سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور




علیرغم اینکه در طول سالهای گذشته هزینه‌ای بابت خسارات ممنوعیت و محدویت‌های کشت، به کشاورزان خوزستانی پرداخت نشده است، هیات دولت مصوب کرد 210 میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از عدم کشت به کشاورزان حوضه زاینده‌رود در سال جاری پرداخت شود/ این در حالی است که کشاورزان خوزستانی علیرغم داشتن حقابه قانونی، در این سال‌ها با تصمیم مسئولان مربوطه با محدودیت ها و ممنوعیت های گسترده حق کشت روبرو بوده‌اند. به گفته کشاورزان سال 87 اوج این ممنوعیت ها بود که خسارات فراوانی را به آن‌ها تحمیل کرد

خوزنیوز: علیرغم اینکه در طول سالهای گذشته هزینه‌ای بابت خسارات ممنوعیت و محدویت‌های کشت، به کشاورزان خوزستانی پرداخت  نشده است، هیات دولت مصوب کرد 210 میلیارد تومان برای جبران خسارت  ناشی از عدم کشت به کشاورزان حوضه زاینده‌رود در سال جاری پرداخت شود.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت پس از جلسه هیات وزیران درجمع خبرنگاران، گفت: 210 میلیاردتومان برای جبران خسارات ناشی از عدم کشت به کشاورزان حوضه زاینده رود اختصاص یافت. همچنین برای تامین آب شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان150 میلیارد تومان، برای مقابله با خشکسالی در استان لرستان70 میلیارد تومان، برای آسفالت راه های مناطق مرزی آذربایجان غربی 10 میلیارد تومان، برای اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از عدم تکرار سیل در گلستان80 میلیارد تومان، اقدامات پیشگیرانه وقوع سیل در مازندران72 میلیارد تومان و نهایتا برای خرید هواپیماهای مجهز به FIS نیز 54 میلیارد تومان به سازمان هواپیمایی کشوری اختصاص پیدا کرد.

اعطای این مبلغ (که حدودا معادل نیمی از اعتبار عمرانی استان خوزستان است) در حالی است که کشاورزان خوزستانی  علیرغم داشتن حقابه قانونی، در این سال‌ها  با تصمیم مسئولان مربوطه با محدودیت ها و ممنوعیت های گسترده حق کشت روبرو بوده‌اند. به گفته کشاورزان سال 87 اوج این ممنوعیت ها بود که خسارات فراوانی را به آن‌ها تحمیل کرد.

هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خوزنیوز اعلام کرد: تاکنون بابت ممنوعیت و محدودیت‌های اعمال شده کشت، خسارتی به کشاورزان خوزستان پرداخت نشده‌است.

هم‌چنین یکی از مسئولان سازمان آب و برق استان خوزستان- که مدیریت منابع آب استان را بر عهده دارد-،  عدم پرداخت خسارت به کشاورزان را ازسوی این سازمان تایید کرد.

حال سؤال از دکتر حسن روحانی، به عنوان رئیس جمهور همه مردم ایران این است؛ جناب آقای رئیس جمهور! چه تفاوتی بین کشاورز رنج‌کشیده خوزستانی و کشاورز اصفهانی وجود دارد که علیرغم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده در کشت، از سال‌های گذشته و در سال جاری مبلغی به آنان پرداخت نشده‌است. آیا خون کشاورزان اصفهانی از خون کشاورزان خوزستانی و یا کشاورزان سایر نقاط کشور رنگین‌تر است؟

لازم به ذکر است در کابینه دکتر حسن روحانی علاوه بر معاون اول و معاون اجرایی، شش وزیر اصفهانی حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد