری‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها باعث شده تا این شرایط پیچیده‌تر شود گفت: با کوتاهی برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در برخی مناطق طی سال‌های اخیر پدیده حاشیه‌نشینی گسترده‌تر شده و به جایی رسیده که قانون گریزان خود را محق دریافت حقوق قانونی می‌دانند و در ادعای خود نیز ثابت قدم هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان، آموزش همگانی، ارائه خدمات، ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی و... را از راه‌هایی خواند که می‌تواند در قانونمداری حاشیه‌نشینان موثر شود.

موسوی ادامه داد: آموزش‌های همگانی اگر چه موثر‌ترین و ماندگار‌ترین اثر را در تحول جامعه دارند اما باید در این راستا بررسی کنیم که تا چه میزان در سوق دادن افراد به سمت قانون مداری با استفاده از این آموزش‌ها عمل کرده‌ایم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930526001306#sthash.0yLYKvGq.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد