سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


چرا بیمارستان‌های نیمه‌تمام خوزستان به پایان نمی‌رسند؟
اجتماعی  13:39:52 1393/04/29
934-14514-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای تکمیل بیمارستان‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان خوزستان، 640 میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

 

دکتر اسماعیل ایدنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ـ‌منطقه خوزستان ـ در حاشیه بازدید از بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز که امروز یکشنبه (28 تیرماه ) انجام شد، اظهار کرد: پروژه‌های بیمارستان‌های نیمه‌تمام شامل بیمارستان‌های جایگزین و بیمارستان‌های جدید تاسیس هستند که در پروژه‌های بیمارستان‌های جایگزین، خدمات درمانی همچون بیمارستان قبلی ارایه می‌شود و این‌گونه نیست که ارایه خدمات تا تاسیس بیمارستان جایگزین متوقف شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز، ساخت بیمارستان‌های باغملک، مسجدسلیمان و دشت‌آزادگان، بیمارستان های سوانح و سوختگی طالقانی، رازی، گلستان و ابوذر در اهواز و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز بیمارستان سوم خرداد خرمشهر و اروندکنار به عنوان بیمارستان جایگزین در دستور کار قرار گرفته‌اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها عنوان کرد: ‌منابع مالی ذکر شده جهت تکمیل این پروژه‌ها، به صورت کوتاه‌مدت در توان هیچ ارگانی نیست که قادر باشد این منابع مالی را جذب کند.

 

وی افزود: در سفر هیات دولت به استان و مصوبات خوبی که این سفر با حمایت‌های همه‌جانبه تمام نیروهای استان در پی داشت، مقوله سلامت در استان و رفع فرسودگی زیرساخت‌ها، بسیار مورد توجه قرار گرفت که با رایزنی‌های متعدد انجام‌شده، 176 میلیارد تومان برای بیمارستان‌های نیمه‌تمام شامل رامهرمز، باغملک، مسجدسلیمان، دشت‌آزادگان، سوانح و سوختگی طالقانی اهواز و بخش BICU این بیمارستان و همچنین بخش پیوند مغز و اعصاب بیمارستان شفا در نظر گرفته شد.

 

ایدنی اظهار کرد:‌ علاوه بر آن، اعتباری نیز برای بیمارستان‌های اروندکنار، سوم خرداد خرمشهر و الوار گرمسیری نیز دیده شده است ولی در این میان، در شهر اهواز برای بیمارستان‌های گلستان، ابوذر و رازی منابع مالی در کوتاه‌مدت دیده نشده است.

 

وی افزود: ‌اگر این ضرورت در استان احساس شد که این بیمارستان‌ها باید تکمیل شوند،‌ همکاری‌های فرابخشی بسیار متنوعی لازم است تا این بیمارستان‌ها به بهره‌برداری برسند. برای نمونه، حدود 160 میلیارد تومان تنها برای بیمارستان جایگزین گلستان منبع مالی لازم است؛ این بیمارستان 5 درصد پیشرفت داشته و تنها مطالعات آن انجام شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان ابوذر اهواز نیز حدود 30 درصد و بیمارستان رازی هم حدود 5 تا 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. دولت بر اساس برنامه‌ریزی که انجام داده، برای بیمارستان‌هایی با بیش از 70 درصد پیشرفت و همچنین بیمارستان‌هایی با نیاز فوری از جمله بیمارستان‌ سوانح و سوختگی اهواز، تامین اعتبار کرده است؛ بنابراین ما نیاز به همکاری‌ها و حمایت‌های فرابخشی داریم تا منابع مالی بیمارستان‌های نیمه‌تمام در استان تامین شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد