سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز


در 3 ماهه نخست سال انجام شد؛
1922 ماموریت آتش‌نشانی در شهر اهواز/ نجات جان 135 مجروح در حوادث 
اجتماعی  13:8:59 1393/04/29
934-14414-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز گفت: پرسنل آتش‌نشانی در سه ماهه اول سال جاری به منظور یاری‌رسانی به شهروندان در حوادث گوناگون، 1922 نوبت از ایستگاه‌های خود خارج شدند که این آمار شامل 1319 مورد عملیات اطفا حریق و 603 مورد عملیات امداد و نجات بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- امیر نجفی اظهار کرد: در این مدت، بیشترین حوادث آتش‌سوزی در اهواز مربوط به حریق‌های اماکن با کاربری مسکونی با 326 مورد، حریق‌های اماکن تجاری با 104 مورد و حریق‌های وسایل نقلیه با 108 مورد بوده است.

 وی بیشترین علل بروز حوادث آتش‌نشانی در شهر اهواز در سه ماهه نخست سال را ناشی از اتصال برق با 307 مورد و حوادث ناشی از نفت و گاز با 128 مورد اعلام کرد.

 نجفی ادامه داد: همچنین در مبحث عملیات‌های امداد و نجات، بیشترین شاخص را دفع حیوانات موذی و وحشی با 266 مورد، رهاسازی افراد از آسانسور با 121 مورد و آزادسازی محبوس‌شدگان در اماکن با 112 مورد به خود اختصاص داده‌اند.

 وی افزود: در همین مدت، آتش‌نشانان با به خطر انداختن جان خود موفق شدند در عملیات‌های مختلف آتش‌سوزی و امداد و نجات، جان 135 مجروح را نجات دهند.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان، خواستار شد: شهروندان با توجه به گرمای بیش از حد هوا و بار اضافی وارده به سیستم سیم‌کشی و جعبه برق ساختمان‌های مسکونی و تجاری، حتما از فیوزهای استاندارد و با حساسیت بالا و همچنین از لامپ‌های کم‌مصرف استاندار استفاده کنند و هنگام خارج شدن از منزل و محل کار، توجه خاصی اعمال کرده و از خاموش بودن تمام دستگاه‌های برقی اطمینان حاصل کنند. 

وی گفت: آتش‌نشانان در طول شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی هستند؛ از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود در صورت بروز هرگونه حادثه با حفظ خونسردی و ضمن دور شدن از محل حادثه، مراتب را سریعا با شماره تلفن 125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اطلاع دهند.

 نجفی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی آنی و به موقع و همچنین اعلام دقیق آدرس محل وقوع سانحه، در ارتقا خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان سهم عمده و بسزایی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد