سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



استراتژی مشاوران سلیمانی این است که شبه نظامیان و نیروهای ارتش عراق، حاشیه وسیع‌تری از سامرا را در اختیار درآورند تا خمپاره‌ها به حرم نرسد. یک فرمانده عراقی می‌گوید ما بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان (نیروهای مردمی) سامرا را از دست داده بودیم.
کد خبر: ۴۱۸۰۳۹
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵-21 July 2014
یک فرمانده عراقی به آسوشیتدپرس گفت اگر مشورت‌های نظامی ایران و سرلشکر سلیمانی نبود ما سامرا را در مقابل تروریست‌های داعش از دست می‌دادیم.
به گزارش کیهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت فرماندهان شبه نظامی و مسئولان دولتی عراق می‌گویند یک فرمانده مقتدر ایرانی به عنوان تاکتیسین اصلی همراه با مشاوران خود، نبرد علیه تروریست‌ها را هدایت می‌کند. حضور سرلشکر سلیمانی حیرت‌آور است. استراتژی مشاوران سلیمانی این است که شبه نظامیان و نیروهای ارتش عراق، حاشیه وسیع‌تری از سامرا را در اختیار درآورند تا خمپاره‌ها به حرم نرسد. یک فرمانده عراقی می‌گوید ما بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان (نیروهای مردمی) سامرا را از دست داده بودیم.
خبرگزاری آمریکایی اضافه کرد: چند مشاور متعلق به حزب‌الله لبنان نیز شبه نظامیان عراقی را در جبهه شمال بغداد هدایت می‌کنند. وهاب الطایی، فرمانده ارشد عسیب اهل الحق، که یکی از چندین گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران در عراق است، می‌گوید: «ما به این مشاوران نیاز مبرم داریم. آنها در جنگ‌های چریکی شهری مهارت زیادی دارند در حالی که ما هیچ تجربه‌ای در آن نداریم.»
آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: آمریکا گروهی مرکب از 210 سرباز به عراق فرستاده است؛ مأموریت اصلی آنان ارزیابی آمادگی نظامیان عراقی در جنگ با شورشیان داعش است. پنتاگون این هفته تأیید کرد که گزارش ارزیابی این تیم را دریافت کرده، اما برای بررسی آن و جمع‌بندی توصیه‌ها در مورد چگونگی کمک آمریکا به عراق، نیاز به زمان دارد. درخواست‌های عراق از نیروی هوایی آمریکا برای کوبیدن مواضع داعش تاکنون بی‌پاسخ مانده است.
یک مقام ارشد نظامی عراقی با تأکید بر آن که تیم آمریکایی‌ها حتی زحمت حضور در میدان جنگ را هم به خود نداده، گفت: «ما تا به حال هیچ گونه کمک واقعی از آنها ندیده‌ایم.» با این وجود شبه نظامیان شیعه که توسط ایران سازمان‌دهی می‌شوند، توانسته‌اند از پیشروی داعشی‌ها جلوگیری کنند.
خبرگزاری آمریکا در ادامه این گزارش می‌نویسد: نیروی قدس به فرماندهی سلیمانی، که بازوی عملیاتی سپاه پاسداران در خارج از کشور است، سال‌هاست که به آموزش شبه نظامیان شیعه در عراق مشغول است. این نیرو همچنین مدت‌هاست که با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کند و نیز به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در برابر شورشیان کمک کرده است.
یک مقام دولت عراق درباره نقش ایران گفت: «سلیمانی می‌خواهد همان طور که دمشق را برای اسد نگاه داشت، بغداد و سامرا را هم حفظ کند. او مدام بین ایران و عراق در رفت و آمد است و وقتی اینجاست به همه جاسر می‌زند.»
آسوشیتدپرس همچنین نوشت: علاوه بر تیم مشاوران، پهپادهای ایرانی نیز تقریباً هر روز پرواز‌های اکتشافی انجام می‌دهند. ایران همچنین به خلبانان عراقی اجازه داده است که پنج فروند هواپیمای جنگنده سوخو-25 بازمانده از دوران شوروی را، که پیش از اشغال کویت در 1991 به دستور صدام حسین برای احتراز از نابودی به ایران اعزام شده بود، به عراق بازگردانند. این هواپیماها به ناوگان حدود شش فروند سوخوی 25 روسی پیوست که المالکی به صورت دست دوم از روسیه خریده تا نیروی هوایی ناتوان عراق را که از دوسسنا با موشک‌های آمریکایی هلفایر تشکیل شده، تقویت کند.
خبرگزاری آمریکایی در پایان نوشت: فرماندهان شیعی شبه نظامی گفته‌اند سلیمانی علاوه بر این‌ها، شبه نظامیان، داوطلبان، و نیروهای دولتی را در خطوط مقدم جبهه نیز هدایت می‌کند. تمایل او و مشاورانش به حضور در صحنه نبرد به نوعی کیش شخصیت او در میان برخی از شبه نظامیان انجامیده است. یکی از فرماندهان شبه نظامیان مستقر در سامرا گفت: «آنها از فرماندهان نظامی عراقی به مراتب شجاع‌ترند. سلیمانی بهترین فرمانده نظامی در جهان است.» 

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه گزارش خود در مورد برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد.
به گزارش مشرق، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس در این گزارش تائید کرده است که ایران به تعهدات خود در قبال توافق موقت ژنو (برنامه مشترک اقدام) پایبند بوده است.متن کامل گزارش آژانس به این شرح است:

 

وضعیت برنامه هسته ای ایران در ارتباط با برنامه مشترک اقدام

گزارش مدیر کل

1. همانطور که در گزارش GOV/2014/2 عنوان شده بود، این گزارش اطلاعاتی را در رابطه با وضعیت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با «اقدامات داوطلبانه» ای که ایران در تاریخ 24 نوامبر 2013 در برنامه مشترک اقدام میان 3+3 و ایران، با انجام آن ها موافقت کرده، ارائه می کند. بر اساس برنامه مشترک اقدام، گام اول دارای محدوده زمانی (6 ماهه) بوده و این دوره با رضایت طرفین قابل تجدید است. برنامه مشترک اقدام در تاریخ 20 ژانویه 2014 عملیاتی شد.

2. آژانس تائید می کند که ایران از تاریخ 20 ژانویه 2014:

1. در هیچ یک از تاسیسات اعلام شده خود، غنی سازی بالاتر از سطح اورانیوم 235 با غنای 5% انجام نداده؛

2. در هیچ یک از تأسیسات اعلام شده خود آبشارها را در وضعیت ارتباط داخلی به کار نگرفته؛

3. رقیق سازی (کاهش میزان غنا به میزانی نه بیشتر از 5درصد) نیمی از مواد هسته ای را که در تاریخ 20 ژانویه 2014 به فرم UF6 با غنای تا اورانیوم 20% درآمده بودند، تکمیل کرده؛

4. 100 کیلوگرم UF6 غنی شده تا سطح 20% اورانیوم 235 را در کارخانه تولید صفحات سوختی (FPFP) برای تبدیل به اورانیوم اکسید، وارد پروسه تبدیل کرده؛

5. هیچ خط پردازشی برای بازگرداندن اکسید اورانیوم به حالت UF6 در کارخانه تولید صفحات سوختی ندارد؛

6. «پیشرفت بیشتری» در فعالیت های خود در کارخانه غنی سازی سوخت (FEP)، کارخانه غنی سازی سوخت فردو (FFEP) یا رآکتور اراک (IR-40) انجام نداده است، از جمله ساخت و آزمایش سوخت برای رآکتور IR-40؛

7. پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) به روز شده اند برای رآکتور IR-40 ارائه کرده و با اقدامات پادمان های ایمنی آژانس برای رآکتور موافقت کرده ؛

8. 1505 کیلوگرم UF6 غنی شده تا سطح اورانیوم 235 5%درصد را در کارخانه پودر UO2 (EUPP) برای تبدیل به اورانیوم اکسید وارد پروسه تبدیل کرده؛

9. به فعالیت های تحقیقات و توسعه غنی سازی تحت پادمان در کارخانه غنی سازی سوخت پایلوت (PFEP) ادامه داده، بدون آنکه اورانیوم غنی شده ای انبار کند؛

10. هیچ فعالیت مربوط به بازفرآوری در رآکتور تحقیقاتی تهران (TRR) و تأسیسات تولید رادیوایزوتوپ زنون، یودین و مولیبدینوم (MIX) یا هر تأسیسات دیگر که آژانس به آن ها دسترسی دارد، انجام نداده؛

11. اطلاعات و دسترسی مدیریت شده به معدن اورانیوم و آسیاب گچین، معدن اورانیوم ساغند و کارخانه تولید اورانیوم اردکان، را ارائه کرده؛

12. به ارائه دسترسی روزانه به تأسیسات غنی سازی در نطنز و فردو ادامه داده؛

13.  دسترسی مدیریت شده دوره ای به کارگاه های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه های تولید روتور سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره سازی و اطلاعات مربوط به آن ها را ارائه کرده؛ و

14.  در ارتباط با نظارت های ارتقا یافته موارد زیر را ارائه کرده است:

• طرح های مربوط به تأسیسات هسته ای و شرح مربوط به هر ساختمان در هر سایت؛

• شرح مربوط به ابعاد فعالیت های در حال اجرا در هریک از محل های دخیل در فعالیت های هسته ای مشخص شده؛

• اطلاعات مربوط به معادن و آسیاب ها و همچنین در مورد مواد اولیه.




تبعات سخنان نعمت‌زاده برای دولت؛
اظهارنظر وزیر صنعت مبنی بر علت مکدر شدن رئیس جمهوری از افزایش قیمت خودرو، می تواند تصمیمات و مواضع آتی دولت و رئیس جمهوری را با این ابهام مواجه کند که آیا باز هم به رئیس جمهور اطلاعات غلط داده اند؟
گروه اقتصادی مشرق - هرچند اظهارنظر وزیر صنعت مبنی بر این که علت مکدر شدن رئیس جمهوری از افزایش قیمت خودرو نداشتن اطلاعات درست بود، می تواند در مرحله کنونی فشار افکار عمومی را از دوش دولت بردارد، اما این احتمال وجود دارد که تصمیمات و مواضع آتی دولت و رئیس جمهوری نیز با این ابهام از سوی مردم مواجه شود که آیا این بار هم به رئیس جمهور اطلاعات غلط داده اند؟

بر اساس این گزارش، با واکنش اخیر وزیر صنعت مبنی بر این که علت مکدر شدن رئیس جمهوری از افزایش قیمت خودرو نداشتن اطلاعات درست بوده است، به نظر می رسد حواشی قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل به پایان رسیده باشد و مصرف کنندگان دیگر نباید منتظر تغییر تصمیم شورای رقابت بمانند و افزایش قیمت ها قطعی است.

خدشه ای که اظهارات وزیر صنعت به اعتماد جامعه به دولت وارد می کندمحمدرضا نعمت زاده : «به آقای روحانی گزارش‌هایی اعلام شده بود که حتی تا 30 درصد قیمت‌ها اضافه شده است. این اطلاعات از طریق بعضی رسانه‌ها منتقل شده و نادرست بود. این در حالی است که قیمت نهایی خودرو بین 2.3 تا 10 درصد نسبت به نوع خودرو تغییر پیدا کرده است. اگر همه هزینه‌ها را که در قیمت قبلی خودرو نبوده است، کسر کنیم حتی حداقل قیمت هم، منفی می شود؛ حال این که ما تورم را هم در این دو سال داشته‌ایم.»

با اعلام صریح وزیر صنعت، دیگر باید تصمیم شورای رقابت را لازم الاجرا دانست و از بی نتیجه بودن انتقادات مردم، رسانه ها و نمایندگان مجلس به این تصمیم سخن گفت.

با این حال، مروری بر روند مواضع دولتی ها درباره قیمت‌گذاری خودرو طی چند ماه اخیر، حاوی نکته های مهمی برای دولت است که بی توجهی به آن، می تواند سبب صدمه وارد آمدن به تلاش ها و خدمات دولت یازدهم در آینده شود.

تا قبل از مصوبه شورای رقابت، موضع رسمی قوه مجریه نسبت به موضوع قیمت خودرو، اظهارات چندباره سخنگوی دولت بود که طی چند ماه اخیر بارها از مخالفت جدی با هرگونه افزایش قیمت خودرو سخن گفته بود. 

خدشه ای که اظهارات وزیر صنعت به اعتماد جامعه به دولت وارد می کندبه عنوان مثال، اوایل خردادماه محمدباقر نوبخت اعلام کرد: «اینکه دولت موافق با افزایش قیمت خودروها باشد، رسما به‌عنوان سخنگوی دولت اعلام می‌کنم که دولت با افزایش قیمت خودرو‌ها موافق نیست و حتی تخصیص ارز مبادله‌ای در راستای این خواست دولت است که صنعت خودرو با کیفیت بیشتر و با قیمت کمتر بتواند محصولات خود را عرضه کند. دولت همچنان با افزایش قیمت خودرو و همچنین هرگونه افزایش قیمتی - جز در مورد حامل‌های انرژی که قانون آن را وضع کرده بود - به شدت مخالف است و اقدام نخواهد کرد.»


وزیر صنعت هم که خودروسازی از دستگاه های زیرمجموعه او محسوب می شود، تا اظهارنظر چند روز پیش خود، هیچ گاه موضع صریحی درباره قیمت خودرو اتخاذ نکرده بود جز این که تعیین قیمت خودرو را جزو وظایف شورای رقابت خوانده بود.

بدین ترتیب، تا قبل از مصوبه شورای رقابت، این پنداشت عمومی وجود داشت که چون دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است، شورای رقابت هم که اکثر اعضای آن دولتی هستند، چنین تصمیمی نخواهد گرفت. 

اما بر خلاف این انتظار عمومی، شورای رقابت در تصمیمی جنجالی رای به افزایش قیمت خودروهای تولید داخل داد که با موج انتقاد مردم و رسانه ها و همینطور نمایندگان مجلس مواجه شد. متعاقبا دو هفته پیش، سخنگوی دولت هم از مخالفت آقای روحانی با این تصمیم و اعلام تکدر وی از گران شدن خودرو خبر داد و بر ضرورت اصلاح این تصمیم تاکید کرد.

این اظهارنظر نوبخت، دوباره سبب امیدواری مصرف کنندگان شد تا بلکه شورای رقابت در تصمیم خود تجدیدنظر کند؛ اما در حالی که مردم چشم انتظار چنین تغییری بودند، شورای رقابت تشکیل جلسه داد اما خبری از تغییر مصوبه گرانی خودرو نشد. 

این ماجرا با اعلام موضع رسمی وزیر صنعت که در بالا به آن اشاره شد، به پایان رسید. خلاصه کلام نعمت زاده این است که چون قیمت خودرو از رقم تورم، کمتر افزایش یافته، پس قیمت واقعی خودرو کاهش هم داشته است. وزیر صنعت معتقد است که اظهار تکدر روحانی بابت افزایش قیمت خودرو، بر مبنای اطلاعات نادرستی بوده که رسانه ها درباره افزایش تا 30 درصدی قیمت خودرو به رئیس جمهور ارائه کرده بودند.

بدین ترتیب، هرچند به نظر می رسد ماجرای دنباله دار گران شدن خودرو به نفع خودروسازان به پایان رسیده و دولت نیز توانسته تا حدی خود را از گزند افکار عمومی، مصون نگاه دارد و توپ را به زمین شورای رقابت بیندازد؛ اما روند مواضع دولتی ها نگرانی بالقوه ای را برای تصمیمات آینده دولت ایجاد کرده است که انتظار می رود مورد توجه دلسوزان دولت نیز قرار گیرد. 

خدشه ای که اظهارات وزیر صنعت به اعتماد جامعه به دولت وارد می کند

عواقب احتمالی اظهارنظر وزیر صنعت، در آن است که از این پس، مواضع رئیس جمهور در بزنگاه های حساس، با شائبه افکار عمومی مواجه نخواهد شد که آیا این بار هم اطلاعات نادرست به رئیس جمهور داده اند؟ 

سوال دیگری مطرح می‌شود و آن اینکه مردم از خود نمی‌پرسند که آیا مبنای مواضع رئیس جمهور صرفا گزارش رسانه ها است و آقای روحانی از اطلاعات و گزارش های دستگاه های دولتی و مشاوران خویش بهره‌مند نیست؟ در حالی که شخص رئیس جمهور تاکنون از اعلام موضع مستقیم درباره قیمت خودرو خودداری کرده، چه ضرورتی داشت آقایان نوبخت و نعمت زاده، پای رئیس خود را به این موضوع حساس در نزد افکار عمومی باز کنند که لطمه آن مستقیما متوجه دولت شود؟

هرچند که احتمالا هدف وزیر صنعت از اظهارنظر فوق، کمک به دولت بوده، اما مخاطرات بالقوه فوق را نباید از یاد برد که در آینده به زیان دولت خواهد بود و در میزان اعتماد به مواضع آینده دولتی ها خدشه وارد خواهد کرد؟



گردان‌های القسام اعلام کرد که یک نظامی اسرائیلی به شماره ۶۰۹۲۰۶۵ را شب گذشته در شرق غزه اسیر کرده است.

به گزارش مشرق، گردان های القسام اعلام کرد که یک نظامی اسرائیلی به شماره  6092065 را شب گذشته در شرق غزه اسیر کرده است. وی شائول آرون نام دارد.

ارتش اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود ارتباطش با یکی از نظامیان خود را از دست داده است. دیروز هم اخبار ضد و نقیض از ربوده شدن یک نظامی اسرائیلی منتشر شده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین  این خبر را تکذیب نکرده و  اعلام کرده است درباره آن تحقیق می‌کند.

به دنبال اعلام این خبر اهالی غزه به شادی و پایکوبی پرداختند.





منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از پوشش جدید نیروهای مقاومت در نبردهای اطراف غزه در رویارویی با نظامیان صهیونیستی خبر می دهند.
به گزارش مشرق، منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از پوشش جدید و تسلیحات پیشرفته گروههای مقاومت فلسطین در نبردهای نامنظم اطراف غزه خبر می دهند.

بنابر اعلام این منابع گروههای فلسطینی در جنگ سوم غزه، به سلاحهای ویژه تک تیرانداز مجهز شده اند که یکی از پیشرفته ترین انواع آن در سطح جهان محسوب می شود.

این نوع سلاح تک تیرانداز به نام "اشتایر" (Steyr HS.50) اتریشی است که البته در ایران ساخته شده است. این منابع اعلام کردند: اتریش در سال 2005 این نوع تک تیرانداز را به ایران فروخته و ایرانیها سپس آن را به صورت انبوه تولید کرده اند.


منابع فلسطینی با اشاره به اینکه برد موثر این سلاح 1500 متر است ، اعلام کردند: این یکی از بهترین انواع تک تیرانداز در سطح جهان است که حزب الله آن را از طریق دریا به گروههای فلسطینی در غزه رسانده است. منابع صهیونیستی نیز با اشاره به تسلیحات جدید گروههای مقاومت فلسطینی از حضور دو نیروی آموزش دهنده خبره در غزه برای آموزش استفاده از این نوع تسلیحات به گروههای مقاومت خبر داده اند.



نکته مهم دیگر در نبردهای زمینی غزه پوشش جدید نیروهای مقاومت فلسطین است که برای استتار و مخفی شدن در مناطق اطراف غزه مورد استفاده قرار گرفته اند.


منبع: مهر



کری با یادآوری اینکه از سیستم پیچیده اس ای - 11 برای سرنگون کردن این هواپیما استفاده شده است، گفت: تقریبا واضح است که این سیستمی بوده که از روسیه منتقل شده و به جدایی طلبان رسیده است.
تهران - ایرنا - ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که سیستم موشکی مورد استفاده در اوکراین برای سرنگون کردن هواپیمای مالزی توسط مسکو به جدایی طلبان هوادار روسیه تحویل داده شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کری با یادآوری اینکه از سیستم پیچیده اس ای - 11 برای سرنگون کردن این هواپیما استفاده شده است، گفت: تقریبا واضح است که این سیستمی بوده که از روسیه منتقل شده و به جدایی طلبان رسیده است.وی افزود: با اطمینان می دانیم که اوکراینی ها چنین سیستمی را هیچ کجا در مجاورت مکان سانحه نداشته اند، از اینرو این مساله انگشت اتهام را به طرف جدایی طلبان نشانه می گیرد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین رویدادهای به وقوع پیوسته در صحنه سانحه را محکوم کرد و گفت که جدایی طلبان مانع از انجام تحقیقات لازم می شوند و اجساد قربانیان را به مکان دیگری منتقل می کنند.کری مدرکی از طرف آمریکا ارایه داد که به گفته وی به دست داشتن جدایی طلبان در سرنگون کردن هواپیمای مالزیایی اشاره دارد.
وی مدعی شد: گزارش ها حاکی است که سربازان مست جدایی طلب بدون رعایت ادب اجساد را درون کامیون ها توده و هم اجساد و هم مدارک را از محل حادثه پاکسازی می کنند.وزیر خارجه آمریکا همچنین از ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه خواست بر جدایی طلبان فشار آورد تا امکان دسترسی به صحنه حادثه را فراهم کنند.
کری گفت: واضح است که روسیه از جدایی طلبان حمایت، نیازهایشان را تامین و آنها را ترغیب می کند و به آنها آموزش می دهد. اما روسیه باید به شرایط سرعت دهد و تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر عربستان سعودی بیشتری تعداد دکل‌های حفاری در بین کشورهای نفت و گاز خیز خاورمیانه همچون ایران، عراق، کویت، امارات، قطر و عمان را در اختیار دارد.
ایران و عربستان به عنوان دو کشور رقیب در بازار نفت از سال های گذشته تاکنون فعالیت می کنند که اوپک از افزایش 5 دستگاه دکل حفاری در سطح صنعت نفت ایران در طول سال گذشته میلادی خبر داده است.
به گزارش مهر، ایران و عربستان سعودی به عنوان دو قطب نفتی اوپک و منطقه خاورمیانه در حالی از سال‌های گذشته تاکنون همواره رقابتی نفتی داشته اند که ایران تنها 10 دستگاه دکل حفاری کمتر نسبت به عربستان در صنعت نفت خود در اختیار دارد.اوپک با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت توسعه ناوگان دکل‌های حفاری در بین کشورهای عضو این سازمان نفتی، اعلام کرد: تعداد کل دکل‌های حفاری صنایع نفت و گاز ایران 138 دستگاه عنوان شده ضمن آنکه عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت سازمان اوپک 148 دستگاه دکل حفاری فعال در صنعت نفت خود در اختیار دارد.
بر این اساس تعداد دکل‌های فعال حفاری در صنعت نفت ایران در سال 2013 میلادی در مقایسه با سال 2012 میلادی از افزایش 5 دستگاهی برخوردار بوده است.در حال حاضر عربستان سعودی بیشتری تعداد دکل‌های حفاری در بین کشورهای نفت و گاز خیز خاورمیانه همچون ایران، عراق، کویت، امارات، قطر و عمان را در اختیار دارد.
در گزارش اوپک آمده است: در شرایط فعلی در کل کشورهای جهان پنج هزار و 123 دکل در صنایع نفت و گاز فعال و مشغول به کار هستند.
از اینرو از مجموع کل دکل های حفاری در کشورهای مختلف جهان کشورهای عضو اوپک 856 دستگاه دکل حفاری را در اختیار دارند.هم اکنون بیشترین تعداد دکل‌های حفاری جهان در منطقه آمریکای شمالی قرار دارد، این منطقه در سال 2013 میلادی دو هزار و 143 دکل حفاری فعال داشته است. منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز با داشتن یکهزار و 76 دکل در مقام دوم قرار دارد.
در شرایط فعلی بیشترین تعداد دکل‌های حفاری فعال در دنیا متعلق به آمریکاست که در سال 2013 میلادی برابر با یک‌هزار و 771 دکل بود. چین نیز 827 دکل حفاری فعال در سال گذشته داشت و از این نظر در رتبه دوم قرار گرفت.در بین کشورهای نفت و گازخیز جهان سال گذشته میلادی ونزوئلا 37 دکل به ناوگان حفاری خود اضافه کرد تا تعداد دکلهای فعالش به 186 برسد. در همین حال تعداد دکل های حفاری عمان نیز با افزایش 22 عددی به 65 دستگاه دکل حفاری رسید.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که برای مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به استودیوی این شبکه آمده بود در بین برنامه بدون اینکه از روشن بودن میکروفون آگاه باشد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را "افتضاح" خواند.
وزیر خارجه آمریکا در یک گاف تلوزیونی بر خلاف مواضع رسمی آمریکا، عملیات رژیم صهیونیستی در غزه را افتضاح خواند.
به گزارش مهر به نقل از هافینگتون پست، جان کری وزیر امور خارجه  آمریکا که برای مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به استودیوی این شبکه آمده بود در بین برنامه بدون اینکه از روشن بودن میکروفون آگاه باشد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را "افتضاح" خواند.
وی که در طول برنامه از عملیات ارتش رژیم اسرائیل در غزه حمایت کرده و دفاع از خود را حق رژیم صهیونیستی دانسته بود در بین برنامه در حالی که برای مصاحبه آماده می شد و توجهی به روشن بودن یکی از میکروفون ها نداشت در یک تماس تلفنی با یکی از همکاران خود درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گفت: عملیاتی که قرار بود محدود و دقیق باشد، افتضاح شده است.جان کری در ادامه از همکار خود خواست تا آماده سفر به سرزمین های اشغالی شود و گفت: در چنین اوضاعی کنار ایستادن و نظاره کردن احمقانه است. آماده شوید باید امشب به آنجا(سرزمین های اشغال) برویم.

عراق اعلام کرد، ساختمان کنسولگری ترکیه در شهر موصل، به مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش بدل شده است و «البغدادی»، سرکرده این گروه، روزانه چندین ساعت در آن حضور پیدا می کند.
به گزارش مشرق، شبکه خبر به نقل از المانیتور نوشت: مقامات عراقی اعلام کردند، کنسولگری ترکیه در شهر موصل که در دهم  ژوئن به تسخیر نیروهای داعش درآمده بود، به مقر فرماندهی این گروه تبدیل شده است.
این محل از مراکز اصلی فرماندهی داعش به شمار می رود، به طوری که «البغدادی»، سرکرده این گروه، روزانه چندین ساعت در آن حضور پیدا می کند.

دفتر البغدادی کجاست؟



نقشه ی تو در توی اسرائیل و عربستان؛
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

سازمان امنیت رژیم صهیونیستی (موساد) با همکاری سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی، اخیراً اقدام به تأسیس شعبه‌ای از داعش در نوار غزه نموده و به کمک آن، تبلیغات مورد نظر خود علیه حزب‌الله لبنان را سامان می‌دهد. 

در تازه‌ترین اقدام که به منظور جلوگیری از ورود حزب‌الله به جنگ غزه صورت گرفته، عوامل موساد در غزه، تصویری از دبیرکل حزب‌الله لبنان را در فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی منتشر کرده تا به تخریب شخصیت وی بپردازد. 

در این تصویر تعدادی از سلفی‌های غزه پلاکاردی دردست دارند که بر روی آن عکس سید "حسن نصرالله" به شکل توهین‌آمیزی وجود دارد و شعارهائی علیه وی بر آن نوشته شده است. رژیم صهیونیستی به دلیل اطلاع از قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، تلاش می‌کند وجهه دبیرکل آن را تخریب نماید. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد